Digital Diagnostics AG - insolvens melding i Handelsblatt!

hvaskjera
LIFE 01.04.2021 kl 11:58 52218

Vel informerte kilder forteller at DD har gjennom en rettet emisjon hentet kapital som da også gir en utvanning av eksisterende aksjonærer. LC har ikke meldt at de er med i emisjonen(noe som bryter med Vedtektene i selskapet) eller bekreftet at emisjonen har funnet sted. En utvanning i DD kan ha redusert LC andel i DD fra 25% til 20% Slik markedet er informert så skal DD betale utviklingen av Sencell mot at LC fikk eierandel i DD. Markedet er usikker på om denne finansieringer har funnet sted. Dette kan være en komplisert sak for LC da de blir utvannet i DD før forpliktelsene er gjennomført. Da får vi håpe at LC har en antidilution del i sin avtale. Siden betydelige tillitsvalgte og Bech Invest har solgt seg ut(ned) av LC, hvorav Styreleder har fått kjøpe 5% i DD(hvorfor undres vi), så skal det bli spennende å finne ut om noen av disse kommer på aksjonær listen til DD. God Påske!
Redigert 03.04.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Dubois
05.04.2021 kl 13:13 2950

Er det noen som kjøper opp life så er det mest sannsynlig Sanofi.

"Lifecare has undergone a complex and robust evaluation and due diligence process from Sanofi scientists and business department, including a detaild review of the product development plan and its funding"

"Sanofi has also evaluated the commercial aspects of Lifecare´s Sencell relative to Sanofi´s present and future product portfolio and the competitive landscape"

"Sanofi will pay EUR 290,000 in four instalments with EUR 190,000 was paid on the initiation of the first phase"

Zolly
05.04.2021 kl 13:40 2861

Liker spesielt «including a detaild review of the product development plan and its funding»

Tydeligvis ikke grundig nok arbeid iom at all funding nå er ikke eksisterende.. Den forsvant med DD’s konkurs.

Redigert 05.04.2021 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
True
05.04.2021 kl 13:47 2837

Jeg foreslår at alle bare dumper denne aksjen til helvete førstkommende tirsdag og kjøre dette selskapet ned i senk! Om det så skulle vært en smuuuule sjanse for at han faktisk fortalte sannheten er det litt for sent nå. Nok er nok!

Jeg tar det 8K tapet med glede dersom det viser seg at Holter har hodlt oss aksjonærer for narr og ruinerer hele fyren!
Redigert 05.04.2021 kl 13:48 Du må logge inn for å svare
doctor
05.04.2021 kl 13:58 2812

Må igjen forundres over alle som ønsker denne ned. Utvikling, medisinsk innovasjon, farma, dette handler om mennesker og det setter begrensninger på hvor raskt man oppnår resultater. Ser man på Nano, TRVX og BGBIO så er jo fellesnevneren lovnader som ikke er materialisert. I Nano håpet man på et nytt Algeta, i Bergen Bio er det problemer med enrolment på kjerneterapi og fokus har nå blitt behandling av Covid syke pasienter. TRVX er osgå sikkert bra, men immunterapi er ærlig talt noe for de virkelig store som f.eks. AstraZeneca som satser alt innen denne genren.
Kbb
05.04.2021 kl 14:01 2822

Kan en sikre seg 100% av virus testen som kan brukast til nye virus så er det en positiv ting til selskapet som vil ha større verdi en ka en har i dag.Virustesten er no berre et side produkt av selskapet.
Kbb
05.04.2021 kl 14:01 2818

Kan en sikre seg 100% av virus testen som kan brukast til nye virus så er det en positiv ting til selskapet som vil ha større verdi en ka en har i dag.Virustesten er no berre et side produkt av selskapet.
optimist68
05.04.2021 kl 14:03 2811

Sencell patenten i Europa må være verdt endel. De som har handlet på merkur og kjøpt vekstselskaper innenfor bioteknologi må regne med overraskelser og opp og nedturer. Ingen grunn for at Lifecare ikke skal bli ett selskap som kommer godt ut av dette
True
05.04.2021 kl 14:17 2769

Jeg tror de fleste her inne er vel inneforstått over potensialet til Life, ellers hadde ingen investert i selskapet. Det hjelper fint lite mtp. den informasjonen som har kommet fra ledelsen. Det minner bare mer og mer som et luftslott eller en kreativ scam.

Skal denne meldingen som beleilig har kommet ut rett før sjebnedagen i morgen (som Holter vet meget godt om!) liksom beroe oss aksjonærer? Meldingen er full av luft, vage setninger uten noe som helst konkret innhold og står sterkt i kontrast mot tidligere meldinger vedr. DD's såkalte "progresjon". Holter minner bare mer og mer som en sleip politker som gjør alt han kan for å holde saueflokken ombord for å redde seg selv.

