Nordic Nanovector - Det kan lønne seg å kjøpe aksjen nå!

Merlin
NANOV 28.03.2021 kl 12:52 212812

Jeg har skrevet at det er NÅ man bør investere i Nanov.

Hvorfor er timingen for det utmerket nå?

For det første holder repemisjonen kursen rundt emisjonsnivået. Man kan gå ut fra at går kursen under kjøpes det, fordi investorene da får aksjen billigere enn på emisjonen. Går kursen over, selges det, siden man kan kjøpe aksjen tilbake på emisjonen, riktignok ikke mange aksjer, selv om det kan bli god tildeling ved overtegning.

Men det er egentlig langt fra hovedsaken.
Hovedsaken er forventningene om vellykkede resultater fremover, noe uttalelsene i 2020-årsrapporten så langt tyder på. Men det er ikke antesipert av investorene, og overhodet ikke i aksjekursen. Det er følgelig FØR de endelige resultatene kommer det er mulig å få fatt i aksjen til en svært lav pris. Senere vil man kunne sitte og ergre seg over at man ikke kjøpte nå!

Se selskapets egne uttalelser i 2020-årsrapporten som kom kun for to dager siden under. Spesielt mener de at Lymrit 37-1-forsøkene med totalt 74 pasienter der konklusjonen var "HIGHLY PROMISING EFFICACY in R/R FL and MZL", samt interimavlesningene basert på 73 inklusjoner(hvorav ca 50 pasienter avlest ) i Paradigme er en bekreftelse, og det er jo med 147 inklusjoner snakk om et relativt betydelig antall pasienter. Følgelig kan også de resterende pasientene kunne vise tilsvarende resultater. Da er Betalutin i box! Se spesielt uttalelsen til slutt: CONFIRMING FINDINGS from earlier clinical studies! NANOV HAR ALTSÅ BEKREFTET GODE RESULTATER FRA INTERIM PARADIGMESTUDIET. Men det ser det ikke ut til at investorene har fått med seg! Rettelse! (Jeg hadde her ikke fått med meg at rapporten kom kl 23:10 fredags kveld, det er ikke såååå lett å handle NANO-aksjer da. Takk for info Fra Sidelinjen.) Det burde vært en spontan positiv kursreaksjon på en så klar uttalelse på fredag for to dager siden, men folk har kanskje nok med å planlegge påskeferie? Mulig også at folk ikke får med seg godt nok innholdet i denne bekreftelsen, som ikke bare bekrefter gode resultater på safety (well-tolerated), men også på terapeutisk effekt!(Key efficacy measures/Unique therapeutic profile.) Legg også merke til hva selskapet sier om det store markedsbehovet. Vel da har jo Fra Sidelinjen avklart årsaken til at det ikke ble noen kursreaksjon. Vi får heller se i morgen!


Utdrag fra 2020-årsrapporten:

“If PARADIGME is positive, we believe that Betalutin® will have a unique therapeutic profile that could serve the unmet needs of the approximately 70 per cent of R/R FL patients who are elderly and frail, particularly those whose disease is refractory to anti-CD20 immunotherapy. These patients often have co-morbidities that prevent chemotherapy or targeted therapies, such as Pi3K inhibitors, that have a high side-effect burden from being an option.”
“Nordic Nanovector is in a critical phase of the development of Betalutin®. The company expects to, given a positive readout of clinical data, start preparing the filing for market approvals in various markets. In parallel, the company has started preparations for a commercial launch for Betalutin® This will involve, among many other things, growing the current organisation by initiating the recruitment of a full commercial organisation. When recruiting experienced commercial managers and other key employees in the US and in Europe it will be important for Nordic Nanovector to be able to offer attractive compensation terms. A competitive equity-based incentive programme will be a key component in order to be able to attract and retain highly skilled and experienced individuals as Nordic Nanovector prepares for the commercial launch.”
“The interim analysis confirmed activity across both arms in this very difficult to treat patient population. In both arms, Betalutin®, as a single administration, was found to be active based on key efficacy measures, and was well-tolerated with a manageable safety profile, confirming findings from earlier clinical studies.”

