Norge kommer ikke til VM

Slettet bruker
NORGE 28.03.2021 kl 11:09 5295

Gårsdagens fadese gjør at Norge kan se langt etter plass i VM. Makan til elendig og tafatt spill har vi knapt sett og markeringen før kampen viste feil fokus inn mot kampen.

Fikk assosiasjoner til den idiotiske markeringen Brasil hadde før kampen mot Tyskland 8. juli 2014 (hyllest av Neymar som var skadet). Tapte 7-1.

Det er greit å si fra og alle er enige i at forholdene i Qatar er sterkt kritikkverdige, men at spillerne skal bruke energi på disse t-skjortene og fem fingre i været er bare feil bruk av energi og feil fokus.

Haaland var som en gammel og sur dølagamp og forsvaret ikke i nærheten av det nivået som kreves for å komme til VM.

God bedring!
Redigert 28.03.2021 kl 11:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2021 kl 11:47 4483

Hei folkens:))

Og...det er bare å lese forordet i boka til Solbakken (Løvehjerte), folkens - fokuset til den nye treneren er andre steder enn å prestere på banen - når til og med innvandringspolitikken i Sverige blir beskrevet som alt for streng er vel det meste sagt - hvis vi uansett ikke kommer til VM kan jo all energi brukes på verdens urettferdighet - da kan spillernes T-skjorter prydes med menneskerettigheter og alle skal knele for å vise støtte til ekstremistene i Black Lives Matter+++++ - zånn er det bare...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Lippstokk
28.03.2021 kl 14:44 4399

Knutsen burde trent Norge, garantert sett en offensiv kraft med bekkene som innleggere, og derav mange flere mål. fremtidens fotball kalles det, noe ståle ikke har pr dags dato, blir alt for omstendelig med hans opplegg, må bruke bekkene som offensiv kraft når en først kommer frem, om ikke dette skjer er jeg redd Norge må ha mye flaks for å nå noe mesterskap neste årene desverre. Underholdningsverdien må på banen, noe Knutsen hadde vært skapt for.
fabian2
28.03.2021 kl 14:47 4390

Hvis man børster støv av Drillo........da....da.....
Slettet bruker
28.03.2021 kl 14:59 4355

For mange utskiftninger til en så viktig kamp, og da mener jeg utskiftninger fra kampene før Gibraltar. Vanskelig å være optimist på landslagets vegne, men Solbakken får nå få en rimelig sjanse før han evalueres.
Dr_Eval
28.03.2021 kl 15:47 4305

Enig. Ødegaard som kaptein er heller ikke overbevisende. Jeg savner energien B-laget hadde med Dæhli som stod fram. A-laget har alt for mange spillere som hviler på banen samtidig, som fører til kollektiv svikt i forsvaret og manglende trygghet fremover. Ingen tør å gå frem. Det er ingen Duracell-kaniner på midten som kan ordne opp. Jeg har fått nok av landslagstrenere som trenger 4-5år på å bygge et nytt lag. Lagerbäck har startet byggingen av et solid fundament som går an å bygge videre på, så nå kommer Solbakken egentlig til dekket bord. Montenegro er vinn eller forsvinn. Blir det ikke seier, kan Solbakken bare ta hatten og gå.
Redigert 28.03.2021 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
28.03.2021 kl 16:02 4307

Spillerne oppfører seg som de er på sosial guttetur ,god stemning,bromance,sparer innsatsen til klubblaget,sjekker lønnskto og sveisen,sånn går nå dagene👍

Da er det ikke lett å Kvale til noe som helst😁
Stålbakken må få de til å blø for drakten med flagget på brystet.🇧🇻
Slettet bruker
28.03.2021 kl 16:22 4402

Håland kan du vel umulig beskylde for at han sjekker sveisen..... :)
Slettet bruker
28.03.2021 kl 16:22 4398

