HAV Fearnley tar opp dekning, Analyse Target 25 (Bull 50), KJØP!

Slettet bruker
HAV 27.03.2021 kl 19:48 54683

Da kom Fearnleys analyse og de spår nesten dobling av HAV innen kort tid. HAV i dag koster 14.1 kroner pr aksje, men vil nok innen relativt kort tid nå Target 25. Så snakkes det i tillegg om Bull target på 50. Lager derfor denne tråden så vi kan samle alle diskusjonene i en tråd etter denne viktige analysen kom.

Her er hvordan analysen starter. Tenk et grønt selskap som vokser mens det tjener penger ;)

"HAV Group – The Maritime Cleantech Play You Must Own
What’s new: Initiation of coverage with a NOK 25/sh TP. Buy
Our take: Through the pure-play Maritime Cleantech setup, we see HAV positioned for
positive FCF generation, margin expansion and market recognition of its positive ESG impact
We initiate Equity Coverage of HAV Group (ticker: HAV) with a Buy recommendation
and NOPK 25/sh Target Price. On the back of spinning off the HAV Group companies
into a pure-play Maritime Cleantech machine, we see the stage set for positive FCF
generation right off the bat (FSest FCF yield 2021/’22/’23 3/7/10%) on conservative
estimates, higher margins (FSest EBIT margins 2.5-12.5%), all supported by a maritime
industry that is screaming out for a greener future. Combine this with favorable
trading vs. peers (EV/EBITDA’22 of 6x vs. 19x) and a healthy backlog of c. NOK 850m
(FSest 70% execution in 2021), we see HAV bound to attract investor interest. Buy
This is HAV Group – the Cleantech machine...
HAV Group comprises of four companies - Norwegian Electric Systems (NES), HAV
Design, Norwegian Greentech (77.3% ownership) and HAV Hydrogen. HAV’s broad
range of offerings exposes the company to multiple Renewables segments with prompt
growth outlooks, highlighting SOV designs (FSest fleet growth >4x through 2030E),
ballast water treatment systems (potential market of 60k vessels), and emission-free
propulsion technologies.
…focused on a maritime industry that is screaming for a greener future
The maritime industry is likely to see ever-tightening regulations. Shipping already
accounts for 2.5-3.0% of total global emissions, with seaborne trade set to triple from
2015-2050. Organizations have implemented ambitious targets and restrictions. More
are expected to come. One example is the BTWS requirement for sailing vessels by
2024. Another is zero carbon tenders within the Offshore Wind installation space. Both
examples add to demand prospects for HAV.
Valuation – Buy, TP NOK 25/sh
We model HAV on a cash flow basis (10% WACC), with EBIT margins of 10-12.5% for
HAV Design (NOK 18/sh), 2.5-10% for NES (NOK 5/sh) and 5-10% for NGT (NOK 2/sh).
Given we do not assign any value to HAV Hydrogen and our TP still being c. 85% above
previous close, HAV Group should be an attractive proposition for investors. BUY "
Redigert 02.04.2021 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 07:24 3218

Forventer god oppgang i dag ! Mange som vil posisjonere seg under 20kr
Mariobros
06.04.2021 kl 08:35 3162

ser ut som at trenden med en krone opp om dagen skal fortsette en stund
Slettet bruker
06.04.2021 kl 08:50 3150

Jepp, tør ikke engang tenke på kursutviklingen når hydrogensatsingen prises inn i selskapet :)
Slettet bruker
06.04.2021 kl 10:43 3092

Det er en haug meldinger i påvente. Blir mange dager med et jafs på 3 kroner i slengen oppover.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 10:44 3093

Ser fortsatt mulighet til å få noen få aksjer under 17 i dag. Solid flaksemulighet. Vi er opp mot 20 før helgen tror jeg.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 12:29 3037

Det vises til børsmelding fra Havyard Group ASA 22. desember 2020, med informasjon om at Havyard Design & Solutions (nå HAV Design) var valgt som designutvikler for en ny brønnbåt som skal opereres av Norsk Fisketransport (nå Frøy).

HAV Design har nå inngått kontrakt med Sefine Shipyard i Tyrkia, som skal bygge brønnbåten for Frøy. I tillegg til skipsdesign inneholder kontrakten også leveranser av smart kontroll, energidesign og systemutstyrspakke fra Norwegian Electric Systems.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 12:53 3007

H2 blir ikke priset inn før selskapet har en løsning på en brenselcelle på 3,2 MV med tilhørende utstyr, og det blir lenge til, hvis noen gang i det hele tatt.
Vi er nå i kvartal 2, 2021, og Q3 går fra juli til september.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 14:26 2930

Der kom det Børsmelding. Ny kontrakt til HAV. NES skal levere integrert skipselektronikk til hele brønnbåten.

