HAV Fearnley tar opp dekning, Analyse Target 25 (Bull 50), KJØP!

Slettet bruker
HAV 27.03.2021 kl 19:48 54659

Da kom Fearnleys analyse og de spår nesten dobling av HAV innen kort tid. HAV i dag koster 14.1 kroner pr aksje, men vil nok innen relativt kort tid nå Target 25. Så snakkes det i tillegg om Bull target på 50. Lager derfor denne tråden så vi kan samle alle diskusjonene i en tråd etter denne viktige analysen kom.

Her er hvordan analysen starter. Tenk et grønt selskap som vokser mens det tjener penger ;)

"HAV Group – The Maritime Cleantech Play You Must Own
What’s new: Initiation of coverage with a NOK 25/sh TP. Buy
Our take: Through the pure-play Maritime Cleantech setup, we see HAV positioned for
positive FCF generation, margin expansion and market recognition of its positive ESG impact
We initiate Equity Coverage of HAV Group (ticker: HAV) with a Buy recommendation
and NOPK 25/sh Target Price. On the back of spinning off the HAV Group companies
into a pure-play Maritime Cleantech machine, we see the stage set for positive FCF
generation right off the bat (FSest FCF yield 2021/’22/’23 3/7/10%) on conservative
estimates, higher margins (FSest EBIT margins 2.5-12.5%), all supported by a maritime
industry that is screaming out for a greener future. Combine this with favorable
trading vs. peers (EV/EBITDA’22 of 6x vs. 19x) and a healthy backlog of c. NOK 850m
(FSest 70% execution in 2021), we see HAV bound to attract investor interest. Buy
This is HAV Group – the Cleantech machine...
HAV Group comprises of four companies - Norwegian Electric Systems (NES), HAV
Design, Norwegian Greentech (77.3% ownership) and HAV Hydrogen. HAV’s broad
range of offerings exposes the company to multiple Renewables segments with prompt
growth outlooks, highlighting SOV designs (FSest fleet growth >4x through 2030E),
ballast water treatment systems (potential market of 60k vessels), and emission-free
propulsion technologies.
…focused on a maritime industry that is screaming for a greener future
The maritime industry is likely to see ever-tightening regulations. Shipping already
accounts for 2.5-3.0% of total global emissions, with seaborne trade set to triple from
2015-2050. Organizations have implemented ambitious targets and restrictions. More
are expected to come. One example is the BTWS requirement for sailing vessels by
2024. Another is zero carbon tenders within the Offshore Wind installation space. Both
examples add to demand prospects for HAV.
Valuation – Buy, TP NOK 25/sh
We model HAV on a cash flow basis (10% WACC), with EBIT margins of 10-12.5% for
HAV Design (NOK 18/sh), 2.5-10% for NES (NOK 5/sh) and 5-10% for NGT (NOK 2/sh).
Given we do not assign any value to HAV Hydrogen and our TP still being c. 85% above
previous close, HAV Group should be an attractive proposition for investors. BUY "
Redigert 02.04.2021 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:54 3247

Jeg håper bare han "oppgang" gjør som i sangen, tar med seg grøten og reiser. LoL
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:58 3248

He-he, jeg tar en pause fra dette.
Interessen og kursen taler for seg selv.
Først HYARD ned fra 36 til 13, og en svært lav emikurs i HAV er ennå ikke nådd, enda flere snakket om dobling første handelsdag i HAV.

Amore
08.04.2021 kl 11:04 3274

Du nevner i en tråd lenger opp at Hav har mye penger . Det du skal ta inn over deg er at pengene blir små når det gjelder å forske på hydrogenløsninger . Kan ikke se at de skal klare seg uten mye mye penger for å komme til en brukbar løsning. For å få til det må det gjøres grep. Det er alltid småsparerne som sitter igjen med skjegget i postkassa og kapitalistene som skummer fløten i alle slike startupselskaper. Kan noen nevne noen i ledelsen som har satset tungt i Hav? Det er noen i Hyard som enda sitter med med bonusaksjer. Men i Hav var det ingen som gikk på så langt jeg kan se.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 11:41 3268

De har forsket, budsjetett startet med 130 mill i 2018. Og skal bruke 45 mill til. Det litt drømmerier fra deg at HAV ikke har likviditet til å gjøre som de vil.

