Hvorfor du skal kjøpe Napa nå
Dette er første gang jeg leser noe om dette i Finansavisen. Skal flere omsider skjønne hvor store muligheter Napa har fremover?
https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2021/03/28/7647926/edge-computing-gir-raskere-og-bedre-utbytte-av-5g
https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2021/03/28/7647926/edge-computing-gir-raskere-og-bedre-utbytte-av-5g
Redigert 28.03.2021 kl 20:20
Du må logge inn for å svare
Finans360
06.05.2024 kl 10:41
3436
Det er umuligt at gi’ endegyldigt svar på spørgsmål omkring kursudviklng på kort sigt.
Fsva mine forventninger til d. 16 så forventer jeg en detaljeret redegørelse fra ledelsen omkring hvor langt man er ift design wins- og lukning af salgsordrer gældende i 2024. Jeg forventer en redegørelse indbefattende forklaring af konkrete salgstiltag.
Jeg opfordrer alle til at sende en opfordring til ledelsen om en sådan redegørelse INDEN d. 16/5.
Brug de 2 min på den mail fremfor indlæg på Forum. Hvis ikke at man vil rette henvendelse bør man måske ta’ et kig i spejlet inden man poster evt. brok på Forum.
Lbo@napatech.com
Htg@napatech.com
Det er hurtigt klaret
Fsva mine forventninger til d. 16 så forventer jeg en detaljeret redegørelse fra ledelsen omkring hvor langt man er ift design wins- og lukning af salgsordrer gældende i 2024. Jeg forventer en redegørelse indbefattende forklaring af konkrete salgstiltag.
Jeg opfordrer alle til at sende en opfordring til ledelsen om en sådan redegørelse INDEN d. 16/5.
Brug de 2 min på den mail fremfor indlæg på Forum. Hvis ikke at man vil rette henvendelse bør man måske ta’ et kig i spejlet inden man poster evt. brok på Forum.
Lbo@napatech.com
Htg@napatech.com
Det er hurtigt klaret
Gas1
06.05.2024 kl 09:39
3483
Skal det forståes sådan, at vi vil opleve stilstand/lettere nedgang, indtil vi måske måske ikke får en postitiv guiding (evt nogle bekræftede ordrer/salgstal) den 16. maj? Og er den 16. for tidligt at håbe på bekræftede ordrer/salg?
Og som altid tak for dine indlæg Finans360
Og som altid tak for dine indlæg Finans360
Finans360
06.05.2024 kl 08:39
3523
…jeg opfatter den præmature offentliggørelse af regnskabet som et ualmindeligt klogt træk mhp at afstemme forventninger op til d. 16/5 og lige holde aktiekursen i snor. Derved koncentreres fokus omkring de strategiske landvindinger ifm. præsentationen d. 16. Det er godt set af Boilesen.
Budskabet er: vi holder snuden i sporet i jagten på de store byttedyr. Det ser meget positivt ud. Færten bliver stadig kraftigere. Omsætningen pt er i realiteten uinteressant fordi den er ikke baseret på de teknologiske- og organisatoriske breakthroughs siden 2023.
Budskabet er: vi holder snuden i sporet i jagten på de store byttedyr. Det ser meget positivt ud. Færten bliver stadig kraftigere. Omsætningen pt er i realiteten uinteressant fordi den er ikke baseret på de teknologiske- og organisatoriske breakthroughs siden 2023.
Redigert 06.05.2024 kl 08:45
handellogik
06.05.2024 kl 08:22
3540
Helt enig, indsparket er jo blottet for indsigt i Napas nuværende partnere og estimerede design-wins og stigende markedsandele. Jeg afventer også d.16/5 med stor forventning, jeg mener 50-60k smart nics er jo ikke uvæsentlige tal!!!
Finans360
05.05.2024 kl 22:13
3661
F.s.v.a. det indlæg som du refererer til er visse observationer i indlægget korrekte. Jeg har regelmæssigt henvendt mig til ledelsen for uddybende beskrivelser af hhv. omsætningsudviklingen-, hhv. konkrete, organisatoriske salgstiltag for at øge omsætningen. Beklageligvis uden tilfredsstillende svar. Jeg forstår på den vis skribentens frustration over at være blevet “gas-lighted” i tidligere år. Jeg opfordrer enhver aktionær til løbende at rette henvendelse til ledelsen og gå dem på klingen.
