Nyheter som angår Rec

Slettet bruker
RECSI 28.03.2021 kl 18:14 781704

Helgelesning fra pv-magazine:
https://pv-magazine-usa.com/
Redigert 18.01.2022 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 12:54 10270

morsomt hvordan de patetiske baisserne jobber med å resirkulere gamle artikler i de andre trådene .. rart hvordan slimålene kryper frem hver gang kursen dypper litt.. eier de ikke selvrespekt ?

som mange nevner så ligger alt tilrette for at ML startes opp , i tillegg er jeg spent på hva Røkke har for planer videre og håper dette avsløres i nær fremtid . inntil dess må vi smøre oss med tålmod
Redigert 07.04.2021 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 13:57 10140

Nær fremtid er nevnt børsmeldingen (alternative supply chains and sustainably made solar materials and lower carbon solar panels, in the near term).
Merker meg også 'greater positive outcomes for its shareholders'. Hvorfor skulle en skrive det hvis termineringen forverrer situasjonen for selskapet?

Tolmodighet er det motsatte av markedet.
kompetansen
07.04.2021 kl 14:14 10116

1. DN-jensen forsøker så godt han kan å snekre drittpakker om Rec uten saklig grunnlag , kun i hytt og pine. Hans favorittmegler er Hermanrud som anbefalte shorting av Rec rett før den store oppgangen.
2. Diskusjonen om hvem som slo opp med hvem er helt uinteressant og patetetisk.At VP trekker seg skyldes nok at Rec har stilt konkurransedyktige krav som VP ikke kan etterkomme.Her er det opplagt Rec som sitter med kortene og har valgt bort VP for større fisker som snart er på plass
3.Jensens "analyser" ligner ellers mye på nemis maniske og usaklige Recdrittpakker og en kan lure på om de er samme person
4.Finansavisen ringer som van lig kun til Bertheussen som serverer drittpakker uansett .Hva med å kontakte en av alle de andre analytikerene som har et balansert og saklig vurderingsgrunnlag når det gjelder Rec?
5. Alle tunge og fundamentale faktorer tilsier at Rec har en formidabel oppside og sitter med essene i ermet, .Røkke har skjønt det og kan som ingen annen manøvrere i dette farvannet og vet hv ordan fremtidsrettede industrisuksesser bygges. Se hva han har klart !Røkke og REC er nå dynamitt!!!
perla
07.04.2021 kl 14:40 10047

Jeg benyttet anledningen idag til å kjøpe mere rec.
Sitter nå kun i rec aksjer.
De som har tolmodighet vil bli belønnet!
manman01
07.04.2021 kl 17:06 9787

https://factba.se/biden/calendar

Jeg tror måske onkel Joe's remarks på American Jobs Plan senere kan blive spændende. Jeg tænker at jeg ser hvad han har at sige om disse "historiske investeringer"

Link til livestream:
https://www.youtube.com/watch?v=MiyqxCL5Lnw
Slettet bruker
08.04.2021 kl 07:53 9275

Har ikke sett noen linke inn denne pv-tech artikkelen som forteller om gedigen solar utbygging i Kina og mangel på råvare. Det vil ikke forundre meg om Kina snart reduserer/kutter polysil tariffene:
https://www.pv-tech.org/china-ramps-up-financial-supports-for-solar-companies-to-accelerate-deployment/
xray292
08.04.2021 kl 11:07 8966

VP påstår de var først ute med å terminere samarbeidet med REC. likevel skal VP bygge sitt anlegg på ML. Hvorfor det? Er det ikke da mer hensiktsmessig å bygge i nærheten av en annen leverandør, eksempelvis Wacker eller Hemlock? VP har jo kommunisert dette tidligere om viktigheten av å lokalisere seg i nærheten av en polysilfabrikk, nettopp for å effektivisere logistikk-kjeden. Så hvorfor da videreføre planen om å etablere seg på ML? Svaret er enkelt. VP er avhengig av silan til solcellproduksjon. VP kommer nok til å krype til korset før eller siden hvis de har tenkt å fortsette. Dette vet Røkke.