I tillegg når bunnlinjen er så positiv som den er så øker EK på fort og mye av dette sitter i cash.
Redigert 08.04.2021 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 12:03 3245

Amore

Er det du som forsøker snike deg inn på 16,20? Kanskje jeg skal riste litt i Buret. Kjøper jeg 7000 så er vi på god vei mot 17. ;)
Redigert 08.04.2021 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Amore
08.04.2021 kl 12:18 3244

Riste litt . Bare å spille storkar !Flere som skal ut så sitter du enda mer Stuck
Slettet bruker
08.04.2021 kl 12:29 3244

Ja. jeg sitter stuck med Fearnleys case som de mener skal til 25 og 50. Men som du påpekte selv så har jeg tydeligvis lettet meg for aksjer over 17. Kan jo være jeg skal ha dem inn igjen? Eller det kan jo være at noen av de som solgte de 1million andre aksjene over 17 også skal ha noen inn igjen? hehe.. Enkelte har minne som går over mange dager. Jeg husker godt hvordan det er nå det kommer melding klokka 13:37 om en ny kontrakt. Smack opp 2 kroner og plenty omsetning.

Redigert 08.04.2021 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Amore
08.04.2021 kl 12:48 3226

Teknisk er den helt på tryne eller?
Slettet bruker
08.04.2021 kl 12:51 3236

Nei. SMA 20 trender opp og RSI er verken overkjøpt eller oversolgt.

Trendkanalen er definitivt opp.

Jeg sitter jo lastet med mye. Det er fordi jeg tror den skal opp... SOm deg forresten på 14 :). Er bare det at enkelte tror de skal være smartere enn andre og hoppe inn og ut helt perfekt :) Med rett melding over lunsj så tror jeg du kan få se et brutalt rally ;)
Redigert 08.04.2021 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 12:54 3260

Etter at daytradere slapp taket i HAV og sørget for høyt volum er aksjen nesten helt død.
Det samme gjelder til en viss grad HYARD.
dubium
08.04.2021 kl 13:11 3260

Varför pratar ni som om att det här med hydrogen bara är i forskningsstadiet? Tekniken är ju redan klar och fungerar, godkännandet handlar väl snarare om säkerhet och utsläpp än om tekniken fungerar. Båten de bygger ska ju sättas i drift i år, bygget är ett samarbete med svenska PowerCell. Deras bränsleceller fungerar redan. Det som HAV och Powercell gör tillsammans här är att sätta ihop flera mindre (fullt fungerande) bränsleceller till en större kraftigare motor att montera i en båt. Tanken för bränslet tillverkas av en tredjepart som jag glömt namnet på, men även deras tank fungerar redan. De bygger båten åt Havila, dessa är säkert också inblandade i designen.

Vad är det ni inte tror ska fungera? Det som HAV Group gör är att montera fungerande bränsleceller från Powercell tillsammans med en fungerande tank från någon annan, i en båt. Dessutom gör man det tillsammans med konsulter från dessa företag. Som sagt, vad är det ni tror inte ska fungera? Skulle tre olika aktörer ljuga tillsammans om att de ska sätta ihop en fungerande båt och sjösätta den i år, 2021, åt en fjärde aktör, om deras lösning inte ens fungerar? Dumheter.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 13:40 3232

Etter presentasjonen av H2 konseptet sitter man igjen med et inntrykk av at de manglet løsninger på plass til plassering av en så stor enhet som 3,2 MW i et skip av den størrelsen det er snakk om, man mangler plass til nødvendig tankkapasitet, 100% jevn varme i all slags vær, 100% riktig trykk til enhver tid enten tankene er fulle eller nesten tomme, og 100% sikkerhet for båt og mannskap.

Jeg tror på H2 i biler, lastebiler, trucks, alle slags annleggmaskiner, busser, tog, fritidsbåter, fiskebåter og mindre fartøyer, men uten på noen måte å være ekspert på dette, så så det ut for meg og mange andre som at 3,2 MW som er nødvendig for havgående skip av en viss størrelse, strekning og drift før fylling av tankene, ligger noe frem i tid, kanskje langt fram.
Det så ut som de fremmøtte ekspertene presenterte noe de selv ikke hadde tro på, og dette kan ikke bare dreie seg om forretnigshemmeligheter.
Jeg sier at det så sånn ut, og hvis dere skal være ærlige, så så det slik ut for dere også.
Man kan ikke unnskylde en slik presentasjon med forretninghemmeligheter.

Jeg har selv drevet mitt eget selsakap gjennom 24 år og fått 3 diplomer for frembragende forretningsdrift fra DUN & Bradstreet, og innehar AAA rating etterfølgende 3 år på rad.
Jeg ville aldri vist en så uferdig presentasjon for markedet, men det er jo opp til enhver enkelt å gjøre som de vil.
Ville vært mye bedre å snakke opp saken og håpe på det beste.

