Bladet Kapital roper KJØP igjen

Slettet bruker
RECSI 30.03.2021 kl 14:42 4841

https://kapital.no/investor/investornytt/2021/03/30/7642187/ny-rec-opptur-i-sikte

G 14 de nevner har gjort masse ansettelser i Moses Lake ved REC sin fabrikk bare siden nyttår og planen er en kommersiell anode fabrikk på eller ved annlegget til REC. Denne KOMMER og er planlagt med breaking ground i 2021 iflg selskapet selv og REC, som igjen vil si åpning av Moses lake fabrikken. Så kommer alt annet i tillegg, se andre tråder.
les her for å forstå mer
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium%E2%80%93silicon_battery

For å nevne Sila, har de også laget paten som inkluderer silan gass... REC leverer mindre mengder til de i dag allerede. Da er det bare legge 1+1 sammen for å tenke ut de mulighetene som ligger foran REC for øyeblikket..

Ikke første gang fra bladet kapital.

Siste kursmål fra arctic var 28 kroner nylig med potensiale 60-90 kroner kom også nylig.

Markedet henger langt etter i prisingen av REC for øyeblikket. Fundamentale styrkes fra uke til uke.
Prisene fortsetter ukentlig med høye oppganger.
Kina begynner lempe på restriksjoner grunnet råvare mangel innen sol industrien.

Nå må markedet våkne opp!
Redigert 30.03.2021 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
30.03.2021 kl 14:58 4664

WOW!

Og fremdeles står det allmektige markedet med tommeltottene langt opp i ræva på aksjer som NHY,NEL og what the hell?!?!?

Nei, her blir jeg sittende til buksene faller


Edit: Gammel artikkel med ny dato?
Redigert 30.03.2021 kl 15:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2021 kl 15:14 4464

Veldig bra!
Denne Bertheussen i Kepler Cheuvreux er imidlertid en skøyer. Han tror ikke noe særlig på at silan-anoder blir noe av, og viser til flere andre løsinger. Hvilke er det, innen rimelig tidshorisont? Og vil andre alternativer bli enerådende i et enormt voksende marked? Han må snarest ringe Daimler og Sila Nano og fortelle det han vet, slik at de ikke kaster bort mer tid og penger på en død hest.
Slettet bruker
30.03.2021 kl 15:20 4367

Kan være den ble laget for noen uker tilbake, men er først i dag tilgjengelig åpent
Slettet bruker
30.03.2021 kl 15:41 4142

Det gjorde Nas aksjonærene også,de ble kledd helt nakne🤑
Slettet bruker
30.03.2021 kl 15:49 4036

Står hold, 10 kr. Og at moses lake kanskje åpner i 2023. Var vell ikke noe nytt?
Tanjiro
30.03.2021 kl 16:15 3810

Enig, markedet må slutte å sove, men er det noe markedet liker så er det konkrete nyheter. I mellomtiden kan jo vi som allerede ser potensiale akkumulere så mye som mulig før resten kommer. Er nå snart 1 måned siden Røkke gikk inn som styreleder her. Fortsatt null kommentar på hvorfor han ville inn 2 måneder før, vi som stemte han inn forlanger en forklaring og dette vil komme.
Kjellefant
30.03.2021 kl 20:08 3205

Nå er innlegget fra kapital også på FA.
Selv om det er en gammel utgave, får vi håpe at dette kan gi en boost i morgen
Slettet bruker
30.03.2021 kl 21:03 2830

Det som er så positivt med at markedet sover er at vi i mellomtiden får akkumulert mer og at vi vet om nyhetene før finansmedia publiserer dem, ergo sitter vi med en stor informasjons fordel ovenfor den vanlige aksjonæren på gata, men sannheten er jo at vi ikke konkurrerer med dem, men de store, så det er dårlig trøstepremie.

Bare for å sette ting litt inn i perspektiv: Jeg mener at kostpris på Butte alene bør forsvare dagens markedsverdi. Teknologi, knowhow, patenter, flere tiårserfaring, viktigheten av polysil., fabrikker eller politikk som variabel blir rett og slett ikke inkludert i markedsverdien. Ta en titt på lukket nyhetstråd opprettet av Flyers. Kommer jo artikler daglig som viser hvor fremtiden er på vei til, men markedet trengs å mates med en teskje. Markedsverdi på usle 7 milliarder er rett og slett pinlig. Her snakker vi ikke om å bli priset som ESG aksje med fremtidig EBITDA, vi snakker om at selv dagens situasjon ikke blir priset inn, fordi "markedet" er redd for at REC er på vei til konkurs? Emisjonen har til og med blitt utført, men hvor er prisingen av dette inn i markedsverdien? Jeg ser at noen av dere på Hegnar hadde solgt aksjene for 50kr, fair det og er god gevinst, men potensialet til dette selskapet er flere hundre kroner.... med forhåpentligvis god utbytte flere år i fremtiden.

Uavhengig ønsker jeg å påpeke at når børsmeldingen først kommer (og det er kun snakk om tid) vil aksjen nærmest eksplodere og det blir trangt inn i inngangsdøren. Det jobbes enormt med bak kulissene og jeg antar at Røkke ikke kan si noe ennå ettersom det er innsideinformasjon. Dette henger også godt med at ingen fra styret verken har kjøpt eller solgt aksjer siden hva da? Oktober hvis jeg husker riktig? Tore Torvund sa allerede på energy conference, noen måneder tilbake at de er i dialog med flere selskaper som er intr. i produktet til REC for sine batterier. Forhandlinger tar litt tid, spesielt når Butte suser og går - REC er ikke desperate og dette kom også frem i rapporten selskapet utga nylig. Det er Røkke som styrer bilen her, stoler på at han kan veien med all kjøre erfaringen han sitter med (metafor brukt, for ordens skyld).

