Hvorfor du skal kjøpe Napa nå

Tradinator
NAPA 28.03.2021 kl 19:55 194717

Dette er første gang jeg leser noe om dette i Finansavisen. Skal flere omsider skjønne hvor store muligheter Napa har fremover?
https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2021/03/28/7647926/edge-computing-gir-raskere-og-bedre-utbytte-av-5g
Redigert 28.03.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Ferrari330
26.06.2023 kl 19:49 7672

Det er vel liten tvil om at NAPA aksjen manipuleres. Jeg ser mange likhetstrekk med det vi har vært igjennom med KOA. Der fikk vi til slutt samlet over 20% av oss småaksjonærer og valgt den største private investoren inn i styret. Kansje vi skal tenke på dette også i NAPA.
Finans360
26.06.2023 kl 20:34 7647

Heine er IR Manager og Lars bestemmer det hele i sidste ende. Men skriv også meget gerne til Henrik (hbj@napatech.com) De kan alle komme på samme mail

Helt enig mht konkrete ordrer vs blot omtale.

Der skal sandsynligvis nu produceres en start-beholdning på X-tusinde NICS. Som jeg læser det ruller Netscout/F5 en ny, opdateret generation ud og det er svært at forestille sig at man ikke indledningsvis producerer et fornuftigt batch til hurtig levering. Netscout/F5 har utvivlsomt lavet deres due dilligence inden hele dette set-up er sat i søen. Det er netop ordren på det pågældende opstarts-batch vi venter på.

Spørg dem gerne om netop det!

(Netscout har naturligvis baseret deres investering i Napa på at de allerede inden ved at der er et aftræk i deres kundekreds på Netscout/F5/Napa/Intel-løsningen. Tilsvarende med Intel hvor en del af de 5 MUSD er gået til udviklingen af F5-løsningen. Den investering skal jo forrentes og det er indregnet))

Jeg er meget komfortabel ift både Q2 d. 11/8 og H2

Og Intel-aftalen er som bekendt en flerårig aftale så der ligger minimum 5-10 MUSD til fakturering senest ultimo 23. Lad os se om ikke at der kommer en ekstra tilføjelse til 2023-rammeaftalen inden da. Projekter udvider sig altid i scope eller omfang. Og det går jo godt
Redigert 27.06.2023 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
Gas1
28.06.2023 kl 16:11 7412

Hvis man har lidt cash skal man så afvente om vi skal længere ned?
handellogik
28.06.2023 kl 16:46 7400

Det er jo altid svært at spå om, men gør gerne mit forsøg.

Der var en teknisk analyse et par tråde nede, som gav et godt bud på bunden, tag et kig på den (støtte omkring 9, mener jeg).
Men ingen aktier er ren tekniske.

Udfra min egen mavefornemmelse, så tror jeg ikke vi ser den gå længere ned inden rapporten i august, om du får dine aktier til kurs 9.30 eller 9.90 er næsten ligegyldigt vil jeg mene, du får dem hvertfald ikke til under 9NOK og nærmere 11-12NOK jo tættere på Q-Rapporten i august vi kommer. Det virker som størrere aktører holder aktien omkring kurs 10, hvorfor? er der en del gode bud på også her i tråden.

Om forventningerne indfries, og vi får overraskelse ved ingen ;)
Men skulle jeg købe Napa, som investering, har det ikke set bedre ud længe, med historisk svag norsk kronekurs, det er et andet mente at tag med.
Du får ganske enkelte flere aktier p.t. end tidligere

Håber det hjalp, god sommer.
Gas1
28.06.2023 kl 16:55 7405

Jeps takker har godt læst med. Ja den billige norske krone giver selvfølgelig også lidt ekstra værdi.
stark
28.06.2023 kl 18:13 7487

Kronekursen er ikke uden betydning!

