Hvorfor du skal kjøpe Napa nå
Dette er første gang jeg leser noe om dette i Finansavisen. Skal flere omsider skjønne hvor store muligheter Napa har fremover?
https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2021/03/28/7647926/edge-computing-gir-raskere-og-bedre-utbytte-av-5g
https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2021/03/28/7647926/edge-computing-gir-raskere-og-bedre-utbytte-av-5g
Redigert 28.03.2021 kl 20:20
Du må logge inn for å svare
Finans360
28.02.2025 kl 13:19
4726
Guidance 2025 er sat på et niveau, hvor ledelsen ikke risikerer at måtte nedjustere. Hvis Netscout imod forventning ikke leverer så har man trial orders og NRE’er som modvægt ift at nå bundniveau.
Der er potentiel upside og opjustering for 2025 indlagt i guidance
Fsva tempo:
Tænker at ledelsen tidligere enten har manglet ‘leverage’ eller købmandskab ift at få ting til at ske hurtigere. Svært at afgøre.
Ift kapitalforhøjelsen med Netscout blev ledelsen bedt om at sikre en rammeaftale med Netscout, der garanterede et minimumsaftræk. Hvorfor det ikke skete vides ikke (jvf ovenfor).
Det undrer at Netscout med en mand i bestyrelsen og et 7% ejerskab ikke har kanaliseret flere opgaver i Napas retning i forgangne år. Hvis ikke ift. ordrer på SmartNICS så anden form for udviklingsarbejde.
Men med Telco/5G og monitoreringsløsninger i kraftig vækst ser 2025 lovende ud
Der er potentiel upside og opjustering for 2025 indlagt i guidance
Fsva tempo:
Tænker at ledelsen tidligere enten har manglet ‘leverage’ eller købmandskab ift at få ting til at ske hurtigere. Svært at afgøre.
Ift kapitalforhøjelsen med Netscout blev ledelsen bedt om at sikre en rammeaftale med Netscout, der garanterede et minimumsaftræk. Hvorfor det ikke skete vides ikke (jvf ovenfor).
Det undrer at Netscout med en mand i bestyrelsen og et 7% ejerskab ikke har kanaliseret flere opgaver i Napas retning i forgangne år. Hvis ikke ift. ordrer på SmartNICS så anden form for udviklingsarbejde.
Men med Telco/5G og monitoreringsløsninger i kraftig vækst ser 2025 lovende ud
Gas1
28.02.2025 kl 10:51
4777
Du har tidligere ligesom mange af os andre undret dig hvorfor der ikke er sat nogle ordrer i gang at ting tager for lang tid. Har du en bedre forståelse for tidshorisonten nu?
For en som mig virker det utroligt langsommeligt at få effektueret et salg efter verificerede design wins?
For en som mig virker det utroligt langsommeligt at få effektueret et salg efter verificerede design wins?
Finans360
28.02.2025 kl 09:11
4803
1) Napa rapporterer markant vækst ift Reporting & Monitorering-løsninger.
2) Napa oplyser at Packet Capture-løsninger er i kraftig vækst (bruges ifm Reporting & Monitorering & cybersecurity-løsninger)
3) Napa vandt rekordstort antal design wins med packet capture i 2024
4) Netscout tilbyder sine kunder deep packet inspection (DPI) ved hjælp af Packet Capture
5) Netscout oplyser vækst ift visibility/monitoring-løsninger (se link)
6) Napa oplyser at Netscout nu er på vej med ordrer
https://www.stocktitan.net/news/NTCT/netscout-applauded-by-frost-sullivan-for-enabling-real-time-vrb8iws1k038.html
2) Napa oplyser at Packet Capture-løsninger er i kraftig vækst (bruges ifm Reporting & Monitorering & cybersecurity-løsninger)
3) Napa vandt rekordstort antal design wins med packet capture i 2024
4) Netscout tilbyder sine kunder deep packet inspection (DPI) ved hjælp af Packet Capture
5) Netscout oplyser vækst ift visibility/monitoring-løsninger (se link)
6) Napa oplyser at Netscout nu er på vej med ordrer
https://www.stocktitan.net/news/NTCT/netscout-applauded-by-frost-sullivan-for-enabling-real-time-vrb8iws1k038.html
Redigert 28.02.2025 kl 10:20
Finans360
27.02.2025 kl 16:59
5010
Gummi skrev Takk for gode oppdateringer, trengte det nå :-)
Glennis
27.02.2025 kl 09:57
5056
Jeg la meg og tok i mot på 20 kroner i går. Har nå mer Napa enn noensinne, min største posisjon faktisk.
Finans360
27.02.2025 kl 08:14
5110
Set i lyset af at Napatechs forretningsmæssige - meget tydelige - fremskridt (se leading indicators) ) OG den utroligt lave risiko (rigelige mængder af tilgængelige midler), veletablerede partnerskaber/værdikæder, insitutionelle/industrielle investorer, R&D organisationen nu helt på plads..ja, så er spørgsmålet blot hvor længe den lille håndfuld individer som tog exit igår fortsat tør sidde på sidelinjen. Der blev omsat blot ca. 0,15% af det samlede antal aktier (tyg på det).
