Hvorfor du skal kjøpe Napa nå
Dette er første gang jeg leser noe om dette i Finansavisen. Skal flere omsider skjønne hvor store muligheter Napa har fremover?
https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2021/03/28/7647926/edge-computing-gir-raskere-og-bedre-utbytte-av-5g
https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2021/03/28/7647926/edge-computing-gir-raskere-og-bedre-utbytte-av-5g
Redigert 28.03.2021 kl 20:20
Du må logge inn for å svare
Finans360
23.01.2025 kl 11:53
7430
Det er bestemt ikke det rette tidspunkt at kaste håndklædet.
Central figur tiltrådt bestyrelsen og Q4 på vej.
Men jeg forstår følelsen..
Central figur tiltrådt bestyrelsen og Q4 på vej.
Men jeg forstår følelsen..
Finans360
24.01.2025 kl 08:11
7203
1) Der er sendt en komplet prototype (hardware/software) til Tier-1 kundens teknikere ultimo november.
2) Flere afdelinger hos Tiet-1 kunden arbejder med Napa
3) Branche-top-insider tiltrådt Napas bestyrelse
Jeg anbefaler forberedelsen af evt. opfølgende spørgsmål til CEO d. 27/2
2) Flere afdelinger hos Tiet-1 kunden arbejder med Napa
3) Branche-top-insider tiltrådt Napas bestyrelse
Jeg anbefaler forberedelsen af evt. opfølgende spørgsmål til CEO d. 27/2
Gummi
28.01.2025 kl 10:13
6635
jeg vil tror siste dagers hendelse med med Deepseek vil kunne gi gode muligheter for napatech, noen meninger her ? At software blir viktigere enn hardware vil vel gå i Napas favør ?
Finans360
28.01.2025 kl 10:59
6591
Bestemt
Lige nu venter vi på at Lars Boilesen tager ordet i form af fondsbørsmeddelelse.
Lige nu venter vi på at Lars Boilesen tager ordet i form af fondsbørsmeddelelse.
Martinskj1
28.01.2025 kl 11:49
6542
Er det noe på gang i dag tenker du? Vi har jo sittet å ventet på at noe skal skje en stund nå og trolig kommer det når som helst. Ser handelen er stanset for andre gang i dag nå.
Martinskj1
28.01.2025 kl 12:01
6741
Mener dette har blitt ganske normalt i det siste. Åpner kraftig ned også henter den seg noe inn ila dagen. Alt på lav omsetning.
Finans360
28.01.2025 kl 12:15
6787
Med design win og løbende opjustering af peak leverancer må Lars Boilesen antages at være klar over at markedet forventer en aftale.
Det må også antages at han er klar over at ejerne forventer en personlig, stærk involvering fra hans side overfor kunderne og Altera ift at få aftalerne på plads.
Det er begrænset hvor meget der kommer helt af sig selv i denne verden
Det må også antages at han er klar over at ejerne forventer en personlig, stærk involvering fra hans side overfor kunderne og Altera ift at få aftalerne på plads.
Det er begrænset hvor meget der kommer helt af sig selv i denne verden
Redigert 28.01.2025 kl 12:53
Gas1
29.01.2025 kl 12:29
6582
Kunne være rart om nogen ville købe de 42000 aktier der dagligt står på salgssiden.. den flyttes mellem nu 26.80 og 29.
nr1 Never lose
29.01.2025 kl 12:52
6561
Ny analyse fra ABG i dag: https://cr.abgsc.com/foretag/Napatech/Equity-research/
Ingen endringer i estimatene fra forrige analyse. "Exciting new design win with Dell opens large new market" og "The UPS market is large (likely some 10,000 units in the installed base)"
Ingen endringer i estimatene fra forrige analyse. "Exciting new design win with Dell opens large new market" og "The UPS market is large (likely some 10,000 units in the installed base)"
Redigert 29.01.2025 kl 13:00
Finans360
29.01.2025 kl 13:14
6532
Hasteindkaldelsen af Altera-mand i bestyrelsen. Hvorfor??
Hvis du tænker- og mærker efter har du allerede svaret..
Hvis du tænker- og mærker efter har du allerede svaret..
