HAV Fearnley tar opp dekning, Analyse Target 25 (Bull 50), KJØP!

Slettet bruker
HAV 27.03.2021 kl 19:48 54647

Da kom Fearnleys analyse og de spår nesten dobling av HAV innen kort tid. HAV i dag koster 14.1 kroner pr aksje, men vil nok innen relativt kort tid nå Target 25. Så snakkes det i tillegg om Bull target på 50. Lager derfor denne tråden så vi kan samle alle diskusjonene i en tråd etter denne viktige analysen kom.

Her er hvordan analysen starter. Tenk et grønt selskap som vokser mens det tjener penger ;)

"HAV Group – The Maritime Cleantech Play You Must Own
What’s new: Initiation of coverage with a NOK 25/sh TP. Buy
Our take: Through the pure-play Maritime Cleantech setup, we see HAV positioned for
positive FCF generation, margin expansion and market recognition of its positive ESG impact
We initiate Equity Coverage of HAV Group (ticker: HAV) with a Buy recommendation
and NOPK 25/sh Target Price. On the back of spinning off the HAV Group companies
into a pure-play Maritime Cleantech machine, we see the stage set for positive FCF
generation right off the bat (FSest FCF yield 2021/’22/’23 3/7/10%) on conservative
estimates, higher margins (FSest EBIT margins 2.5-12.5%), all supported by a maritime
industry that is screaming out for a greener future. Combine this with favorable
trading vs. peers (EV/EBITDA’22 of 6x vs. 19x) and a healthy backlog of c. NOK 850m
(FSest 70% execution in 2021), we see HAV bound to attract investor interest. Buy
This is HAV Group – the Cleantech machine...
HAV Group comprises of four companies - Norwegian Electric Systems (NES), HAV
Design, Norwegian Greentech (77.3% ownership) and HAV Hydrogen. HAV’s broad
range of offerings exposes the company to multiple Renewables segments with prompt
growth outlooks, highlighting SOV designs (FSest fleet growth >4x through 2030E),
ballast water treatment systems (potential market of 60k vessels), and emission-free
propulsion technologies.
…focused on a maritime industry that is screaming for a greener future
The maritime industry is likely to see ever-tightening regulations. Shipping already
accounts for 2.5-3.0% of total global emissions, with seaborne trade set to triple from
2015-2050. Organizations have implemented ambitious targets and restrictions. More
are expected to come. One example is the BTWS requirement for sailing vessels by
2024. Another is zero carbon tenders within the Offshore Wind installation space. Both
examples add to demand prospects for HAV.
Valuation – Buy, TP NOK 25/sh
We model HAV on a cash flow basis (10% WACC), with EBIT margins of 10-12.5% for
HAV Design (NOK 18/sh), 2.5-10% for NES (NOK 5/sh) and 5-10% for NGT (NOK 2/sh).
Given we do not assign any value to HAV Hydrogen and our TP still being c. 85% above
previous close, HAV Group should be an attractive proposition for investors. BUY "
Redigert 02.04.2021 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2021 kl 09:01 2855

Ny på topp 20 : DZ PRIVATBANK S.A. 104 798 0.34 0.30 NOM
Slettet bruker
08.04.2021 kl 20:34 3035

Slettet bruker skrev ;---)))
Oppgang.. Jeg kjenner gåsa på gangen. Jeg tenker at du endelig har skjønt at du må tilbake på Topp10 men denne gang i HAV. Jeg tror du tar steget før annual report. ;)... Eller kanskje allerede i morgen på 16 tallet.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 20:33 3024

godt å ha deg tilbake focuss. Du ble borte for oss her en stund.