Det har sittet mange topp selskaper og eksperter for å få til masseproduksjon av trucks for NIKOLA i mange år, og truckene skulle vært på veien for mange år siden, men utsettelsene har blitt mange gjennom årene.
Redigert 08.04.2021 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Amore
08.04.2021 kl 13:50 3198

Er det derfor du har solgt at det er langt fram. Hva kan du anbefale som hot om dagen
Slettet bruker
08.04.2021 kl 14:09 3181

Amore

Jeg har ikke for vane å anbefale aksjer, men en av mine største, langsiktige poster i vekstselskaper i aksjemarkedet er eksponeringen min i det danske teknologiselskapet Napatech som er notert på OSE.
Der bedrives ingen haussing.
Selskapet går bedre og bedre etter at ameikaneren Ray Smets snudde skuta for få år siden.

Gå inn på hjemmesiden og trykk på about for å se hvilke samarbiedspartnere de kan vise til.
Guidingene til Smets er alltid konservative, og tar sjelden eller aldri med oppturer utenom trend.
dubium
08.04.2021 kl 15:21 3155

Nikola-mannen Trevor var ju en pajas och pratmakare dock så honom kan man ju inte jämföra med. Jag är inte heller expert på detta men jag har svårt att tro att HAV Group, Havila, PowerCell och Linde Engineering (som gör tanken och producerar vätgas) alla skulle säga att planen fortfarande är att få båten klar i år, om de inte hade en fungerande lösning på någonting. Skulle de alla riskera sin trovärdighet med sådana lögner? Dessutom slösa miljoner på något som inte går att lösa? Jag tror att om det var tydligt att ingenting fungerar och att de kommer bli försenade, då skulle de meddela detta eller dra sig ur. Det finns säkert problem som behöver lösas, men de kan nog lösa dem.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 16:18 3158

Dubium. HAV Group og Havila er klar for å kjøre PCELL i sine skip. HAV group er ferdig med fase 1.

Det er bare Amore og Oppgang som er litt kjøps kåte og tenker at deres syntetisk samtale kan hjelpe dem inn i aksjen :)
Redigert 08.04.2021 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 17:03 3135

;---)))
focuss
08.04.2021 kl 18:17 3103

Virker som om noen tror at HAV kun er hydrogen, Det er det jo absolutt ikke da de har tre andre satsingsområder som er sexy nok med god inntjening og kursmål på 25. Hydrogen er det fjerde området og foreløpig ligger de i tet med å få det inn i skipsfarten. Deler av den teknologien er godkjent og resten av teknologien er under utvikling. Når den er klar så er kursmålet ikke 25 lengre I mellomtiden skal alle nye ferger fra 2023 ha elektrisk drift og hele den internasjonale skipsfarten skal ha ballastvann rensing innen 2024. Hav blir ikke arbeidsledig med det første og vil levere gode resultater fremover uten bidrag fra hydrogen. Hydrogen satsingen vil sannsynligvis levere en fantastisk oppside.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 20:33 3025

godt å ha deg tilbake focuss. Du ble borte for oss her en stund.

Med focuss tilbake så kan HAV endelig begynne å prise seg mcap i multi milliard fremfor sparsomme millioner.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 20:34 3036

Slettet bruker skrev ;---)))
Oppgang.. Jeg kjenner gåsa på gangen. Jeg tenker at du endelig har skjønt at du må tilbake på Topp10 men denne gang i HAV. Jeg tror du tar steget før annual report. ;)... Eller kanskje allerede i morgen på 16 tallet.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 09:01 2856

Ny på topp 20 : DZ PRIVATBANK S.A. 104 798 0.34 0.30 NOM
snabel
09.04.2021 kl 10:02 2989

Interessant! For de som leser tysk: Wir, die DZ PRIVATBANK, sind die genossenschaftliche Privatbank der Volksbanken Raiffeisenbanken und auf individuelle Lösungen für vermögende Menschen spezialisiert.
Unser Angebot richtet sich besonders an die Menschen, die ihr Vermögen wachsen lassen möchten, ohne übergeordnete Werte aus den Augen zu verlieren.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 10:25 3001

Perfekt. Endelig begynner selskapet å synes i markedet. Det er ikke mange aksjene i salg. Med slike aktører på banen så kan det bli veldig mye action.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 10:43 3010

Personlig tror jeg vi blir kjøp opp !
Slettet bruker
09.04.2021 kl 10:48 3020

Hvorfor det? HYARD eier 66%. det blir i såfall ekstremt dyrt for kjøperen.
Redigert 09.04.2021 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2021 kl 11:32 2995

Pga unik teknologi !
Slettet bruker
09.04.2021 kl 11:41 2992

jo det stemmer. de holder teknologien tett til brystet
Slettet bruker
09.04.2021 kl 11:50 2989