Redigert 29.03.2021 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
Merlin
10.05.2021 kl 13:26 6347

"Ut fra dette var det jeg lurte på om resistente FL som ble rekruttert til CAR-T an Kolstad kunne ha fått en archer type behandling etter søknad om compassionate use, dersom den ansvarlige behandler anså denne kombinasjonsbehandlingen som den beste."

Denne bestemmelsen ser det vanskelig å få aksept for: "Bruken av legemiddelet i programmet kun pasienter som ikke kan inkluderes i eventuelle pågående studier og som ikke har nytte av behandling med legemidler som har markedsføringstillatelse."
Merlin
10.05.2021 kl 13:46 6251

For å gå tilbake til NanoVs strategi. Gitt at Archer-1 kohort 2 sammen med 100% CR i kohort 1 gir 100% CR totalt eller i nærheten av det, kan man vel se for seg en drøftelse mellom NanoV og FDA om det har noen hensikt med å vente på selvstendig godkjennelse av Betalutin som single agent, siden en kombobehandling nesten alltid vil være å foretrekke.

Mitt håp er at FDA da lager en direkteløsning for Archer-1. FDA vet at bivirkningsprofilen og pasientbehandlingen er "Best in Class" og vil forhåpentligvis gi Archer-1 en rask markedsadgang. Formelt sett er veien først gjennom AA, det skal gjøres et confirmatory study osv. Men håpet er at NanoV tas ut av køen, basert på de gode resultatene med safety som allerede foreligger for Betalutin og ut fra håp om endring av rutinene hos FDA ut fra prosedyreerfaringene med de raske Covid-19 vaksinegodkjennelsene. Dette r selvfølgelig ønsker og dermed hypotetisk.

Carrera
10.05.2021 kl 14:02 6183

Mye tro,håp og kjærlighet her.
Londonmannen
10.05.2021 kl 14:34 6075

Nåja, går man NANOV nærmere i sømmene så finner man også en god del solide, overbevisende data om Betalutin sin fortreffelighet både hva angår effekt, bivirkningsprofil og behandlingsregime. Så graden av tro håp og kjærlighet er vel neppe strørre enn det man finner i andre selskapert av denne tyepn.
Når det er sagt så viser vel kursutviklingen fra desember 20216 og feem til dags dato at mye av det som var tro, håp og kjærlighet tilbake i desember 2016 er skiftet ut med dyp og ektefølt skepsis fra markedsaktørene mot NANOV. Og ettersom NANOV nå er under en helt annen og langt mer seriøs ledelse, samt nærmer seg avlesning av Pardigmestudiet med stormskritt, så vil jeg ikke bli overrasket dersom den nevnte skepsisen blir erstattet med en ny dose tro, håp og kjærlighet. Samtisdig så er jeg ikke fremmed for tanken om at den nye ledelsen faktisk kan komme til å innfri vår tro, håp og kjærlighet i løpet av høsten 2021.
Slettet bruker
10.05.2021 kl 14:41 6045

Ser ut som noen kjøper seg opp i NANOV i dag-skal lite til før kursen stiger, og shorter må gi fra seg aksjer..ila uken. kan denne tendensen tilta. Veldig lite trading i NANOv, de siste to ukene har shorterene kjøpt og solgt aksjer av hverandre.
Merlin
10.05.2021 kl 15:01 5945

Det er mer her et spørsmål om den konkrete strategien NanoV får til med Braun i spissen. Det er altså denne strategien jeg forsøker å drøfte. Og jeg håper det er mulig å få Archer-1 adskillig raskere på markedet enn pr. nå, da strategivalget for Archer-1 faktisk er på vent i påvente av kohort 2 resultatene. Når de foreligger tipper jeg det blir en rask konkretisering av veien videre!
focuss
10.05.2021 kl 15:32 5801

Best Case for Archer løp blir vel

Effekt og sikkerhet av Rituximab er god
Effekt og sikkerhet av Betalutin er god
Effekt av Rituximab+Betalutin er fenomenal og sikkerhet er fortsatt god.
Konklusjon: Kjør på
Alternativt: Kjør på noen flere pasienter parallelt med behandling av FDA søknad for Betalutin så blir det godkjennelse av Archer også. Roche betaler.
Merlin
10.05.2021 kl 16:19 5655

"Mye tro,håp og kjærlighet her."