Finans360
30.01.2025 kl 11:00
6245
Fin analyse
Det ku’ være særligt godt at få afdækket ABG’s perspektiv inden d. 27/2 ift opstart af Tier-1-kunden og peak leverancer. Særligt i lyset af at kunden nu har haft nogle måneder til at teste Napas færdige løsning + bestyrelsesudvidelsen. Hvor tæt er Napa på underskrift??
oystein.lodgaard@abgsc.no, +47 22 01 60 26 herman.caspersen@abgsc.no, +47 22 01 60 29
Det ku’ være særligt godt at få afdækket ABG’s perspektiv inden d. 27/2 ift opstart af Tier-1-kunden og peak leverancer. Særligt i lyset af at kunden nu har haft nogle måneder til at teste Napas færdige løsning + bestyrelsesudvidelsen. Hvor tæt er Napa på underskrift??
oystein.lodgaard@abgsc.no, +47 22 01 60 26 herman.caspersen@abgsc.no, +47 22 01 60 29
Finans360
30.01.2025 kl 11:53
6199
…og hvilken aftaler hælder ABG til at Napa lander med Tier-1-kunden? En NIC-løsning designet ‘ind’ i kundens default serverløsning? Eller en ‘Product Manufacturing Agreement’ som Napa endnu ikke har redegjort for hvad vil indebære i praksis
Seriøs
30.01.2025 kl 11:57
6188
Det var lite nytt med tanke på inntjening og bunnlinjen. Forstår at de igjen leverer minus. Når tenker man å se et positivt kvartal?
Finans360
30.01.2025 kl 12:30
6151
ABG giver estimater på årsbasis. Fsva estimater pr kvartal skal du enten skrive til ABG (se kontaktinfo ovenfor) eller til CEO (lbo@napatech.com) eller CFO (htg@napatech.com)
Finans360
30.01.2025 kl 12:31
6151
ABG giver estimater på årsbasis. Fsva estimater pr kvartal skal du enten skrive til ABG (se kontaktinfo ovenfor) eller til CEO (lbo@napatech.com) eller CFO (htg@napatech.com)
nr1 Never lose
30.01.2025 kl 12:58
6115
ABGs analyser baserer seg vel i hovedsak på informasjon gitt fra Napatech, samt egne vurderinger og forventninger i markedet. Jeg vil anta at Napatech gir en del opplysninger til ABG i forbindelse med de analysene som kommer ut, ettersom disse er bestilt og betalt av Napatech.
ABG har tatt forbehold om at det selges 20k IPUs forutenom 'legacy business'. Videre har de tatt utgangspunkt i at salg av IPUs begynner å ta seg opp i slutten av 2025, slik at Q3 2025 er første kvartal med forventet positiv bunnlinje (Edit: Side 5 i analysen). Oppsidepotensialet på kjente design wins foreligger i en scenarioanalyse. Resultatet av denne er at vi kan ligge på en P/E på 3,9-2,2x, basert på 2026-2027-tall. Videre er det ikke hensyntatt oppsidepotensialet på nye kontrakter for 2025 og fremover, eller design win på UPF. Her får vi kanskje litt mer info og forventninger ved rapportering av Q4?
ABG har tatt forbehold om at det selges 20k IPUs forutenom 'legacy business'. Videre har de tatt utgangspunkt i at salg av IPUs begynner å ta seg opp i slutten av 2025, slik at Q3 2025 er første kvartal med forventet positiv bunnlinje (Edit: Side 5 i analysen). Oppsidepotensialet på kjente design wins foreligger i en scenarioanalyse. Resultatet av denne er at vi kan ligge på en P/E på 3,9-2,2x, basert på 2026-2027-tall. Videre er det ikke hensyntatt oppsidepotensialet på nye kontrakter for 2025 og fremover, eller design win på UPF. Her får vi kanskje litt mer info og forventninger ved rapportering av Q4?
Redigert 30.01.2025 kl 13:01
Finans360
30.01.2025 kl 13:08
6100
Seriøs må sætte pris på de gode observationer i indlægget. Måske vil Seriøs inkorporere dem i spørgsmål til hhv ABG/CEO/CFO?
Jeg ku’ rigtigt godt tænke mig en status ift Tier-1 design win/prototype test. Hvis der glides af på emnet d. 27/2 fra hhv CEO, hhv ABG tror jeg at blodet begynder at koge..