Indlægget overser til gengæld betydningen af samarbejdet omkring udviklingen af IPU’er med Intel/Altera til datacenter-segmentet (2023) samt betydningen af Netscouts tiltrædelse som medejer (2023). Det er ikke business-as-usual. Uanset hvad man mener om ledelsen og Napatechs historiske formåen er der tale om game-changers hvilket aktiekursens kraftige stigning afspejler. Jeg mener tillige at Boilesens nylige tiltrædelse samt den voldsomme udstedelse af warrants indikerer at ‘nu sker det sgu’!”
Måske er det værd for skribenten af det indlæg som du referer til at smide et par kroner i aktien. Det kan lindre når den igangværende udvikling manifesterer sig i omsætning.
Jeg afventer med stor interesse præsentationen d. 16/5..
Indlægget overser til gengæld betydningen af samarbejdet omkring udviklingen af IPU’er med Intel/Altera til datacenter-segmentet (2023) samt betydningen af Netscouts tiltrædelse som medejer (2023). Det er ikke business-as-usual. Uanset hvad man mener om ledelsen og Napatechs historiske formåen er der tale om game-changers hvilket aktiekursens kraftige stigning afspejler. Jeg mener tillige at Boilesens nylige tiltrædelse samt den voldsomme udstedelse af warrants indikerer at ‘nu sker det sgu’!”
Måske er det værd for skribenten af det indlæg som du referer til at smide et par kroner i aktien. Det kan lindre når den igangværende udvikling manifesterer sig i omsætning.
Jeg afventer med stor interesse præsentationen d. 16/5..
Redigert 05.05.2024 kl 22:22
Finans360
05.05.2024 kl 21:55
3667
Regnskabet er aflagt
Den kloge aktionær afventer nu præsentationen d. 16/5..
Der kan KUN ligge upsides..
Den kloge aktionær afventer nu præsentationen d. 16/5..
Der kan KUN ligge upsides..
Totter
05.05.2024 kl 16:33
3750
Finans360 skrev Hold øje med købsmuligheder idag..
Jeg har længe fulgt debatten her med stor interesse. Jeg er stadig fortrøstningfuld på mellemlangt og langt sigt. Så dukker der pludselig en gammel tråd op fra den 2.11.2019 fra hr. Goldsmith - jeg vælger at blive i denne tråd, som har været aktuel, selv om vi alle mangler bedre kommunikation fra bestyrelsen og ledelsen.
Sydney
02.05.2024 kl 16:43
4058
Ja det er sant. Det blir litt som NTI emisjonen nettop satt på gode nyheter og store kontrakter. Ikke sikkert det er så dumt.
Gummi
02.05.2024 kl 16:19
4065
om leveransen ble vel utsatt da en brukte lager fra Covid-tiden, og en stor ordere gikk over i q2, de har jo ikke solgt de 50k ennå, og når de blir solgt , tar det 12 måneder å produsere kortene + 6+ måneder å legge på programmvare, så et salg nå er ikke levert og inntektsført før om ca 18 måneder..
Nubie
02.05.2024 kl 12:36
4185
Da blir det jo litt retorisk å si hvorfor mars ble dårlig og begrunne det med en stor ordre for levering Q2... Dagens kapasitet 50k vs dagens volum 6k?
Gummi
02.05.2024 kl 12:14
4198
LB sa tidligere at eksisterende fabrikk kunne håndtere 50 000 enheter, men det var relativt enkelt å eskalere dette ti nye fakbrikker i intervju i finansavisen. på Q4 sa han at de kun trengte funding om det skulle komme en ordre hos Superscalers..
Nubie
02.05.2024 kl 09:35
4290
Dette kan du se på med forskjellige briller, hvis emi kommer tar jeg det som en bekreftelse på ordre i 50-60k klassen:-)
Så uansett hvordan du spinner emi spøkelset her vil det slå positivt ut for oss..
Investering i produksjonskapasitet er bare bra for alle, når de opplyser om svak mars pga større ordre for levering i Q2 så sier det seg selv at de trenger mye mer kapasitet for å håndtere 50-60k..