Har aldri hatt noe til overs for Solbakken. Hva har han egentlig bevist unntatt i Copenhagen?
Synes det ble et altfor naivt opplegg der Solbakken og Norsk Tipping trodde Norge var et bedre lag. Jeg bor i Tyrkia halve året og har en viss føling med hvor stort fotball er i Tyrkia. Burde gått ut forsiktig og kommet inn i rytmen. Norge har vel de siste kampene havnet under mot nasjoner som har et visst nivå. Da kommer nervene og utålmodigheten
Men takk for de lusne hundrelappene jeg tjente siden jeg tippet Tyrkiaseier
Slettet bruker
28.03.2021 kl 16:30 4374

Svaret er enkelt, utenom København har han vært en flopp (tenker da på Køln og Wolves). Men han må få cred for jobben i København, og nå får han nå få noe tid før man eventuelt dømmer ham nord og ned. Ellers helt enig i meridas synspunkter på kampen.
Redigert 28.03.2021 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
undrende
28.03.2021 kl 16:30 4372

Ja, jeg bommet på oddsen jeg, satte pengene på tyrkisk 3-1 på oddsbomba.
Vel, Solbakken hadde nesten ingen tid med laget til å trene formasjon før disse tre kampene. Når så 50% av energien går med på Qatar demonstrasjoner, så er det ikke mer å vente. Anbefaler folk å få med seg Rekdal sine synspunkter. Alltid ærlig, med stor innsikt. Han ble vel for ærlig som sidekommentator i disse tider.....
Synd er det, men han er å finne på VG nett
Dølle
28.03.2021 kl 16:34 4358

Ødegård er en snill gutt som ikke innehar et eneste leder eller kriger gen i kroppen. Balldyttinga hans på tvers er en f lidelse og burde vært forbudt. Enten fremover eller ingenting.. Solbakken skuffer 100% i forhold til foventninger.
Høgmno ( den mest latterlige forballtrener ever) startet alt som var feil. Et landslag er pr kamp, fra dag 1. Ingen tid å bygge for fremtiden. Fremtia er akkurat nå i enhver landskamp. Stammen i laget burde Solbakken ha spikra lenge før han signerte. Han har sett disse spillerne i årevis.
Drillo skapte furore med noe så enkelt som og aldri si at man sto ovenfor noe uoverkommelig. Tæl, vilje og tro...........så hadde man slått drittlaget fra Tyrkia 9 av 10 ganger.
nemi's
28.03.2021 kl 16:49 4325

Husk nå hva vår første kvinnelige statsminister sa i nyttårstalen sin: det er typisk norsk å være god.

Fotballtinget skal diskutere Qatar-boikott 20. juni. Så det er ikke sikkert det er særlig nytte i å være god i de resterende kampene.

Men egentlig lurer jeg mest på om fotballgutta fikk de T-skjortene til odel og eie. Noen som vet?



suspekt
28.03.2021 kl 16:57 4297

Var høye ods på at tyrkia tapte. ca 3,25. jeg satset på at de vant, og da vant jeg og. Tilliten er tydligvis stor til Norge, men noen tur til VM har ikke jeg tro på. Ny kamp på tirsdag, heldig om de vinner da!
Slettet bruker
28.03.2021 kl 17:11 4267

Tullete at en landslagssjef skal holde på med trykking av slagord på t-skjorter før kvalik til VM og att på til stå frem på TV2.no med hvem han har samarbeidet med på dette «prosjektet». https://www.tv2.no/a/13910181/

Når det gjelder boikott er det omtrent like tullete som at jeg ikke stiller på 5 mila i Kollen i protest mot MDG.

Fotballspillere bruker vanligvis å markere standpunkt eller støtte ved bruk av armbind (regnbue homosaken, sort ved sorg/død, eller andre varianter, for eksempel mot rasisme).
Redigert 28.03.2021 kl 17:14 Du må logge inn for å svare
Dølle
28.03.2021 kl 20:09 4136

Ja, husker godt hva det ubrukelige Bygdøy spetakkelet lira av seg. DVs intet galt med Bygdøy , tvert imot. Men at et AP medlem overhodet skulle bo i det blåeste blå var like seriøst som duste uttalelser
Marketwatch
28.03.2021 kl 20:30 4090

Tyrkia var meget god, minst et nummer for stort for Norge. Nei, vi bør forlange at fotball spilles med ski på beina,
da har kanskje Norge en sjanse.
ErikNordnet
28.03.2021 kl 23:05 3975

Så mye drit Lars Larerbäck fikk etter sin siste kampen som Norsk trener

Så mye bedre mange Norske spillerer leverte i perioden med LarsLagerbäck som trener, både i klubblag og på landslaget,

Så mange kamper Norge vant i denne periode.

Nei, synes det er pinlig hvor dårlig og utakknemlig Lars lagerbäck ble behandlet.

Hvor mange kamper vant Norge før Lagerbäck ble trener?
undrende
28.03.2021 kl 23:23 3937

Lagerbäck ble offer for en oppkonstruert personal strid, og en storstilt kampanje anført av VG, TV2 sporten med Jesper Mathisen. m/fl
Der så vi hvor trollete norsk media både kan være, og med jevne mellomrom er. Mange eksempler i politikk m.m også
Skrev et innlegg om dette mens det ennå var på førstesiden i VG, og TV2 sporten hver dag på en odds side i Norge, at Nå rydder de nevnte plass for Ståle Solbakken Ser også at Kjetil Rekdal syntes at dette var en grisete svertekampanje, ut i fra kommentarer i helgen. Som nevnt, Rekdal er en person jeg liker tross at jeg er trønder og RBK fan. Her får man ærlighet og fotball forståelse. Flere av oss husker vel han som sidekommentator i Lagerbäck's første kamp også der vi ble rundjult av Tyskland. Han kaller en spade for en spade. Har en følelse av at han ble fjernet som sidekommentator for å si det som det er.
omans
29.03.2021 kl 05:13 3854

Dersom tap mot Montenegro, Solbakken er en flopp. Blir det seier så kan stemningen snu. Man trenger voksne karer på midtbanen.
De kan også fokusere ene og alene om kampen, ikke dumme seg ut med politisk propaganda, la andre ta seg av slik fokus. De er der for å vinne kampen, ikke oppmerksomheten på andre ting. De må prate med beina. Gibraltar kampen var også dels skuffende, Tyrkia slo Nederland 4-2 forut, så at det mannskapet som karret til seg 3-0 mot lilleputtern, ble overkjørt av fotballspillere var ikke overraskende. Glad jeg prioriterte andre ting enn å se kampen lørdag, men skal se mot M.
Redigert 29.03.2021 kl 05:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2021 kl 16:15 3644

Ja, i kveld er det vel en slags skjebnekamp. Montenegro er kanskje ikke noe stort lag, men de har noen bra spillere som Jovetic' og Savic'. Islamovic' i RBK er også en habil spiller . Norsk Tipping har Norge som skyhøy favoritt som vanlig
Slettet bruker
13.11.2021 kl 19:58 2954

Nå slipper vi mer snakk om boikott. Talentløst.
Slettet bruker
13.11.2021 kl 20:58 2857

Jøss, så du har andre interesser enn REC-altså? Sikkert godt for deg, tenke på litt andre ting :)
Dølle
13.11.2021 kl 21:12 2811

Blir så eitrande forbanna på at man innkasserer på forhånd og jogger rundt første 45. Dritt coaching når det gjelder. Typisk norsk.
Marketwatch
13.11.2021 kl 21:24 2775

Vi kan ikke være best i alt. De fleste ressurser innen idrett i Norge, brukes på en gjeng som springer maraton på ski. Der er vi best, nesten uten konkurranse.
Spøk til side: Solbakken er godt i gang, kommer nok til å få til et brukendes landslag til sist. Kanskje neste EM kan være et mål?
Platinum365
13.11.2021 kl 21:37 2739