Med focuss tilbake så kan HAV endelig begynne å prise seg mcap i multi milliard fremfor sparsomme millioner.
focuss
08.04.2021 kl 18:17 3102

Virker som om noen tror at HAV kun er hydrogen, Det er det jo absolutt ikke da de har tre andre satsingsområder som er sexy nok med god inntjening og kursmål på 25. Hydrogen er det fjerde området og foreløpig ligger de i tet med å få det inn i skipsfarten. Deler av den teknologien er godkjent og resten av teknologien er under utvikling. Når den er klar så er kursmålet ikke 25 lengre I mellomtiden skal alle nye ferger fra 2023 ha elektrisk drift og hele den internasjonale skipsfarten skal ha ballastvann rensing innen 2024. Hav blir ikke arbeidsledig med det første og vil levere gode resultater fremover uten bidrag fra hydrogen. Hydrogen satsingen vil sannsynligvis levere en fantastisk oppside.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 16:18 3157

Dubium. HAV Group og Havila er klar for å kjøre PCELL i sine skip. HAV group er ferdig med fase 1.

Det er bare Amore og Oppgang som er litt kjøps kåte og tenker at deres syntetisk samtale kan hjelpe dem inn i aksjen :)
Redigert 08.04.2021 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
dubium
08.04.2021 kl 15:21 3154

Nikola-mannen Trevor var ju en pajas och pratmakare dock så honom kan man ju inte jämföra med. Jag är inte heller expert på detta men jag har svårt att tro att HAV Group, Havila, PowerCell och Linde Engineering (som gör tanken och producerar vätgas) alla skulle säga att planen fortfarande är att få båten klar i år, om de inte hade en fungerande lösning på någonting. Skulle de alla riskera sin trovärdighet med sådana lögner? Dessutom slösa miljoner på något som inte går att lösa? Jag tror att om det var tydligt att ingenting fungerar och att de kommer bli försenade, då skulle de meddela detta eller dra sig ur. Det finns säkert problem som behöver lösas, men de kan nog lösa dem.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 14:09 3180

Amore

Jeg har ikke for vane å anbefale aksjer, men en av mine største, langsiktige poster i vekstselskaper i aksjemarkedet er eksponeringen min i det danske teknologiselskapet Napatech som er notert på OSE.
Der bedrives ingen haussing.
Selskapet går bedre og bedre etter at ameikaneren Ray Smets snudde skuta for få år siden.

Gå inn på hjemmesiden og trykk på about for å se hvilke samarbiedspartnere de kan vise til.
Guidingene til Smets er alltid konservative, og tar sjelden eller aldri med oppturer utenom trend.
Amore
08.04.2021 kl 13:50 3197

Er det derfor du har solgt at det er langt fram. Hva kan du anbefale som hot om dagen
Slettet bruker
08.04.2021 kl 13:40 3231

Etter presentasjonen av H2 konseptet sitter man igjen med et inntrykk av at de manglet løsninger på plass til plassering av en så stor enhet som 3,2 MW i et skip av den størrelsen det er snakk om, man mangler plass til nødvendig tankkapasitet, 100% jevn varme i all slags vær, 100% riktig trykk til enhver tid enten tankene er fulle eller nesten tomme, og 100% sikkerhet for båt og mannskap.

Jeg tror på H2 i biler, lastebiler, trucks, alle slags annleggmaskiner, busser, tog, fritidsbåter, fiskebåter og mindre fartøyer, men uten på noen måte å være ekspert på dette, så så det ut for meg og mange andre som at 3,2 MW som er nødvendig for havgående skip av en viss størrelse, strekning og drift før fylling av tankene, ligger noe frem i tid, kanskje langt fram.
Det så ut som de fremmøtte ekspertene presenterte noe de selv ikke hadde tro på, og dette kan ikke bare dreie seg om forretnigshemmeligheter.
Jeg sier at det så sånn ut, og hvis dere skal være ærlige, så så det slik ut for dere også.
Man kan ikke unnskylde en slik presentasjon med forretninghemmeligheter.

Jeg har selv drevet mitt eget selsakap gjennom 24 år og fått 3 diplomer for frembragende forretningsdrift fra DUN & Bradstreet, og innehar AAA rating etterfølgende 3 år på rad.
Jeg ville aldri vist en så uferdig presentasjon for markedet, men det er jo opp til enhver enkelt å gjøre som de vil.
Ville vært mye bedre å snakke opp saken og håpe på det beste.

