Skjær i sjøen

Paala
RECSI 24.03.2021 kl 18:11 2897

Er det noen som kan se noen skjær i sjøen for rec? Tenker da på sannsynlige skjær, ikke at ml ikke åpner, Røkke selger seg ut osv. Jeg prøver med kritiske briller å finne det, men klarer det ikke.
MGS
24.03.2021 kl 18:20 2753

Noen skjær er det i alltid i sjøen, men disse har både REC og Røkke nesten ingen kontroll over i dette tilfellet. Tenker da først og fremst på makro-bildet, alt peker i vår rettning der atm. men det siste året har vist hvor fort ting kan endre seg. Handelskrigen med Kina og politisk ustabilitet i USA har ikke forsvunnet over natta etter at Biden ble valgt, tvert imot.
Når det er sagt så tror jeg neppe Røkke har noen planer om å selge seg ut her de neste årene.

EDIT: Sitter i REC og REC-calls med hele mitt beskjedene studentbusjett - så om denne når 90NOK anytime soon blir det Tjuvholmen istdet for studentby, men å være litt kritisk/ å se etter skjær i sjøen er bare god investor-skikk. Bare sånn at ingen skal tro jeg vil snakke ned aksjen...
Redigert 24.03.2021 kl 18:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2021 kl 18:21 2741

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Har du lest hva han skriver?
t3sm
24.03.2021 kl 18:26 2617

Ble ikke betrygget av det som ble sagt om Yulin. men den er jo nedskrevet til 0 så. Men, kan det skje noe greier der?
Det eneste måtte vært at REC får en god konkurrent med gode planer og fremtidsutsikter. Men da må det jo også bygges...

At ML utsettes?

Av disse så tror jeg kanskje Yulin er det mest "skumle"
.. Men det blir vel fort glemt når ML-åpning prises inn
Patron72
24.03.2021 kl 18:36 2463

Hvis amerikanerne gjør alvor i å kaste ut kinesiske selskaper fra amerikanske børser tror jeg det er bare å glemme alt der borte for rec silicon.

https://www.reuters.com/article/BigStory12/idUSKBN2BG2AI
Redigert 24.03.2021 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
Paala
24.03.2021 kl 19:25 2092

Men ER rec avhengig av kineserne på sikt?
Slettet bruker
24.03.2021 kl 20:40 1691

Jeg mener nei. Skulle man faile på amerikansk næringskjede innen sol, og anoder ikke blir noe av, så har REC økonomi til å utvide Butte. Som faktisk i dag sørger for at HELE selskapet totalt sett allerede går med overskudd. Vi kan med andre ord ha status quo i evigheten, og REC tikker videre.
Slettet bruker
24.03.2021 kl 20:40 1680

Det spørsmålet avhenger av om EU og USA gjennomfører det de planlegger.

Jeg tror Covid-19 var en reality-sjekk på hvor avhengig vesten er av Kina - og det er en avhengighet de vil vekk fra når det gjelder kristiske ressurser - slik som energi-sektoren.

Jeg tror RECsi med andre ord ikke er avhengig av Kina lenger - takk til Covid og «made in America»

For å understreke: Den meldingen EU, USA, Canada og Storbritannia sendte Kina forrige uke hadde nok ikke blitt sendt om de hadde planer om å fortsatt være avhengig av Kina. Viktig signal.
Redigert 24.03.2021 kl 20:41 Du må logge inn for å svare