Årsrapporten:

Slettet bruker
RECSI 25.03.2021 kl 23:22 9050

Enten du er investor eller lurer på å bli det, så anbefaler jeg i det minste å lese «letter from CEO»

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/c2cb5d97-d3f1-499c-bcd0-f0f9e550cfe6

Les før du kommenterer her.

Min korte vurdering er at det her ser svært bra ut💰
Redigert 25.03.2021 kl 23:23 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
25.03.2021 kl 23:38 7471

Enig, syns den var lett og fin...og mellom linjene står det jo helt klart at de forventer store ting fremover

Tanjiro
26.03.2021 kl 00:39 7179

«This year has reconfirmed our belief that maintaining world-class operations will allow us to capture the upside in a favorable market, as now witnessed not only by the strong contribution from the semiconductor segment, but also from the very exciting opportunities we are seeing from using silane as feedstock for the next generation of lithium-ion batteries»

Veldig positiv til batteri i siste delen her, hold på hatten mine damer og herrer, kan gå fort de neste månedene;)
Slettet bruker
26.03.2021 kl 04:46 6945

Sitat: "It is clearer than ever before that silicon will drive the green economy, both through photovoltaics and li-ion battery anodes.
Our end-markets are enormous and fast-growing. Bloomberg New Energy Finance declared that “PV is now truly ubiquitous and a worldwide phenomenon.”
Slettet bruker
26.03.2021 kl 04:50 6935

Sitat: "We understand that introducing silicon in the anode may improve the energy storage capability of the battery by as much as 50%, which could result in large increases in silane demand as this next phase of battery chemistry gain access to the already large and fast-growing electric vehicle market=.
Rubin
26.03.2021 kl 08:43 6091

«LOOKING AHEAD TO 2021
Although 2020 brought with it its fair share of challenges, we remained focused on the things we can control. We continued our strong safety record and operational excellence at Butte. We advanced our FBR technology at our Moses Lake plant and the Yulin JV. We actively chased opportunities to profitably re-enter the solar polysilicon market. We took strides in developing silicon-anodes at Moses Lake. We remain convinced that REC Silicon, as an established player, is positioned to grow in tandem with our very attractive end-markets.»

Musikk i mine ører...🎸🎷🎻🎺🪕🪗🪘🥁
Redigert 26.03.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2021 kl 09:49 5703

Side 6, Board of directors report:
Memorandums of understanding executed in October 2020
• Violet Power – efforts to establish a non-Chinese PV value Chain
• Group 14 Technologies – construction of a silicon anode battery pilot plant in Moses Lake

Betyr dette at det er inngått en "handshake deal" med Group 14 om fabrikk i Moses Lake?
Senergy
26.03.2021 kl 10:12 5675

Utdrag:

The facility underlines Group14 and REC Silicon’s collaboration in relation to ongoing pilot plant production and testing at REC Silicon’s FBR polysilicon and silane gas plant in Moses Lake, WA.

The large-scale commercial facility will be the first and largest silicon-carbon anode material plant globally that will enable lithium-silicon batteries and accelerate the electrification of everything.

The full-scale facility is expected to break ground in 2021, with the capacity to bring 12,000 tons/year of advanced silicon battery materials to the global Li-ion market by 2023.
Ærligtalt
26.03.2021 kl 10:41 5420

...Er jo det som er så spinnvilt... Når som helst kan det meldes om fullbooket med kjøpere og gjenåpning -planlegger det allmektige markedet da å laste opp med aksjer til en billig penge i ro og mak ?

Nei, hold på aksjene folkens
Slettet bruker
26.03.2021 kl 11:00 5184

står ganske klart der at det kommer en batterifabrikk ved siden av ML og at fabrikken kommer å åpne... om 1 år ser vi kurser 3-4x fra dagens
Ærligtalt
26.03.2021 kl 11:04 5102

MEN DET VIRKER JO SOM OM "MARKEDET" NEKTER Å ANERKJENNE DETTE...

Hvorfor prises ikke REC på fundamentale forhold, er jo helt absurd - og jeg er tom for tørt krutt igjen...