Hvis man er klog og har lidt horisont - så venter man bestemt ikke længe..
Hvis man er klog og har lidt horisont - så venter man bestemt ikke længe..
Redigert 27.02.2025 kl 08:49
Finans360
27.02.2025 kl 06:40
5156
Rigtigt god og meget fint kalibreret analyse.
Strengt taget har ABG nok gjort lidt “regning uden vært” som man siger på dansk, ift estimater & tidslinjen.
Den primære anke fra mig ift ledelsen har været at sikre det rette kunde-commitment ifm udviklingen af design forslag. Og det adresserer ledelsen nu.
Napatech arbejder i skrivende stund med minimum 4 business units hos Tier 1 og bemærk at der ikke er ændret ved forventet peak production.
Set i lyset af den store pipeline, de mange små- og store design wins i 2024 (36 stk) applikationen af legacy-teknologi (packet capture) i langt flere kundesegmenter og med Netscout netop nu på vej op i gear, så ser jeg faktisk et solidt 2025 foran os.
Vi er 2 måneder inde i Q1 og ledelsen bekræfter allerede nu at Q1 bliver fornuftigt med klar forbedring ift Q1 sidste år. Dermed er der lagt bund. På toppen af det får vi uundgåeligt interessant nyt fra flere kanter. Vi ved alle hvor pludseligt det kan ske.
Strengt taget har ABG nok gjort lidt “regning uden vært” som man siger på dansk, ift estimater & tidslinjen.
Den primære anke fra mig ift ledelsen har været at sikre det rette kunde-commitment ifm udviklingen af design forslag. Og det adresserer ledelsen nu.
Napatech arbejder i skrivende stund med minimum 4 business units hos Tier 1 og bemærk at der ikke er ændret ved forventet peak production.
Set i lyset af den store pipeline, de mange små- og store design wins i 2024 (36 stk) applikationen af legacy-teknologi (packet capture) i langt flere kundesegmenter og med Netscout netop nu på vej op i gear, så ser jeg faktisk et solidt 2025 foran os.
Vi er 2 måneder inde i Q1 og ledelsen bekræfter allerede nu at Q1 bliver fornuftigt med klar forbedring ift Q1 sidste år. Dermed er der lagt bund. På toppen af det får vi uundgåeligt interessant nyt fra flere kanter. Vi ved alle hvor pludseligt det kan ske.
Redigert 27.02.2025 kl 06:52
nr1 Never lose
27.02.2025 kl 00:25
5241
Her mener jeg du treffer spikeren på hodet Finans360: "Det eneste set-back er faktisk en forsinkelse". For aksjekursen sin del, så er det helt naturlig at det er en umiddelbar reaksjon nedover basert på dette, isolert sett. De store volumene har nok uansett ikke endret seg tidsmessig, så casen forblir den samme i mine øyne, selv om jeg gjerne skulle sett en form for bekreftelse gjennom faktiske bestillinger eller litt mer ambisiøse mål for 2025. Q1 presenteres 2. mai, så da kan det hende at vi får en endelig bekreftelse på hvor stort impact Tier 1 kommer til å ha for Napatech. I "verste fall" så kommer dette like etterpå, antakeligvis da med en business update.
Et viktig element her er at vi er "way beyond" utsiktene som var for Napatech på tidspunktet hvor aksjekursen toppet seg på 40,40. Gå tilbake til medio 2024 og se hvordan forventningene var på dette tidspunktet i forhold til nyheter og kjente design wins og muligheter. Om det var 10 fugler på taket da, så er det minst 1 fugl i hånden nå og 40 fugler på taket. Skuffelsen over at det ikke guides store salg fra den nye produktlinjen (IPUs) i 2025 kjennes godt og får mye oppmerksomhet, men som det også poengteres av Finans360, kursutslagene i dag var på svært lave volumer.
Hva syns du ser mest attraktivt ut å investere i, Napatech Juli 2024 på kr. 40,40, eller Napatech Feb 2025 på kr. 20,50? Uansett hva svaret er så er vi et år nærmere realisering av den nye produktlinjen. La oss kose oss med skuffelsen av at vi ikke fikk bekreftelsen enda, men den som venter på noe godt!
Et viktig element her er at vi er "way beyond" utsiktene som var for Napatech på tidspunktet hvor aksjekursen toppet seg på 40,40. Gå tilbake til medio 2024 og se hvordan forventningene var på dette tidspunktet i forhold til nyheter og kjente design wins og muligheter. Om det var 10 fugler på taket da, så er det minst 1 fugl i hånden nå og 40 fugler på taket. Skuffelsen over at det ikke guides store salg fra den nye produktlinjen (IPUs) i 2025 kjennes godt og får mye oppmerksomhet, men som det også poengteres av Finans360, kursutslagene i dag var på svært lave volumer.
Hva syns du ser mest attraktivt ut å investere i, Napatech Juli 2024 på kr. 40,40, eller Napatech Feb 2025 på kr. 20,50? Uansett hva svaret er så er vi et år nærmere realisering av den nye produktlinjen. La oss kose oss med skuffelsen av at vi ikke fikk bekreftelsen enda, men den som venter på noe godt!
