HAV Fearnley tar opp dekning, Analyse Target 25 (Bull 50), KJØP!

Slettet bruker
HAV 27.03.2021 kl 19:48 54503

Da kom Fearnleys analyse og de spår nesten dobling av HAV innen kort tid. HAV i dag koster 14.1 kroner pr aksje, men vil nok innen relativt kort tid nå Target 25. Så snakkes det i tillegg om Bull target på 50. Lager derfor denne tråden så vi kan samle alle diskusjonene i en tråd etter denne viktige analysen kom.

Her er hvordan analysen starter. Tenk et grønt selskap som vokser mens det tjener penger ;)

"HAV Group – The Maritime Cleantech Play You Must Own
What’s new: Initiation of coverage with a NOK 25/sh TP. Buy
Our take: Through the pure-play Maritime Cleantech setup, we see HAV positioned for
positive FCF generation, margin expansion and market recognition of its positive ESG impact
We initiate Equity Coverage of HAV Group (ticker: HAV) with a Buy recommendation
and NOPK 25/sh Target Price. On the back of spinning off the HAV Group companies
into a pure-play Maritime Cleantech machine, we see the stage set for positive FCF
generation right off the bat (FSest FCF yield 2021/’22/’23 3/7/10%) on conservative
estimates, higher margins (FSest EBIT margins 2.5-12.5%), all supported by a maritime
industry that is screaming out for a greener future. Combine this with favorable
trading vs. peers (EV/EBITDA’22 of 6x vs. 19x) and a healthy backlog of c. NOK 850m
(FSest 70% execution in 2021), we see HAV bound to attract investor interest. Buy
This is HAV Group – the Cleantech machine...
HAV Group comprises of four companies - Norwegian Electric Systems (NES), HAV
Design, Norwegian Greentech (77.3% ownership) and HAV Hydrogen. HAV’s broad
range of offerings exposes the company to multiple Renewables segments with prompt
growth outlooks, highlighting SOV designs (FSest fleet growth >4x through 2030E),
ballast water treatment systems (potential market of 60k vessels), and emission-free
propulsion technologies.
…focused on a maritime industry that is screaming for a greener future
The maritime industry is likely to see ever-tightening regulations. Shipping already
accounts for 2.5-3.0% of total global emissions, with seaborne trade set to triple from
2015-2050. Organizations have implemented ambitious targets and restrictions. More
are expected to come. One example is the BTWS requirement for sailing vessels by
2024. Another is zero carbon tenders within the Offshore Wind installation space. Both
examples add to demand prospects for HAV.
Valuation – Buy, TP NOK 25/sh
We model HAV on a cash flow basis (10% WACC), with EBIT margins of 10-12.5% for
HAV Design (NOK 18/sh), 2.5-10% for NES (NOK 5/sh) and 5-10% for NGT (NOK 2/sh).
Given we do not assign any value to HAV Hydrogen and our TP still being c. 85% above
previous close, HAV Group should be an attractive proposition for investors. BUY "
Redigert 02.04.2021 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2021 kl 16:00 3044

Ertekroken. bla opp og slutt med tullet ditt. Alle kan se at brukeren "Gamechanger" er åpnet for 4 dager siden omtrent samtidig med da du og Oppgang startet deres syntetiske samtale.

Hvis du skal kjøpe så kjøp og slutt med all bullshiten som blir servert samtidig. Det gjør anonyme forum helt ubrukelige.
Redigert 13.04.2021 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2021 kl 20:15 2943

Har en magefølelse for at dette caset ikke ender opp som de mest optimistiske tror.
Jeg tenker det kommer til å bli store sammenslåinger og sterk konkurranse i dette segmentet som kommer til å bli et kjempemarked innen 10 år.