Verdi 90 mill. Som er 15% av selskapets Mcap. 1 krone opp om dagen for det kommer inn mange kontrakter som denne de neste 20 årene ;).

Melding nå:
https://newsweb.oslobors.no/message/529579



tervi
07.04.2021 kl 09:53 2772

Voldsomme svingninger i aksjen nå på lavt volum.
Kan det være at den tar sats for et rally.
Lite frie aksjer så her kan det morro fremover. Økt volum siste uka og gode meldinger har tikket inn.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 11:13 2705

gjetter på at vi slutter mellom 17.2 og 18 i dag.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 12:08 2659

52k omsatt så langt med små poster vitner om liten interesse, og mulig nedgang.

Tipper sluttkurs på 16,6 - 16,8.

Noen som tør å tippe når Hav Hydrogen blir godkjent for en brenselcelle på 3,2 MW?
Så stor må den være skal det være noe poeng i å kjøre på H2 i havgånde skip.

Noen som så presentasjonen av H2 til maritimt bruk.
Flere ihuga aksjonærer har ikke sett hele forestillingen fordi det fantes bare tegninger og ingen løsninger.
De hadde ingen løsninger å vise til, kun utfordringer.
Det er ikke mulig å finne en løsning på alle utfordringene i inneværende år, tror jeg.
Redigert 07.04.2021 kl 12:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 12:31 2638

At du gidder og bruke tid på en aksje du ikke eier, viser bare hvilket lavmål av et menneske du er. LoL.
uritse
07.04.2021 kl 12:32 2636

Ser ikke hele poenget hvorfor du masser om hydrogen biten...
Den er uansett ikke priset i aksjen. HAV, i motsetning til de andre ESG selskaper på børs, er ikke luft-priset men tjener penger nå!
Mariobros
07.04.2021 kl 12:55 2614

Merkelig oppførsel på den fyren. Maser om hydrogenselskapet som enda ikke er priset inn (og hvorfor skulle de presentere detaljerte tegninger på systemet når det enda ikke er godkjent? Og i en selskapspresentasjon av alle plasser?), mens han samtidig skryter av hvor bull det er å kjøpe havyard aksjer siden man da kan få utbytteaksjer i hav... Rimelig motstridende påstander som igjen viser at man bare burde ignorere han
tervi
07.04.2021 kl 13:02 2618

Hydrogen prosjektet har blitt jobbet med i lang tid og skal være i testfasen. Planlagt implementering på to av Sæviks nye hurtigruta skip neste år. Klart dette prioriteres og er kommet langt. Faktisk i front i utviklingen. Ingen andre har i den størrelsen ennå.
Når disse er montert i de to skipene vil jeg tippe aksjen står i 60kr
Slettet bruker
07.04.2021 kl 13:26 2601

Jeg solgte alle HYARD aksjene i går.

Jeg tror ikke mange har sett presentasjonen av H2.

De behøvde ikke å vise noen løsning, men hva er vitsen med å presentere noe for markedet som ser totalt håpløst ut.
Mye bedre å prate det opp å håpe på det beste.

Vekk meg når de er godkjent for en 3,2 en 3,2 MW.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 17:00 2520

Flott snakkes! Finner deg på andre forum, ingen vits å sove inne her.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 17:58 2488

Rally kommer.

H2 på skip ==> HAV. Ingen andre har kommet så nær DNV godkjenning.
Amore
07.04.2021 kl 21:19 2410

Oppgang Kommer? Er du inne i Haviard enda? Du var topp 10 en stund. Hva har forandret seg med tanke på hydrogenløsningen -Er den ikke realiserbar? Er det det du mener- Har du kommet deg inn Hav kanskje?
Slettet bruker
07.04.2021 kl 22:04 2397

Jeg solgte Havyard igår etter ny inngang nær bunnen.

De som har sett presentasjonen av H2 prosjektet kan umulig tro på en godkjenning av 3,2 MW i overskuelig fremtid.

Kan hende jeg er blind, men jeg ble sittende mer og mer som et spørsmålstegn under seansen.