Gummi
26.02.2025 kl 22:31
5290
fra Chatgpt :-)
I konteksten av silisiumbrikkeutvikling refererer termen "bringup" eller "bring-up" til den innledende fasen med testing og validering av en nyutviklet brikke etter at den er produsert. Denne fasen er viktig for å sikre at brikken fungerer som forventet i et virkelig miljø. De viktigste aktivitetene som inngår i denne fasen er:
Initial oppstart: Brikken blir slått på for første gang, ofte kalt "booting" av brikken. I denne fasen sjekkes det om brikken starter riktig uten umiddelbare feil eller problemer.
Signalintegritet: Ingeniører verifiserer at signalene mellom forskjellige deler av brikken (og mellom brikken og eksterne komponenter) fungerer korrekt. Dette inkluderer å sikre at brikkens klokke, strømforsyning og datalinjer opererer som de skal.
Grunnleggende funksjonstesting: Brikken testes for grunnleggende funksjoner for å verifisere at de fundamentale egenskapene, som minneadgang, kommunikasjonsgrensesnitt og input/output-funksjoner, fungerer som de skal.
Feilsøking: Hvis det oppdages problemer, benyttes feilsøkingsverktøy og -teknikker for å identifisere årsaken til problemet, som kan skyldes logikkfeil, designfeil eller produksjonsfeil. Ingeniører bruker ofte verktøy som oscilloskoper, logikanalysatorer og annet testutstyr for å diagnostisere problemer.
Ytelsesevaluering: Brikken blir testet under typiske bruksforhold for å sikre at den møter spesifikasjonene for hastighet, strømforbruk og termisk oppførsel.
Iterativ prosess: Bringup-prosessen er vanligvis iterativ, det vil si at hvis det oppdages problemer, blir det gjort justeringer, og brikken blir slått på igjen for videre testing.
Kort sagt, bringup er fasen der en nylig produsert brikke blir slått på, testet for grunnleggende funksjonalitet og feilsøkt for å sikre at den fungerer som forventet. Det er et kritisk steg før brikken kan gå videre til masseproduksjon eller distribusjon.
I konteksten av silisiumbrikkeutvikling refererer termen "bringup" eller "bring-up" til den innledende fasen med testing og validering av en nyutviklet brikke etter at den er produsert. Denne fasen er viktig for å sikre at brikken fungerer som forventet i et virkelig miljø. De viktigste aktivitetene som inngår i denne fasen er:
Initial oppstart: Brikken blir slått på for første gang, ofte kalt "booting" av brikken. I denne fasen sjekkes det om brikken starter riktig uten umiddelbare feil eller problemer.
Signalintegritet: Ingeniører verifiserer at signalene mellom forskjellige deler av brikken (og mellom brikken og eksterne komponenter) fungerer korrekt. Dette inkluderer å sikre at brikkens klokke, strømforsyning og datalinjer opererer som de skal.
Grunnleggende funksjonstesting: Brikken testes for grunnleggende funksjoner for å verifisere at de fundamentale egenskapene, som minneadgang, kommunikasjonsgrensesnitt og input/output-funksjoner, fungerer som de skal.
Feilsøking: Hvis det oppdages problemer, benyttes feilsøkingsverktøy og -teknikker for å identifisere årsaken til problemet, som kan skyldes logikkfeil, designfeil eller produksjonsfeil. Ingeniører bruker ofte verktøy som oscilloskoper, logikanalysatorer og annet testutstyr for å diagnostisere problemer.
Ytelsesevaluering: Brikken blir testet under typiske bruksforhold for å sikre at den møter spesifikasjonene for hastighet, strømforbruk og termisk oppførsel.
Iterativ prosess: Bringup-prosessen er vanligvis iterativ, det vil si at hvis det oppdages problemer, blir det gjort justeringer, og brikken blir slått på igjen for videre testing.
Kort sagt, bringup er fasen der en nylig produsert brikke blir slått på, testet for grunnleggende funksjonalitet og feilsøkt for å sikre at den fungerer som forventet. Det er et kritisk steg før brikken kan gå videre til masseproduksjon eller distribusjon.
Finans360
26.02.2025 kl 22:04
5315
Tak Totter men det er nu et fælles projekt og en stor tak skal rettes til de skribenter som regelmæssigt byder ind med interessante analyser og links. De er meget værdsat.
Det vi blot skal huske i nødens stund er at holde hovedet koldt. Så går det såmænd altsammen.
En vis frustration ku’ mærkes på CEO da det ikke lykkedes ham at få samlet opmærksomheden omkring den i realiteten positive udvikling. Det eneste set-back er faktisk en forsinkelse, hvilket tog opmærksomheden. Alt i alt ingen grund til at hænge med hovedet. Tværtimod vil jeg faktisk tillade mig at sige.
Det vi blot skal huske i nødens stund er at holde hovedet koldt. Så går det såmænd altsammen.
En vis frustration ku’ mærkes på CEO da det ikke lykkedes ham at få samlet opmærksomheden omkring den i realiteten positive udvikling. Det eneste set-back er faktisk en forsinkelse, hvilket tog opmærksomheden. Alt i alt ingen grund til at hænge med hovedet. Tværtimod vil jeg faktisk tillade mig at sige.
