Hvorfor du skal kjøpe Napa nå

Tradinator
NAPA 28.03.2021 kl 19:55 246416

Dette er første gang jeg leser noe om dette i Finansavisen. Skal flere omsider skjønne hvor store muligheter Napa har fremover?
https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2021/03/28/7647926/edge-computing-gir-raskere-og-bedre-utbytte-av-5g
Redigert 28.03.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Glennis
20.11.2024 kl 09:52 1997

https://simplywall.st/stocks/no/tech/ob-napa/napatech-shares/valuation

335 kroner er "about right" i følge Simply Wall St. Verdens mest feilprisede aksje nå? Manipulasjonen fortsetter bare.
handellogik
20.11.2024 kl 12:35 1915

Hahahahah... Hold op hvor latterligt! Dertil kan man blot sige A.I. is gonna take over the world - Tak fo et godt grin.
Til det seriøse, hvordan ved i at det er markedsmanipulation, hvem skal have interesse i at tabe penge på at sælge den ned? Jeg er ikke helt med på hvordan det fungere - Er der nogen som kan forklare det?

udover det er casen intakt, med forhåbning om salg..salg salg... Vi mangler ordre på disken!
Gas1
21.11.2024 kl 13:22 1740

Trist at se hvordan folk smider kortene - håber det er os, der holder fast, der vinder på den lange bane. Lige nu er det ikke sjovt at være i. Det er gået modsat af, hvad vi skrev om i foråret. Kursen doblede ikke, men er næsten halveret nu fra toppen.
Finans360
21.11.2024 kl 13:42 1724

Fin status opdatering

Og rigtigt set. Ingen slinger i valsen fra de store

Napa afleverer komplet prototype til tier-1 kunde i disse dage. Måske gir’ napa en opdatering på det.

Og så er det bare at vente på kundens tilbagemelding

P.S. glem ikke at Lars oplyste at flere interne grupper hos Tier-1 kunden er gået i direkte dialog med Napa med forespørgsler. Dvs. der bydes ind nu. Det faktum at flere grupper kan byde ind uafhængigt af hinanden skyder sandsynligheden for kæmpegevinst op på max..

Hvis ikke at den kommer fra den ene side kommer den fra den anden..

Den er på vej venner

Redigert 21.11.2024 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
bjønn
21.11.2024 kl 14:52 1667

Kursutviklingen nå i høst er uansett frustrerende, da vi hadde andre forventninger.

Som oftest TingTarTid, men ut ifra signaler og info som er gitt av bestyrelsen, bør ordrer av betydning og designWins være snart forstående.

For å komme opp på ATH fra juli dette år, må kursen stige nær 80 %. Det er heftig. Trenden er fallende, dog på lavt volum. Kursen kjøres kanskje ned i sluttauksjonen med flere prosenter med under 100 aksjer. Da er ikke årsaken til en slik dump at noen kaster kortene.

Topp 20 øker hver uke. De har øket med 2 047 000 aksjer siden ATH i juli. På samme tid har det blitt 252 færre aksjonærer (- 12 %). Er det store aktører med mange konti eller utålmodige småaksjonærer?

Selv om det er frustrerende med stor røde tall, nesten daglig, har det også vært veldig fine blå tall YTD. Jeg har solgt noen mindre poster i løpet av året, men har i det siste kjøpt på de fallende kurser. Må ha troa.
Finans360
21.11.2024 kl 14:59 1655

Lad os se om ikke at der kommer en status snart. Det ku’ jeg godt forestille mig. Der har været rigtigt mange (kunde)bolde i spil i allerseneste tid ved vi. Fra forskellige brancher. Den første af disse byder meget snart ind
Interessert
21.11.2024 kl 15:07 1640

Jeg prøver å forstå det som skjer, så har lest q3-rapporten, men ble ikke helt klok på hvorfor var så stor optimisme. I rapporten guides jo ikke så enorme tall. Har prøvd å se video-presentasjonen, men fungerer ikke på min telefon. Sa de noe om at veksttakten snart skulle øke dramatisk?
Kentagon
21.11.2024 kl 15:09 1636