Når man løbende opjusterer peak-leverancer umiddelbart inden kapitalforhøjelse bliver der ikke noget med i stilhed at lade som om det hele var en ‘nothing-burger’. Så har man regnet meget forkert.
Jeg ku’ rigtigt godt tænke mig en status ift Tier-1 design win/prototype test. Hvis der glides af på emnet d. 27/2 fra hhv CEO, hhv ABG tror jeg at blodet begynder at koge..
Når man løbende opjusterer peak-leverancer umiddelbart inden kapitalforhøjelse bliver der ikke noget med i stilhed at lade som om det hele var en ‘nothing-burger’. Så har man regnet meget forkert.
Redigert 30.01.2025 kl 13:21
Finans360
30.01.2025 kl 13:42
6057
..hvis ledelsen fortsat ikke oplyser hvilke konkret tiltag de aktivt gør for at lukke aftalerne kan man kun anbefale dem at pakke kufferten og rejse til USA og få underskrifter på de aftaler/ordrer asap. Der er ikke noget der hedder at ‘vi venter på at kunden byder ind’/‘det er udenfor vores rækkevidde’. Det kan det i praksis vise sig at være. Men så må man jo forklare hvad man har gjort og hvad Plan B så er.
Som I mange andre forhold må man som ledelse indstille sig på at blive afkrævet nøje forklaring på alternative løsninger hvis ikke at man leverer
Som I mange andre forhold må man som ledelse indstille sig på at blive afkrævet nøje forklaring på alternative løsninger hvis ikke at man leverer
Redigert 30.01.2025 kl 13:44
Finans360
30.01.2025 kl 14:14
6032
Jeg kan kun vanskeligt forestille mig et scenarium hvor en netop fratrådt Altera-topmand med en helt unik insiderviden sætter sig i bestyrelsen for en mindre virksomhed med røde tal på bundlinjen hvis ikke at det er fordi noget rigtigt stort er på vej..
Hvis ikke at det er fordi noget rigtigt stort er på vej så ville det være udtryk for en enten ualmindeligt ubegavet- eller ualmindeligt desperat Altera-topmand. Jeg tror ikke at nogle af delene er tilfældet
Hvis ikke at det er fordi noget rigtigt stort er på vej så ville det være udtryk for en enten ualmindeligt ubegavet- eller ualmindeligt desperat Altera-topmand. Jeg tror ikke at nogle af delene er tilfældet
Redigert 30.01.2025 kl 15:18
Gummi
30.01.2025 kl 20:36
5878
for q4 håper jeg :
- Positiv info om oppstart av leveranser til Tier1.
- Info om potensielt positiv casflow i 2025.
- leveranser på minst 15 000 Smartnics i 2025, og god guiding mot 2026
tror Q4 presentasjonen kan føre til at kursen beveger seg noe oppover og skaper interesse for aksjen.
- Positiv info om oppstart av leveranser til Tier1.
- Info om potensielt positiv casflow i 2025.
- leveranser på minst 15 000 Smartnics i 2025, og god guiding mot 2026
tror Q4 presentasjonen kan føre til at kursen beveger seg noe oppover og skaper interesse for aksjen.
Redigert 30.01.2025 kl 20:37
Gummi
31.01.2025 kl 10:25
5661
Kanskje en ikke bør selge ennå :-)
https://www.napatech.com/support/resources/case-studies/accelerating-ai-training-with-precision/
Utført av Netitest.com, med smartnics fra Napatech :-), Netitest er leverandør til Alibaba. Ai training er vel litt i vinden nå :-)
Kjente hjertet banket litt raskere ....
https://www.napatech.com/support/resources/case-studies/accelerating-ai-training-with-precision/
Utført av Netitest.com, med smartnics fra Napatech :-), Netitest er leverandør til Alibaba. Ai training er vel litt i vinden nå :-)
Kjente hjertet banket litt raskere ....
Finans360
03.02.2025 kl 06:36
4748
Seriøs skrev Når er Q4 ?