Sidst jeg købte mig ind i NAPA var det til 8,60ish. Jeg solgte ca 90 % af beholdningen i april i år til 10ish. Det gik kun lige op - rent DKK-mæssigt!

.....men stiger den norske krone igen mon?

Jeg tror også på, at man skal købe ila. den kommende måned, hvis man vil med igen.

Stark
Interessert
28.06.2023 kl 22:00 7411

Masseutvandringen av rike nordmenn til Sveits er stor. Det er vel bare Russland som har flere velstående «flyktninger» enn Norge for tiden. Et dårlig kompaniskap, og et dårlig tegn for en nasjon. Et forvarsel om Norges fremtid? Regjeringen er stolt av at de «tar» de rike. Norge er blitt ett land hvor alt kan skje, er oppfattelsen som har bredt seg. Rager noen for høyt opp skal «hoder kappes», Kapitalen tar derfor sin hatt og går. Sosialistene sier at det er bra, og lurer samtidig på hvorfor kronen stadig svekkes «uten at det er noen grunn for det». Vi får kanskje en annen regjering, men hvor lang tid tar det å bygge opp tilliten til Norges politiske system? Jeg tror ikke nødvendigvis våre myndigheter ikke forstår. Jeg tenker de er tjent med en svak krone. Det gir lavere reallønn til norske arbeidstakere og større overskudd, i NOK, for norske eksportbedrifter, som de skattlegger så hardt som mulig. Det øker også verdien av Oljefondet, i NOK. Ved 10% svekkelse av NOK stiger Oljefondet med et helt nasjonalbudsjett. At nordmenn ikke lengre har råd til å reise utenlands er dessuten bra for miljøet. Vinn vinn. Ting kan snu, men de kan også bli verre. Vi får se.
Finans360
29.06.2023 kl 23:39 7281

Tak for de interessante iagttagelser af den norske model. Jeg kan oplyse at den (antageligvis?) uigennemtænkte implementering af den forhøjede wealth-tax i Norge og den utilsigtede afledte kapitalflugt er gået verden rundt. Der rystes på hovedet

https://www.aier.org/article/norways-wealth-tax-is-backfiring-are-americans-paying-attention/

Norge vil opleve inflation og ja, faldende realløn, som følge af øget money supply og faldende valutakurs. Måske venter deflation- og recession længere fremme når nordmændene i bekymring over fremtiden lægger pengepungen helt væk?

Den almindelige nordmand bliver helt unødvendigt fattigere når politikerne insisterer på at skyde bolden i eget mål.

WOKE lægger alt øde. I kølvandet på skovbranden må vi blot håbe at næringsstofferne i den afsvedne jord vil danne grobund for ny kraftig vækst. Men det vil ta’ tid. Go woke go broke

Men alle må kigge indad. Og i Danmark er der store problemer. Ejendomspriserne falder imens boligrenterne stiger. Supermarkedskæderne opererer som karteller under snuden på den ubekymrede dansker. Prisstigninger på 25-50% er dagens norm. Udvalgte produkter, overnight og på tværs af kæderne. Igår var det kartoflerne. Idag mælken. Og imorgen? Det er krigen i Ukraine må vi forstå. Og CO2-afgifterne naturligvis. Ingen plads til klima-svin her. At udvikle- og forbedre eksisterende teknologi taler vi ikke om. Vi ska’ lære det. At komme på skrump. Rette ind. At komme de usolidariske elementer til livs. Ikke mindst dem inde i os selv. Økologiske produkter blir’ der ikk’ råd til. Klima eller ej. Hva’ havde du regnet med? Heldigvis er GMO-produkterne klar. Rema 1000 har købt Aldi ud af Dk og nu snørrer de 3 store aktører sækken til.

Når ikke man kan eller vil forstå tingenes sammenhæng går det galt. Piloten (den fritænkende elite) er for længst sprunget ud med faldskærm. Den tilbageværende elite, WEF-skaren, glæder sig til at sikre at du efterlades med intet tilovers.