Ingen tvil om at REC har overtaket, og det skulle ikke forundre meg Røkke har en baktanke om å kjøpe opp VP. VP vil ikke klare seg uten Rec, mens Rec klarer seg uten VP. Det er fakta.
solfylt
08.04.2021 kl 12:30 8765

Hobbydansken postet denne i en annen tråd:
https://www.bernreuter.com/newsroom/polysilicon-news/article/break-up-with-rec-points-to-deeper-problems-at-violet-power/
Violet Power -keiser uten klær? Tror det var utrolig heldig at KIR smatt inn her..
Redigert 08.04.2021 kl 12:31 Du må logge inn for å svare
xray292
08.04.2021 kl 12:49 8685

Dette styrker min påstand.
Captain Pound
08.04.2021 kl 12:54 8781

Spot on - som jeg trodde. REC kansellerer ikke om de ikke ser andre bedre muligheter. VP føler seg snytt, ser muligheten ryke, og har dessuten ikke levert i det hele tatt. REC sier rett ut at de ser bedre muligheter for aksjonærene, og med KIR i spissen, så stoler jeg på det. Om ikke hadde jeg solgt for lenge siden. Jeg har ikke lenger noen frykt - jeg vet dette vil gå opp opp, derfor er jeg long.
Redigert 08.04.2021 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
manman01
08.04.2021 kl 19:42 8706

GM offers clues to technology aimed at slashing EV battery costs

https://www.reuters.com/article/us-general-motors-electric-vehicles-batt-idINKBN2BU39B

Slettet bruker
08.04.2021 kl 19:45 8948

Tusen takk for bidrag, the man. Dette verdsettes høyt👍
manman01
08.04.2021 kl 20:06 8867

Det er jeg glad for.

Jeg takker også stort for alle jeres bidrag herinde. Jeg har lært meget.

Når det så er sagt, syntes jeg nyheden om en mulig Li-Ion batterikrise kunne blive spændende. Timingen på dette er jo næsten perfekt for G14... Syntes jeg! De har ansat i ML flere måneder nu, og man kunne forestille sig at de er ved at være oprustet til at tage del i kampen her?
Slettet bruker
08.04.2021 kl 22:42 8416

Absolutt verdt å høre på. Anbefales!

Bertheussen mener derimot å vite bedre (utdrag) – Når det er sagt, er jeg i stor tvil om Group14, eller andre, er så nære å få til mellom 40 og 50 prosent silisium i batterianoden at Moses Lake kan gjenåpnes....... flere løsninger er like sannsynlige på batterisiden, sier han.
Intravenøsiu
08.04.2021 kl 22:53 8377

Takk Flyers, et utdrag:

"“Another way to think about it is now your phone can do 50% more things,” Costantino said. “A consumer electronics customer [told me], ‘Your material has so much energy density that we can do more things with our consumer electronics devices that we hadn’t even imagined yet. If you think about today your phone, you’re carrying this remarkable device, it’s not just a phone,, it’s a computer, it’s a GPS, it’s a gyroscope. All of that is powered by the battery and all of that is really what limits the engineer’s imagination.”"
Redigert 08.04.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
MorganKane
08.04.2021 kl 22:55 8400

Bra Flyers,

Beklager, jeg la den også ut på min egen tråd, så ikke at den var her. Hentet dem fra Twitter.

Uansett, hør spesielt fra omtrent 12 minutter. Der prater Rick om hvordan de nå virkelig ber kundene teste dette. Nå. As we speak. Også er neste skritt dem virkelige storskala fabrikken.

Men det beste med hele podcasten er at du hører at dette er en smart fyr. Han vet industrien. Han kan industrien. Han er knakre ikke noen Elin Musk, men han har karisma også. Mao., ting går veldig bra hos Group14. Og helt etter planen, kanskje raskere.