Nei, senk hele skipet sier jeg bare. Teach them a good lesson!
Dubois
05.04.2021 kl 14:20 2757

Eller du kan dumpe aksjene dine på 2kr imorgen og lære deg en lekse den dagen lifecare står i tosifra, Tolmodighet lønner seg, ikke å være medgangssuporrter.
SomSa
05.04.2021 kl 14:25 2741


Er ikke Holter advokat? Antar at han vet hva er straffbart. Oslo børs bør stanse handelen i Life inntil videre og kreve dokumentasjon på alle påstander har selskapet presentert til markedet.......
True
05.04.2021 kl 14:31 2604

Helt enig. Det er ikke baissing, det er snakk om sunn fornuft mht. hva som faktisk har kommet frem den siste tiden. Dersom man fortsatt skal være investert i Life, vil det være kun på en god magefølelse om at dette ordner seg og ikke noe annet. Tilliten er nærmest ikke-eksisterende på dette tidspunktet.
True
05.04.2021 kl 15:06 2492

Helt enig at panikksalg er en uting, men jeg anser ikke å selge seg ut på tirsdag som panikksalg, heller et fornuftig valg basert på hva som har kommet frem. Man risikerer å tape litt vs å tape alt på dette tidspunktet. Man skal se seg veldig heldig dersom kursen går opp igjen og Life faktisk leverer det de har lovet på sikt. Og da lever man kun i håp og tro, ikke på tillit.
True
05.04.2021 kl 15:28 2454

Den artikkelen der sier egentlig sitt! Les hele artikkelen og overbevis meg hvorfor ikke dette minner mer og mer om en veletablert scam med flere store aktører? At jeg ikke har fått med meg den artikkelen tidligere.

Nei, ser jeg tilbake nå så har Lifecare fra dag 1 fremstått som noe som er for godt til å være sant. Selv jeg som er en særdeles kritisk person, både til meg selv og andre har gått 5 på her og levd i god tro. Jeg sier ikke at det er 100% tilfellet, men det skal mye til for å overbevise meg på dette tidspunktet.
True
05.04.2021 kl 15:40 2419

Tror faktisk ingen har bedre tålmodighet enn meg her inne. Faktisk alt for god tålmodighet. Men så er det også hva og hvem man skal ha tålmodighet til.

Tålmodighet er forresten ikke stikkordet her, det er "tillit", en tillit som er så skjør som det kan få blitt.
True
05.04.2021 kl 15:43 2409

Ja for Advokater gjør jo aaaaldri noe straffbart ;-) Var det ikke nå nylig en Advokat i mediene som hadde svindlet folk for millioner av kroner? Er det noen som er kjeltringer, så er det jo nettopp Advokater!

De kjenner loven og står derfor ofte over den. Du skal være heldig dersom du finner en Advokat med integritet. Ellers kan du alltid gå til stjerneadvokaten Elden som for øyeblikket kjemper for å få en kjent pedofil tilbake på gaten...
bj111
05.04.2021 kl 15:47 2396

Har du ikke tillit så er du kortsiktig i følge menighetslederne. Spiller ingen rolle om du har sittet 1 mnd, 1 år eller 10 år. Du har blitt en kortsiktig trader eller sviker av menigheten. Du skulle følge din ektefelle (her Life) i gode og onde dager til døden skiller dere av. Spiller ingen rolle om du ikke har tillit. Det må du bidra med å bygge.
True
05.04.2021 kl 16:42 2295

Jeg vet dessverre bedre enn å låse meg fast til noe jeg har investert i følelsesmessig. Da ser man kun det man vil se og hører det man vil høre. Men ingen kan løpe fra sannheten og sannheten er enkel og grei; Life har sviktet sine aksjonærer gang på gang.

Ha det i bakhodet i morgen til dere som er interessert i å gjøre et "kupp" på en fallende aksje som muligens ikke vil gå over 5kr igjen. I allefall ikke i nær fremtid med mindre ledelsen i Life fortsetter å hausse opp aksjeprisen basert på luft og falske lovnader.

Det eneste som kan redde denne aksjen nå er konkrete bevis på fremdrift, og da snakker vi mye mer enn en patent. En god ide betyr ingenting med mindre den blir satt ut til livs...
Slettet bruker
05.04.2021 kl 16:46 2317

Der er temperatur og sterke debattanter på begge sider her. Stiller 2 spørsmål i forkant av morgendagen:

1. Hva er kursen kl 1000 ? (ikke 0900).
2. Hva er kursen kl 1625?

Her kan du gjøre deg til profet- eller narr.

Mitt beskjedne tips er henholdsvis 3,6 og 4,10.