Redigert 26.02.2025 kl 22:05
Totter
26.02.2025 kl 21:56
5334
Hvad skulle vi dog gøre uden de seriøse opslag fra Finans360 - han er mit store "Napa orakel".
Jeg har med stor koncentration også lyttet til Webcastet og jeg synes det på mellemlang og lang sigt er meget godt.
Altså skal vi have endnu mere tålmodighed - det der endnu ikke er opbrugt.
Jeg har i dag også modtaget og studeret dagens Napatech Insights February - meget spændende læsning.
Jeg har med stor koncentration også lyttet til Webcastet og jeg synes det på mellemlang og lang sigt er meget godt.
Altså skal vi have endnu mere tålmodighed - det der endnu ikke er opbrugt.
Jeg har i dag også modtaget og studeret dagens Napatech Insights February - meget spændende læsning.
Finans360
26.02.2025 kl 20:21
5419
P.S.
Jvf ovenstående:
Der kun omsat ca. 150 tusind aktier idag. Ingenting. De kortsigtede uden evne til fordybelse. Spørgsmålet er kun hvor hurtigt vi får rebound
Jvf ovenstående:
Der kun omsat ca. 150 tusind aktier idag. Ingenting. De kortsigtede uden evne til fordybelse. Spørgsmålet er kun hvor hurtigt vi får rebound
Redigert 26.02.2025 kl 20:24
Finans360
26.02.2025 kl 19:45
5415
Jeg har nu lyttet til webcast en ekstra gang.
Der er flere oversete aspekter, der fortjener fremhævelse:
Napa leverer i maj måned de færdige IPU-produkter til Tier-1 (prototype er i ‘bring-up-fase’ nu hos kunden) og forventer trial-orders i forlængelse heraf.
2. Det pointeres at store IPU-ordrer KAN lande umiddelbart herefter (dvs i 2025) - og at man er klar til at levere relativt hurtigt (ganske få måneder, jvf. IPU-inventory)
3. Napa ekspanderer stærkt med packet capture i nye kundesegmenter. Alene i Q4 har man landet 8 design wins med peak production på 3.500 units (jvf nuværende årlige leverance på ca. 6.000 stk)
4. Markedet for telco er i voldsom rebounce i seneste måneder efter slowdown i 2023/24. Særligt i US. Afspejles i seneste UPF-design win.
5. Man har vundet et stort design med endnu et Intel/Altera produkt i Q4 med europæisk cyberSecurity provider.
Så læg lommetørklædet væk og overvej istedet om der skal tages en bid mere inden kommende stigning.
Og her er så lige lidt ekstra hjemmearbejde til de virkeligt interesserede:
https://www.quora.com/What-does-the-term-bringup-or-bring-up-mean-in-the-field-of-silicon-chip-development
Der er flere oversete aspekter, der fortjener fremhævelse:
Napa leverer i maj måned de færdige IPU-produkter til Tier-1 (prototype er i ‘bring-up-fase’ nu hos kunden) og forventer trial-orders i forlængelse heraf.
2. Det pointeres at store IPU-ordrer KAN lande umiddelbart herefter (dvs i 2025) - og at man er klar til at levere relativt hurtigt (ganske få måneder, jvf. IPU-inventory)
3. Napa ekspanderer stærkt med packet capture i nye kundesegmenter. Alene i Q4 har man landet 8 design wins med peak production på 3.500 units (jvf nuværende årlige leverance på ca. 6.000 stk)
4. Markedet for telco er i voldsom rebounce i seneste måneder efter slowdown i 2023/24. Særligt i US. Afspejles i seneste UPF-design win.
5. Man har vundet et stort design med endnu et Intel/Altera produkt i Q4 med europæisk cyberSecurity provider.
Så læg lommetørklædet væk og overvej istedet om der skal tages en bid mere inden kommende stigning.
Og her er så lige lidt ekstra hjemmearbejde til de virkeligt interesserede:
https://www.quora.com/What-does-the-term-bringup-or-bring-up-mean-in-the-field-of-silicon-chip-development
Redigert 26.02.2025 kl 20:04
Gummi
26.02.2025 kl 17:56
5491
Finans360, takk for gode observasjoner , ikke mye som skal til for at ting snur raskt oppover her. :-)
Finans360
26.02.2025 kl 16:07
5618
Emission er ikke nødvendigvis noget vi udelukkende skal se negativt på. Fordi det bekræfter også casen.
Napa oplyser at være funded i 2025 med levering indenfor guidet range.
På positiv siden har Napa hentet utroligt mange design wins i år ift deres kerneprodukter hos nye- og eksisterende kunder/segmenter. Her har de langt mere føling med ‘conversion-rate’ og timing ift faktiske ordrer.
Jeg tænker at man har ønsket at skrue forventningerne ned og overraske positivt. Måske er der endda lidt taktik i det (hvis nu der hentes penge senere i år: Kontraktmæssigt gennembrud efterfulgt af rettet emission).
Ift triggere så glem ikke at blot en enkelt IPU testordre vil udløse rebounce
Napa oplyser at være funded i 2025 med levering indenfor guidet range.