Finn presentasjonen på nett og se selv.
Redigert 07.04.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Amore
07.04.2021 kl 22:23 2373

Jeg satt sjøl med mange spørsmål etter denne presentasjonen. Følte ikke akkurat at det var så klart når det gjelder hydrogensatsingen som det sto på hjemmesiden deres, da de lå under havyard. Der er jeg enig med deg. Men nå er ikke hydrogensatsingen med i siste analysen til Fearnley og det skal være muligheter for oppgang til 25. Kan forresten ikke se at noen i ledelsen har kjøpt Hav group. Mulig Fearnley har følt seg presset til å gi oppside, da de var tilrettelegger. Tatt sjansen på Hav og at det ikke er råttent spill. Det er klart at aksjonærene som var med på emisjonen og den voldsomme oppgangen i Havyard før delingen kan føle seg snytt, med at de var klar for levering av hydrogendrift på langdistanseskip med 3,2mw. Presentasjonen fortalte ikke det samme tror sjøl de er lengre unna da de ikke kunne si noe mer en kan være mulig om alt. Fearnley er heller ikke overbevist da de holdt hydrogen utenfor i analysen. Mulig jeg kvitter meg med resten jeg også. Tror det blir salgspress på 18
Slettet bruker
07.04.2021 kl 22:59 2400

Det var veldig spesielt å få telefon fra Fearnley dagen etter emisjonen og at de fortalte at det var mulig å få aksjer for 5 mill i HAV til kurs18.
Etterpå gikk aksjen helt ned til 13 tallet, og ligger nå på kurs ca halvannen krone under emikurs.
Folk gjorde mye for å få aksjer i emisjonen, men i ettertid bidrar mange av dem til å skape salgspress i aksjen.

Jeg har mistet en god del av troen på dette caset selv.

Allikevel litt spennende å følge med og se hvordan det ender.
Amore
07.04.2021 kl 23:10 2406

Jøss !Ringte de dagen derpå. Kjøpte du da? Ja det har vært salgspress siden den kom på børs. Presset blir ikke mindre jo mer den nærmer seg EM. kurs 18. Det er vel en grunn til at flere hev seg ut i starten. Fikk vel telefon disse også. Gir ikke akkurat tillit. Tenke over natta på hva jeg gjør med mine aksjer
Slettet bruker
07.04.2021 kl 23:17 2393

Herregud for en baisedugnad. Haha...

Noen Topp10 tok exit som for eks. SAGA PURE. Men nå dunker nye aksjonærer inn. Hvordan det ender er ikke så spennende. Target er 25 og Bulltarget 50 fordi de auser inn penger og signerer en ny kontrakt i uka. Om H2 kommer inn i Q3 så 100. Ja det blir deilig å cashe inn, men det er ikke så spennende for HAV. Tar det for gitt at vi kjører tidvis veldig bratt opp. :). Litt som AZT.
Redigert 07.04.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 23:19 2394

Jeg kjøpte ingenting av Fearnley tilbudet, men kjøpte noe i markedet som jeg solgte etter veldig kort tid.
Amore
08.04.2021 kl 08:48 2262

Bør vel komme noe oppdatering på hydrogen etter hvert om det er kommet så langt som det er meldt. Men det er vel lite kjøtt på beinet foreløpig .De fleste var vel med i emisjonen på grunn av hydrogenbiten eller hva ?
Slettet bruker
08.04.2021 kl 09:11 2250

Amore. denne traden går ikke bra for deg. HAV smeller rett over 20 hvilken dag som helst. Fordi de tjener så mye penger. Kommer sikkert ny melding i morgen vedrørende enda en ting vi venter på for Norwegian Greentech ;). + 40% på en dag ;)

Redigert 08.04.2021 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Amore
08.04.2021 kl 09:22 2236

Du har lettet deg litt du og Bagger ut i fra Aregisteret
Slettet bruker
08.04.2021 kl 09:26 2229

Yes. Og nå vet du at du er i konkurranse mot folk som meg vedr. inngang. Du er blåøyd om du tror denne aksje skal bevege seg mot Fearnleys analyse.

Når dere baiset på 15 kroner, så kjøpte jeg fordi det var penger på gata og verdens letteste trade. Og nå igjen skal jeg kjøpe på nytt snart. Jeg følger med som dere ;).