Det har sittet mange topp selskaper og eksperter for å få til masseproduksjon av trucks for NIKOLA i mange år, og truckene skulle vært på veien for mange år siden, men utsettelsene har blitt mange gjennom årene.
Redigert 08.04.2021 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
dubium
08.04.2021 kl 13:11 3259

Varför pratar ni som om att det här med hydrogen bara är i forskningsstadiet? Tekniken är ju redan klar och fungerar, godkännandet handlar väl snarare om säkerhet och utsläpp än om tekniken fungerar. Båten de bygger ska ju sättas i drift i år, bygget är ett samarbete med svenska PowerCell. Deras bränsleceller fungerar redan. Det som HAV och Powercell gör tillsammans här är att sätta ihop flera mindre (fullt fungerande) bränsleceller till en större kraftigare motor att montera i en båt. Tanken för bränslet tillverkas av en tredjepart som jag glömt namnet på, men även deras tank fungerar redan. De bygger båten åt Havila, dessa är säkert också inblandade i designen.

Vad är det ni inte tror ska fungera? Det som HAV Group gör är att montera fungerande bränsleceller från Powercell tillsammans med en fungerande tank från någon annan, i en båt. Dessutom gör man det tillsammans med konsulter från dessa företag. Som sagt, vad är det ni tror inte ska fungera? Skulle tre olika aktörer ljuga tillsammans om att de ska sätta ihop en fungerande båt och sjösätta den i år, 2021, åt en fjärde aktör, om deras lösning inte ens fungerar? Dumheter.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 12:54 3259

Etter at daytradere slapp taket i HAV og sørget for høyt volum er aksjen nesten helt død.
Det samme gjelder til en viss grad HYARD.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 12:51 3235

Nei. SMA 20 trender opp og RSI er verken overkjøpt eller oversolgt.

Trendkanalen er definitivt opp.

Jeg sitter jo lastet med mye. Det er fordi jeg tror den skal opp... SOm deg forresten på 14 :). Er bare det at enkelte tror de skal være smartere enn andre og hoppe inn og ut helt perfekt :) Med rett melding over lunsj så tror jeg du kan få se et brutalt rally ;)
Redigert 08.04.2021 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 12:29 3243

Ja. jeg sitter stuck med Fearnleys case som de mener skal til 25 og 50. Men som du påpekte selv så har jeg tydeligvis lettet meg for aksjer over 17. Kan jo være jeg skal ha dem inn igjen? Eller det kan jo være at noen av de som solgte de 1million andre aksjene over 17 også skal ha noen inn igjen? hehe.. Enkelte har minne som går over mange dager. Jeg husker godt hvordan det er nå det kommer melding klokka 13:37 om en ny kontrakt. Smack opp 2 kroner og plenty omsetning.

Redigert 08.04.2021 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Amore
08.04.2021 kl 12:18 3243

Riste litt . Bare å spille storkar !Flere som skal ut så sitter du enda mer Stuck
Slettet bruker
08.04.2021 kl 12:03 3244

Amore

Er det du som forsøker snike deg inn på 16,20? Kanskje jeg skal riste litt i Buret. Kjøper jeg 7000 så er vi på god vei mot 17. ;)
Redigert 08.04.2021 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 11:41 3267

De har forsket, budsjetett startet med 130 mill i 2018. Og skal bruke 45 mill til. Det litt drømmerier fra deg at HAV ikke har likviditet til å gjøre som de vil.

