Digital Diagnostics AG - insolvens melding i Handelsblatt!

hvaskjera
LIFE 01.04.2021 kl 11:58 52126

Vel informerte kilder forteller at DD har gjennom en rettet emisjon hentet kapital som da også gir en utvanning av eksisterende aksjonærer. LC har ikke meldt at de er med i emisjonen(noe som bryter med Vedtektene i selskapet) eller bekreftet at emisjonen har funnet sted. En utvanning i DD kan ha redusert LC andel i DD fra 25% til 20% Slik markedet er informert så skal DD betale utviklingen av Sencell mot at LC fikk eierandel i DD. Markedet er usikker på om denne finansieringer har funnet sted. Dette kan være en komplisert sak for LC da de blir utvannet i DD før forpliktelsene er gjennomført. Da får vi håpe at LC har en antidilution del i sin avtale. Siden betydelige tillitsvalgte og Bech Invest har solgt seg ut(ned) av LC, hvorav Styreleder har fått kjøpe 5% i DD(hvorfor undres vi), så skal det bli spennende å finne ut om noen av disse kommer på aksjonær listen til DD. God Påske!
Redigert 03.04.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Kaloix
03.04.2021 kl 22:52 3718

Det er jeg også ganske sikker på, diabetes type 1. Lev med dette i 20-30-40 år, svært mange får komplikasjoner i forskjellig grad, mister synet, amputasjon med mer. Hvis Lifecare's teknologi kan forhindre mye av senkomplikasjoner med diabetes, det er enorme summer for samfunnet, men mye viktigere, de som lever med diabetes kan få et mye bedre liv med mindre risiko for komplikasjoner.
Dette består helt uavhengig av hurtigtesten. Nå skal det bråkes med kurs igjen når bør åpner på tirsdag.
Husk dommedagsprofetene her på forumet, de risikerer ingenting med å dømme Lifecare nord og ned. De har ingenting å vinne, de har ingenting å tape. De bruker tiden sin slik de selv ønsker, de næres trolig av et ønske om at det skal gå dårlig. Folk er forskjellige, det jeg har lest om Sencell er ene og alene grunnen til at jeg har kjøpt aksjer her. Jeg forstår bare ikke hvorfor folk uten eierinteresse mer eller mindre styrer hele forumet? Det negative styrer alt, ivertfall på denne tråden. Blir nesten suicidal av å lese her inne.
Gullit
03.04.2021 kl 22:55 3703

Eg har fortsatt kjempetro på Life og Sencell. Tror det kommer en helt fantastisk hurtigtest også selv om veien har vert kronglete i Tyskland. Kanskje vi får enda mer glede av den nå. Ingen som har tapt noe før de selger. Is i magen mister. Sitter klar om nok folk får panikk.
Alwaysplaytowi
03.04.2021 kl 22:55 3702

Tenker at strikken til Nordea nærmer seg slitepunktet, de er seriøse , drar de ut pluggen snart , så er det totalkolaps, de har reagert før. Men grensen er nær. 2 kr blank er innen rekevidde på tirsdag , har vært positiv tidligere , en evt emisjon vil likvidere aksjonærer. Hvilke seriøse aktører ønsker å kjøpe emi aksjer over 1.5-2 kr?
Gullit
03.04.2021 kl 23:11 3618

Vet ikke hvor mye folk egentlig følger med her, men kursen var oppe i både 7 og 8 kr ved hurtigtestens høytid. Den forventningen er allerede priset vekk. Så 2 kr er isåfall en kjempemulighet for å fylle på mer.
Alwaysplaytowi
03.04.2021 kl 23:20 3583

Det er kun ca 80 mill aksjer per nå. Det kan fort dobles . Sammen men dårlig kommunikasjon, stor mengde rødeflagg , hvem kan stole på ledelsen. Har hvert kje.pe positiv tidligere , å det var en tilfeldighet som gjorde at jeg nettopp solgte. Så jeg hadde griseflaks. Akkurat nå ser jeg ingenting som kan gi denne aksjen et nytt løft på noen måneder. Her kan det komme rettsaker +++ hvis alt det blir ryddet opp i med helt ny ledelse og en seriøs investor kommer inn for å rydde opp så kan jeg vurdere ny inngang samme om det er 1 kr eller 6 kr. For produktet er lovende hvis det finnes . Men nå blinker det blod rødt i alle retninger.
t553136
03.04.2021 kl 23:22 3574

https://www.diebewertung.de/digital-diagnostics-ag-insolvent/
Blir spennende men mye samme ledelse i både lifecare og Digital Diagnostics AG
https://www.lifecare.no/about-lifecare
https://digid.com/en/
Tror det blir veldig rett ned og smekk fra børsen til lifecare for ikke å ha meldt dette
Aaleby
03.04.2021 kl 23:26 3548

"Jeg forstår bare ikke hvorfor folk uten eierinteresse mer eller mindre styrer hele forumet? "