HAV vil innen dager koste over 20 og for øyeblikket folkens er dere ute .... hehe..
Redigert 08.04.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Amore
08.04.2021 kl 09:39 2198

Ja da er vel du en av de som har forkjøpt deg på aksjer og prater for din syke mor. Hadde vel ligget mye lavere om det ikke fantes slike som deg med kapital til støtte opp. Slå deg sammen med Spettet og de andre. Børsen er ødelagt av finansakrobater.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 09:43 2202

focuss. Det er så mange som trenger skipsdesign med en Hydrogenløsning. HAV kommer til å svømme i oppdrag. For hvorfor ikke ta selskapet som leverer design, den integrerte bro løsningen og Hydrogen og vannrensesystemet. Blir gull dette.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 09:55 2184

Jeg følger ikke folk som selger NEL på kroner 5. Er du klar over hvor idiotisk det var? det er 5 ganger opp fra 5 til 25. Følger heller ikke folk som tror at QFUEL produserer råolje på fat (i stedet for Nafta som koster 1300 kr/kg).

Min syke mor er ganske glad for at Fearnley endelig har bekreftet min egen vurdering. Bull target 50. Altså aksjen er 16 nå. Hvor mange ganger opp er det?

Jeg vet du vet det.. Du henger her på HAV tråden fordi du vil ha HAV aksjer ;)
Redigert 08.04.2021 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
Amore
08.04.2021 kl 10:04 2172

Hav bør skaffe penger raskt for å henge med i kappløpet med de store? Bare et tidsspørsmål når dette skjer enten ved emisjon eller obligasjonslån eller på annen måte. For å ta opp kampen om hydrogen trengs det myyye penger. Det har ikke Hav i dag.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:10 2148

Hva snakker du om Amore. HAV har nettopp hentet 90 mill cash. Og HAV drifter i pluss kanskje 50 til 90 mill i året. OG har videre allerede jobbet med dette i mange år. Havila Kystruten er designet hydrogenklar og er på vannet i sommer.

Videre om du vil gå ned i tallene til selskapet så er Pilot E prosjektet med Sintef allerede gjennomført forskning med en prislapp 130 millioner. I balansen er verdien av dette skrevet til 85 mill. Få har kommet så langt som HAV med dette. Jeg kunne lenket inn mange artikler med dette (som du selv tidligere har delt ;) ). Men jeg tenker jeg ikke bruker kalorier på dette. Du snakker åpenbart for din syke mor? :)
Redigert 08.04.2021 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:13 2134

Bare å innse at interessen for HAV er minimal.
18k aksjer omsatt hittil idag vitner ikke akkurat om stor interesse.
Tipper at HAV slutter på 15 tallet idag.

Det skulle være 16k på 1 t 22 min
Redigert 08.04.2021 kl 10:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:18 2129

Må ha noen hvileskjær i ny og ned. Markedet vil alltid sjekke om det kommer nedfallsfrukt etter 20% opp. :)

Men jeg tenker raidet starter utpå dagen igjen. Hvis så, blir det slutt 17.5 eller 18 i dag. Om raidet starter litt senere så går da jammen meg det og. Når ble vi tradere:)

Sjekk Everfuel. Hydrogen er ned 50% fra toppen, men nå snur den rundt og kommer opp igjen. Samme tror jeg du skal forvente for HAV. Hydrogen kommer til å starte et nytt rally. Du er altfor erfaren til å stå uten for Oppgang :)
Redigert 08.04.2021 kl 10:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:30 2117

Bagger

Jeg går ut fra at du har sett presentasjonen av H2, og jeg regner med at du er oppegående nok til å se at det er utopi å tro på godkjenning av H2 fremdrift på 3,2 MV i Q3.
Når Q3 er over, så begynner det å komme utsettelser av typen 1. halvår 2022 osv.. osv..
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:30 2124

Gutta.. dere har jo åpenbart interesse i caset. Trenger dere eksponere dere så jævlig hradt? Ta heller en liten hyggepost på 20 k HAV aksjer og vær med oss oppover mot 50. Sjekk innom 1 gang i mnd. Husk HAV kommer til å rykke hardt opp på kvartals rapportene. De drifter i pluss og kommer til å overraske fremover.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:35 2113

Presentasjonen på H2 utfordringer er nettopp det.. En presentasjon om utfordringer. Og 3 konkurenter presenterte etter hverandre. Tror du HAV gir sine resultat gratis over i powerpoint form? Nei. Det er foretningshemmeligheter. Ikke er denne teknologien patenterbar heller da det dreier seg om integrasjon av system og sikkerhets standarder. Så de må holde sin tech tett til brystet.

Les Fearnley rapporten/analysen. De beskriver Hydrogenforskningen og sier eksplisitt at fase 1 er over, og at HAV er i fase 2 nå og jobber med godkjenning. Det CEO sier om godkjenning Q3 kan godt stemme.
Redigert 08.04.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare