Digital Diagnostics AG - insolvens melding i Handelsblatt!

hvaskjera
LIFE 01.04.2021 kl 11:58 52226

Vel informerte kilder forteller at DD har gjennom en rettet emisjon hentet kapital som da ogsÄ gir en utvanning av eksisterende aksjonÊrer. LC har ikke meldt at de er med i emisjonen(noe som bryter med Vedtektene i selskapet) eller bekreftet at emisjonen har funnet sted. En utvanning i DD kan ha redusert LC andel i DD fra 25% til 20% Slik markedet er informert sÄ skal DD betale utviklingen av Sencell mot at LC fikk eierandel i DD. Markedet er usikker pÄ om denne finansieringer har funnet sted. Dette kan vÊre en komplisert sak for LC da de blir utvannet i DD fÞr forpliktelsene er gjennomfÞrt. Da fÄr vi hÄpe at LC har en antidilution del i sin avtale. Siden betydelige tillitsvalgte og Bech Invest har solgt seg ut(ned) av LC, hvorav Styreleder har fÄtt kjÞpe 5% i DD(hvorfor undres vi), sÄ skal det bli spennende Ä finne ut om noen av disse kommer pÄ aksjonÊr listen til DD. God PÄske!
Redigert 03.04.2021 kl 08:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
hmnei2
03.04.2021 kl 18:43 3208

NÄ er jeg helt ferdig med lifecare. Dette var drÄpen.
Ledelsen og styret i lifecare virker Ă„ vĂŠre helt inkompetente.

Joachim Holter, hvor skal man begynne. Han skal representere lifecare i styret til DD, sÄ klarer han ikke Ä fÄ med seg at de har sÞkt om konkursbehandling en gang. All informasjon han fÄr om DD, virker det som han fÄr gjennom media og facebook. Det hele er en gigantisk tragedie..

Styret er en tragedie i seg selv. Noen er kanskje gode pÄ diabetes, men Ä drive bedrift har de Äpenbart ikke peiling pÄ.

Hysing-Dahl som er styreleder satt jo og i styret under bethanien svindelen hvor en prest brukte mange millioner pÄ kokain og prostituerte.
Han viste sin inkompetanse der, og nok en gang nÄr de ingikk avtalen med DD hvor de gir fra seg teknologi, helt uten garantier, som ikke det var skandale nok, sÄ viste det seg at de forhandlet med en av de hovedmistenkte bak Wirecard skandalen. Han burde aldri fÄ sitte i ett styre igjen.

SÄ har du Pfutzman og Peterson, de kan sikkert litt om diabetes og akademia, men ikke sÄ mye mer enn det.
Krohnstad har jeg ikke peiling pÄ, men fam teigland har dratt inn jentungen sin som en slags gallionsfigur. Hun har ingenting der Ä gjÞre. Og det var hele styret det...

Hele selskapet stinker verre enn norwegian. Det lille jeg har igjen av lifecare aksjer, blir dumpet pÄ tirsdag, og jeg kommer aldri til Ä se meg tilbake.
Det er en tragedie at de i det hele tatt er pÄ bÞrs. Euronext burde hatt ett oppvaskmÞte, og ha en gjennomgang av kriteriene og sette krav til styret og ledelse.
Redigert 03.04.2021 kl 18:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tigerberget
03.04.2021 kl 18:51 3159

NĂ„ er det skrevet side opp og side med her uten at dere vet noe sĂŠrlig.
Styret vet jo ikke helt hva som foregÄr en gang.
Kanskje de bĂžr lese her?
hmnei2
03.04.2021 kl 18:54 3147

Ikke kom her og fortell meg at styret og holter ikke visste noe som helst. Det blir for dumt. NÄr e har fÄtt beskjeden, "jo testen blir utsatt litt", har de ikke hatt evne til Ä stille oppfÞlgningsspÞrsmÄl, hvorfor? Jo pÄ grunn av S-3 labratorie tilgjenlighet. Ja men hvorfor? Andre fÄr jo tilgang? Vi har prÞvd siden juni 2020?

Styret og lifecare har sviktet totalt.

De har bare godtatt svaret: jo pga tilgang til S-3 labratorier. Det blir for dumt.
Redigert 03.04.2021 kl 18:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
Mister83
03.04.2021 kl 18:55 3168

NÄr noen begynner et innlegg med Ä skrive at vedkommende aldri har sett sÄ mange amatÞrer pÄ et sted, da burde man forvente at vedkommende har litt kunnskap. I stedet kommer et innlegg som vitner om at vedkommende ikke forstÄr noe.