Tullprat

Norge er ikke best i nesten noe som helst, men at fotball-laget som er inne i 2. generasjon av 90-tallet skal være bedre, er korrekt. Med pianospill blandet med krigere, skal Norge prestere mot mesterskap. Det var en gedigen feil å kaste Lagerbäck. Han hadde virkelig fått frem krigere med noe "piano". Ronaldinho er tidenes beste fotabllspiller.
Fluefiskeren
13.11.2021 kl 21:43 2714

Erna Solberg burde ha holdt seg hjemme istedenfor å dra på Ullevål. Dårlig karma.
Platinum365
13.11.2021 kl 21:49 2683

Det som er Norges store force nå er at sønner av "legender" trer frem, jeg personlig har sett sønner av andre "legender" bli satt til side av at disse sønnene skal okkupere landslaget, men pga at NFF og hierarkiet er redde for at "deres" sønner skal bli pissa på, på en kretslagssamling, regionslagssamling, landslagssamling, så ser vi nå de samme "regen" igjen. Norge har utrolig gode fotballspillere der ute, men at det skal være kameraderi all way long, er så forkastelig som du får det. De beste kan fort ende som noe helt annet enn en bidragsyter for vårt kjært land. Det er direkte forkastelig.
Dølle
13.11.2021 kl 21:54 2666

Nei. Mistet all tiltro. På benken satt formspiller av høy internasjonal klasse som ble satt inn 60 inn for sent. Og når King foretrekkes skjønner man at dette aldri vil gå.
Dølle
13.11.2021 kl 21:57 2648

Tåkehue. Hun har ivertfall stått frem og sagt hva hun mener med å bruke energi på dette idiotiske boikott babbel.
ShoeShineBoy
13.11.2021 kl 22:01 2632

Hadde jeg vært Erna så hadde jeg holdt meg langt unna NFF.
Slettet bruker
13.11.2021 kl 22:46 2545

Denne kommentaren skjønner jeg ikke.
omans
13.11.2021 kl 23:22 2474

De tror de skal vinne i Rotterdam men klarte bare 0-0 hjemme mot Latvia. Artig de lever i håpet, men er nok game over.
tapogvinn
14.11.2021 kl 06:21 2318

Norge kunne hatt en mikroskopisk mulighet til å vinne i Rotterdam dersom Nederland allerede var gruppevinner. Dessverre mistet nederlenderne seieren i går, noe som gjør at de må vinne mot Norge. Dermed ryker trolig også muligheten vår for å klare andreplassen. Håpet er at Tyrkia går på en smell mot Montenegro.
Dr_Eval
14.11.2021 kl 10:41 2184

Jeg ble fristet til å snu på argumentet. Nederland klarte bare 2-2 mot Montenegro, så hvordan skal de klare å slå Norge?
Tigerberget
14.11.2021 kl 11:35 2136

Norge vinner i Rotterdam og Tyrkia går på en smell mot Montenegro.
Vipps så spiser vi kirsebær med de store 😊
Slettet bruker
14.11.2021 kl 11:46 2111

Så man kjørte en operette før kampstart her altså.
omans
14.11.2021 kl 15:21 2029

Fordi Norge er potitlandet, blir alltid nesten. Drillo klarte det med kynisk spill, men om de uansett skulle klare å karre seg til VM, hva har de egentlig der å gjøre?
Det er så mye som sitter under topplokket. Nå må man prate med beina, og ikke kjeften. StåleS virker forunftig kar, men noen andre kunne sikkert tone ned sin rolle, som Bergersen etc. Lite de kan gjøre siste minuttene før kampstart ennå sitte i ro på laglederbenken. King fremstår som en svak spiss med svake kvaliteter mot Latvia, de må spille som et bedre lag, også foran boxen, ikke tro på overnaturlige enkeltprestasjons evner. Håland savnes trolig.
Redigert 14.11.2021 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
smaa
14.11.2021 kl 15:54 1995

Hei! Er du her også med fornuftige kommentarer, ja jeg er enig med deg, hun kunne i alle fall holdt munn om VM demonstrasjonene for de er på sin plass.
Hører deg igjen på PetroNor trådene:)