Husk spesialkompetanse på digitalisering, energieffektivitet og nullutslippsløsninger ! Dette kan bli big business . En stor aktør kan snappe opp dette selskapet på et blunk. HAV Design leverer sikre, energieffektive og miljøvennlige skipsdesign, HAV Hydrogen har utviklet hydrogensystem som gjør det mulig også for større skip å gå over lengre distanser med nullutslipp, Norwegian Electric Systems har smarte kontrollsystem og energidesign som gir sikre, effektive og miljøvennlige skip mens Norwegian Greentech leverer kompakte og energivennlige system for rensing av ballastvann og vann i havbruksnæringen.
Visjonen til HAV Group er å bidra til det grønne skiftet i maritim og marin næring med innovative og lønnsomme løsninger.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 11:55 2992

Kanskje HAV er lagt ut på salg :) men vi får se.

Det skorter hvertfall ikke på nye kontrakter. Venter på en Greentechmelding til i disse dager. de har noe veldig spennende på gang.
Redigert 09.04.2021 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2021 kl 12:04 2990

Ingen overraskelse dersom det skjer :)
Slettet bruker
09.04.2021 kl 12:40 2945

Får gruppen flere ordre enn tiden før spinoffen?
Jeg tror investorene inkl meninigheten hadde forventet seg mye mer etter regjeringens klimamelding og EU sin klimamelding som kom omtrent samtidig.

Forvent konsolideringer i bransjen og økt konkurranse om en stor mengde ordrer på zero i årene som kommer.
Det som blir spennende er å se hvor mye som havner hos HAV, og til hvilke marginer.
Mange store som vil gjøre mye for å få en stor del av kontraktene må en regne med.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 13:04 2922

Oppgang, det der var det ikke mye holdt i. HAV har unik teknologi og tjent allerede produsert bunnlinjer nær 50 mill imange år. Men flere klimameldinger fra hele verden (du har fått med deg at HAV sin tech også godkjennes i US nå?) så åpner det seg et massivt marked. Bunnlinjen for HAV harvært positiv i mange år, den blir bare enda råere nå fremover. Min spådom er x2 en uke etter Q1 presentasjon.
Redigert 09.04.2021 kl 13:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2021 kl 13:34 2903

DNV nevner HAV sitt Hydrogen prosjekt i dag. Nå nærmer det seg take off folkens.

https://www.dnvgl.sg/events/hydrogen-as-a-maritime-fuel-with-discussions-on-ammonia-198392?fbclid=IwAR3fY4yDY5s3bjd1IY2vM4efVYqYZ_iwaUkjeUuEqVqMpcI0EP70Eh2EL6M

HAv er DNV sitt poster project. Eller rett oversatt, midtsidepiken til DNV. Døren er trang og korridoren er lang. Vi går mot en laaaaaaang oppfart.

https://www.dnvgl.sg/maritime/webinars-and-videos/on-demand-webinars/access/Hydrogen-Ammonia-as-Maritime-Fuel-Webinar-Series-2021.html?fbclid=IwAR2D1mOPqDiYr7mOc3pO-JskF23gzEFV8OwHsPAwk6jrORCrZFt9m7LbaGg
Redigert 09.04.2021 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2021 kl 13:42 2907

The Cleantech machine :)
dubium
09.04.2021 kl 13:48 2905

Just nu, 38 000 på köp, 2 800 på sälj. Så ska det se ut. :)
Redigert 09.04.2021 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2021 kl 14:02 2880

Blir jammen ikke lett å få så mye aksjer her om man vil ha.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 14:31 2849

Så langt etter skilsmissen fra Havyard ser det ikke ut til at det er så mange som vil ha dattera ;-- ))
Det var mer fart i aksjen når daytradere boltret seg de første dagene etter at HAV kom på børs.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 14:47 2828

Alt under kr 18 er kupp spør du meg !
Slettet bruker
09.04.2021 kl 14:49 2831

HAV har høyere omsetning enn HYARD. Etter 25% opp så tror jeg det er lov med et par rolige dager.

EDIT: Oppgang. Om du er lysten på dette caset. Kom deg inn nå. Jeg kan garantere at du ikke får en sånn kjip nedtur igjen som du hadde på HYARD. HAV er solide tall og hver rapport fremover blir bare hygge. Et annet råd. Ikke legg en stor kjøpspost i boka. Det hisser bare opp sentimentet ytterligere. Ta et durabelig jafs på Salgssiden. Ta grepet så har du hvert fall noen aksjer.

Taper du på dette så kan du sende meg regningen. Det er en grunn til at Fearnley skriver et must have case. Lite kan gå galt.
Redigert 09.04.2021 kl 16:27 Du må logge inn for å svare