27/2
Kalkulen er ekstremt simpel:
Enten får vi en overtegnet kapitalforhøjelse
Eller også får vi en volumenordre
Begge dele vidner om at det er nu det sker
Kalkulen er ekstremt simpel:
Enten får vi en overtegnet kapitalforhøjelse
Eller også får vi en volumenordre
Begge dele vidner om at det er nu det sker
Gummi
03.02.2025 kl 16:14
4518
https://www.linkedin.com/in/shannonpoulin/?miniProfileUrn=urn%3Ali%3Afsd_profile%3AACoAABRXuzABDb2wWpLKNHbhrQFjcSD5ZZRVyrw
Shannon Poulin skriver idag om at han går inn i styret i Napatech,gml nyheter egentlig , men skriver også :
" Napatech is perfectly positioned with hardware, software, and services to capture a significant share of this fast-growing market."
Shannon Poulin skriver idag om at han går inn i styret i Napatech,gml nyheter egentlig , men skriver også :
" Napatech is perfectly positioned with hardware, software, and services to capture a significant share of this fast-growing market."
Finans360
04.02.2025 kl 09:43
4263
Tack for indlæg!
..og hvis der er blot EEN person der ved, hvad han taler om, så er det præcis ham her qua hans nære relationer på både kunde- og teknologisiden. Vi taler ikke her om generel trend- eller markedsanalyse men derimod om indgående kendskab til eksisterende, konkrete kundebehov samt forretningsmæssige relationer og personlige netværk.
Casen er nu uendeligt tæt på at være en no-brainer..
..og hvis der er blot EEN person der ved, hvad han taler om, så er det præcis ham her qua hans nære relationer på både kunde- og teknologisiden. Vi taler ikke her om generel trend- eller markedsanalyse men derimod om indgående kendskab til eksisterende, konkrete kundebehov samt forretningsmæssige relationer og personlige netværk.
Casen er nu uendeligt tæt på at være en no-brainer..
Redigert 04.02.2025 kl 09:45
nr1 Never lose
05.02.2025 kl 09:23
3953
Markedsutsiktene ser fortsatt lovende ut. Det er ikke kommet ny analyse av SmartNIC-markedet siden 1. august, men flere av disse nyhetene vil henge tett sammen med behov for utvikling og vekst for SmartNICs.
God lesing!
Kostnader og effektivitet i servere: https://www.delloro.com/news/hyperscale-capex-surges-82-percent-in-3q-2024-fueled-by-ai-infrastructure-spending/
Økning i behov for kapasitet i 5G (og etterhvert 6G): https://www.delloro.com/news/5g-mobile-backhaul-transport-market-forecast-to-grow-at-12-percent-cagr/
Vekst i markedet for nettverkssikkerhet: https://www.delloro.com/news/network-security-market-to-reach-38-billion-by-2029-fueled-by-cloud-and-ai-driven-security/
Rask økning i båndbredde på servere de neste årene: https://www.delloro.com/news/data-center-switch-sales-in-ai-back-end-networks-to-exceed-100-b-over-the-next-five-years/
God lesing!
Kostnader og effektivitet i servere: https://www.delloro.com/news/hyperscale-capex-surges-82-percent-in-3q-2024-fueled-by-ai-infrastructure-spending/
Økning i behov for kapasitet i 5G (og etterhvert 6G): https://www.delloro.com/news/5g-mobile-backhaul-transport-market-forecast-to-grow-at-12-percent-cagr/
Vekst i markedet for nettverkssikkerhet: https://www.delloro.com/news/network-security-market-to-reach-38-billion-by-2029-fueled-by-cloud-and-ai-driven-security/
Rask økning i båndbredde på servere de neste årene: https://www.delloro.com/news/data-center-switch-sales-in-ai-back-end-networks-to-exceed-100-b-over-the-next-five-years/
Gummi
05.02.2025 kl 12:04
3845
Q1- 2023 , lanserte avtale med Tier1, forecast 25 000 kort årlig * 4000 usd , kursen spratt til ca 40,- kr.
Q1- 2024 avtalen har vart 1 år. og vi er et år nærmere produksjon av kortene til Tier1, det bør vel kunne bevege kursen noe oppover,
Positiv til Q1 24, tror det kommer gode nyheter. :-)
Q1- 2024 avtalen har vart 1 år. og vi er et år nærmere produksjon av kortene til Tier1, det bør vel kunne bevege kursen noe oppover,
Positiv til Q1 24, tror det kommer gode nyheter. :-)
Gummi
06.02.2025 kl 13:52
3509
edit: rotet litt medQene ..