Tiden vil vise hvordan dette går, og jeg kommer til å følge litt med enten som aksjonær eller bare som interessert fordi jeg har vært dypt inne caset før spinoffen.
Slettet bruker
13.04.2021 kl 20:20 2944

Jeg kjenner overhodet ikke til nicket Amore, men det ser ut til at vi har til felles at vi er litt skeptiske til økonomisk suksess for selskapet.
Patron72
13.04.2021 kl 20:46 2924

Hei du!!

Greit å være skeptisk. Men hva mener du om Fearnly rapporten. Er den full av feil?

Tillater meg å klippe og lime litt fra artikkelen i Finansavisen


– I motsetning til mange andre grønne selskaper som noteres for tiden har Hav inntekter i dag, i morgen og neste år, sier Torstensen.

Dermed ser Fearnley-analytikerne Jørgen Torstensen og Elliot Jones, med utgangspunkt i Hav-kursen fredag ettermiddag, en potensiell oppside på nær 80 prosent i aksjen de beskriver som «maritime cleantech-aktøren du må eie».

Han trekker frem at selskapets ordrebok pr. i dag er på 850 millioner kroner, av dette anslås det at om lag 70 prosent ska realiseres i løpet av året.
Redigert 13.04.2021 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2021 kl 22:24 2860

Jeg mener ikke noe spesielt om Fearnley rapporten.
Selskapets resultater vil svare for seg selv, og første svar får vi ved presentasjonen av Q1 2021.
Det første hele kvartalet etter splitten av morselskapet og datter HAV q
med 4 grønne selskapet får vi ved presentasjonen av Q2, og det blir etter min mening syretesten på hvilken retning dette vil gå.
Da er vi også nærmere slutten av Q3 hvor HAV hydrogen skal få godkjent en brenselcelle på 3,2 MW.
Samtidig får vi se hvordan det går med byggelånene.




Patron72
13.04.2021 kl 22:36 2833

Hvis jeg ikke har misforstått alt i verden er jo rapporten bygget på tingenes tilstand.
Fearnley vil jo fremstå som komplett useriøs hvis det de rapporterer ikke stemmer med virkeligheten.
At de itillegg ikke hensyntar hydrogen delen bør jo også være et tegn på seriøsitet. Også noe vi aksjonærer får ta som en bonus når den tid kommer.

Når det gjelder fremtiden vil nok Hav group ta et godt jafs i det som kommer.
Det vil og må skje mye om norge skal holde sine forpliktelser om klimamål.
Hyggelig forresten i helga da havet var i fokus.

Jeg er hvertfall optimistisk 😊
Amore
14.04.2021 kl 08:57 2722

Synes det er mye grums i den analysen til Fearnley.
Patron72
14.04.2021 kl 08:59 2714

Hadde vært interresant å høre hva som ev er grums?
Slettet bruker
14.04.2021 kl 09:30 2692

syntetisk samtale :)

Før rally :)
Mariobros
14.04.2021 kl 09:47 2665

"grumset" er funnet, tabellfeil side 1 og 2 i analysen. Ny analyse med høyere EBIT og høyere kursmål fra megler kommer
Slettet bruker
14.04.2021 kl 09:49 2669

Nå må du gi deg Bagger!
Du må være blind hvis du sammenligner hva jeg og amore skriver.

Jeg har vært så lenge i aksjemarkedet at jeg hverken tror på haussere, ledere eller meglerhus uttaler eller skriver.
De har alltid en agenda, og etter å ha sett dette caset forvitre velger jeg å se hva som skjer framfor å høre på desperate hausserinnlegg.
tervi
14.04.2021 kl 09:51 2661

Havyard eier 2/3 av HAV. Med så få frie aksjer spekulere noen i trade denne. Lett å påvirke den 1 og 2 kr. De som look at seg lure selge på bunn er taperne. Jeg mener denne fremdeles er for lavt priset. Fremdeles langt under EMI pris selv om gode meldinger bekrefter at dette selskapet er i god driv fremover.
Amore
14.04.2021 kl 09:56 2653

Innlegget om manipulasjon ble slettet. Men limer inn noen kjøp. Er ikke dette manipulering så vet ikke jeg.
09:46:00
15,000
67
-
-
09:45:55
15,000
30
-
-
09:40:10
15,000
68
-
-
09:40:10
15,000
63
-
-
09:40:10
15,000
169
-
-
Slettet bruker
14.04.2021 kl 10:05 2680

syntetisk samtale før Rally smeller!!