På positiv siden har Napa hentet utroligt mange design wins i år ift deres kerneprodukter hos nye- og eksisterende kunder/segmenter. Her har de langt mere føling med ‘conversion-rate’ og timing ift faktiske ordrer.
Jeg tænker at man har ønsket at skrue forventningerne ned og overraske positivt. Måske er der endda lidt taktik i det (hvis nu der hentes penge senere i år: Kontraktmæssigt gennembrud efterfulgt af rettet emission).
Ift triggere så glem ikke at blot en enkelt IPU testordre vil udløse rebounce
Redigert 26.02.2025 kl 16:16
Gas1
26.02.2025 kl 15:56
5627
Tak for indsparkene Finans.. jeg føler, at du lige holder mig ovenvande de her dage.. Der løber konstant lige 6-12 måneder på en afklaring. Skal vi forvente en udvanding af vores aktier ved en ny emission?
Finans360
26.02.2025 kl 15:41
5646
Det noteres at mindst 4 interne teams hos Tier-1 arbejder med IPU’erne. Der ventes afklaring angiveligvist i foråret.
Der noteres tilsvarende at ledelsen anerkender at garanti for testordrer generelt skal forhandles ind som vilkår for udviklingen af design forslag (Heine har vist taget noter fra Forum)
Forsinkelsen ift IPU er årsagen til reaktionen idag. Set ift de mange ting som er lykkedes er det måske en overreaktion.
Det er selvfølgeligt frustrerende at det sku’ hertil før ledelsen forstod at man er nødt til at ta’ lidt hårdere fat om kunden. Selv blot testordrer havde gjort en stor forskel for Napa og kun lille forskel for kunden. Der har været brug for en mentalitetsændring i tilgangen som nu heldigvis synes at være indtruffet.
ABG er nok på vej med en opdatering efter webcast. Lad os se hvad de fik med sig. Der var flere gode takter bl.a. ift kraftig udvidelse af packet-capture forretningen og rekordstor pipeline
Der noteres tilsvarende at ledelsen anerkender at garanti for testordrer generelt skal forhandles ind som vilkår for udviklingen af design forslag (Heine har vist taget noter fra Forum)
Forsinkelsen ift IPU er årsagen til reaktionen idag. Set ift de mange ting som er lykkedes er det måske en overreaktion.
Det er selvfølgeligt frustrerende at det sku’ hertil før ledelsen forstod at man er nødt til at ta’ lidt hårdere fat om kunden. Selv blot testordrer havde gjort en stor forskel for Napa og kun lille forskel for kunden. Der har været brug for en mentalitetsændring i tilgangen som nu heldigvis synes at være indtruffet.
ABG er nok på vej med en opdatering efter webcast. Lad os se hvad de fik med sig. Der var flere gode takter bl.a. ift kraftig udvidelse af packet-capture forretningen og rekordstor pipeline
Redigert 26.02.2025 kl 15:52
Finans360
26.02.2025 kl 12:43
5793
Er igang med webcast..
32 design win i legacy teknologien (packet capture) som samtidigt nu også tilbydes i mange andre kundesegmenter..
Der er virkeligt mange gode ting i det her…
Reaktionen er udtryk for at tålmodigheden forståeligt nok er fuldstændigt tyndslidt..
32 design win i legacy teknologien (packet capture) som samtidigt nu også tilbydes i mange andre kundesegmenter..
Der er virkeligt mange gode ting i det her…
Reaktionen er udtryk for at tålmodigheden forståeligt nok er fuldstændigt tyndslidt..
Gas1
26.02.2025 kl 11:01
5895
Ja personligt er jeg godt nok tæt på at smide kortene, men omvendt har jeg hængt på siden 2021 med mange nedture undervejs. Napa har ikke været særlige dygtige til at få salget på skinner :-(
18% foreløbigt det gør ikke godt.
18% foreløbigt det gør ikke godt.
Redigert 26.02.2025 kl 11:37
Gummi
26.02.2025 kl 10:18
5845
uff dette var en dårlig rapport med masse tekniske forklaringer og en trenger nok påfyll av penger i slutten av året.
ja Forumet er nede hele tiden .
jeg kom ikke inn på pc, men gikk fint via telefonen, kanskje noe sikkerhetsgreier på en jobbpc ?
design wins - virker jo som litt småleveranser.
Tier 1, - ingen ordrer - det er litt skummelt synes jeg når en tenker på hvordan markedet er nå. virker jo umettelig for andre.
men jeg biter meg fast , 50 000 kort i 2026 velger jeg å tro på :-) , men tror det blir tungt for aksjekursen neste 1/2 år.
ja Forumet er nede hele tiden .
jeg kom ikke inn på pc, men gikk fint via telefonen, kanskje noe sikkerhetsgreier på en jobbpc ?
design wins - virker jo som litt småleveranser.
Tier 1, - ingen ordrer - det er litt skummelt synes jeg når en tenker på hvordan markedet er nå. virker jo umettelig for andre.
men jeg biter meg fast , 50 000 kort i 2026 velger jeg å tro på :-) , men tror det blir tungt for aksjekursen neste 1/2 år.