Redigert 08.04.2021 kl 22:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 22:56 8457

Du er fantastisk manman. Takk for at du konstant oppdaterer oss med gode artikler!

Bra podcast Flyers. Batteri segmentet er der fokuset til enhver aksjonær eller potensiell aksjonær bør ligge. Vi burde kanskje begynne å høre på ledelsen og eierne av selskapet? :)
Redigert 08.04.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 23:16 8517

Jeg følger G14 og Sila på LinkedIn. G14 er veldig flink å poste nyheter.
solfylt
09.04.2021 kl 01:11 8360

En tanke: Dersom en forutsetter at bruddet med VP faktisk var utelukkende positivt (slik jeg tror det var); hvordan kunne egentlig REC formulert seg annerledes for at børsmeldingen skulle bli mottatt positivt over hele fjøla? Mange reagerte negativt på at noe de trodde skulle skje, ikke skjedde likevel. Det er jo ikke så rart, all den tid forutsigbarhet skaper en følelse av kontroll hos de fleste. Jeg har lest pressemeldingen mange ganger og leter fortsatt etter det som kan forklare kursfallet etter børsmeldingen. Første gangen jeg leste den, ca et minutt etter den kom ut; forstod jeg likevel at den kunne tolkes negativt. Hvorfor er noen positive og noen negative til meldingen? Hvordan kan muppetgjengen (💪) lese dette positivt når andre kaster verdipapirene sine over bord - til og med med tap? Hva skulle Røkke og co egentlig skrevet for å skape optimisme hos alle, med de begrensningene som en slik melding har? Jeg er minst like spent og nysgjerrig som alle andre på hva som kommer. Jeg forventer ikke nødvendigvis blue sky, men har ståltro på en god utvikling likevel. Jeg syntes det er frustrerende å se kursen gå ned når jeg forventer at den skal gå opp, selv om jeg tror den ender opp. Og det er vel kanskje der svaret ligger; usikkerhet... Men kan vi forvente at REC Silicon skal forholde seg til forumet som vi bruker all denne tiden på? Vi som ser på kursen sekund for sekund, eller dag for dag? Nei. Vi er aksjonærer, investorer, proffe, amatører, dagtradere, swingtradere, shortere, løgnere, baissere og haussere osv 😀 og vi har ingen kontroll over det som skjer. Det er syke mengder med kunnskap og kompetanse blant forumets deltakere og vi har tilgang på enorme mengder informasjon. Spørsmålet er fortsatt; hva kunne børsmeldingen gitt oss av info, uten å si mer enn den kan og med utgangspunkt i at den faktisk er positiv? Jeg kan faktisk ikke se at det er mulig å tolke denne meldingen negativt, utover det at noe ikke ble som planlagt. Det er vel ingen som sutrer fordi det blir Disneyland fremfor Lekeland, eller? (Med et lite forbehold om at det faktisk blir Disneyland) ☀️
Slettet bruker
09.04.2021 kl 09:18 7666

>Hva skulle Røkke og co egentlig skrevet for å skape optimisme hos alle, med de begrensningene som en slik melding har?
De kunne spesifisert hvem som brøyt avtalen, og gått i mer detalj hvorfor. Eller til og med sagt at de har en ny, bedre kunde på vent?
omac
09.04.2021 kl 09:26 7587

Dere henger dere altfor mye opp i dette, om det går slik vi alle som sitter long gjør så betyr ikke kursutviklingen noe nå. Røkke jobber med å skape industri og inntekter, ikke løfte en aksjekurs fra dag til dag. Jeg tipper han ikke vet hva REC kursen er en gang fra uke til uke
Slettet bruker
09.04.2021 kl 09:27 7664

Enig. Og hvis man tror et selskap som REC står og faller på én kunde, bør man komme seg ut med én gang.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 09:32 7695

