Washington State as the next US climate champion

Slettet bruker
RECSI 25.03.2021 kl 16:14 6667

https://www.atlanticcouncil.org/event/leading-from-the-front-washington-state-as-the-next-us-climate-champion/

Washington State already produces nearly 80 percent of its electricity from renewable sources and wrote into legislation power sector decarbonization by 2045 and coal phaseout by 2025. The state government is moving bills forward to establish a low-carbon vehicle fuel standard and mandate all-electric vehicle sales after 2030. Beyond public policy, Washington-based companies like Microsoft, Boeing, and Amazon all have net-zero and sustainability goals that will accelerate the clean energy transition and move the needle in developing the climate solutions of tomorrow. Washington is also leading the charge to return vertically-integrated silicon solar panel production to the United States with the recently announced manufacturing partnership between REC Silicon and Violet Power.
Slettet bruker
25.03.2021 kl 16:56 6439

En fin bekreftelse på det som mange av oss har sett i det store bildet🧐.
Meeeget spennende✌ Og at det skjer ting i kulissene bør ingen tvile på. Dette er nærmest også en bekreftelse på at vi vet hvor Sila Nanotechnologies kommer til å bygge sin fabrikk.
Ærligtalt
25.03.2021 kl 17:07 6312

Vel, Jeg anser denne å være den beste oppdateringen på mange måneder... Og jeg mener det :)

Nå har de sagt "A"; er det virkelig noen som tviler på at de kommer til å si "B", "C", "D" osv.?


Kondolerer til alle som solgte nær bunn i dag

Slettet bruker
25.03.2021 kl 17:16 6192

Desto mer lurer jeg på hvorfor det ble så stille fra Violet Power....
Serge
25.03.2021 kl 17:24 6089

Dette blir koselig
Nsxnsx
25.03.2021 kl 18:14 5548

Når ny styreformann IKKE har sagt et enste kvekk etter sin inntreden(som i tillegg hastet noe så inni h...) så sier det seg selv at når "bomben" slippes så er det bomben over alle bomber.

Det som bedrives nå er bare tidenes spill for galleriet. De små skal ristes ut....men for oss som har en liten trading post så er det jo bare gøy og vi får stadig flere long aksjer for samme sum :)

Å være på utsiden nå kan man fort angre på. Om KIR får til det han drømmer om i denne så kan vi se bort fra tulle mål på 28, 60 og 90kr.

Og skal jeg først "være på lag med noen" så velger KIR fremfor noen andre hver eneste gang. Men som ALLTID-tålmodighet er en dyd.
polion
25.03.2021 kl 19:07 5056

Jeg er selv REC-aksjonær, men blir nokså matt av å lese alt hausse-våset på disse trådene. Mye av det samme ble også sagt da aksjen stod i godt og vel 24 kroner, og bare noen få dager etterpå kunne man handle aksjen 10 kroner billigere. Tålmodighet alltid en dyd? Tålmodighet hadde jaggumeg også de som tidligere var aksjonærer i NSG (før selskapet gikk konk). Tålmodighet har i mange tilfeller dessverre ført til meget triste skjebner.
Slettet bruker
25.03.2021 kl 19:12 4988

Det må snart kun være robotene som ikke ser tegningen. Jeg tror ikke dagens 'øvelse' på børsen, der vi omtrent returnerte til kursen før gårsdagens bull-analyse, har noe som helst med å riste ut småsparere. Vi er for godt oppdatert til å selge på 18.90, eller 28.90 for den saks skuld. Det kan i alle fall ikke være mange aksjene, og ikke i nærheten av det som ble omsatt. Noen bytter aksjer for å senke kursen, tror jeg. Men vi er forbi det stadiet at det spiller noen rolle. Tiden jobber for oss.
ZimZalbim
25.03.2021 kl 19:14 4956

Samlinger du NSG med rec? Da burde du solgt deg ut forlengst........alle akjser går opp og ned. Alle kan snakke brs og dårlig om akjer... men det er du selv som vurderer å gå inn eller ut.
Nsxnsx
25.03.2021 kl 19:14 4949

At den gikk fra 24 til 14 på noen få dager, var det begrunnet med store endringer i det fundamentale ?? Eller var det pissredd belånte aksjonærer som røk ut på stopp loss ??? Æ bare spør siden du er så opplyst og i tillegg aksjonær. Har du ikke troa så er det jo bare å selge....
Slettet bruker
25.03.2021 kl 19:15 4926

Fallet handlet ikke om Rec, og det vet du. Hvis du tror Rec går konk, så lykke til.
Slettet bruker
25.03.2021 kl 19:32 4711