(beklager ‘the rant’ - men det er tid til at vågne op)

Redigert 30.06.2023 kl 13:20 Du må logge inn for å svare
Finans360
30.06.2023 kl 09:22 7203

Ulykkeligvis er rationel tænkning ganske afløst af flokmentalitet i store dele af verden. Ikke mindst den vestlige. Hvis blot man fodrer på bestemte tidspunkter af døgnet er det ikke så afgørende hvad man putter i fodret. Den har politikerne og interesseorganisationerne for længst set. Quack quack..
bjønn
06.07.2023 kl 09:46 6816

.... og sånn går nu dagene.....

Er det noen som har hatt kontakt med bestyrelsen , og eventuelt fått noen svar (om de kan eller har info om kursmanipulasjonen)?
Totter
06.07.2023 kl 10:09 6818

Hverken Heine eller Lars har svaret - end ikke en bekræftelse på, at de har modtaget mine henvendelser.
Jeg skriver ikke mere !
Redigert 06.07.2023 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
bjønn
06.07.2023 kl 10:43 6844

Om det ikke skjer noget før, må vi kanskje vente til Q&A ved Q2.

De kan dog ikke la være å svare, et eller annet, om vi er mange som stiller spørsmål i samme kategori.
Seriøs
06.07.2023 kl 11:28 6822

Tviler sterkt på kursmanipulasjon og hvorfor skulle det gjøres? Regner med at OSE ville avdekket det også. Jeg tror NAPA skal lenger ned pga svak inntjening de siste kvartalene.
Interessert
06.07.2023 kl 13:32 6787

Ikke for å snakke ned selskapet. Jeg er jo selv aksjonær med over 10% av kapitalen min her.. Jeg er ute etter noe grunnlag for å tro på en snarlig forbedring. Jeg kan ikke se at det går så bra med selskapet, men ser gjerne at noen korrigerer meg. Omsetningsveksten er moderat. Avkastningen er negativ, og det signaliseres ikke overskudd på noe tidspunkt. Ingen innsidekjøp. Svært høye marginer på salg, men likevel ikke i stand til å komme i pluss til tross for omsetningsveksten som har vært, og som er guidet. Så jeg lurer på om de beregnet marginene feil. Tar de feks ikke med utviklingskostnadene i regnestykket? I så tilfelle er mitt grunnlaget for investeringen stort sett borte. Har jeg blitt forledet av regnskapsfeil?
Se gjerne at noen korrigere meg her. Hva er så positivt, for de som mener at det er?
Finans360
06.07.2023 kl 15:19 6731

Du er nødt til at vente på Q2

Netscout har defakto været medejer siden februar.

Og de har utvivlsomt lagt omsætning i Q2

Pust ud.

Guidance er fastholdt og der kan regnes med et rigtigt fornuftigt Q2.

De 5 MUSD fra Intel omsætningsføres i 2023. I realiteten en ‘buffer’ som jeg ser det ift guidance.

Jeg opfordrer dog fortsat enhver til at skrive til ledelsen med krav om øget transparens. Alle er utilfredse med den manglende åbenhed. Det er muligt at ledelsen mener at de bestemmer hvad/hvornår ting offentliggøres men det gør aktionærerne bestemt ikk’..

P.S

Hvis der sidder nogle med kontakter blandt storaktionærer er det også en mulig vej at gå. Alternativt ABG og/eller nuværende forretningspartnere..

Der skal ske noget senest d. 24/8 (Q2)!
Redigert 06.07.2023 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Interessert
06.07.2023 kl 15:54 6729

Takk for svar. Jeg tror/håper på en snarlig bedring av tallene, men tviler også. Jeg er veldig tålmodig, og sitter noen ganger flere år før ting faller på plass, så det er ingen fare for at jeg selger meg ut med det første. Vi krysser fingrene.
Finans360
06.07.2023 kl 16:00 6807

En Ledelse har to muligheder:

Enten leverer man eller også sikrer man regelmæssig updates til markedet af tingenes tilstand.