Bedre å sette turbo på serveren, enn å bygge større sentere.. noen er i ferd med å ta opp kampen med NVIDIA og overforbruket av større og dyrere serverparker..
Så uansett hvordan du spinner emi spøkelset her vil det slå positivt ut for oss..
Investering i produksjonskapasitet er bare bra for alle, når de opplyser om svak mars pga større ordre for levering i Q2 så sier det seg selv at de trenger mye mer kapasitet for å håndtere 50-60k..
Bedre å sette turbo på serveren, enn å bygge større sentere.. noen er i ferd med å ta opp kampen med NVIDIA og overforbruket av større og dyrere serverparker..
Redigert 02.05.2024 kl 09:40
Sydney
02.05.2024 kl 09:29
4287
Ja men den emi må jo komme i forkant. "Jeg tar mer enn gjerne en emi ved 10x omsetning..."
Nubie
02.05.2024 kl 09:21
4324
Hvis alt går som det skal og guidet volum/ordre kommer inn får vi helt sikkert en emi, men dette har de også nevnt tidligere. De kommer til å trenge tilført kapital for å klare leveringer opp mot 60k enheter..
Jeg tar mer enn gjerne en emi ved 10x omsetning...
Jeg tar mer enn gjerne en emi ved 10x omsetning...
Nubie
02.05.2024 kl 09:17
4333
Ja, du sier noe der 360..
Drift er uendret, veldig konservativ guiding for året komplett.. Men mars ble tydeligvis dårligere enn antatt pga større ordre som skal leveres i mai/juni(?)
200 innen jul er nok litt hardt, men det er veldig tydelig at de nå legger opp til betydelig økning i volum når vi kommer til Q4 24 og utover 2025. Transformasjon og reprisingen er godt igang..
Var vel rundt kurs 29 vi fikk pause og auksjon med sprett opp til 33.. Skal hullet tettes nå?
Drift er uendret, veldig konservativ guiding for året komplett.. Men mars ble tydeligvis dårligere enn antatt pga større ordre som skal leveres i mai/juni(?)
200 innen jul er nok litt hardt, men det er veldig tydelig at de nå legger opp til betydelig økning i volum når vi kommer til Q4 24 og utover 2025. Transformasjon og reprisingen er godt igang..
Var vel rundt kurs 29 vi fikk pause og auksjon med sprett opp til 33.. Skal hullet tettes nå?
Sydney
02.05.2024 kl 09:11
4334
Med 27 million DKK i cash er ikke dagens melding en advarsel om emisjon? Eller hva tenker dere om det?
Muggost
02.05.2024 kl 08:40
4409
wow, gratulerer! Jeg solgte alt på 10kr for noen år siden. Har fulgt med på forumet siden, men ikke reinvestert. Kall det høydeskrekk om du vil. Men nå skjer vel det dere alle har ventet på i så mange år? Jeg er glad på deres vegne! :) Med ønske om evig høye kurser!
Gas1
02.05.2024 kl 08:40
4412
Du tænker ikke at den ryger af sted med det samme
Finans360
02.05.2024 kl 08:00
4479
Q1 regnskab ude:
Årlig leverance af NICS hævet fra potentielt set 30-40.000 stk til 50-60.000 stk. Nuværende niveau ca. 6.000 stk
Guidance 2024 fastholdt/uændret
Q1 omsætning lavere end forventet grundet periodeforskydning til Q2
Konklusion:
Almindelig drift uændret, produktions- og omsætningspotentiale hævet knap 70%
Årlig leverance af NICS hævet fra potentielt set 30-40.000 stk til 50-60.000 stk. Nuværende niveau ca. 6.000 stk
Guidance 2024 fastholdt/uændret
Q1 omsætning lavere end forventet grundet periodeforskydning til Q2
Konklusion:
Almindelig drift uændret, produktions- og omsætningspotentiale hævet knap 70%
Finans360
01.05.2024 kl 22:04
4570
Alt lægges op på hjemmesiden få dage efter præsentation: www.Napatech.com
Du ka’ høre det på dagen via link fra Euronext
Du ka’ høre det på dagen via link fra Euronext
Sydney
01.05.2024 kl 21:46
4536
Gummi skrev ja jeg tipper 200,- før jul....