Q4- 2023 , lanserte avtale med Tier1, forecast 25 000 kort årlig * 4000 usd , kursen spratt til ca 40,- kr.
Q4- 2024 (26/2-2025) avtalen har vart 1 år. og vi er et år nærmere produksjon av kortene til Tier1, det bør vel kunne bevege kursen noe oppover,
Q4- 2023 , lanserte avtale med Tier1, forecast 25 000 kort årlig * 4000 usd , kursen spratt til ca 40,- kr.
Q4- 2024 (26/2-2025) avtalen har vart 1 år. og vi er et år nærmere produksjon av kortene til Tier1, det bør vel kunne bevege kursen noe oppover,
Martinskj1
07.02.2025 kl 11:42
3290
Hvilke forventninger bør vi egentlig ha til presentasjonen av Q4? Tror ikke vi får de helt store tallene for selve kvartalet, men kanskje noe rundt det samme som Q3. Så disse forventningene bør vel ikke være all verden? Det jeg har større forventninger til er en oppdatering på Tier1. Det har gått litt tid siden november og den ekstraordinære generalforsamlingen viser vel at alt går den riktige veien. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet videre, men sitter med en følelse av at det slippes nyhet når som helst og da kanskje mest naturlig ifb. med Q4.
Ellers blir det spennende å se om de drar opp noen andre overraskelser i form av nye design wins eller avtaler. Har ikke veldig store forventninger til dette heller pr nå. Blir uansett et spennende år for Napatech! Jeg er en småsparer, har vært med siden 2019 og kommer til å være med også de neste årene.
Ellers blir det spennende å se om de drar opp noen andre overraskelser i form av nye design wins eller avtaler. Har ikke veldig store forventninger til dette heller pr nå. Blir uansett et spennende år for Napatech! Jeg er en småsparer, har vært med siden 2019 og kommer til å være med også de neste årene.
nr1 Never lose
07.02.2025 kl 13:28
3230
Tallmessig så er nok ikke dette det mest spennende kvartalet. Det kan komme positive overraskelser dersom legacy business begynte å ta seg opp på slutten.
Bortsett fra resultatene mener jeg dette vil være det mest spennende kvartalet så langt. Jeg forventer:
- Oppdatering på Tier1, herunder forventninger i volum, tid og kanskje navn?
- Detaljer om ny design win på UPF, forventet volum og muligheter i markedet for øvrig
- Mål for nye design wins i 2025 og forventet volum
- Nye design wins eller info om pipeline
- Forventninger til positiv cash flow og bunnlinje, Q3 2025?
- Mer informasjon om marginer på IPUs
ABG kom i fjor ut med en analyse noen dager i forkant av Q4 som må ha basert seg på info fra selskapet, kanskje dette kommer i år også?
Bortsett fra resultatene mener jeg dette vil være det mest spennende kvartalet så langt. Jeg forventer:
- Oppdatering på Tier1, herunder forventninger i volum, tid og kanskje navn?
- Detaljer om ny design win på UPF, forventet volum og muligheter i markedet for øvrig
- Mål for nye design wins i 2025 og forventet volum
- Nye design wins eller info om pipeline
- Forventninger til positiv cash flow og bunnlinje, Q3 2025?
- Mer informasjon om marginer på IPUs
ABG kom i fjor ut med en analyse noen dager i forkant av Q4 som må ha basert seg på info fra selskapet, kanskje dette kommer i år også?
Finans360
07.02.2025 kl 18:01
3136
Hvis ikke at vi får offentliggørelse af aftale/ordre får vi som minimum noget meget håndfast og overbevisende som grundlag for en eventuel kapitalforhøjelse.
Interessert
07.02.2025 kl 22:12
3036
Hvorfor sette snakket om kapitalforhøyelse. De sa jo nettopp at de var finansiert for et år fremover, eller har jeg misforstått?
Seriøs
08.02.2025 kl 10:51
2857
Napatech hentet penger i mai 2024 og rart hvis de har behov etter så kort tid. Da brenner de litt mye cash.
Får håpe de slipper å hente penger
Får håpe de slipper å hente penger
Finans360
08.02.2025 kl 14:35
2759
Har ikke styr på cashbeholdningen lige nu men se det som endnu en tillidserklæring med en fuldt tegnet emission.