Lykke til alle sammen
Slettet bruker
26.03.2021 kl 11:07 5038

nei , for martkedet går på konkrete nyheter .. men greit for oss som har tro på caset og som flere måneder siden konkluderte med det som Arctic presenterte i sin analyse denne uke.... REC har en unik utgangspunkt . når nyhetene kommer går denne som en rakett. over 100kr ila noen år
Redigert 26.03.2021 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2021 kl 11:10 4966

https://www.eetasia.com/sk-materials-invests-in-group14-technologies/

G14 skal bygge på REC fabrikken eller nære ved.
G14 har også ansatt masse personell bare i år.
De har nylig annonsert nye kontorer i asia og sier de løpende vil komme med updates.
Ingenting tyder på de har tenkt å trekke seg...

Det vil igjen si ML kommer til å åpne opp... Når det skjer kan vi se på kursmålene som er satt fra analyser og meglerhus og som vi selv har regnet på her.
Den kursen er LANGT fra latterlige 19 kroner...

Hadde jeg ikke hatt troen på G14 sin fremgang eller Røkke sine ambisjoner ved å gå inn som styreleder i rec hadde jeg ikke gått så hardt inn i rec.

Røkke sin historikk taler for seg selv.

G14 kommer hele tiden med bekreftelser på fremgang. Breaking ground av aonde fabrikken ved ML er satt til 2021 , og som de selv har uttalt very soon, ved siste konferanse...

Tålmodighet
Slettet bruker
26.03.2021 kl 11:42 4694

Er det egentlig markedet? Eller er det Kjell Inge Røkke som står bak det hele? Hvorfor måtte han ha så hastverk og tvinge seg til å bli styreleder, så hastverk men ikke et pipp verken for 76% av andre aksjonæren og markedet!? Bytter samtidig flere styrekollega for å han sine egne og sikre den makt og posisjonen han ønsker! Hvorfor tror du? Hvorfor kom en innleier short posisjon nå mens alt går Rec sin vei? Hvorfor ikke en eneste innside handel som om små sum ikke har kommet? Bla bla bla at han holder på med ditt og datt og han har massevis planer og det kommer som en bombe den der kan alle spare seg for!
Ingen av de rike har blitt så pass rik med å være snill mot andre enn seg selv! Han har forresten ikke den rene rulle bladet heller mot små aksjonærer og tror neppe den tanken hans har forandre heller! Rec er ikke hans men med å tvinge seg til styret da har han full kontroll over firmaet dessverre. I mange dager på rad har de holdt kursen nede i ACC og AOW og i dag kom børs melding om at (Styret i Aker Carbon Capture og AOW ber om emisjonsfullmakt på opptil 20 prosent av aksjekapitalen) jeg har på følelsen at han har noe dårlige tanker mot små aksjonærene og det kommer vi til å se det snart.

En tanke slo meg var at om vi hadde vist størrelsen på alle små aksjonæren her på fa som kunne vi kanskje hatt noen på innsiden av firmaet som tillitsvalg eller noe slags så hadde man vist mye mer og hadde blitt fort oppmerksom over eventuelle skittene planer. Det er bare en tanke.
Redigert 26.03.2021 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2021 kl 11:56 4538

Så hva skulle det være i såfall ?de eier jo ikke nok aksjer per i dag ?
Aker/Røkke er kjent for at de vil ta kontroll det har de ikke per i dag uten at de kjøper flere akksjer. Kan selvfølgelig komme et bud, men hvem er interessert i å selge nå ?. Man har sett hvordan tegninga kan bli ved Arctic sin analyse og de fleste her inne her forstått dette lenge:))
Slettet bruker
26.03.2021 kl 12:00 4466

Må dessverre knuse di konspirasjoner

AOW halvering av kursen skyldes det at folketrygdfondet har solgt 5,7 Mill aksjer sammen med noen andre store som var med i emisjonen på 2,5kr kurs nå 6 kr. Topp 12 kr

Det samme har skjedd i ACC. Folketrygdfondet ha solgt 6,7 Mill. EMI var på 4,5. Kurs nå 14. Topp 22.

Ha en fin dag!