100% Complete Respons foreligger allerede så langt for Archer 1. Det er faktum.
heilo888
10.05.2021 kl 16:57 5508

Tror ikke man skal bry seg for mye om skribenter som Carrera.

Gi det bare litt tid nå, så går dette veien!
Bullinvestor
10.05.2021 kl 17:32 5428

Ja vi må satse på at dette går veien. En ting er oss aksjonærer, men disse personene som har den forferdelige sykdommen så sku jeg virkelig håpe dem kunne få en medisin som gjorde en stor forskjell det er på tide. Jeg har kanskje en tendens til å tenke stort, men markedspotensialet kan bli enormt. Den lange tiden med forskning 20/100 og 15/40, siter med en følelse at dette kommer vi til å få godt betalt for. Det beste verktøyet i business er nokk penger tilgjengelig, så det skal bli spennende å følge BP..: )
Redigert 10.05.2021 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
heilo888
10.05.2021 kl 18:34 5206

Etter nå selv å ha fått kreftdiagnosen tykktarmskreft med noe spredning til omkringliggende lymfeknuter har jeg begynt å investere i kreftrelaterte selskaper mer med hjerte enn for pengenes skyld. Går nå, som kreftpasienter flest i Norge, på cellegift noe som medfører mange små og store negative bivirkninger.

De 11.000 nordmenn som hvert år får en kreftdiagnose trenger sårt nye og mer målrettede legemidler som gir mindre bivirkninger og skader på kroppen!
mofi1
10.05.2021 kl 18:40 5182

Lykke til, Heilo888👍

Vi ser alle veldig fram til å få bedre og mindre belastende kreftmedisiner!
focuss
10.05.2021 kl 19:47 4965

Leit å høre Heilo. Kreftpasienter i Norge møter den aller beste delen av norsk helsevesen. Vi blir sikkert mange som følger deg i tankene og ser frem til at du melder på forumet at du er frisk igjen.
Fjellgutten
10.05.2021 kl 20:09 4883

Leit å høre Heilo. Lykke til videre. Så må jeg bare få si at jeg opplever deg som en kunnskapsrik person som tilfører tråden mye bra.
Pentagon
10.05.2021 kl 20:25 4875

God bedring til deg.

Pentagon.
Merlin
10.05.2021 kl 20:47 4765

"De 11.000 nordmenn som hvert år får en kreftdiagnose trenger sårt nye og mer målrettede legemidler som gir mindre bivirkninger og skader på kroppen!"

Heldigvis skjer det store fremskritt, men vi ser jo for NanoVs del at godkjenningsprosessen kunne gått raskere, og medfører at pasientene må ta til takke med dårligere medisiner, med større bivirkninger enn nødvendig. Her er ikke pasientforeningene flinke nok. Den norske Kreftforening sitter bla med et fond og kontanter på over 1,4 mrd kr !!!, ! som skulle vært tatt i bruk for lengst. https://kreftforeningen.no/content/uploads/2020/06/%C3%85rsrapport-Kreftforeningen-2019.pdf

Snakker om sovepute. En søvnig forening! Det er en skandale som media ikke får med seg. Å testamentere penger til Kreftforeningen medfører at pengene ender i et passivt fond.

Håper du får en bedre behandling snart heilo888 og at kreftforeningen får ny driftig ledelse snart!
Redigert 10.05.2021 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2021 kl 21:42 4549

Re heilo888. Stå på dette skal gå godt med deg og ønsker al vel.
Kajtek
10.05.2021 kl 22:07 4483

God bedring heilo888. Håper det kommer snart en god behandling som ikke sliter sånn på kroppen og som helbreder.
Normalone
10.05.2021 kl 23:26 4232

Det var trist å høre, Heilo888. Håper du raskt blir kvitt elendigheten og er tilbake i godt gammelt slag. Setter ting virkelig i perspektiv - og som du skriver, det er utrolig viktig at det forskes og kommer frem nye/bedre kreftmedisiner! De som bruker sin tid, kompetanse og ressurser på dette - og som er villig til å satse for at andre mennesker kan få det bedre - fortjener all ære! Stå på videre og god bedring!
Redigert 10.05.2021 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
heilo888
11.05.2021 kl 00:38 4061

Først, tusen takk for masse støttehilsninger!