Det ligger dog næppe lige for - de optog et lån - angiveligt for at strække midlerne - indtil ordrerne lander - og således undgå emission..
Det ligger dog næppe lige for - de optog et lån - angiveligt for at strække midlerne - indtil ordrerne lander - og således undgå emission..
Seriøs
08.02.2025 kl 14:54
2743
Fulltegnet emisjon er bra men synes det er rart de eventuelt må hente penger igjen
https://e24.no/bors/nyheter/a/296676
https://e24.no/bors/nyheter/a/296676
Finans360
08.02.2025 kl 21:36
2584
Som skrevet har jeg ikke gransket deres kassebeholdning.
Men hvis man har et cash-burn på >30 MDKK i kvartalet får pengene hurtigt ben at gå på. Der er vel 2-3 kvartaler endnu at gi’ af. Men mon ikke at cashflow ændrer sig dramatisk ganske snart. Det tænker jeg.
Det er lidt altsammen ligegyldigt fordi det kun er et spørgsmål om tid før ordrerne lander. Lang tid, kort tid, Napa vil altid ku’ hente midler fordi de ligger centralt i Megatrenden og har stærke partner-relationer.
På en morsom måde er Napatech, qua trenden, deres teknologi og relationer, en ganske lille virksomhed som alligevel er blevet “too big to fail”. Læn jer tilbage. Vi ligger godt venner..
Men hvis man har et cash-burn på >30 MDKK i kvartalet får pengene hurtigt ben at gå på. Der er vel 2-3 kvartaler endnu at gi’ af. Men mon ikke at cashflow ændrer sig dramatisk ganske snart. Det tænker jeg.
Det er lidt altsammen ligegyldigt fordi det kun er et spørgsmål om tid før ordrerne lander. Lang tid, kort tid, Napa vil altid ku’ hente midler fordi de ligger centralt i Megatrenden og har stærke partner-relationer.
På en morsom måde er Napatech, qua trenden, deres teknologi og relationer, en ganske lille virksomhed som alligevel er blevet “too big to fail”. Læn jer tilbage. Vi ligger godt venner..
Redigert 08.02.2025 kl 21:44
handellogik
09.02.2025 kl 15:09
2274
Gammel nyhed, ikke relevant længere.
Se datoen, det er 10måneder siden.
Der kommer en update d.26 Februar.
Financial calendar
Financial calendar for Napatech A/S
FINANCIAL YEAR 2025
26.08.2025 - Half-yearly Report
20.03.2025 - Annual Report
24.04.2025 - Annual General Meeting
Interim Management Statements:
26.02.2025 – Q4 2024 Interim Management Statement
02.05.2025 – Q1 2025 Interim Management Statement
05.11.2025 – Q3 2025 Interim Management Statement
This information is published pursuant to the requirements set out in the Continuing obligations.
Se datoen, det er 10måneder siden.
Der kommer en update d.26 Februar.
Financial calendar
Financial calendar for Napatech A/S
FINANCIAL YEAR 2025
26.08.2025 - Half-yearly Report
20.03.2025 - Annual Report
24.04.2025 - Annual General Meeting
Interim Management Statements:
26.02.2025 – Q4 2024 Interim Management Statement
02.05.2025 – Q1 2025 Interim Management Statement
05.11.2025 – Q3 2025 Interim Management Statement
This information is published pursuant to the requirements set out in the Continuing obligations.
bjønn
10.02.2025 kl 19:10
1676
Utrolig laber interesse for aksjen. Det ser heller ikke ut som «oss frelste få» vil kjøpe på disse nivåer. Litt merkelig. Jeg sitter også på kanten av gjerdet. Jeg får beskjed av logaritmene til DnB at jeg leeenge har vært altfor tungt lastet i NAPA.
Dersom det er emisjonsspøkelset som er kastet fram i forumet som bidrar til lav interesse, er jeg enig med Finans360 om status og utsikter. Ved inngangen til Q4 var det en kassebeholdning på ca DKK 103 mill. Cash-burn from Operating activities hittil i 2024 er minus 69,8 mill (Q1 5,4 Q2 41,9 Q3 22,5). Gjennomsnittlig siste 7 kvartaler er minus 12,1 mill.