Redigert 26.02.2025 kl 10:32
nr1 Never lose
26.02.2025 kl 09:37
5588
Casen er egentlig ikke endret, men vi får nok ikke noe bekreftelse i tallene før 2026. 2025 kan fortsatt by på nye spennende design wins og bekreftelser. Videre har de jo allerede bekreftet at forventede salg på de 4 design wins som allerede er på plass kan gi volumer på 40-60k+ i 2026-2027.
Webcast fungerer, men den er snart ferdig. Det kommer opptak på nettsiden til Napatech senere i dag.
Jeg opplever ofte at forumet til FA henter, eller er tregt.
Webcast fungerer, men den er snart ferdig. Det kommer opptak på nettsiden til Napatech senere i dag.
Jeg opplever ofte at forumet til FA henter, eller er tregt.
bjønn
26.02.2025 kl 09:30
5256
Skuffende tall og veldig konservative mål.
Blir usikker om bruk av Covid-kortet er reelt eller bare dekker over dårligt håndtverk i 2024......
Noen som får sett webcast? Jeg har prøvd og prøvd, men får ikke tilgang til webcast. Q4 står bare og "loader".
PS er det bare hos meg at Finansformuet i lengre tid er tregt og kommer med error og feil hos host?
Blir usikker om bruk av Covid-kortet er reelt eller bare dekker over dårligt håndtverk i 2024......
Noen som får sett webcast? Jeg har prøvd og prøvd, men får ikke tilgang til webcast. Q4 står bare og "loader".
PS er det bare hos meg at Finansformuet i lengre tid er tregt og kommer med error og feil hos host?
Finans360
26.02.2025 kl 09:24
2807
Opjustering er altid sjovere end nedjustering
Så alt som forventet
Så alt som forventet
Glennis
26.02.2025 kl 09:19
2641
Jaja faller stort på lavt volum. Sitter stille. Det kommer vel en PW i løpet av året når det løsner på bestillinger og tariffsituasjonen er avklart. Forstår at de guider forsiktig.
Finans360
26.02.2025 kl 09:13
2636
Der er flere lovende aspekter i powerpointen omkring design win, pipeline & use cases. Ser frem til uddybning. Guidance konservativ.
Er retur i aften med mine 2-cent..
Er retur i aften med mine 2-cent..
Gas1
26.02.2025 kl 09:11
2353
Ja det ligner endnu et år med mulighed for at kunne købe billigere aktier :-(
nr1 Never lose
26.02.2025 kl 08:16
2370
Vi får vente å se på om det kommer noe mer på den fysiske presentasjonen, men dette er relativt skuffende ser det ut til. Tallene er som ventet, men guidance for 2025 hadde jeg ventet mye høyere på topplinjen. Her tyder det på at det blir "waiting game" i nok et år. Veldig lite om ambisjoner for design wins i 2025 og pipeline. Tidligere har de vært mye mer ambisiøse i PowerPointen også. Håper det kommer noe utfyllende info klokken 9.
Finans360
26.02.2025 kl 08:16
2357
Extended collaboration agreement with Intel-Altera for next-generation programmable NICs Intel partnership and new products expanded pipeline of opportunities unlocking transformational design wins and volumes
• Industry megatrends continue to fuel market growth and Napatech opportunity
New customers, projects, applications, and use-cases regularly emerging, radically increasing Napatech’s pipeline of opportunities
• Secured record breaking number of new design wins
4 new-product design wins, with the potential to consume 40k-60k+ units; and 36 total design wins in 2024.
• Expanded ecosystem to application software providers and appliance partners Partnerships extend go-to-market reach, creating additional visibility, awareness, and demand
• Enhanced company leadership to support Napatech’s next phase of growth
• Industry megatrends continue to fuel market growth and Napatech opportunity
New customers, projects, applications, and use-cases regularly emerging, radically increasing Napatech’s pipeline of opportunities
• Secured record breaking number of new design wins
4 new-product design wins, with the potential to consume 40k-60k+ units; and 36 total design wins in 2024.
• Expanded ecosystem to application software providers and appliance partners Partnerships extend go-to-market reach, creating additional visibility, awareness, and demand
• Enhanced company leadership to support Napatech’s next phase of growth
Gummi
25.02.2025 kl 22:37
2477
Håper på
1) ordrer fra Tier 1, og produksjonstart.
2) leveranser i 2025 med som gjør Napa cash positiv.
3) Positiv pipeline - ved Q1 hadde de 40 kunder som hadde kjøpt kort til testing - noe om videre utvikling her.
Lykke til :-)
liten edit : Dell har økt sin omsetning med 80% på AI datasentre siste år / AMD opp 69% Q4 2024, håper det drypper litt på klokkeren.
https://www.youtube.com/watch?v=LbW11wFxnjY - Michael Dell on AI
https://www.youtube.com/watch?v=aAMbYKtPLwE AMD utvikling på datasentre 2024
1) ordrer fra Tier 1, og produksjonstart.
2) leveranser i 2025 med som gjør Napa cash positiv.
3) Positiv pipeline - ved Q1 hadde de 40 kunder som hadde kjøpt kort til testing - noe om videre utvikling her.