Man skulle selvsagt ønsket seg bedre kreftlegemidler enn nåtidens cellegift, men som kreftpasient så er det som "focuss" skriver at man møter den bedre delen av norsk helsevesen.
Jeg føler meg godt i varetatt ved kreftavdelingen ved St. Olavs, har vært relativt heldig med en vellykket operasjon, beskjeden spredning, og regner med å være ferdig med cellegiftkuren og forhåpentlig friskmeldt i juni.

Og når vi kommer ut i juni antar jeg også at Nanov er helt friskmeldt og setter full fart mot målet med å få Betalutin ut til trengende pasienter verden over!
Redigert 11.05.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
Normalone
11.05.2021 kl 08:42 3618

Ser at Ultimovacs la frem resultatene i dag - de hadde en kraftig økning i pasientrekrutteringen i Q1 sml. med Q4...

https://finansavisen.no/nyheter/helse/2021/05/11/7671051/ultimovacs-med-jevnt-underskudd-i-forste-kvartal?internal_source=sistenytt

Jeg ønsker ikke å skape for store forventninger - men det bør være gode forutsetninger for at NANOV klarer å rekruttere iht. guiding (ca 15 totalt fra 18. feb til 25. mai) og at en øker tempoet utover våren/sommeren (7-8 pr. måned). Klarer de det, vil vi få en veldig positiv kursutvikling!!
Redigert 11.05.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
11.05.2021 kl 08:45 3630


Håper og tror det går bra. Heldigvis er det stadig flere som blir friske av kraft, og da særlig hvis det oppdages relativt tidlig. Min kone ble rammet av brystkreft uten spredning, og heldigvis uten påtalt risiko for at det kunne få fatale følger. Det betyr ikke at man opplever det som en bagatell ettersom cellegiftbehandlingen i hennes tilfelle var godt merkbar i 2-3 år. Det vil være et stort fremskritt hvis man kan legge cellegiftbehandlingen på hylla. Det er jo nærmest litt ironisk at de færreste merker noe til selve kreften, men må sykmeldes for lang tid pga behandlingen. Så når man ønsker noen 'god bedring' så er det i praksis følgene av cellegiftbehandlingen man trenger bedring fra. Er vel dessverre et eksempel på at det ligger noe i ordtaket "med ondt skal ondt fordrives".
Redigert 11.05.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
rockpus
11.05.2021 kl 09:30 3468

Det ville jo vært den perfekte feiring: Du og Nano friskmeldes samtidig, og Covid-19 på vei ut døra!

Høres ut som du har god grunn til optimisme! Lykke til!!
heilo888
11.05.2021 kl 10:41 3282

Jo har tenkt i de baner, med friskmelding av meg selv, Nanov, og samfunnet ellers fra Covid-19, mer og mindre på samme tid!

Det er er riktig som Stockman sier at man kjenner knapt til kreften, men det er cellegiften som merkes på kroppen. Og det er ille nok å gjennomgå en cellegiftkur under normale forhold, men for alle som nå må gjøre det under koronapandemien er det spesielt utfordrende pga. av at immunforsvaret er betydelig svekket og vi er således svært sårbare i forhold til koronasmitte.
Ronny Pøbel
11.05.2021 kl 12:59 2970

Hvem står bak OM HOLDING AS?
focuss
11.05.2021 kl 13:00 3029

Har litt tro på at en del biotech penger vil trekke mot Nanov på bekostning av annen biotech fremover. Dette fordi i et råttent marked så vil avlesninger av studier som ikke engang er pivotale virke å ligge håpløst langt inn i fremtiden. Føler det i hvert fall slik selv. Sjelden man kan snakke om biotech som "safe haven", men i Nanov føles det nesten sånn nå. Så får andre disponere i forhold til egne følelser og jeg disponerer på mine.
Merlin
11.05.2021 kl 14:16 2899