Skrives så mye fjas her at man må bare trekke på smilebåndet. Som Amore skrev.. Hvor lang tid tror han det tar før man øker beholdningen igjen når pris er 15 og target fra en ekstremt konservativ rapport er 25. Rally kommer ;)

Mellom x3 og x4 i 2021.

EDIT: Focuss er enig med meg :)
Redigert 14.04.2021 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2021 kl 10:26 2652

HAV skal betydelig opp på rapport neste uke. Annual report skal innholde guidinger som bør blåse de siste skeptikere av banen. "Must have aksjen" ser dere nok fort oppe på 20 tallet.

Redigert 14.04.2021 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
focuss
14.04.2021 kl 10:38 2639

Det som har skjedd med etableringen av HAV Group er jo at man har skilt ut og notert høymargin / lavrisiko delen av virksomheten ut i et eget børsnotert selskap. Å være investert i dette er neppe dumt.
Slettet bruker
14.04.2021 kl 10:38 2644

Jeg har mange bedre ting å ta meg til enn å se på all denne haussingen og fjolleriet.
Takk for meg.

Slettet bruker
14.04.2021 kl 10:46 2627

Ja gjør det. Husk å log av alle de andre nickene også da :)
Amore
14.04.2021 kl 11:46 2541

Det er skapt så store forventninger til resultatet av deg Bagger at fallhøyden er stor om feiler bare litt. Tror ikke så mange våger sitte inn i resultat. Mange som tegnet seg i emisjonen hadde helt sikkert håpet på mer positiv utvikling rundt hydrogensatsingen som du Bagger også skapte store forventninger til før spinn off. Denne feilet dessverre totalt allerede under presentasjonen ,men da hadde topp 50 tegnet seg for 100k euro og det var for sent å snu. Nå er det mange som forsøker komme seg ut før tapene blir for store. Det er nok mange som er bitter på din Hausing. Hydrogen satsingen er nok langt frem nå som de ikke klarer en gang å beregne vekt på installasjoner som er nødvendig.
Slettet bruker
14.04.2021 kl 12:43 2516

Det er jo latterlig det du sier Amore. Utsagnet ditt vitner om at du poster mot bedre vitende. Du har neppe lest Fearnley sin analyse av HAV. Fearnley legger til grunn en EBIT 30% under 2020.. Og likevel har man target 25 og bull target 50. Hva tror dere skjer når tall guides i Annual report eller når Q1 tall presenteres og Fearnley oppdaterer tallene til det de faktisk skal og burde være?

EDIT og alt dette uten at HAV Hydrogens kompetanse og teknologi er medregnet.

Men Bagger100 hausser ifølge deg fordi at jeg da sier at HAv er et åpenbart kjøps case på alt under emisjonspris 18. Sett deg inn i helt basale forhold så skal du se at du fort kommer til at det er dårlig business å henge på forum å baise for å trade inn en krone her og der når du heller kan gå inn og få med deg 20 kroner opp.
Redigert 14.04.2021 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2021 kl 13:55 2445

Føler egentlig den største feilen om man så kan si det er at for få personer har oppdaget Hav. Er litt som mpcc som gikk lenge under radaren til folk. Men som nå har tatt av fullstendig.

Men mye av tall ligger jo åpent for Hav og det er jo som sagt bare og sette seg ned og regne, da finner man fort ut at dagens kurs er komisk lav.
Slettet bruker
14.04.2021 kl 14:03 2413

Spot on. Fearnleys analyse som spår kanskje mer en dobling er faktisk litt av en baiserapport.