NÄr et selskap er insolvent betyr det at selskapet ikke kan betjene sine forpliktelser. Kreditorer stÄr dermed i fare for Ä tape ved en konkurs. Alt verdier tilhÞrer boet og bobestyrer sin jobb er Ä sikre kreditorer dekning.

Her mener altsÄ vedkommende at Lifecare har sammen med kreditorer avtalt Ä kjÞre DD konkurs fordi de Þnsker Ä frarÞve en medaksjonÊr verdier vedgÄ kjÞpe boet. Dette er selvsagt fullstendig ulovlig.
Slettet bruker
03.04.2021 kl 18:59 3152

Vi mÄ alle stole pÄ HP71. Han bruker Ä sitte pÄ mye god info. Folk fÄr velge selv. Jeg velger HP.
Dubois
03.04.2021 kl 19:00 3149

Det har aldri vÊrt en av de hovedmistenkte i wirecard skandalen i styret til Dd, holter skriver at verken eierne eller styret til Dd ble informert av ledelsen. Life er ikke pÄ bÞrs. Og er Life en scam er det fortsatt en scam pÄ 2kr.
Gullit
03.04.2021 kl 19:00 3150

Han forteller ogsÄ at de heller ikke kan utelukke at konkursbegjÊringen Äpner for muligheter som gagner Lifecare. »
Slettet bruker
03.04.2021 kl 19:02 3168

Gullit,
Virker som det har kommet en bullmelding:). Hva skjer?
Gullit
03.04.2021 kl 19:02 3171

Skal vi opp pÄ tirsdag da? Meget mulig att Lifecare kommer styrket ut her. Kanskje greit Ä avslutte det tyske samarbeidet og ta over hele sjappa.
Slettet bruker
03.04.2021 kl 19:04 3157

Takeover er jo bull. HĂžres helt kanon ut!!
Slettet bruker
03.04.2021 kl 19:08 3001

Hva f... er det dette du driver Ă„ buller

https://e24.no/boers-og-finans/i/oA2G9B/tysk-partner-har-begjaert-seg-konkurs-lifecare-fikk-ikke-forvarsel

I sÄ fall er du amatÞr!
Slettet bruker
03.04.2021 kl 19:09 2998

Ned 30 prosent, minst.
Mister83
03.04.2021 kl 19:09 2997

Samme som har fortalt om snarlig godkjenning i et Är og som sitter i styret i DD men ikke har fÄtt med seg de Þkonomiske problemene? Samme person som har blÞffet markedet hele veien.

HÞr pÄ han, han er troverdig.
hmnei2
03.04.2021 kl 19:21 2942

Ja, akkurat han ja. Joachim Holter, han bÞr du stole pÄ. God mann... Uansett, mange skal tape mye penger pÄ tirsdag.
Redigert 03.04.2021 kl 19:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
Dubois
03.04.2021 kl 19:30 2905

Man taper kun penger om man selger med tap, noe man kun mÄ gjÞre om man er sÄ dum Ä investerer med lÄnte penger.
Frodo80
03.04.2021 kl 19:31 2926

Skal lete lenge etter et selskap med flere rÞde flagg enn life. SkjÞnner det sitter langt inne Ä selge seg ut nÄr man har sittet Ä ventet i over et Är, mens det meste annet har gÄtt som ei kule. Var all inn i life for 1 Är siden, har redusert gradvis etter alle skuffelsen og kom meg helt forrige uke ca i null her, tar kanskje noen lodd nÄr jeg ser 2 tallet
Halleluja
03.04.2021 kl 19:32 2930

Skulle tro Lifecare var en sekt blitt sĂ„nn som "medlemmene" argumenterer her. Helt koko med full brainwash 😂
Bondeinvestor
03.04.2021 kl 19:33 2923

NÄ var det mye pÄ en gang her. Vi mÄ bare vente Ä se hva Lifecare drar opp av hatten pÄ tirsdag. Jeg personlig mistet troen pÄ DD etter siste forsinkelse. Det var grunnen til at jeg solgte brorparten av beholdningen min og kun sitter igjen med 40k aksjer her. SÄ kanskje dette er til det beste for testen? DD legges ned, og noen andre (big farma?) starter der DD slapp. Profesjonelle aktÞrer som vet hva de driver med og fÄr ting gjort!
hmnei2
03.04.2021 kl 19:41 2898

jeg dro inn ca 400 k tilsammen, de 2 gangene den var rundt 8 tallet. kom meg ut rundt 7.5. denne gangen tapte jeg ca 80k, nÄr jeg solgte pÄ forrige melding om utsettelse, sÄ har bare 5000 aksjer igjen. SmÄpenger, men allikevel irriterende at de kommer til Ä halveres pÄ tirsdag.

Alt i alt, sÄ er jeg og i pluss pÄ life.

Men som sagt, nÄ er det slutt.
Dubois
03.04.2021 kl 19:46 2921

«Det er sÄ mange rÞde flagg i Life» ja men nÄr den er 2kr mener du at de er borte. Det er bare latterlig.
Marketwatch
03.04.2021 kl 19:47 2953

Tror du skal vĂŠre forsiktig med Ă„ kalle andre amatĂžrer. Hele DD stinker, og det har det gjort siden Lifecare kom inn i bildet.
Du hevder det er store verdier i DD, da er selskapet ikke insolvent, og det kan dermed ikke slÄs konkurs. GÄr ut fra at reglene
er stort sett de samme i Tyskland som i Norge: det er styret i DD som har kompetanse til Ă„ begjĂŠre konkurs. IfĂžlge Holter
er det ikke avholdt noe styremÞte, ihverfall ikke med han tilstede. Har inntrykk av at Lifecare gang etter gang har mÄttet
drive med brannslukking nÄr det gjelder nyheter fra DD. FÄr hÄpe det ikke er skuslet bort store summer i DD, pÄ en test
det aldri blir noe av. Dersom det imidlertid viser seg Ă„ vĂŠre tilfelle, da bĂžr aksjonĂŠrene i Lifecare si takk og farvel til styre og ledelse.
Slettet bruker
03.04.2021 kl 19:50 2948

Hva fÄ deg til Ä tro at profesjonelle aktÞrer skulle gidde Ä samarbeide med Lifecare? Og hvorfor har ikke det skjedd for lenge siden? Skandale selskap DD har aldri hatt noen exklusiv avtale med Slurvcare.
Dubois
03.04.2021 kl 20:01 2896

Ja kursen gÄr alltid 2 skritt frem ved nyheter om sencell og 2 skritt tilbake ved nyheter om Dd.
Bondeinvestor
03.04.2021 kl 20:06 2878

Ja, de hadde aldri noen eksklusiv avtale, men det jeg tenker pÄ nÄ er at big farma tar over testen til DD. Det kunne de ikke gjÞre tidligere da DD ikke var konkursbegjÊrt.

Det er kun en tanke. Mest sannsynlig tar jeg helt feil her. En ting er sikkert; LC fÞrer aksjonÊrer bak lyset gang pÄ gang. Og det verste er at, om dette gÄr sÄ ille som vi tror sÄ er det vi smÄ aksjonÊrer som lider store tap. FÞRst ved at kursen massakreres, etterfulgt av en kraftig utvanning. Eliten og ledelsen vil komme fint, eller bedre ut av dette. Og myndighetene som skal regulere sÄnt? Vel, de stÄr der som vanlig og klÞr seg i ba**ene.

Men men, vi fÄr se hva LC drar opp av hatten pÄ tirsdag. Jeg lever i hÄpet, selv om det begynner Ä bli mindre og mindre..
Gullit
03.04.2021 kl 20:22 2812

Tror dette ender i favĂžr Lifecare selv om mange gjĂžr alt de kan for Ă„ svartmale. Vi var Lifecare fĂžr DD ogsĂ„. Ingenting som er forandret der. SĂ„ fĂ„r vi se hva fremtiden bringer. Kanskje vi stĂ„r sterker nĂ„r DD er ryddet unna. God pĂ„ske folkens🐣
Slettet bruker
03.04.2021 kl 20:31 2803

Gullit. Du som kun er inne for diabetes delen til Life, gikk du inn i selskapet fĂžr eller etter nyheten om millions to market?
Det virker som mange bruker diabetes delen som en unnskyldning for Ä fortsatt sitte i aksjen, selv om jeg er ganske sikker pÄ at de gikk inn i aksjen grunnet millions to market.
Gullit
03.04.2021 kl 20:38 2812

Lenge fÞr.. men det har vert en Berg og dalbane etter hurtigtest racet. PÄ en mÄte greit om DD er historie, har vert mye rot i kommunikasjonen fra tysk side. SÄ kan vi hÄpe pÄ att det er andre som Þnsker teknologien, gjerne noen stÞrre mer etablerte. SÄ gÄr diabetesdelen stadig pÄ frem, de har jo meldt muligheter for snarvei til markedet der ogsÄ. Har ikke voldsomme summer her, men vurder kjÞpsknappen om det skulle bli ras imorgen. Med eu stÞtte til diabetesforskning sÄ stÄr fortsatt Lifecare sterkt. Om det blir emisjon sÄ er vel det rimelig vanlig i biotek. Har nylig hatt det i nano.. blir spennende Ä lese melding. SÄ mÄ folk gjerne synse om hvem som vet hva og hvem som er skurker. Det blir for dumt spÞr du meg..
Redigert 03.04.2021 kl 20:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.04.2021 kl 20:42 2794

Egentlig sÄ er det vel ett fett om DD gikk konk..
Testen hadde kommet pÄ markedet fÞrst kanskje 3-4 Är etter at pandemien har lagt seg uansett..
SĂ„ Ă„ tro at potensielle inntekter fra DD ville hjelpe LC de nĂŠrmeste Ă„rene er jo bare tull..

Det som er bekymringsverdig er tilliten til ledelsen... Hvor mye visste de om at dette kom til Ä skje (sÄ fort)???
Mister83
03.04.2021 kl 20:48 2790

Gullet,

Du har mast om godkjenning rett rundt hjÞrnet ukentlig og anbefalt folk Ä kjÞpe aksjen. Du har bommet totalt og nÄ stÄr du fremdeles Ä forsvarer ledelsen etter de gang pÄ gang har lÞyet aksjonÊrene og deg rett i trynet.

Vet utmerket godt hvor kjipt det er nÄr kursen raser. Satt i txp som har falt 30% pÄ knappe to dager.

Du har totalt skivebommet pÄ alt du skriver og fremdeles klarer du ikke Ä anerkjenne de som har hatt rett. De har jo bare vÊrt ute etter billige aksjer.

NÄ skal kursen kraftig ned, DD skal prises ut og den vil falle ytterligere ned fordi tilliten til ledelsen er vekke. Kommer det en emisjon er det krise for ingen stÞrre investorer vil rÞre aksjen. Det holder neppe med den vanlige 10% rabatten for Ä fylle boken. Det er smÄsparere som deg som kommer til Ä tape stort pÄ dette.

Ingen big farma rĂžrer selskapet med en fullstendig udugelig ledelse.
Kajtek
03.04.2021 kl 21:13 2689

Jeg gikk inn i Life pga. diabetes. Det var det jeg leste i Finansavisen om og ble imponerte av. Jeg ventet nÄr de skulle pÄ Merkur Market, sÄ kjÞpte jeg det. Jeg hadde ikke noen anelse om DD da. Det klart, det hadde vÊrt skikkelig gÞy hvis det hadde klaffet med DD men nÄ gikk det ikke slik. Men jeg har tro pÄ Life. Kursen vil sannsynligvis dette kraftig ned men om et par, tre mÄneder kommer den til Ä gÄ opp igjen. Jeg tror at LC vil finne en lÞsning. De gÄr ikke konkurs pÄ grunn av DD. De har veldig bra produkt som de fÄr forlenget patent pÄ. Det vil komme seg.
retur
03.04.2021 kl 21:17 2676

Er ikke sÄ godt kjent med life. Har de kun diabetes Ä lene seg pÄ er det jo hÞyrisiko de lux. Hva om den ikke blir godkjent?
optimist68
03.04.2021 kl 21:40 2576

Samme her, gikk inn av samme grunn. Men makan til stĂžy rundt dette selskapet.
Winter is Here
03.04.2021 kl 21:48 2534

Ikke bra nyheter
Redigert 04.04.2021 kl 17:42 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kaloix
03.04.2021 kl 21:55 2507

Mye stÞy rundt det som betyr minst, jeg tror Lifecare klarer seg bedre uten DD hvis det blir tilfellet, mer fokus pÄ diabetes og sencell som er kjerneomrÄdet til LC. SÄ fÄr andre ha det sÄ gÞy de vil med at noen setter diabetes foran hurtigtest.
LC har vel heller ingen eksklusiv avtale med DD angÄende hurtigtesten? Andre kan komme og ta over dette arbeidet eller LC kan fullfÞre selv? Hele DD fremstÄr som stÞy for min del og var ikke grunnen til at jeg kjÞpte aksjer her nÄ nettopp. Bli ferdig med DD og kom dere videre. Lifecare er et Bergen selskap, finnes investorer der ogsÄ som kan bidra hvis det trengs.
Dubois
03.04.2021 kl 22:22 2401

Winter is Here skrev Ikke bra nyheter
Det er ingen selskaper som starter utvikling etter Ä ha kommet pÄ bÞrs. Det Ä kunne hente penger er grunn nr 1 med en bÞrs, og selskaper under utvikling trenger penger. Men aksjekursen vil vÊre lav og risikoen hÞy nÄr selskapet mangler et produkt pÄ markedet.
Slettet bruker
03.04.2021 kl 22:35 2348

Tror vi har et godt produkt her...ha litt is i magen. Snakk om tid.😁