Se tidligere innlegg

Det rare er at et aksjemarked som normalt antesiperer fremtiden, tydeligvis ikke er villig til å gjøre det i NanoVs tilfelle. Jeg mener at alt taler for at NanoV blir en kjempesuksess og er villig til å ta den risikoen nå. En kar som den kjente legen Ole Morten Halvorsen i OM Holding har øket sin posisjon i det siste. Han er en kar som har tjent store penger på aksjer og har en eventyrlig teft. Som lege bør han også ha gode muligheter til å forstå NanoVs forretningsidé og muligheter. OMHolding sitter i dag med over 3,5 millioner aksjer i NanoV og er blitt NanoV tredje største aksjonær. Dr. Halvorsen har vist at han vet hva han holder på med, men har merkelig nok aldri blitt oppfattet som noen bjellesau. Han er antagelig for seriøs? Også gründer Roy Larsen har kjøpt seg opp i det siste, en mann med aller førsteklasses kunnskap om Nanov og RIT!
Pentagon
11.05.2021 kl 14:23 2897

Til info så eier OM holding As nesten 3% av Vaccibody også.

Pentagon
Picosalax
11.05.2021 kl 14:54 2784

God bedring. Prognosen bør være god. Selv venter jeg på beinmargstransplantasjon på Rikshospitalet. Uten det har jeg evaporert ila 1-2 år.
Man skal ikke ta noe for gitt når det gjelder egen helse. Vi får krysse fingre. Kan ikke få fullrost det norske helsevesenet nok.
Redigert 11.05.2021 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
heilo888
11.05.2021 kl 14:59 2779

Hovedårsaken til den slappe kursutviklingen nå er nok at US. og ikke minst Nasdaq er inne i en kortsiktig korreksjon, og da synker alt av teknologi og bioteknologi stort sett over hele verden. Slikt er det bare så lite å gjøre noe med annet enn å benytte anledningen til å akkumulere på urimelig lave kurser.
Dessuten har slike internasjonale børskorreksjon underveis lite å si for oss som sitter langsiktig, med mindre man er tungt belånt da.

Nasdaq-indeksen har enda 2 større tekniske gap i dagchartet som kanskje skal fylles før korreksjonen er over.
Futuren på Nasse viser i skrivende stund ca. -2% så mye tyder på nok en kveld med fallende kurser i US.





Redigert 11.05.2021 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
focuss
11.05.2021 kl 15:00 2779

Hva er forskjellen på Halvorsen og markedet? Dr. Halvorsen tror at Betalutin blir effektiv medisin i et stort kreftmarked, mens markedet ikke helt tør tro på det. Hva er det lille "klikket" som skal til for at markedet får samme trua som Dr. Halvorsen? Det er så lite som skal til for å endre sentimentet, men det må være den riktige tingen. Den enkle lille tingen som markedet forstår. Kanskje Peter Braun vet hvilken knapp han skal trykke på? Vel kanskje han ikke bryr seg og bare tenker at markedet får bare tro hva de vil og mens markedet driver med det så vil Peter Braun fokusere på å sette ballen knallhardt og utagbart i krysset. Stort sett samme for meg. Egentlig så er det jo slik at jo nærmere vi kommer suksess uten at kursen går, jo bedre er det. Om man ikke har brent alt kruttet.
focuss
11.05.2021 kl 15:03 2772

Heilo
Selv orker jeg ikke være så langsiktig lengre. Det er derfor jeg har nesten alle pengene i Nanov.
Merlin
11.05.2021 kl 15:24 2713

Har kjøpt en god del i dag.

Og sikrer ved å øke i OBXXD. Dvs XACT OBX Bear Fondet plasserer i OBX futures(terminer) for å oppnå 200% av den motsatte daglige forandringen i OBX. Derivaten er de mest likvide i det norske aksjemarkedet, som reduserer risikoen for at en posisjon ikke kan avvikles i tide til en lempelig pris. Fondets bransjespredning er god.
focuss
11.05.2021 kl 15:27 2744

Merlin
Der har vi forskjellig filosofi. Min filosofi er basert på " Keep it simple" Kjøp Nanov. Men så er jo jeg en enkel fyr fra landet.
Merlin
11.05.2021 kl 15:38 2703

Index bear aksjer x 2 er mer en markedssikring i stedet for å gå short i enkeltaksjer. Veldig greit og enkelt. Blir som å kjøpe en vanlig aksje. Etter den store oppgangen i totalindeksen er den nå kommet svært lavt.
Redigert 11.05.2021 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
focuss
11.05.2021 kl 15:38 2705

Merlin
Skulle jeg gå til neste nivå av å være sofistikert så ville det blitt: Kjøp Nanov og selg alt annet.