EBIT 2021 er satt mye lavere enn 2020 samtidig som de sier de tror på betydelig vekst. Videre så har de satt Nores fremste maritime hydrogen selskap til 0 mens TECO samtidig har så mye mindre og er priset til milliarden.

Når analysen oppdateres så vil Fearnleys target lett doble seg. HAV vil svæmme i penger og det vil også de som følger selskapet.
Joasen
14.04.2021 kl 14:04 2433

Viktig og å påpeke at kursmål 25 er satt med at HAV hydrogen er verdsatt til 0.
Slettet bruker
14.04.2021 kl 14:19 2454

ja.. OG EBIT 30% lavere enn 2021.

jeg tror dere skal gjøre dere klar til en oppdatert analyse som tar med alle kontrakter og siste tall etter annual report
Slettet bruker
14.04.2021 kl 15:28 2432

Amore
du spurte hvorfor jeg solgte noen aksjer på 17..

Fordi nå kan jeg kjøpe aksjer dere tradere selger på bid for å få ned kurs.. hehe.. ;)
Amore
14.04.2021 kl 15:39 2442

Ja kan se du har solgt deg ned. Fornuftig av deg. Vanskelig å komme seg ut med mye om det skulle rase skikkelig. Du kan ikke regne med å komme ut på 18 da det er mange aksjer som ble kjøpt der. Må regne med å sitte veldig lenge
Redigert 14.04.2021 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2021 kl 15:51 2417

Nei.. Fordi, sånne baisegutter som deg som sitter og tuller her hele dagen skal gi meg penger. Fra nå av kan du tenke på meg når dere gir vekk aksjer. Jeg solgte samme aksjene 2 kroner dyrere :). Blir det ikke dyrt å holde på sånn? :)
Amore
14.04.2021 kl 15:57 2427

15.43 nå ta disse også da
Kallanavn
14.04.2021 kl 16:09 2421

@amore: Bare en liten observasjon fra sidelinjen her; komisk hvordan holdningen din til HAV/HYARD tilsynelatende har snudd...du er åpenbart på utkikk etter en god inngang eller så har du brent deg og realisert et solid tap og er nå kun ute etter å baise/lage sur stemning. Av din historikk fremgår det tydelig at du i januar/feb var tydelig bull og mente at kurs(den gang for HYARD) skulle opp til minst over 30.

Skjønner jo at du er irritert hvis inngangen din var på de nivåene - men sitter du stille i båten så skal du nok få se grønne tall igjen ;)
Slettet bruker
14.04.2021 kl 16:26 2403

takk. det smakte :)

synd ingen av dere ville droppe meg noen flere manipulasjonsaksjer. jaja.. Vi får se om det blir mulighet i morgen. Eller renner tiden ut for dere? :)
Slettet bruker
14.04.2021 kl 16:28 2406

spot on :)

det som er ennå morsommere er at Amore har en syntetisk samtale med andre forum medlemmer her som synes å være flink med å svare rett etter slik at man kan lese en slags svada samtale mellom baisekoppene.. hehe. men jeg liker det. Føles som vi snart skal opp over 20 og bevege oss tilbake i tereng.
Amore
14.04.2021 kl 16:28 2404

Ting har forandret seg. Les deg opp. Ser ikke ut til at du har fått med deg presentasjonen i HAV GROUP. Du kan se på den så skjønner du hvorfor jeg snudde
Kallanavn
14.04.2021 kl 16:49 2372

Det har jeg, har du? Ettersom du jatter gjentagende om din tvil rundt HAV Hydrogen og "grumset" i Fearnley sin analyse, hvor mye av HAV Group sin verdi i dag mener du er basert på eller kommer fra HAV Hydrogen? I hvilken grad mener du Fearnley sin rapport belager seg på HAV Hydrogen?
Fearnley har satt et konservativt kursmål på 25 og jeg er spent på hva din vurdering rundt "viktigheten" av HAV Hydrogen ettersom du er så skeptisk og opptatt av å baise den delen..
Slettet bruker
14.04.2021 kl 16:57 2385