Med sin tavshed har man valgt alternativt nr. 1.

Fint nok: så et det tid til at levere (og det ved de godt kan du trygt regne med)

Interessert
10.07.2023 kl 17:05 6476

Investtech har nå faktisk «kjøp» basert på teknisk analyse. Jeg har ikke veldig mye tro på teknisk analyse, og definitivt ikke på lang sikt, men hvis markedet tror på det i noen grad, blir det en selvoppfyllende «profeti», og det virker ofte det også. Det som gjør meg litt mer positiv enn vanlig, særlig for små selskaper, er at bruddet opp fra en fallende trendkanal kom uten noen nyhet. Det betyr at noen tror på potensialet i selskapet og er villige til å gi mer for å sikre seg aksjer. Merker meg også, så lite det er, at dagens største handel kom på slutten og var til selgers pris. En bagatell, men mange bagateller som peker i en retning er viktige for å forstå hva som skjer «under overflaten».
bjønn
17.07.2023 kl 14:42 5947

…Seriøs,

Opplys meg gjerne dine tanker om kursnivå, daglig ordrebilde og daglig volum.

Mener du at det allment er så mye risk på kort og lengre sikt, at ingen vil betale mer en kr 10ish pr aksje, men heller lavere, og at dette er hele forklaringen på siste måneders kursnivå?

Mener du også at Netscout, som for 3 måneder siden investerte nesten NOK 80 mill i Napatec (kurs rundt NOK 12,60), har gjort en usedvanlig dårlig «due dilligence» og en elendig investering?
Finans360
20.07.2023 kl 10:08 5588

D. 24/8 kan vise sig altafgørende:

Netscout har investeret i Napatech og har valgt F5 som partner ifm. udvikling/udrulning af deres løsning. Og F5 har videre valgt Napatechs designløsning til udvikling/udrulning af F5’s platform.

Ringen er sluttet
Slettet bruker
24.07.2023 kl 21:44 5061

Napa har kanskje løsning, skandinavisk/usa it firma:
https://www.dn.no/teknologi/ansatte-matte-avbryte-ferien-for-a-handtere-hackerangrep/2-1-1490535?abtest=a
handellogik
25.07.2023 kl 09:24 4926

Skal vi over 11 idag? Mon det allerede er rally inden half-year ultimo august - Tank op, og nyd den historisk høje DKK-NOK kurs oven i købet :)
Finans360
25.07.2023 kl 09:52 4913

Vi husker CEO’s ord ved Q1:

“Robust demand for Cybersecurity-solutions”

Vi ved at behovet for cybersecurity eksploderer globalt i den nye, geopolitiske virkelighed som vi befinder os i..

2023 bliver forløsningens år for Napatech. Og mit bud er at festen begynder allerede nu her ved Q2.

Netscout har allerede fodret pipelinen..
Gas1
26.07.2023 kl 10:09 4756

Pyhhh syntes stadig der er laaaaang tid til den 24. august. Skulle have solgt i efteråret 22 og købt Nvidia :-D men altid lettere her på bagkant. Håber så meget at vores tålmodighed bliver belønnet.
Martinskj1
26.07.2023 kl 12:48 4667

Så enig så enig. Vært med siden 3-tallet, opp på rundt 23-24 kr og ned igjen.. Har brukt nedgangen til å fylle på mer, så håper virkelig vi får se gode tall og en oppgang den 24. august, eventuelt senest utpå høsten. Føler vi har vært tålmodig lenge nå, så håper og tror selskapet får sin fortjente oppgang den nærmeste tiden!
Finans360
26.07.2023 kl 18:00 4596

Helt enig

Igen opfordrer jeg til at man gør Lars- og Heine opmærksom på at det forventes at Napatech ‘svinger battet’ ved Q2

Ledelsen styrer selv hvornår omsætningen fra Intel bogføres og ledelsen styrer i vid udstrækning også hvornår nyheder breakes

Vi har ventet længe nok og det er vigtigt at I gør dem opmærksomme på det.