Slettet bruker
05.04.2021 kl 16:55 2306

3,3 og 2,8 hva får man hvis man vinner?
Redigert 05.04.2021 kl 16:55 Du må logge inn for å svare
Gullit
05.04.2021 kl 17:01 2298

Ja for da hadde fått godkjent til å teste på mennesker .. de jobbet med begge deler kompis. Rett skal være rett selv om det er veldig svart hvitt her.

https://www.lifecare.no/blog/regulatory-approval-for-first-in-human-clinical-pilot-evaluation
Slettet bruker
05.04.2021 kl 17:04 2292

Det er fremdrift. Sencell skal nå utprøves på mennesker. Som doctor skriver før i dag kreves det mye dokumentasjon for å få lov til det. Det betyr at det er «baller» i teknologIen.
Skjønner din kritikk av ledelsen, men diabetes blir det aldri slutt på så etter en dipp nå er det en oppside og den skal jeg sitte på.
Slettet bruker
05.04.2021 kl 17:09 2287

Vinneren har evner som Nostradamus og trenger således ikke mere penger. Heder og ære får du - samt et lyttende publikum på trådene dine i overskuelig fremtid.
Dubois
05.04.2021 kl 17:15 2274

Verdens 7 største legemiddelselskap synes etter en grundig gjennomgang at life er en så stor scam at de gir 290k EUR. Om baisserne vil slutte å være baissere så er det bare å komme med konstruktiv kritikk av ledelsen istedenfor å komme med scam tull. Det er mye sinne når man kun kjøpte for digid og så finnes ikke digid mere. Men hva er egentlig DD? det er kun en tom organisasjon uten penger og uten sterke eiere. Life har mye bedre forrutsetninger til å skaffe kapital enn dd, fordi life faktisk sitter på garantier i form av patenter. Det er mye bedre å sitte på 100 enn 25% eierskap i kapitaliseringen av alle andre bruksområder enn diabetes.
Furubonden
05.04.2021 kl 17:18 2265

Ser på dette som en morsom gjettekonkurranse. Antar det blir trangt ut døra i morgen tidlig, og vi ser 2 tallet. Gjetter på ca kr 2,83 klokken 10.00.
Så vil den gå litt opp utover dagen og ende opp på kr 3,56 kl 16.25.
Mer spennende er det hva den står i når vi kommer til oktober. Min gjetning er at den da vil ha passert 8 tallet. Dette grunnet nyheter rundt forgetdiabetes. Men som sagt, kun gjetning!
Winter is Here
05.04.2021 kl 17:19 2267

Etter å ha lest de artiklene fra 2020 (se under) om Digital Diagnostics AG startet det hele ligne mer og mer på en "Scam". Jeg startet å grave litt om Digital Diagnostics AG og hvor mye som ble egentlig gjort. De har meldt at de har søkt om å godkjenne testutstyret både av FDA i USA og BfArM i Tyskland. De godkjenner og autoriserer blant annet medisinsk utstyr for kommersiell bruk. Jeg er ikke så kjent med tyske BfArM, med FDA er jeg kjent med. Databasen til FDA er tilgjengelig for alle, jeg antar søknaden ble aldri godkjent, men ville gjerne vite hva som står i den og hva de har søkt om. Men fant ingenting, jeg trodde noe ville fortsatt være tilgjengelig selv uten godkjenning. Det er mulig jeg kan ta kontakt med FDA for å høre, dere får hjelpe med meg om dere kan med å ta kontakt. Som sagt jeg vil gjerne vite hva de har søkt om og hvor vidt det stemmer med børsmeldingene. Skal se om jeg finner noe i BfArM sin database hvis den er tilgjengelig eventuelt ta kontakt med de direkte.

Kilde 1: https://e24.no/boers-og-finans/i/vAAJBw/lifecare-sjefen-visste-ingenting-om-skandalepartner
Kilde 2: https://e24.no/boers-og-finans/i/OQQ58k/lifecare-aksjonaer-langer-ut-mot-styret
Kilde 3: https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/10/20/7578875/covid-19-testselskapet-digital-diagnostics-er-verdt-fire-ganger-sa-mye-som-eieren-lifecare
Redigert 05.04.2021 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2021 kl 17:26 2232

Kan jeg heller få et tomt cantisense-apparat i plast (uten elektrisk innmat), som jeg kan posere med, til intervjuer?
Redigert 05.04.2021 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
Dubois
05.04.2021 kl 17:28 2236

Du har helt rett i at DD er en scam, men ikke sånn type scam du tror. Hvem er det som har puttet penger i DD, disse 80 mill, IMS, human data osv. Det er disse som er scammet for 80mill, Lifecare sitter på teknologi som er et langt sted videre fra da jv ble inngått. Samtidig som de er i en posisjon til å kapitalisere på alt helt selv, uten å ha brukt en eneste krone de siste to årene.
Slettet bruker
05.04.2021 kl 17:30 2236

Da må du nesten høre med Holter😉
Mister83
05.04.2021 kl 17:45 2176

For en dum ting å skrive, DD har selv fortalt at de har forsøkt å kapitalisere selskapet. Det har de ikke lykkes med. Dersom det var et snev av sannhet i hvor langt testen eller potensialet med testen så hadde finansieringen vært uproblematisk, folk og andre selskaper hadde stått i kø.