Han har nettopp hatt HAV aksjer :) . Kjøpte på 14 og solgte på 15.. siden har han baiset :)

Men Alle vet det blir rally ;)
Redigert 14.04.2021 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Amore
14.04.2021 kl 21:00 2251

Det som er viktig å forstå her min venn, er det som skjedde i forkant av spinn off. Haviard ble hauset opp fra under nok 3 til 35 med hydrogenklare Marine løsninger for store skip på lengre distanser. Det sto sågar litt kryptisk skrevet på hjemmesiden som gir grunnlag til misforståelse. Tolket dette feil sjøl og kjøpte i bøtter og spann, men kom inn tidlig så jeg led ingen tap. Presentasjonen som var etter emisjonen viste at hydrogenet ikke ble noe tema . Noen ord om tema ble nevnt når det kom spørsmål utenfra, men langt i fra noe positivt som hva aksjonærene sikkert håpet på ,Skapte vel sikkert kun grunnlag for enda flere spørsmål Flere større aksjonærer hev seg ut med store tap ,men langt i fra alle hadde den muligheten eller grep tak i den. Kursen har vært under 13 etter presentasjonen, men ut i fra det som har skjedd tror jeg vi skal en del under der på kort sikt- De som sitter med større portiser blør enda og fortsetter å prate for sin syke mor på alle fora i håp om å få fast fisk
Mariobros
14.04.2021 kl 21:28 2261

Siden du er så negativ til hav og henger deg opp i hydrogenselskapet selv om det ikke er med i kursmål eller dagens kurs, hva syns du om de 3 andre selskapene i HAV? Er jo de som tjener penger og som de fleste ser oppsiden i. Hydrogenselskapet er det bare noen få på forumene som snakker både opp og ned, personlig ser jeg helt bort fra den delen inntil det kommer en godkjenning eller nyheter rundt det
Slettet bruker
14.04.2021 kl 22:21 2201

Han synes. HAV er skikkelig *fyll in noe negativt her* :)

Focuss bør komme å refse Amore. Så det blir litt orden igjen
Kallanavn
14.04.2021 kl 23:45 2121

Amore, du svarer jo strengt talt ikke på spørsmålene jeg stilte deg eller hva?
Utifra svaret ditt så tolker jeg det dog slik at du vektla for mye verdi i hydrogendelen av Havyard(nå HAV Hydrogen) og det er jo på sett og vis svar nok. Om du baserte investeringen din kun på hydrogendelen og forventet en umiddelbar avkasting basert på den alene, over natten pga av en spin-off, samt at det er det eneste du ser av verdi så er det ikke mye mer vi trenger å snakke om her, da har du rett og slett gjort en svak research før du investerte såvel som at kunnskapen din rundt caset nå fremdeles er mangelfull. Fearnleys derimot har vektlagt HAV Hydrogen 0 verdi foreløpig, ettersom den faktiske verdien/potensialet foreløpig er uavklart, men har samtidig et konservativt kursmål på 25 basert på de tre andre selskapene i HAV Group. Bull case kursmål er 50. Den faktiske verdien/potensialet av HAV Hydrogen er å anse som en ytterligere oppside, og ikke noe som per i dag er priset inn i aksjekursen ei heller kursmålet.
Spør igjen, har du faktisk lest rapporten til Fearnley?

Anbefaler deg å lese deg opp og forstå hele caset bedre, min venn!
Redigert 15.04.2021 kl 00:02 Du må logge inn for å svare
Patron72
15.04.2021 kl 00:37 2091

Nå må du slutte å bløffe folk

Har du glemt at Havyard steg 80% på avtalen med wilson sine 120 skip på rensing av ballastvann?

Du henger deg opp i hydrogendelen. Det er det eneste jeg har lest du er kritisk til. Og dette er den delen som ikke er hensyntatt i fearnley rapporten?

Håper folk gjennomskuer dette