Jeg har tillige været i dialog med ABG. Alles øjne er stift rettet imod Napa d. 24

Lars:

lbo@napatech.com

Heine:

htg@napatech.com

Finans360
26.07.2023 kl 23:26 4464

Man kan finde ro i at Napatech for nyligt på mindre end 6 mdr har fået tilført knap 85 MDKK fra meget store, industrielle aktører (Intel & Netscout) med signifikant insiderviden- og leverage i branchen.

Det er uden fortilfælde i Napatechs 20-årige historie..

Så hvis kursen har været 23-28 NOK uden ‘backers’ som disse så forestil dig hvad kursen kan stige til når de pågældende hælder jet-fuel i tanken..
Totter
26.07.2023 kl 23:42 4481

Jeg vil gerne tro, at Napatech skal have "raket-brændstof" på tanken.
Men de seneste kvartaler har desværre været lidt nedslående.

Nogen gange kan jeg undre mig over, hvad der skal til for at løfte en kurs.

Jeg har en anden aktie i dagskurs 55 Nkr.
Det konkrete selskab er langt under Napatech's værdier.
Så det er ofte omgivelserne, som sætter kursen - ikke selskabet.

Redigert 26.07.2023 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Finans360
27.07.2023 kl 08:01 4412

En aktiekurs sættes af investorernes forventninger til selskabets fremtid- og af deres tillid til ledelsen.

Investorernes tillid til ledelsen har været skæmmet af ledelsesens beskrivelse af fremtidsscenarier som endnu ikke har materialiseret sig i regnskabstal.

Jeg kan kun pointere at de investeringer der er gjort i Napa på blot 6 mdr fra industrielle aktører er uden fortilfælde. Så må vi se derfra.

Jeg har været med på rutsjeturene men er nu mere sikker på virksomheden end nogensinde tidligere. Der er lagt bund under omsætningen nu og ledelsen er klar over at der skal leveres på tallene.

Det afgørende er ikke nødvendigvis udelukkende Q2-tallene isoleret set men alternativt melding om storordre. De to faktorer er delvist substituerbare fordi begge vil styrke tilliden til både fremtiden og ledelsens strategi- og daglige håndtering. Og dermed forventningen til aktiekursen i fremtiden.

Jeg er ikke i tvivl om at man kommer i mål på mindst een af de to parametre ved Q2 hvilket er fint tilstrækkeligt
Redigert 27.07.2023 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Gas1
27.07.2023 kl 11:08 4323

Hvor lang en tidshorisont har du på Napatech? Ser du dem vækste de næste mange år?
Finans360
27.07.2023 kl 12:21 4368

I det sekund der er hul på bylden går både omsætning og aktiekurs amok opad. Og med hul på bylden mener jeg stor OEM-ordre..

Og det KAN ske allerede fra Q2. Worst case først i løbet af H2.

I hvertfald har bestyrelsen på seneste GF sikret sig adgang til yderligere warrants. Det lugter i retning at cash-in nærmer sig

bjønn
31.07.2023 kl 17:45 3825

VI venter og venter,,, måske skjer det noe snart.

Selv om jeg har vært i aksjemarkedet i mange år er det mye jeg ikke forstår. Jeg prøvde å få svar av "seriøs", men får prøve om andre kan opplyse meg.

Med de daglige ordbilder de siste måneder og kursbevegelsene, skal vi fortsatt synse og mene at det er uavhengige parter som legger inn (og trekker) likelydende store ordrer?
Er det også tilfeldig at gjennomsnittskursen i de samme tidsintervall ligger på 10ish, og at gjennomsnittskursen korrigeres ved help av sluttauksjonene?