Lykke til :-)
liten edit : Dell har økt sin omsetning med 80% på AI datasentre siste år / AMD opp 69% Q4 2024, håper det drypper litt på klokkeren.
https://www.youtube.com/watch?v=LbW11wFxnjY - Michael Dell on AI
https://www.youtube.com/watch?v=aAMbYKtPLwE AMD utvikling på datasentre 2024
Redigert 25.02.2025 kl 22:56
Finans360
25.02.2025 kl 21:45
2526
DELL UPF-løsning
Bestyrelsens haste-udvidelse med Altera-figur
Tier-1 produktudvikling på plads
F5
Legacy-forretning i kraftig rebounce
Take-off fra new client-pipeline..
Heftig sprængladning
…bare en lille gnist…
Bestyrelsens haste-udvidelse med Altera-figur
Tier-1 produktudvikling på plads
F5
Legacy-forretning i kraftig rebounce
Take-off fra new client-pipeline..
Heftig sprængladning
…bare en lille gnist…
Redigert 25.02.2025 kl 21:48
handellogik
25.02.2025 kl 21:35
2537
Spændende læsning Finans, tak. Q3 og 4 i 25 bliver vilde og 2026 stikker det helt af ifg. ABG. Men som altid sker der nok ikk det vilde med kursen imorgen medmindre de har en nyhed.
Finans360
25.02.2025 kl 21:32
2520
Der kan sagtens ske noget dramatisk imorgen. Jeg tror at vi står lige på tærsklen nu..
nr1 Never lose
25.02.2025 kl 21:11
2518
Kan morgendagen markere avslutning på tråden: "Hvorfor du skal kjøpe Napa nå"? Jeg har store forventninger til hva som deles i morgen. Dette blir spennende. Lykke til medaksjonærer!
Finans360
25.02.2025 kl 20:20
2538
Gummi
25.02.2025 kl 13:48
2675
Dell la denne ut på youtube nå....med Carlie A. :-) Kanskje noe mer info imorgen ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=Btd4-osxXLs
https://www.youtube.com/watch?v=Btd4-osxXLs
Redigert 25.02.2025 kl 13:53
Finans360
24.02.2025 kl 15:52
2877
Han er en ualmindelig dygtig- og vidende kommunikator. Og fremstår iøvrigt meget sympatisk.
Jeg ved ikke hvor god han er til at lukke aftaler. Og det er netop hvad der brug for nu..
Jeg ved ikke hvor god han er til at lukke aftaler. Og det er netop hvad der brug for nu..
Gummi
24.02.2025 kl 10:11
2993
Ser Charlie Ashton går av med pensjon snart.... synd med en slik ressurs
Gummi
23.02.2025 kl 18:47
3205
produktene inn i algoritmehandel nå, drypper litt nyheter her og der nå..
https://aicorporate.no/Resource/Detail/119372
Napatech har nå produkter innen , AI, cybersecurity, 5G, Datasentre, fra Q1 " pole position ", med ledende produkter (ifølge demselv) , nå innen de største vekstmarkedene verden noensinne har sett :-) og det skjer i 2025/2026, får holde oss fast nå..
Ogi tillegg med avtalen med Intel/Altera tilgang til mange av verdens største kunder, med produkter som gjør at kundene sparer 70% på capex/opex ifølge Charlie Ashton, driftsdirektør i Napatech. Microsoft, Amazon og Google bruker egenutviklede produkter til nå,,,,,men det kan vel endre seg ?
Dette kan ikke gå galt. :-)
https://aicorporate.no/Resource/Detail/119372
Napatech har nå produkter innen , AI, cybersecurity, 5G, Datasentre, fra Q1 " pole position ", med ledende produkter (ifølge demselv) , nå innen de største vekstmarkedene verden noensinne har sett :-) og det skjer i 2025/2026, får holde oss fast nå..
Ogi tillegg med avtalen med Intel/Altera tilgang til mange av verdens største kunder, med produkter som gjør at kundene sparer 70% på capex/opex ifølge Charlie Ashton, driftsdirektør i Napatech. Microsoft, Amazon og Google bruker egenutviklede produkter til nå,,,,,men det kan vel endre seg ?
Dette kan ikke gå galt. :-)
Redigert 23.02.2025 kl 19:15
Finans360
21.02.2025 kl 06:44
3644
Jeg tror ikke at man blot efterlader et skidt Q4-regnskab og nogle løse formuleringer omkring fremtiden.
Måske vil det nye bestyrelsesmedlem allerede have vist sit værd d. 26/2 i form af offentliggørelse.
Som sagt: midler er der rigelige mængder af
Måske vil det nye bestyrelsesmedlem allerede have vist sit værd d. 26/2 i form af offentliggørelse.
Som sagt: midler er der rigelige mængder af
Gummi
20.02.2025 kl 11:17
3865
Funfact : lederen av DNB disruptive og har Napatech som en av sine favoritter i 2025, har sittet i styret i Opera...
Finans360
19.02.2025 kl 16:53
4040
Det er rigtigt mht Charlie Ashton. Du har fulgt godt med :) Der kan ligge en ketchup-effekt.
Udfordringen er ikke markedet men ledelsens salgsmæssige kompetencer- og fortsatte troværdighed (for mange pressemeddelelser, for få fondsbørsmeddelser). Ingen ledelse kan blive ved med ikke at lukke salg. Og slet ikke i markeder i kraftig vækst.