I mai 2024 hentet de DKK 145 mill til en emisjonskurs på NOK 25.
Omsetningen fra Q2-24 til Q3-24 steg med nesten 11 mill og cash-burn ble redusert med 19,4 mill.
I Q3-24 var gross-margin tilnærmet normal på 71,3 % (opp fra 65 % i Q2-24).
CEO Boilesen sier i Q3 rapport at to av de største kundene er «back on track» med innkjøp i slutten av 2024.
Jeg tenker som Finans360 at Napatech har solid kassebeholdning fram til positiv cash-burn. Om større leveranser påkrever påfyll, eller skulle dra litt ut i tid, tror jeg pengene sitter tålig løst hos investorene/samarbeidspartnere.
Dersom det er emisjonsspøkelset som er kastet fram i forumet som bidrar til lav interesse, er jeg enig med Finans360 om status og utsikter. Ved inngangen til Q4 var det en kassebeholdning på ca DKK 103 mill. Cash-burn from Operating activities hittil i 2024 er minus 69,8 mill (Q1 5,4 Q2 41,9 Q3 22,5). Gjennomsnittlig siste 7 kvartaler er minus 12,1 mill.
I mai 2024 hentet de DKK 145 mill til en emisjonskurs på NOK 25.
Omsetningen fra Q2-24 til Q3-24 steg med nesten 11 mill og cash-burn ble redusert med 19,4 mill.
I Q3-24 var gross-margin tilnærmet normal på 71,3 % (opp fra 65 % i Q2-24).
CEO Boilesen sier i Q3 rapport at to av de største kundene er «back on track» med innkjøp i slutten av 2024.
Jeg tenker som Finans360 at Napatech har solid kassebeholdning fram til positiv cash-burn. Om større leveranser påkrever påfyll, eller skulle dra litt ut i tid, tror jeg pengene sitter tålig løst hos investorene/samarbeidspartnere.
Finans360
11.02.2025 kl 08:07
1389
Den er i boksen .
Vi ser en helt ekstrem transformation af datahåndtering vha af AI-baseret netværksstyring. Den er langt vildere end blot vores oplevelse på “consumer-level”, hvor vi blot tænker biler, køleskab osv. (IoT). Det er langt mere fundamentalt fordi beslutninger i alle ender og kanter af det menneskelige samfund vil blive truffet på baggrund af algoritmer (like it or not)
Vi kommer til at se en massiv reduktion i behovet for menneskebaseret arbejdskraft. Det er allerede i fuld gang.
Napas plads i fronten vedrørende AI-baseret netværksstyring giver samme sikkerhed for investeringen som aktieposter i jernbane- eller telegrafselskaber i 1800-tallet. Der er ingen vej tilbage. Og det forstår de tunge, institutionelle investorer bedre end nogen som helst andre. Fortsatte midler er det mindste problem. Det er et waiting game ift inklusion i værdikæden og tunge ordrer. Men når man er med på beatet teknologisk, ligger centralt i trenden og har adgang til midlerne - ja, så vil den stikke af før eller siden. Investeringsanalyse handler først og fremmest om analyse af stabiliserende faktorer..
Vi ser en helt ekstrem transformation af datahåndtering vha af AI-baseret netværksstyring. Den er langt vildere end blot vores oplevelse på “consumer-level”, hvor vi blot tænker biler, køleskab osv. (IoT). Det er langt mere fundamentalt fordi beslutninger i alle ender og kanter af det menneskelige samfund vil blive truffet på baggrund af algoritmer (like it or not)
Vi kommer til at se en massiv reduktion i behovet for menneskebaseret arbejdskraft. Det er allerede i fuld gang.
Napas plads i fronten vedrørende AI-baseret netværksstyring giver samme sikkerhed for investeringen som aktieposter i jernbane- eller telegrafselskaber i 1800-tallet. Der er ingen vej tilbage. Og det forstår de tunge, institutionelle investorer bedre end nogen som helst andre. Fortsatte midler er det mindste problem. Det er et waiting game ift inklusion i værdikæden og tunge ordrer. Men når man er med på beatet teknologisk, ligger centralt i trenden og har adgang til midlerne - ja, så vil den stikke af før eller siden. Investeringsanalyse handler først og fremmest om analyse af stabiliserende faktorer..