Slettet bruker
26.03.2021 kl 12:00 4465

Men enig om de som shorter rec nå, de har tapt mye penger på det skurrer litt. Disse har aldri shortet rec før å er helt aleine om dette. Ser heller ikke ut som de bryr seg om det fundamentale eller potensiale og ikke redd for å tape penger.
Ærligtalt
26.03.2021 kl 12:07 4315

Dersom vi er i det konspratoriske hjørnet: Hvorfor skulle ikke USA kunne be Voleon om å stagge kursen da de har tenkt å kjøpe REC eller ML billig?

Skulle ikke Røkke kunne bli tilbudt fordeler i driften av AMSC eller PHLY dersom han nå gikk inn i styret i REC og dermed også sikret Amerikanske interesser?


Vi kan jo ikke begynne sånn folkens - blir jo helt tullerusk av det...
Redigert 26.03.2021 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2021 kl 12:09 4279

til noe annet:

2 stk index fond er pr 23.03 inne på topp listen hvorav KLP aksjenorge er inne med største post ca 2.2 millioner aksjer. DNB norge index er også kommet inn.

Skal være 6 stk index fond til som burde vekte seg inn. Vet ikke hvor raskt de tar inntog i aksjer som kommer nye inn i indexen.
Er vel å regne som sannsynlig at ikke alle kommer inn samtidig da det vil presse kursen altfor mye opp.
Vi kan vel vente oss at de andre 6 index fondene også skal inn :-)
Slettet bruker
26.03.2021 kl 12:17 4148

Det gir mening det du sier. Det som skjer med aow og acc idag, kan skje med rec også. Har en uggen følelse på at Røkke pønsker på noe som gagner han og ikke oss.
Seiikya
26.03.2021 kl 12:18 4146

Satt akkurat å så på dette selv. KLP indeksfondet har økt både mandag og tirsdag og DNB Norge index kom inn på tirsdag.

Uansett... Tilbake til konspirasjonen om hva KIR skal gjøre. Vi har jo flere ganger vært inne på at Aker vil øke sin eier andel til enten 33,4% eller 51%. Så det kommer vel før eller siden? Og ja, vi småaksjonærer blir utvannet, men uavhengig av det så tror jeg fortsatt dette blir et berikende aksjeeventyr for oss alle.
I REC så kan heller ikke Aker styret godkjenne slike emisjoner før 51% av aksjeeierne har stemt ja, som i ACC og AOW.
Emisjonen som eventuelt vil komme, vil også være en vekstemisjon til å for eksempel bygge ut/forbedre nåværende fabrikker. Dette vil jo være positivt for alle. Slik det går i USA om dagen, samt manglene på halvledere, så er vel etterspørselen etter REC sine produkter nesten allerede der at de kan vurdere å bygge ut. Men første steg må nok bli å få åpnet ML.

Redigert 26.03.2021 kl 12:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2021 kl 12:20 4100

Dagen for konspirasjonsteorier igjen altså.. 😂 Helt utrolig, kjøp fond!
Slettet bruker
26.03.2021 kl 12:34 3943

Nå har de jo allerede hentet inn mer nok penger allerede da til å starte opp ML:))
Slettet bruker
26.03.2021 kl 12:36 3915

Må dessverre knuse dine konspirasjoner

AOW halvering av kursen skyldes det at folketrygdfondet har solgt 5,7 Mill aksjer sammen med noen andre store som var med i emisjonen på 2,5kr kurs nå 6 kr. Topp 12 kr

Det samme har skjedd i ACC. Folketrygdfondet ha solgt 6,7 Mill. EMI var på 4,5. Kurs nå 14. Topp 22.

Ha en fin dag!