I tillegg når bunnlinjen er så positiv som den er så øker EK på fort og mye av dette sitter i cash.
Redigert 08.04.2021 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
Amore
08.04.2021 kl 11:04 3273

Du nevner i en tråd lenger opp at Hav har mye penger . Det du skal ta inn over deg er at pengene blir små når det gjelder å forske på hydrogenløsninger . Kan ikke se at de skal klare seg uten mye mye penger for å komme til en brukbar løsning. For å få til det må det gjøres grep. Det er alltid småsparerne som sitter igjen med skjegget i postkassa og kapitalistene som skummer fløten i alle slike startupselskaper. Kan noen nevne noen i ledelsen som har satset tungt i Hav? Det er noen i Hyard som enda sitter med med bonusaksjer. Men i Hav var det ingen som gikk på så langt jeg kan se.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:58 3247

He-he, jeg tar en pause fra dette.
Interessen og kursen taler for seg selv.
Først HYARD ned fra 36 til 13, og en svært lav emikurs i HAV er ennå ikke nådd, enda flere snakket om dobling første handelsdag i HAV.

Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:54 3246

Jeg håper bare han "oppgang" gjør som i sangen, tar med seg grøten og reiser. LoL
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:35 2112

Presentasjonen på H2 utfordringer er nettopp det.. En presentasjon om utfordringer. Og 3 konkurenter presenterte etter hverandre. Tror du HAV gir sine resultat gratis over i powerpoint form? Nei. Det er foretningshemmeligheter. Ikke er denne teknologien patenterbar heller da det dreier seg om integrasjon av system og sikkerhets standarder. Så de må holde sin tech tett til brystet.

Les Fearnley rapporten/analysen. De beskriver Hydrogenforskningen og sier eksplisitt at fase 1 er over, og at HAV er i fase 2 nå og jobber med godkjenning. Det CEO sier om godkjenning Q3 kan godt stemme.
Redigert 08.04.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:30 2123

Gutta.. dere har jo åpenbart interesse i caset. Trenger dere eksponere dere så jævlig hradt? Ta heller en liten hyggepost på 20 k HAV aksjer og vær med oss oppover mot 50. Sjekk innom 1 gang i mnd. Husk HAV kommer til å rykke hardt opp på kvartals rapportene. De drifter i pluss og kommer til å overraske fremover.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:30 2116

Bagger

Jeg går ut fra at du har sett presentasjonen av H2, og jeg regner med at du er oppegående nok til å se at det er utopi å tro på godkjenning av H2 fremdrift på 3,2 MV i Q3.
Når Q3 er over, så begynner det å komme utsettelser av typen 1. halvår 2022 osv.. osv..
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:18 2128

Må ha noen hvileskjær i ny og ned. Markedet vil alltid sjekke om det kommer nedfallsfrukt etter 20% opp. :)

Men jeg tenker raidet starter utpå dagen igjen. Hvis så, blir det slutt 17.5 eller 18 i dag. Om raidet starter litt senere så går da jammen meg det og. Når ble vi tradere:)

Sjekk Everfuel. Hydrogen er ned 50% fra toppen, men nå snur den rundt og kommer opp igjen. Samme tror jeg du skal forvente for HAV. Hydrogen kommer til å starte et nytt rally. Du er altfor erfaren til å stå uten for Oppgang :)
Redigert 08.04.2021 kl 10:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:13 2133

Bare å innse at interessen for HAV er minimal.
18k aksjer omsatt hittil idag vitner ikke akkurat om stor interesse.
Tipper at HAV slutter på 15 tallet idag.

Det skulle være 16k på 1 t 22 min
Redigert 08.04.2021 kl 10:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:10 2147

Hva snakker du om Amore. HAV har nettopp hentet 90 mill cash. Og HAV drifter i pluss kanskje 50 til 90 mill i året. OG har videre allerede jobbet med dette i mange år. Havila Kystruten er designet hydrogenklar og er på vannet i sommer.