Ärligt talat, tycker du att det är konstigt om småsparare otåliga? Själv ligger jag 35% back. Hur länge kan man vänta? Kommer det ens en uppgång? Marknaden tycks inte tro det åtminstone. För min del är nog tålamodet snart slut, jag anser mig inte ha råd att vänta.
Interessert
21.11.2024 kl 15:57 1578

Sissner kjøpte omkring 30, og uttalte at dette er en mangedoblingskanditat. Hvor er de tallene som begrunner et slikt syn? Er det foreliggende analyser som har gravd dypere enn det jeg kan lese av rapportene?
Gas1
21.11.2024 kl 15:58 1577

Seneste emmision var det ved kurs 25?
Finans360
21.11.2024 kl 18:19 1497

Vi venter fortsat på ordre fra Tier-1 kunden. Det er her eksplosionen ligger. Når den kommer ryger vi over hidtige ATH på dagen..

Jeg hæfter mig ved (en næsten overset detalje fra webcast) at forskellige interne grupper hos denne kunde SELV har indledt dialog med Napa omkring muligheder.

Hvorfor er det vigtigt?

Fordi det reducerer risikoen for udeblevne ordre ti-fold..
Redigert 22.11.2024 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
Gas1
22.11.2024 kl 16:19 1237

Kunne vi da bare få en lille julegave fra Napa, vi fortjener det.
Interessert
22.11.2024 kl 18:50 1186

Det er jeg frem til. Selger ikke på dette nivået. Tålmodighet i nap har jeg tjent mye på før. Hår sikkert bra denne gangen også. Optimist, men litt utålmodig etter å se + i regnskapet..
Gas1
25.11.2024 kl 12:20 880

Hvad sker der 9% i dag`?
Glennis
25.11.2024 kl 12:30 866

Manipulering. Shorting. Og selskapet gjør ikke noe for å forsvare oss mot dette svineriet. Innsidekjøp hadde gjort seg da om de ikke klarer å melde et eneste lite salg.
Gas1
25.11.2024 kl 12:43 846

Meget frustrerende oplevelse. Den seneste aktie reaktion fra selskabet, var et forsøg på salg for 1,5 måned siden. Ingen opkøb. Ingen info om salg af ordrer :-(
bjønn
25.11.2024 kl 14:31 756

Med disse aksjetradene som har vært i det siste ville vi i Norge, i ett norsk selskap, sett alle salg over børs etter to tradingdager. Det kunne vært litt interessant.

Det er beklagelig at dere dansker synes det er det beste at aksjonærer i et dansk aksjeselskap skal være hemmelige.

Selvfølgelig hadde det vært kjekt med innsidekjøp, men flere i admintrasjonen og betyrelsen fikk jo nettopp en haug med aksjer. Jeg frykter heller at noen selger.

rolers
25.11.2024 kl 17:14 672

Topp 20 økte siste uke også, med Bank Pictet i spissen. Er rimelig sikker på at det er shortere som drier kursen ned. De handler med hverandre, og Finanstilsynet lukker øynene. Denne formen for kursmanipulasjon anses tydeligvis som lovlig. Men vi langsiktige må bare holde ut, og vektlegge at de største aksjonærene ikke selger en eneste aksje.
Glennis
I går kl 11:23 525

Nå er det snart nok her altså. Denne åpenbare manipuleringen er helt syk. Kan dere som har kontakt med selskapet spørre om de kan uttale seg? Det kan ikke falle ti prosent om dagen på lavt volum uten at selskapet gjør noe som helst.

For eksempel selger de fort når kjøpsordren er lavere enn siste pris. Presser og presser. Men når kjøpsordren er høyere selger de ikke. Da venter de til kjøpsordren er fjernet eller den kjøperen har kjøpt fra salgsordrene. Så dumper de igjen på neste lavere kjøpsordre. Det er pill råttent.
Redigert i går kl 11:37 Du må logge inn for å svare
Gas1
I går kl 11:51 488

Oslo børs tillader åbenbart den form for manipulation. Det er utroligt, at der ingen kontrol er med det. Men ned skal vi hver eneste dag.
Martinskj1
I går kl 12:15 458

Frustrerende er det! Selv prøver jeg å tenke at det uansett er uaktuelt å selge noe pr nå uansett hva kursen er. Det var for såvidt også uaktuelt å selge noe da den sto i 40 kroner, og jeg hadde gjort det samme igjen i dag.

Bare å sitte rolig å vente på at det snart tikker inn ordre også får man heller benytte nedsalget til å kjøpe mer om man har mulighet. Sier meg helt enig i at det er frustrerende, men det er også betryggende at det er småsparere som selger mens de store bare hamstrer opp.
Nubie
I går kl 20:55 316

Gas1 - Market maker som styrer denne handelen nå, det er lite folk (reelt) som vil selge under 23 og motsatt, dog benytter MM mindre poster til kjøp/salg som i noen tilfeller vil dra kursen nedover når selger jager kjøper og ikke omvendt.

Godeste 360 har sikkert noen tanker rundt Trump og hans straffetoll som vil treffe utlendinger, vet ikke helt hvordan dette vil slå inn på brikkene til NAPA. Men det kan være at man nå er noe avventende i forhold til dette.

NAPA er i startgropen, så vi må bare smøre oss med tålmodighet. Se på handelsmønsteret i morgen, legg gjerne inn noen kjøpsordre 10-20 øre over høyeste kjøper når avstanden er stor som i dag. Da vil du se at MM vil legge seg over deg eller på din pris, man trenger ikke legge store ordren for å få dette toget igang igjen:-) Må bare minske avstanden mellom kjøper og selger så handelen tar seg opp igjen, slik det er nå vil MM trekke kursen sakte nedover for å få frem kjøpere og motsatt vei.

Min utfordring til alle som er interessert i NAPA er å jakte litt på disse postene, jo flere ordre jo mer vil de jobbe for å få igang handelen - helst nordover;-)

rolers
I går kl 21:01 304

Det du kaller MarketMaker - hva/hvem er det. Har ikke sett at Napa har hyret en MM. Tror ikke ABG har den rollen. Da betyr det trolig at du snakker om shortere, eller en større aktør som vil ha ned kursen for å akkumulere. Uansett tilsier det at kursen etterhvert vil stige igjen.
Forøvrig interessant avslutning i dag, ikke bare kursmessig. Dukket opp en kjøpspost på 75.000 aksjer på 23,00 like før close. Hva betyr det?
Nubie
I dag kl 00:43 218

Sluttauksjonen har i det siste vært eneste «redning» for kursen. Blitt kjørt opp igjen her, skjedde i går og i dag.

Sluttkurs ble jo 10 øre over…

Mange som er MM på OSE, Napa trenger ikke ha en egen avtale for slikt. Det er penger i øretrilling også, spesielt hvis det blir nok bytte.

Som sagt «rolers», se selv i morgen. Test MM selv😉
Gummi
I dag kl 12:34 84

Napa omsetter nå for ca 250 mnok , og har - 25 mnok i cash hvert kvartal. og er verdt 2,5 mrd, vi må vel bare vente på at de leverer. jeg håper på et cash nøytralt 2025, og at de klarer 50 000 kort i 2026. selskapet må levere nå fremover , og håper de får noen solide design wins i Q4 som de selv tror på. Ellers tror jeg -25 kan bli litt tungt. Men jeg er optimist, men kun Sunndal collier dekker denne nå, og en trenger vel noen flere nøytrale
positive analyser . Etterspørselen etter aksjen er jo litt fraværende nå. All denne manipulasjonen har jeg ingen tro på, Selskapet må levere fremover og da går kursen, akkurat nå leverer de ikke. Og det skjer ikke før i 2026
Glennis
I dag kl 12:49 70

Dette er markeder som beveger seg raskt. Får de gjennombrudd kommer ordrene fort og lagerbeholdning vil erstattes av ordrereserver. Det kan løsne allerede i år. Vi trenger en finansiell bekreftelse på at de har rett produkt i et marked som tar av. Si at det går ut bare 500-1000 kort til Altera eller den så langt ukjente Tier 1 server leverandøren som Finans360 har vært inne på, så har vi bekreftelsen vi trenger.