Seiikya
26.03.2021 kl 12:37 3890

Det er sant. Derfor jeg nevner å bygge ut fabrikkene, altså øke produksjonskapasiteten. Det var kanskje noe uklart :)
Slettet bruker
26.03.2021 kl 12:41 3831

Nå var de to nevnt som eksempel! Så ikke heng deg over den for mye. Og foresten tror de solgte seg ut i feb ikke mars!
Er du Rec aksjonær? Følget du med når de hadde emisjon i Rec på 10:8 og de hold kursen ned med makt men den dagen de avlyste felles emisjonen som skulle være for alle, kunn noen få dager etter det shot Rec i været uten noen form for nyheter?
Slettet bruker
26.03.2021 kl 12:43 3798

Ser den, men det jeg synes er ufattelig rart er at kursen faktisk holder seg så lavt når vi ser de mange hintene på hva som kommer til å skje fremover + at Arctic tegner det opp med en fin analyse som mange av oss har sett lenge.
Er helt utrolig at denne ikke tar av på dette vi snart alle ser. Kursen burde vært rundt 30 kr på dette per i dag og steget videre på nyheter.
orhaugen
26.03.2021 kl 12:46 3746

Det ser ut til at markedet er bekymret for at det kan bli for stor etterspørsel etter produktene til RECSI. Kan jo da risikere nye store investeringer og det er jo skummelt, selv om det er et marked. Selskapet har dessverre en dårlig historikk hengende over seg. Hadde det vært et nytt børsnotert selskap uten en eneste ferdigstilt fabrikk ville kursen mest sannsynlig vært mye høyere. SJUKT! Butte går som det suser og ML er klar for produksjon. Det hjelper altså ikke. Hva gjør RECSI på jallabørsen i Oslo? Aksjen bør noteres i USA.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 12:49 3701

Din feilaktige eksempel gikk ut på at KIR hadde gruset kursen i AOW og ACC. Noe som ikke stemmer i det heletatt, med mindre du mener at folketrygdfondet $tyres av KIR... Det kan hende men jeg har ikke kunnskap om det..
Redigert 26.03.2021 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Seiikya
26.03.2021 kl 13:02 3538

Kurs x eller y, vi kan uansett være enig i at dagens kurs er underpriset og at kursen snart burde nærme seg verdiene av REC's assets.
Biden hadde også en god tale i går, som man ikke skal undervurdere. I mine øyne er vel nesten all tvil om ML skal åpne eller ikke borte. Ikke sikkert ML åpner noe før enn det som er antatt og nevnt i rapportene, men AT den kommer til å åpne er for meg rimelig å anta.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 13:02 3521

https://www.tradingview.com/x/DXw9C0vG/

Tar ett bet på kurs 22.5 kr treffes innen slutt 6 april ;)

Noen som har lyst vedde imot , første til å melde seg ;) 500 kr til meg hvis jeg tar rett og 500 kr til deg om jeg tar feil.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 13:13 3393

Kan det være at Røkke hastet inn i styrestolen for å forberede noe (stort) som krever godkjenning på generalforsamlingen 4. mai? Da måtte han jo nødvendigvis inn via EGM slik at han fikk 2 mnd på seg før ordinær GM. Bare en tanke.
Cadizio
26.03.2021 kl 13:15 3355

Om vi nu lyckas , jag menar när vi lyckas borde vi ha en stor norsk fest på en yacht utanför Norges kust alla som varit med och stöttat varandra i mot och medgång.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 13:16 3348

kan være så mye, men en grunn hadde han, og vi får nok vite det tidsnok.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 13:17 3316

den dagen REC melder om en dato når gjenåpningsarbeidet i ML starter, DA burde vi uten tvil ha en sammenkomst ;)
kncapital
26.03.2021 kl 13:20 3283

Haha 100%
Ærligtalt
26.03.2021 kl 13:20 3275

Hmmm - Må det betales kurtasje på de 500,- ?

Når jeg ser chartet ditt så kan det jo godt være du har helt rett -spenstige saker :)
Slettet bruker
26.03.2021 kl 13:24 3233

Tar den!
Men pengene må gå til han gutten som kan bli blind på sunnmøre. Var visst en speis.
Tror vi blir liggende i sjiktet 17-20 inntil news. Ikke TA men magefølelse😅
Slettet bruker
26.03.2021 kl 13:30 3169

da er det deal! :-))

Har ett håp om ny analyse og kursmål fra pareto over helgen som kan hjelpe meg opp til 22.5 ;) Kommer ikke den før 06 april, er det mulig du kan vinne

havner kursen under 18.9 i dag ved slutt så har du ett lite fortrinn i tillegg ;)
Redigert 26.03.2021 kl 13:31 Du må logge inn for å svare