Vi kan vel tenke oss at Rec har en mulighet til å inngå i en ny JV. Tipper de er på ballen.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 12:27 7440

Enkelte av dere diskuterer også Rec på Shareville, slik som meg. Hvordan vurderer dere forumdeltagelse på Shareville vs Hegnar?
solfylt
09.04.2021 kl 12:59 7260

Jeg prøver meg på noe av det: PLI (Production-linked Incentives) eller produksjonsrelaterte incentiver skal øke produksjonen av solceller og moduler i USA. Pr i dag er det kun 50% av produksjonskapasiteten som utnyttes der. I likhet med det som skjer i India nå, er den største utfordringen for produksjonsøkning, importen av deler/utstyr fra Kina. Les også denne: https://www.livemint.com/industry/energy/tata-power-solar-doubles-solar-cell-module-manufacturing-to-leverage-pli-scheme-11617852778278.html som ikke er veldig ulik artikkelen financialexpress.. India smører ganske tykt på med avgifter på import for å sikre lokal produksjon og verdiskapning, i tillegg til at det skrives at prisene på solcellemoduler fra Kina har økt med 20%. USA gjør benytter seg av samme virkemidler; 40% på moduler og 25% på celler, samtidig som det deles ut store summer til lokale selskaper som vil/kan øke produksjonen. Litt pisk og mye gulrot der. Det settes tydelig tidsrammer for å få tilskudd med et tydelig press på å få fabrikker opp å gå. De som somler, straffes. Dess mer komplett en produksjonskjede er, dess mer interessant er det å støtte. « A company vying to set up manufacturing capacities for polysilicon, wafers, cells and solar modules will be prioritised for receiving PLI, Sinha added.» Dette er gull, rett og slett ☀️
Redigert 09.04.2021 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2021 kl 13:25 7092

first og 1366 er vel med i alliansen med REC? https://ultralowcarbonsolar.org/
Hvis de kommer inn der, hva er sannsynligheten REC eksporterer til india istede for det kinesiske markedet på sikt?
Redigert 09.04.2021 kl 13:26 Du må logge inn for å svare
solfylt
09.04.2021 kl 13:42 7090

Det er de absolutt 👍
Slettet bruker
10.04.2021 kl 08:54 6823

“It’s not just a matter of using the ESG rating to get better financing terms,” says CFO Christoph Husmann. “ESG rating is going to be a must, otherwise you won’t be able to get financing at all.” We are not there yet, he says, but Husmann expects the relevance of the rating to increase over the next three to five years. “I’d predict that the ESG rating will become at least as relevant as the previous rating.”
https://www.pv-magazine.com/2021/04/10/the-weekend-read-should-solar-developers-take-notice-of-esg-criteria/
Slettet bruker
10.04.2021 kl 09:49 6651

Fra G14:

For the semiconductor industry, computing power often comes at a cost to the environment. As the battery industry scales, it is important to consider the carbon footprint in manufacturing processes. @climate delves into semiconductors and sustainability:

https://twitter.com/group14tech/status/1380659166562242568?s=21
questi
10.04.2021 kl 10:56 6450

Det er litt merkelig at India ikke nevner noen tariffer på polysil, men en økende tariff på de høyere delene av verdikjeden som moduler og celler...
Hvis det er begrenset med penger er det kanskje smart å bygge 2 celle-fabrikker i India som kan ta imot produksjonen fra 2 eksisterende polysilfabriker fra utlandet, enn å bygge 1 av hver i India.

Det er mye rivalisering mellom India og Kina, om Kina ønsker å sponse India med billig polysil for denne satsningen, og om India ønsker å la Kina tjene penger ved å kjøpe deres polysil fremfor andres er spennende å følge med på :)
questi
10.04.2021 kl 12:18 6131

*hehe* ang chipsmangel...Takker gudene at Røkke sørget for at Butte ikke ble solgt i fjor :))
Redigert 10.04.2021 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2021 kl 12:32 6077

Det hadde vært krise!