Hvor stor er oddsen på at fire ukers gjennomsnittskurs fremdelses ligger rundt 10 både før og etter 24. august?
Jeg tenker den er rimelig lav.

Hadde det vært større volum hadde aksjen vært et sikkert tradingobjekt mellom 9,5 og 10,20, enn så lenge.
Finans360
03.08.2023 kl 07:20 3465

Det må antages at en algoritme spiller en rolle i fastholdelsen af kursen omkring10 NOK.

Lad os se om ikke at algoritmen sættes ud af funktion d. 24/8. Mit gæt er at den vil have udspillet sin rolle..
Seriøs
03.08.2023 kl 08:28 3455

Ingen vet sikkert rundt kursen og fasit kommer ofte rundt Q rapporter på hvorfor kurser er som de er. Det jeg ser er stabil rundt 9-10 kr og det er en støtte rundt der. Faller den under støtten er jeg redd den ryker ned på 7-8 tallet. Forøvrig har ikke Napa overbevist i tidligere Q rapporter i Q 3 2022 til nå. Der er årsaken tror jeg. Har ingen tro på at kursen vil dra nordover etter den 24. august heller
Finans360
03.08.2023 kl 08:51 3482

Hvis kursen falder så falder den

Hvis kursen stiger så stiger den

Det er konklusionen på indlægget.

Ku’ man fundere lidt over feks. betydningen af Netscout som medinvestor fra- og med Q2 i år? Hvordan vil det påvirke Napatechs fremtid ift. omsætning- og produktudvikling? Tilsvarende med det flerårige samarbejde med Intel gældende fra 2023 som indbefatter årlig medfinansiering af udviklingsaktivitet i et tocifret millionbeløb. Hvordan vil dette samarbejde påvirke Napatechs udvikling- og salg af målrettede løsninger til specifikke kundesegmenter blandt datacentre?

Det er lidt tungt at fundere over de ting..det ved jeg..og at formulere overvejelser omkring dem..men de giver et bredere fundament ift beslutninger om hvorvidt en aktie bør købes/sælges
Finans360
07.08.2023 kl 09:26 3059

Jeg har haft lejlighed til at nærlæse det nyligt udsendte (og opdaterede) referat fra GF 2023:

Følgende springer i øjnene:

I modsætning til et årligt kompensations-fee kan bestyrelsesmedlemmerne nu i stedet vælge warrants som kompensation. Det er interessant fordi det vidner om at der nu er en opfattelse af at Napatechs aktiekurs kan stige dramatisk uden varsel. Som bestyrelsesmedlem vil man sikre sig retten til en plads på raketten i givet fald.

Hvem/hvad har givet anledning til denne opfattelse nu? Danny Lobo? Netscouts investering i- og medejerskab af Napatech? Samarbejdet med Intel? Udfra hvilke forventninger? Potentielt bud på hele virksomheden? Dramatisk stigende omsætning?

Endvidere noterer man sig at optionsprogrammet udvides- og forlænges frem til 31/3/2024.

Slutteligt noteres det at bestyrelsen har sikret sig retten til at forhøje aktiekapitalen via investering fra strategisk partner. Forhøjelsen vil ske til markedsværdi således at nuværende investorer ikke stilles ringere. Beslutningen indikerer at een eller flere strategiske partnere står klar til yderligere indskud.
Redigert 07.08.2023 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
Gas1
14.08.2023 kl 14:29 2430

Håber så meget på en positiv overraskelse den 24. Det er jo ikke til at holde ud at kigge på hvordan aktierne handles frem og tilbage omkring kurs 10 NOK..
Redigert 14.08.2023 kl 14:30 Du må logge inn for å svare
Seriøs
14.08.2023 kl 14:35 2450

Ja, dere er tålmodige synes jeg og vet ikke hva som skal dukke opp av hatten den 24. som skal løfte kursen. Får se på inntjeningen og utgifter da men lykke til snart