Det du må skjønne at når Rec gikk ned 10kr hadde det ingenting med Rec å gjøre. Faller markedet og ingenting fundamentalt endrer seg for ditt selskap er det god anledning til å kjøpe i Rec sitt case.
Hoasis
25.03.2021 kl 19:34 4679

Kunne ikke vært mer enig! Man skal huske på at i alle disse RECSI trådene er det bare folk som ønsker at kursen skal gå til himmels, de som har solgt seg ut gidder ikke bruke tid her inne . Mye tyder på at det kommer en eller annen form for gjenåpning, men alle skal være oppmerksom på at denne kan fort rase ned til 6-7 kr dersom det kommer en skuffende børsmelding
Slettet bruker
25.03.2021 kl 19:37 4637

For en pressekonferanse. Fortjener nesten et eget tråd, men jeg har ikke tid til å utdype meg akkurat nå. Les gjerne tidligere innlegg for grundigere informasjon dersom du er ny. Gleder meg til fremtiden!
Ærligtalt
25.03.2021 kl 19:45 4504

Skal den rase til å ikke engang reflektere halvparten av verdien på Butte ved negativ ML melding?

Du får jaggu sagt det!
Ærligtalt
25.03.2021 kl 19:47 4476

Ja, Biden la ikke særlig skjul på at grønne arbeidsplasser blir prioritert og at Kina IKKE skal bli verdensledende "on his watch"

Syns han gjorde en god figur i dag
Slettet bruker
25.03.2021 kl 19:48 4454

Hoasis da gleder jeg meg til å høre fra deg om hva i all verden den negative meldingen kan være. Her diskuteres det om samarbeids partnerne til Rec, Biden, Røkke, batterier, Ml åpning, Butte, JV osv osv.

Blir helt matt at noen greier å kalle det haussing når man diskuterer sin investeringer.
Men uansett nå vil jeg høre dine teorier om melding som kan komme så den detter ned til 6-7 kr.

Venter spent.
Redigert 25.03.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.03.2021 kl 19:51 4393

https://www.indeed.com/jobs?q=Group14&l=Moses%20Lake%2C%20WA&ts=1614800385395&pts=1612981833054&rs=1&vjk=6e826d5edbbcceba

Sikkert tilfeldig at jobben er i Moses Lake, og at det innebærer Lithium-silicon batterier


Og en nabo av rec, som har ansatt mange siste året:
https://www.indeed.com/viewjob?jk=9abd1ebbd2a77ba2&tk=1f1lbobcnt470800&from=serp&vjs=3


Til dere som tror det ikke blir nok etterspørsel etter silicon, søk bare på jobber i USA som handler om utvikling av batterier ;)
Redigert 25.03.2021 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.03.2021 kl 19:54 4331

Det er så bra Biden er mannen, ikke tvil om at grønne aksjer er det man burde sitte i fremover og her stiller Rec i særklasse spør du meg:) Egne verdi kjeder i USA og Eu + ta opp kampen mot kineserne.
Som Biden sier det er nå vi må gjøre det før det er for sent:))
Intravenøsiu
25.03.2021 kl 19:54 4320

Rec var på 6 kr ifjor før skattesaken var løst, før samarabieidspartnerne ble annonsert og før Aker hadde annonsert noen planer.

Butte alene har Ebita på 350 mill.

Det er litt trist at på dette forumet så hagler det med kursmål om at “100kr er for lavt” eller at “Rec skal ned til 7 kr”.
Hoasis
25.03.2021 kl 19:55 4302

Du kan gjerne bli så matt du bare vil, men det er ingen tvil om at de fleste her inne har enorme forventninger om fremtiden. Skulle det komme en melding om salg av fabrikken, problemer med oppstart pga utdatert teknologi, utstyr etc. kommer det til å bli VELDIG trangt ut døra (ingen her inne har kunnskap om hvilke diskusjoner som foregår, kun speskulasjoner). Jeg er selv aksjonær og har satset mye på at det kommer noe positivt i år, men er også forberedt på å tape det meste.
Slettet bruker
25.03.2021 kl 19:58 4249

Ja og verden kan gå under også:)) i alle aksjer er det risiko men i noen er det mye mindre risiko enn i andre såpass burde du vite:))
Intravenøsiu
25.03.2021 kl 20:03 4170

"Skulle det komme en melding om salg av fabrikken”

REC har uttalige patenter knyttet til Moses Lake, Group 14 driver pilotproduksjon på området.