Vi må se hvad de kommer med d. 26/2
Udfordringen er ikke markedet men ledelsens salgsmæssige kompetencer- og fortsatte troværdighed (for mange pressemeddelelser, for få fondsbørsmeddelser). Ingen ledelse kan blive ved med ikke at lukke salg. Og slet ikke i markeder i kraftig vækst.
Vi må se hvad de kommer med d. 26/2
Redigert 19.02.2025 kl 18:43
Gummi
19.02.2025 kl 15:11
4105
Om Tier 1 er Dell eller AMD bør en ha mulighet for noen store ordrer nå (AI ) ...Kanskje kan en også få noe relatet til cyber security. Det er massive markeder nå. og ikke så mange (etter som jeg forstår) som produseer FPGA chipper, og få som lager programvare til disse. Jeg kommer til å spørre 26 /2 :-)
kanskje kan en på en ketchup-effekt inne 5G relaterte produkter, forstår det går veldig trengt der så langt. Charlie Ashton jobber vel endel med dette, og ser i intervjuer med ham at han sier at selskapet kan doble seg bare med 5G relaterte produkter. har litt forventnnger til 26. håper på ikke å blir skuffet. DNB disruptive tror vel også 2025 bllir Napatechs år.
kanskje kan en på en ketchup-effekt inne 5G relaterte produkter, forstår det går veldig trengt der så langt. Charlie Ashton jobber vel endel med dette, og ser i intervjuer med ham at han sier at selskapet kan doble seg bare med 5G relaterte produkter. har litt forventnnger til 26. håper på ikke å blir skuffet. DNB disruptive tror vel også 2025 bllir Napatechs år.
Redigert 19.02.2025 kl 15:34
Finans360
19.02.2025 kl 14:06
4090
Kontron er en af Napas gamle kunder igennem velsagtens 10 år. Det tæller positivt ift hurtigere at få varer skubbet over disken. Vi kan stadig håbe at 5G-UPF-offload tar’ fart. I tilfældet Napa er man nødt til først at se pengene på kontoen.
Q4 er d. 26/2. Webcast om morgenen. Skriv/ring evt. spørgsmål ind vedrørende Tier-1. November prototype, ordrer osv. Det er det eneste af virkelig betydning.
Q4 er d. 26/2. Webcast om morgenen. Skriv/ring evt. spørgsmål ind vedrørende Tier-1. November prototype, ordrer osv. Det er det eneste af virkelig betydning.
Redigert 19.02.2025 kl 14:09
Gummi
19.02.2025 kl 10:40
4183
jeg tror det blir endel rundt Tier1 og oppstart av leveranser i Q4, jeg er mer usikker på hvordan de kan oppskallere fra 50 000 kort og opptil 100 - 200 000, da dagens fabrikk ikke klarer mer enn 50 000 årlig og det tar ganske lang tid å få igang produksjon utover dette, Slik som markedet er nå virker det umettelig.
nr1 Never lose
19.02.2025 kl 09:48
4175
Enda en ny pressemelding relatert til UPFs med Kontron . Dette er vel en design win på samme måte som det var med A5G og Dell i januar? Det er litt vanskelig å skjønne hva som er design wins når det ikke er konsekvent hva som kommer som børsmelding og ordlyden i meldingene ikke er konsekvent.
PS: Kontron guider over NOK 20 milliarder i omsetning for 2025.
Pressemelding:
https://www.napatech.com/media/press-releases/napatech-kontron-and-truminds-maximize-performance-and-energy-efficiency-of-5g-core-solution-optimized-for-edge-deployments/
Solution Brief:
https://www.napatech.com/support/resources/solution-descriptions/upf-offload-with-truminds-and-kontron/
PS: Kontron guider over NOK 20 milliarder i omsetning for 2025.
Pressemelding:
https://www.napatech.com/media/press-releases/napatech-kontron-and-truminds-maximize-performance-and-energy-efficiency-of-5g-core-solution-optimized-for-edge-deployments/
Solution Brief:
https://www.napatech.com/support/resources/solution-descriptions/upf-offload-with-truminds-and-kontron/
Finans360
18.02.2025 kl 18:20
4324
Ja
Og næste stop er ellers Mark Jessen hos ATP
Og så er der de norske fonde
Det er vigtigt at ledelsen forstår at der skal redegøres for hvad man AKTIVT gør for at konvertere design wins til ordrer.
Vi har ikke glemt Lenovo 2021, Heine, et design win der i al stilhed, og helt uden forklaring, blev lagt i graven.
https://www.napatech.com/media/press-releases/napatech-secures-lenovo-design-win/
Og næste stop er ellers Mark Jessen hos ATP
Og så er der de norske fonde
Det er vigtigt at ledelsen forstår at der skal redegøres for hvad man AKTIVT gør for at konvertere design wins til ordrer.
Vi har ikke glemt Lenovo 2021, Heine, et design win der i al stilhed, og helt uden forklaring, blev lagt i graven.
https://www.napatech.com/media/press-releases/napatech-secures-lenovo-design-win/
Redigert 18.02.2025 kl 19:32