Videre om du vil gå ned i tallene til selskapet så er Pilot E prosjektet med Sintef allerede gjennomført forskning med en prislapp 130 millioner. I balansen er verdien av dette skrevet til 85 mill. Få har kommet så langt som HAV med dette. Jeg kunne lenket inn mange artikler med dette (som du selv tidligere har delt ;) ). Men jeg tenker jeg ikke bruker kalorier på dette. Du snakker åpenbart for din syke mor? :)
Redigert 08.04.2021 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
Amore
08.04.2021 kl 10:04 2171

Hav bør skaffe penger raskt for å henge med i kappløpet med de store? Bare et tidsspørsmål når dette skjer enten ved emisjon eller obligasjonslån eller på annen måte. For å ta opp kampen om hydrogen trengs det myyye penger. Det har ikke Hav i dag.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 09:55 2183

Jeg følger ikke folk som selger NEL på kroner 5. Er du klar over hvor idiotisk det var? det er 5 ganger opp fra 5 til 25. Følger heller ikke folk som tror at QFUEL produserer råolje på fat (i stedet for Nafta som koster 1300 kr/kg).

Min syke mor er ganske glad for at Fearnley endelig har bekreftet min egen vurdering. Bull target 50. Altså aksjen er 16 nå. Hvor mange ganger opp er det?

Jeg vet du vet det.. Du henger her på HAV tråden fordi du vil ha HAV aksjer ;)
Redigert 08.04.2021 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 09:43 2201

focuss. Det er så mange som trenger skipsdesign med en Hydrogenløsning. HAV kommer til å svømme i oppdrag. For hvorfor ikke ta selskapet som leverer design, den integrerte bro løsningen og Hydrogen og vannrensesystemet. Blir gull dette.
Amore
08.04.2021 kl 09:39 2197

Ja da er vel du en av de som har forkjøpt deg på aksjer og prater for din syke mor. Hadde vel ligget mye lavere om det ikke fantes slike som deg med kapital til støtte opp. Slå deg sammen med Spettet og de andre. Børsen er ødelagt av finansakrobater.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 09:26 2228

Yes. Og nå vet du at du er i konkurranse mot folk som meg vedr. inngang. Du er blåøyd om du tror denne aksje skal bevege seg mot Fearnleys analyse.

Når dere baiset på 15 kroner, så kjøpte jeg fordi det var penger på gata og verdens letteste trade. Og nå igjen skal jeg kjøpe på nytt snart. Jeg følger med som dere ;).

HAV vil innen dager koste over 20 og for øyeblikket folkens er dere ute .... hehe..
Redigert 08.04.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 09:11 2249

Amore. denne traden går ikke bra for deg. HAV smeller rett over 20 hvilken dag som helst. Fordi de tjener så mye penger. Kommer sikkert ny melding i morgen vedrørende enda en ting vi venter på for Norwegian Greentech ;). + 40% på en dag ;)

Redigert 08.04.2021 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Amore
08.04.2021 kl 08:48 2261

Bør vel komme noe oppdatering på hydrogen etter hvert om det er kommet så langt som det er meldt. Men det er vel lite kjøtt på beinet foreløpig .De fleste var vel med i emisjonen på grunn av hydrogenbiten eller hva ?
Slettet bruker
07.04.2021 kl 23:19 2393

Jeg kjøpte ingenting av Fearnley tilbudet, men kjøpte noe i markedet som jeg solgte etter veldig kort tid.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 23:17 2392

Herregud for en baisedugnad. Haha...

Noen Topp10 tok exit som for eks. SAGA PURE. Men nå dunker nye aksjonærer inn. Hvordan det ender er ikke så spennende. Target er 25 og Bulltarget 50 fordi de auser inn penger og signerer en ny kontrakt i uka. Om H2 kommer inn i Q3 så 100. Ja det blir deilig å cashe inn, men det er ikke så spennende for HAV. Tar det for gitt at vi kjører tidvis veldig bratt opp. :). Litt som AZT.
Redigert 07.04.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Amore
07.04.2021 kl 23:10 2405

Jøss !Ringte de dagen derpå. Kjøpte du da? Ja det har vært salgspress siden den kom på børs. Presset blir ikke mindre jo mer den nærmer seg EM. kurs 18. Det er vel en grunn til at flere hev seg ut i starten. Fikk vel telefon disse også. Gir ikke akkurat tillit. Tenke over natta på hva jeg gjør med mine aksjer