I morgen lærer vi også mer om Biden-administrasjonen sine planer for hvordan de skal bygge infrastruktur for fornybart i USA - og her kommer REC Silicon perfekt inn. Husk at REC vinner uansett hvordan en vender og vrir på det. Kina åpner markedet? Kunder. Biden-administrasjonen tar sterke subsidier og øker skatt for å bygge fornybare verdikjeder? Kunder. Langsiktig har makro politiske situasjonen samt verdenssatsning på grønt virkelig minimalisert den kalkulerte risikoen med REC.

Kort oppsummert: Billigsalget fortsetter, men jeg gjentar spørsmålet jeg har stilt dere ofte; hvor lenge vil dette vare? Det har vart alt for lenge allerede.

I morgen blir spennende og jeg blir ikke overrasket om VP eller andre aktører tar endelig avgjørelse basert på planen Biden-administrasjonen legger frem, ikke bare i morgen, men fremover. Biden har holdt sitt ord. Første prioritet var covid-19 pandemien, nå vil han rette øynene sine mot å revolusjonere industrien i USA.
Redigert 30.03.2021 kl 21:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2021 kl 21:07 2792

Innlegget i kapital er fra i dag!
MorganKane
30.03.2021 kl 21:50 2504

Kapital kommer med gammelt nytt, men det er positivt at de også ser at aksjen er undervurdert.

Når det gjelder Bertha, så er det garantert at han tar feil. Det er sannsynlig at det kommer flere parallelle silisium løsninger, men det er siliane som er enklest/best å benytte for å få "mettet" anoden med silisium. Det burde han vite hvis han har satt seg inn i saken, men det har han jo ikke gjort. Han sier at han ikke har vurdert REC på en god stund. Gamle analyser har null verdi for et selskap som REC. Der skjer det ting raskt.

Jeg mener bestemt at det bare er å lene seg tilbake og laste sakte men sikkert opp i suppene, men aldri bli for grisk. På kort sikt vet man aldri, men jo mer tiden går, jo nærmere er det til den eksploderer!
Redigert 30.03.2021 kl 21:51 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
30.03.2021 kl 23:51 2007

For et tullete innlegg, hva har denne karen fått i seg? Det som er så positivt med at markedet sover er at vi i mellomtiden får akkumulert mer og at vi vet om nyhetene før finansmedia publiserer dem, ergo sitter vi med en stor informasjons fordel ovenfor den vanlige aksjonæren på gata, men sannheten er jo at vi ikke konkurrerer med dem, men de store, så det er dårlig trøstepremie.

Biden har holdt sitt ord. Første prioritet var covid-19 pandemien, nå vil han rette øynene sine mot å revolusjonere industrien i USA.

Er det ikke noen med vett her, kun hausere som skriver om drømmer og fantasier?
Redigert 30.03.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2021 kl 00:03 1893

Les min historikk. Nevn en ting jeg sa som ikke endte opp med å skje. Du kaller det haussing, jeg kaller det for å predikere fremtiden basert på informasjon tilgjengelig.

Snakk med meg om noen måneder og noen år i fremtiden, så får vi se hvem som har tullete innlegg og hvem som har et enda større bank konto. Faktisk, snakk med meg i morgen etter Biden-administrasjonen sin fremleggelse for fornybar sektor i USA.

Men så må jeg også si at sauer som deg vil alltid brøle "bæææh bææææh bææææh" hver gang dere ikke forstår noe. Vant med sånne som deg, men så er spørsmålet mitt det samme; Hvor er de tidligere sauene bortsett fra nesevis nå? Borte, akkurat som du vil bli i fremtiden, mens vi som har vært her en stund? Vi vil fortsette å være her og ha noe å vise til bortsett fra ren snakk og luft (om et tema hvor du sitter med nada kunnskap i tillegg....)

Kritiser selskapet en gang så skal jeg sette deg på plass. Du kritiserer oss haussere, la oss se hva slags kunnskap du sitter med rundt selskapet eller politiske situasjonen som utspiller seg i verden og hvordan det vil påvirke REC. Vær så god, la oss se hva du er god for :)

EDIT: Selvfølgelig....

Sandsli invest
26.03.2021 kl 22:32
1971
Når det lyses ut jobber i ML for oppstart da er det påtide å kjøpe, når det skjer..... Q2 2023 er nå min mening for det er mye som skal avklares, settes istand og avtales. Sitter på RECsi aksjer som jeg ikke fikk solgt for 23 i februar, de har jeg i skuffen enn sålenge. KIR kunne vært mer informativ ang RECSI.

Q2 2023? Vurdert å tenke selvstendig i livet ditt - eller tror du kun på hva andre forteller deg? Vet du hva problemet med Hegnar er? Det er fylt med slange tradere slik som deg, som bytter mening konstant basert på aksjekurs. Er så trist, fordi det finnes også investorer her som faktisk har tro på selskapet, men de må luke gjennom millioner av kommentarer, fordi sånne som deg har tatt helt over her. Sånne som deg er bare gamblere, dere danner grunnlag basert på aksjekurs og ikke fundament - og tro meg, du kommer til å brenne deg.
Redigert 31.03.2021 kl 00:11 Du må logge inn for å svare