Finnes det en god webcast der jeg kan høre ceo presentere?
Finans360
01.05.2024 kl 19:33
2801
Gas1 skrev Det må blive Finans der kalder den 😊
Vi ku’ kalde det et pit-stop. For vi er heldigvis slet ikk’ i mål endnu. Hvis det her flasker sig…(hvilket mavefornemmelsen klart sir’’ at det gør)..jamen..altså..så går det jo amok.
Hvis de breaker nyhederne som Lars har lagt op til (utvivlsomt med god grund) så er en kurs over 100 i løbet af 6-18 mdr nærmest en selvfølge (fraregnet opkøb)
Men nu spiser vi brød til og starter med annonceringen af i det mindste blot EET vigtigt design win i kommende uger/måneder. Den rigtige kunde vil skubbe kursen over 40-50.
Kom glad med bud på dato for sammenkomst. Frokosttid er også godt. Nu er det fine vejr på vej. Man ka’ finde en café ved vandet med lidt udkig.
Hvis de breaker nyhederne som Lars har lagt op til (utvivlsomt med god grund) så er en kurs over 100 i løbet af 6-18 mdr nærmest en selvfølge (fraregnet opkøb)
Men nu spiser vi brød til og starter med annonceringen af i det mindste blot EET vigtigt design win i kommende uger/måneder. Den rigtige kunde vil skubbe kursen over 40-50.
Kom glad med bud på dato for sammenkomst. Frokosttid er også godt. Nu er det fine vejr på vej. Man ka’ finde en café ved vandet med lidt udkig.
stark
01.05.2024 kl 15:40
2904
Så er der denne:
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100691
Fra Shareville. I har sikkert set den?
'For what it is worth'
Vh Stark
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100691
Fra Shareville. I har sikkert set den?
'For what it is worth'
Vh Stark
handellogik
01.05.2024 kl 15:35
2867
Har også købt op så min GAV er 11stykker. Men bliver hængende indtil de bliver opkøbt eller jeg ikke længere kan være i den.. Hvornår skulle vi ha' den øl i Nyhavn ? ;)
Gas1
01.05.2024 kl 14:09
2892
Hvornår er det så tid til at stå af med så fin en indgang? Jeg kom ind omkring 8 nok og købte mig op til en med dagens kurs gav på ca 17 nok men har været med siden 2021.
Jeg håber vi ser kurs 100 men måske for optimistisk 1-2 år frem i tiden
Jeg håber vi ser kurs 100 men måske for optimistisk 1-2 år frem i tiden
handellogik
01.05.2024 kl 12:08
2910
Som altid gode pointer Finans, tak for redegørelsen og potentiale afdækningen gennem Altea / Intel / Dell.. måske vi ser mere fra Lenovo også!? Det lader til vores laaaange seje træk er ved at være ovre. Har selv været med fra 1.3Nok, så det er bedste investering nogensinde uden sidestykke.
Finans360
01.05.2024 kl 08:16
2945
P.S
..og hvis man sammenkobler ovenstående med at Napa/Altera/Intels teknologi er contender til NVIDIAS og at Napa/Altera/Intels nuværende markedsandele endnu er ganske små så har man en ide om potentialet..
Der skal ikke meget luft til imellem brædderne før vandet fosser ind..
Det er den erkendelse der er ved at sætte sig nu..
Som med alle omvæltninger og erkendelsesmæssige nybrud går der ofte en rum tid fra ‘leading indicators’ til at Hr. og Fru X fanger sammenhængen. (Sundhedspolitiske tiltag i senere år springer i tanker men det ska’ jeg ikk’ diskutere her - for det er folk ulykkeligvis slet ikk’ klar til)
..og hvis man sammenkobler ovenstående med at Napa/Altera/Intels teknologi er contender til NVIDIAS og at Napa/Altera/Intels nuværende markedsandele endnu er ganske små så har man en ide om potentialet..
Der skal ikke meget luft til imellem brædderne før vandet fosser ind..
Det er den erkendelse der er ved at sætte sig nu..