Redigert 11.02.2025 kl 08:21
nr1 Never lose
11.02.2025 kl 11:18
1287
Produktet, markedet, posisjoneringen, styret og 'proof of concept' gjennom design wins taler for seg selv. Det eneste som gjenstår for å få en endelig bekreftelse på suksess er faktiske ordre.
Konsolidering bør være mer aktuelt i tiden fremover, enn tidligere og blant flere aktører. Slik jeg ser det vil bekreftelser på ordre kunne 'trigge' aktører til å se på Napatech som en aktuell oppkjøpskandidat. En eventuell oppkjøper vil i så fall være interessert i få tak i teknologien og kompetansen før Napatech vokser veldig mye. Etter min mening vil de sannsynligvis være villig til å betale en høyere premium enn normalt dersom dette blir et scenario.
Personlig har jeg ingen ønsker om at Napatech skal bli kjøpt opp, men de største eierne kan fort ønske å realisere gevinst på gode bud selv om potensialet er større.
Hva tenker dere?
Konsolidering bør være mer aktuelt i tiden fremover, enn tidligere og blant flere aktører. Slik jeg ser det vil bekreftelser på ordre kunne 'trigge' aktører til å se på Napatech som en aktuell oppkjøpskandidat. En eventuell oppkjøper vil i så fall være interessert i få tak i teknologien og kompetansen før Napatech vokser veldig mye. Etter min mening vil de sannsynligvis være villig til å betale en høyere premium enn normalt dersom dette blir et scenario.
Personlig har jeg ingen ønsker om at Napatech skal bli kjøpt opp, men de største eierne kan fort ønske å realisere gevinst på gode bud selv om potensialet er større.
Hva tenker dere?
Gummi
11.02.2025 kl 11:31
1265
Et bud kommer vel ikke ut av det blå, men gjennom et "samarbeid" med et styre som representerer aksjonærene i Napatech. og da bestemmer vel Sundt, Lorentzen og Verdane mye.
Om det i Q4 kommer ordrer fra Tier1, så blir det vel forsent å komme med noen bud, da går vel toget raskere. og hvem skal kjøpe Napa, en konkurrent av Intel/Altera ? som er deres salgskanal. Napas forecast på 50 000 kort årlig forsvarer kurs 100. Tror 2025 kan bli et godt år for Napatech aksjonærer. Men må ha ordrer å vise til i Q4.
Om det i Q4 kommer ordrer fra Tier1, så blir det vel forsent å komme med noen bud, da går vel toget raskere. og hvem skal kjøpe Napa, en konkurrent av Intel/Altera ? som er deres salgskanal. Napas forecast på 50 000 kort årlig forsvarer kurs 100. Tror 2025 kan bli et godt år for Napatech aksjonærer. Men må ha ordrer å vise til i Q4.
nr1 Never lose
12.02.2025 kl 09:04
776
Dette er fjerde pressemeldingen om integrering av Napatechs SmartNICs i UPFs siden 1. august 2024. Amantya, Altera, A5G, Dell, Red Hat og Druid er ulike aktører i disse integrasjonene.
Det bør ligge noe i pipeline mot 4G/5G-nettverk. Regner med at det kommer noe rundt dette på presentasjonen av Q4.
Det bør ligge noe i pipeline mot 4G/5G-nettverk. Regner med at det kommer noe rundt dette på presentasjonen av Q4.
Finans360
12.02.2025 kl 09:29
750
..og vi får atter bekræftet at Napas teknologi er efterspurgt i den 5G-edge-teknologi som implementeres overalt, jvf diskussionen om midler..
Vi venter blot på nyt om udfaldet af udviklingsarbejdet med de forskellige enheder hos Tier-1. Svært at forestille sig at ikke mindst een af disse går hjem. Og hvis Napas løsning tillige designes ind i serveren som default så er det Home-run
Vi venter blot på nyt om udfaldet af udviklingsarbejdet med de forskellige enheder hos Tier-1. Svært at forestille sig at ikke mindst een af disse går hjem. Og hvis Napas løsning tillige designes ind i serveren som default så er det Home-run
Redigert 12.02.2025 kl 09:39
Finans360
12.02.2025 kl 10:05
719