Har du solgt deg ut?
Ærligtalt
25.03.2021 kl 20:05 4148

Jeg ser poenget ditt, men de har nå en gang hentet inn penger til gjenåpning og vel så det- med andre ord så sitter de klare og venter på startskuddet, at de plutselig skulle finne ut at teknologien var utdatert... vi kan vel enes om at det er svært lite sannsynlig?
Hoasis
25.03.2021 kl 20:06 4127

Hvis du hadde lest hele innlegget hadde du spart litt tid
Hoasis
25.03.2021 kl 20:08 4085

Enig i det, ikke uten grunn jeg har satset 40 % av porteføljen på dette selskapet..poenget mitt er bare at mange her inne synes å ta gevinsten på forskudd. Ingenting er sikkert, jeg er positiv og satser på en godmelding i løpet av året, men som sagt forberedt på en negativ børsmelding og da løpet jeg mot nødutgangen
Intravenøsiu
25.03.2021 kl 20:15 3972

Uansett, mener du at det er aktuelt for REC å selge fabrikken ?

Og, slik du beskriver det, for et lavt beløp?

Virker på meg som en total avsporing fra første post i denne tråden.

c
25.03.2021 kl 20:52 3611

Visst, ingenting är säkert men intressant och höra vilket scenario som skulle ske för att fabrik ska säljas? Om så, är det väl rimligen eftersom en aktör är väldigt intresserad av produktionen däri vilket rimligen också skulle prisas in och resultera i ett högt pris - antar därför du menar anledning till ett sälj endast kan vara för ekonomin är dålig? Enig i att det är sunt att inte ta ut någonting i förskott.
polion
26.03.2021 kl 00:30 3049

Etter mitt innlegg 19:07 og Hoasis support 19:34 m/fl. innlegg, er det i ettertid bare å konstatere enda mer usaklighet og unyansert haussing:

* Jeg satte bla. ordet "tålmodighet" i perspektiv, skrev intet om at jeg antar at REC vil gå konk (som det hevdes).
* Aksjen havarerte med 10 kroner, grunnen (stop loss, belåning, det fundamentale, pisseredde aksjonærer, queen Sylvia of Sweden, eller annet) er revnende likegyldig for den som plutselig kan få REC hele 10-kroneren i billigere. Fallet viser bare hvilken risiko/ustabilitet aksjen kan ha.
* Mange opptrer nærmest som om at det er garantier for at REC skal opp i himmelske høyder. Klart det er risiko i aksjen, men allikevel er minimum 100-lappen pr. REC like om hjørnet.
* Foreløpig har jeg personlig ikke fått bekreftelse på at ML skal gjenåpnes, noen som har?
* Som Hoasis har nevnt, eventuelle tekniske problemer/utfordringer har man ingen garanti mot. Nedstengte ML er langt fra noen bod som skal starte opp pølsesalget igjen.
* Ei heller har jeg fått bekreftet at silisiumanoder blir fremtidens batteriteknologi, noen som har?
* Frelseren Røkke inn som ny styreleder, noen som har hørt noe fra ham?
* Hvis investorene hadde tatt inn over seg de glansbildene som trådhausserne legger frem, så skulle definitivt ikke REC pådratt seg et kurshavari som faktisk oversteg fallet til øvrige grønne aksjer. I motsetning til mange andre grønne, så er REC faktisk i business allerede og har vært det over mange år (følgelig ei heller 100% sammenlignbart).
* Hva med å stikke fingeren i jorda, noen som noen gang har prøvd?
* OSV. ...................
Redigert 26.03.2021 kl 16:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2021 kl 00:40 3008

Det blir et bud på 45-60 kroner per aksje om det skjer ja. Som mest sannsynlig vil avslås.
Redigert 26.03.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2021 kl 08:52 2429

Det er fint med nyansering. Vi tar ikke skade av det.
Når det til tider kan bli i overkant optimistisk, så handler det nok mest om glede over alt det langsiktig positive, og at dette dominerer i kjappe korte meldinger og kommentarer. Alle er nok klar over at mye kan skje i det korte bilde, at aksjer går både opp og ned, og at det alltid finnes usikkerhet og skjær i sjøen. Så må en kanskje forstå (og kanskje unnskylde) euforien hos enkelte med langvarig sulteforing på gode nyheter (7 magre år). Saklighet og fingeren i jorda får vi alle ta med oss videre.
polion
26.03.2021 kl 09:56 2149

Solebra, takker for at du samstemmer i å dra det hele litt nedpå, nivå der det hører noe mer hjemme. Eufori er vel og bra, men det blir bare i meste laget når dette går over i ren toskeskap.