Som med alle omvæltninger og erkendelsesmæssige nybrud går der ofte en rum tid fra ‘leading indicators’ til at Hr. og Fru X fanger sammenhængen. (Sundhedspolitiske tiltag i senere år springer i tanker men det ska’ jeg ikk’ diskutere her - for det er folk ulykkeligvis slet ikk’ klar til)
Redigert 01.05.2024 kl 08:27
Finans360
01.05.2024 kl 08:10
2948
1. Det faktum at ledelsen (særligt Lars) har sikret sig en kollossal mængde aktier/warrants til fordel for lønkroner fortæller mere end en håndfuld design wins.
2. i modsætning til de hidtige ‘tank-passer CEO’s’ der venter på at kunderne ruller ind på benzinstationen så tar’ Lars selv ud og lukker aftaler. Strengt taget er han måske mere en deal-maker end en klassisk “teknokrat-CEO” (som der er alt for mange af)
3. Vi ved fra præsentationer at Napa arbejder med et pitch til DELL.
4. Vi ved nu at Napas “Mystery-client” begyndende fra 2022/23 med al sandsynlighed er/var Altera.
Vi ved fra præsentation at prospektet sir’ >70 kunde/projekt-emner med >5.000 NICS. Lars nævner selv at enkelte aftaler KAN gi’ helt op til 50.000 NICS!!
Napa leverer pt. ca. 6.000 NICS på årsbasis og omsætter for knap 200 MDKK.
Med nogle estimater på stykpriser, volumenrabatter, software-deals, typiske opkøbspriser i branchen mv ka’ man selv lave regnestykkerne..
2. i modsætning til de hidtige ‘tank-passer CEO’s’ der venter på at kunderne ruller ind på benzinstationen så tar’ Lars selv ud og lukker aftaler. Strengt taget er han måske mere en deal-maker end en klassisk “teknokrat-CEO” (som der er alt for mange af)
3. Vi ved fra præsentationer at Napa arbejder med et pitch til DELL.
4. Vi ved nu at Napas “Mystery-client” begyndende fra 2022/23 med al sandsynlighed er/var Altera.
Vi ved fra præsentation at prospektet sir’ >70 kunde/projekt-emner med >5.000 NICS. Lars nævner selv at enkelte aftaler KAN gi’ helt op til 50.000 NICS!!
Napa leverer pt. ca. 6.000 NICS på årsbasis og omsætter for knap 200 MDKK.
Med nogle estimater på stykpriser, volumenrabatter, software-deals, typiske opkøbspriser i branchen mv ka’ man selv lave regnestykkerne..
handellogik
01.05.2024 kl 07:29
2896
Hvilket kursmål? mener du guidance? den er stadigvæk konservativ og der er ikke nævnt design-wins. Misforstå mig ikke, er meget positiv over dette års stigning. Jeg forstår det ganske enkelt bare ikke.. Et ekstraordinært bestyrrelsesmøde, bør ikk kunne drive stigningen.
hvad tænker du i herom?
hvad tænker du i herom?
Redigert 01.05.2024 kl 07:30
handellogik
30.04.2024 kl 13:52
3059
Ved vi hvad der driver stigningen? Er noget overrasket må jeg erkende, der er jo intet meldt ud. Nogen må vide noget, som vi småsparre ikke gør. Fx. Signifikant Design win
Finans360
30.04.2024 kl 10:28
3212
Opsummerer gerne så snart jeg lige har fået et par ting fra hånden.
Sid foreløbigt stille i båden: Lad aktien gøre arbejdet. Ikke dig selv. Det lærte en klog mand mig engang. Aktien er naturligt nok nu i voldsom re-pricing (det måtte komme) og processen ska’ forløbe uhindret.
Sid foreløbigt stille i båden: Lad aktien gøre arbejdet. Ikke dig selv. Det lærte en klog mand mig engang. Aktien er naturligt nok nu i voldsom re-pricing (det måtte komme) og processen ska’ forløbe uhindret.
Redigert 30.04.2024 kl 10:29
Ferrari330
30.04.2024 kl 10:15
3241
Ferrari330 skrev Aksjen er stengt for handel. Noen som vet hvorfor ??
Sorry, der var den åpen igjen og et bykst til 33,00