Holter planter et frø i børsmeldingen om at det kanskje kan være aktuelt å overta boet. Frøet plantes fordi han vet hvor enkelt det er å manipulere småsparere. De fleste oppegående forstår at det er tull å overta noe som har mislykkes, det er tross alt en grunn til de har mislykkes.
Gullit
05.04.2021 kl 17:49 2165

Godt skrevet det, men de som bruker masse tid her ønsker selvsagt noe. Flere håper nok på billig inngang, ingen er her for å bare være snill gutt.. så fortsett å baise i vei, jo mer tro har du nok innerst inne..
Dubois
05.04.2021 kl 17:52 2157

Se for deg et selskap som har et produkt som er godkjent, ergo fungerer produktet. Så vi vet det fungerer, men selskapet med produktet har ingen eierskap over teknologien i produktet. Ingen garantier å gi til potensielle investorer. Det blir som noen skrev her, et plastikk produkt uten innhold, ville du investert i det? jeg ville ikke.
Slettet bruker
05.04.2021 kl 17:53 2156

Tviler sterkt på at de som er negative til aksjen her inne, ønsker å kjøpe seg inn til en billig penge.
Mister83
05.04.2021 kl 18:07 2106

Men Lifecare gir et likviditetslån fra en allerede lite kasse? Hadde testen fungert slik som meldt så hadde testen vært på markedet for lengst.

Mister83
05.04.2021 kl 18:08 2103

De som er negativ ønsker billig inngang og de som er positiv ønsker høyest mulig utgang?
True
05.04.2021 kl 18:12 2107

Med mindre det er rette strategi mht. å få ned snittet for å så selge seg ut senere med gevinst. Spørsmålet er da heller, vil det bli noe senere eller vil kursen fortsette å falle, og aksjen blir omsatt på ørenivå fremover?

En ting er sikkert, dersom kursen går opp igjen, enten i nær eller sen fremtid, vil det mest sannsynlig kun være basert på løgn og bedrag... Det burde være ganske klart nå. Spill spillet tilbake akkurat som Gamestop-aksjonærene sier jeg bare...
Dubois
05.04.2021 kl 18:12 2109

Så det vi vet er at testen oppdager covid 19, med mindre du påstår at disse (https://www.helmholtz-hzi.de/en/) lyver.
Vi vet ikke om den lar seg masseproduseres. Ifølge holter så har de løst problemer knyttet til produksjon og det gjenstår kun testing for å CE merkes. Men det er jo ingen her som tror på holter.
True
05.04.2021 kl 18:21 2076

Greit nok, men still deg selv spørsmålet mtp. det som har kommet frem de siste månedene og historikken til Ledelsen i Life og DD - kan du stole på det?
Redigert 05.04.2021 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
05.04.2021 kl 18:24 2070

Glemte å legge til at, hvor mange antigentester dere kjenner til som tar 5 minutter ? Så vidt jeg vet så er det Abbott (stor farmasøytisk bedrift) som har en GODKJENT maskin som har mulighet til det, hørte også at det er også dyrt å bruke den. Andre godkjente antigentester tar over 10 min for å gi resultater, mange av de ikke krever en maskin for å få svar. Dere får rette meg hvis jeg tar feil, men jeg tror noe er muffens med DD.

https://www.lifecare.no/blog/5-minute-covid19-test-succeeded
Redigert 05.04.2021 kl 18:26 Du må logge inn for å svare
True
05.04.2021 kl 18:29 2048

Har jeg vært skråsikker altså? Jeg har i allefall gjort en elendig jobb med å forsikre meg om at alt er på sitt rette med dette selskapet og heller sett meg blind på produktet og forventningene rundt det. Veldig farlig i dette gamet.

Jeg er uansett ikke skråsikker på at Life er et luftslott drevet av en gjeng lystløgenere og bedragere, men basert på hva som stadig vekk kommer frem, minner det mer og mer på det - og det er nok for meg til å ta hatten min å gå og plassere pengene mine i tryggere selskaper.

Mitt dillemma nå er hva som er best exit-strategi? Konklusjonen jeg har kommet frem til dersom kursen vil gå under 3kr i morgen er at det faktisk kan være best å investere mer for å dra ned snittet, for å så selge seg ut når kursen går opp igjen. En risikabel strategi, men da spiller jeg i det minste spillet tilbake til disse luringene.