En av grunnene er at det fremstår intellektuelt sett provoserende å bivåne bagatelliseringene og bortforklaringene som har fått eksistere over tid og som heller ikke ser ut til å forsvinne etter nyheten om at DD har begjært seg selv konkurs.
Kaloix
03.04.2021 kl 23:49 3487

DD og hurtigtesten har ikke interessert meg veldig mye, jeg håper selvsagt de lykkes, men det var det.
Hvis det er intellekt provoserende som ligger til grunn, det finnes 10 talls selskap dette kan gjøres mot på børs. Det er selskap som er nær utslettelse som dette kan gjøres mot. Men tid er tid. Er det selskap som er nær konkurs på Oslo børs? Joda, det er flere, jeg bruker ikke tiden min der. Er Life i nærheten av konkurs? Hvis så må det forklares, for det er andre selskap som er mer ute å kjøre. For eksempel Seadrill og Borr Drilling. Legges mye tid ned der av samme personer her inne, ser ikke slik ut. Folk uten eierinteresse som ikke har noe å tape er akkurat det Aaleby, når tid skrev du noe av tyngde om Lifecare utenom de to siste dager? Hvorfor skal noen ta det du skriver alvorlig når du kun slipper deg inn på en negativ bølge? For du har jo ingenting å tape her på å snakke selskapet ned ikke sant? Du skal nå fremstå som den fornuftige, den som vet noe om Lifecare? Du vet trolig ingenting.
Life viddy
03.04.2021 kl 23:52 3482

Ser att det har kommet veldig mange nye navn her nå som sikkert sikler etter å få komme inn billig på tirsdag :) hehe
Gleder meg til tirsdag jeg og ny børsmelding og plutselig så kommer snarveien til miliard marked susende.
Bull dog
03.04.2021 kl 23:54 3485

Styreleder JH har en jobb å gjøre. DD har ikke levert og den jobben vil nå andre få muligheten til å gjøre. Siden JH selv selv sitter i styret i DD vil de neste ukene være avgjørende om han kan fortsette i lifecare.
Nå bør det komme en troverdig melding som ikke kan tolkes fra øst og vest samt en samarbeidspartner med tyngde og erfaring.
Aaleby
04.04.2021 kl 00:01 3481

Skrev følgende for 20 uker siden, som et tilsvar inne på facegruppen etter at Holter hadde kommet med noe svada for å overbevise gruppens medlemmer om at alt var i skjønneste orden:
"Skal vel sies at problemet i saken er at ingen sitter inne med informasjon om hva som vil bli utfallet til slutt, inkludert Holter og Lifecare. Som er hvorfor alle bør ta sine forholdsregler basert på egen risikoprofil og ikke la seg lure til å tro at det nødvendigvis er storm i et vannglass kun fordi CEO skriver noen linjer med politikerpjatt (snakke rundt saken uten å egentlig si noe som helst)."

Vil si at jeg traff ganske greit.
bj111
04.04.2021 kl 00:03 3476

Om dette er en aprilspøk som har vokst ut av proposisjoner her på FA forum så er det ganske alvorlig.
Har ikke lest mye av tråden for det har jo vært litt mye konspiratorisk bullshit bais rundt Life i mange omganger og gidder ikke bruke energi på det. For uansett, før åpning vet vi hva dette er. Melding oppklarer eller nok et sykt påfunn på FA forum. Siste skulle være helt unødvendig med tanke på siste melding som så godt som eliminerte DD sin test dor det neste halvåret så baiss av DD er vel enkelt og en trenger ikke å fantasere.
Frodo80
04.04.2021 kl 00:14 3430

Nei, men på 2 tallet synes jeg det er verdt noen lodd, Per nå ser jeg ca 50% nedside i aksjen
Bull dog
04.04.2021 kl 00:30 3378

Samtlige av de store investorene er ikke inne pga covid test. De var inne før det ble aktuelt. Det store spørsmålet er hvordan styreleder takler uken som kommer.
Aaleby
04.04.2021 kl 00:38 3363

Og samtlige av de store har et snitt som er betraktelig lavere enn dagens. Nettopp fordi Life den gang ikke omhandlet testen.
Dubois
04.04.2021 kl 01:13 3284

Vi får se om Life tar 100% eierskap over cantisense, jeg stiller gladelig opp i en emisjon.
bj111
04.04.2021 kl 01:22 3268

Glad jeg gikk ut med alt uten en liten tradingpost. Den posten kan jeg nå bare avskrive, dette blir stygt når det åpner.
Men de fleste Life aksjonærer er jo ikke i Life grunnet DD har vi kunnet lese mange hundrede ganger så for de aller fleste betyr det ingenting. For aksjekursen til de kommer med noe helt konkret om diabetes som markedet nå tør trø på.........huff.

Her bør ledelsen i Life byttes ut for dette er latterlig. Life var med å stifte DD og har siden hatt null oversikt eller later som. Uansett helt uakseptabelt,
Dubois
04.04.2021 kl 01:28 3250

Det viktigste er at alle de som forlater Life på tirsdag aldri kjøper Life igjen, men det blir vel ikke et problem.
bj111
04.04.2021 kl 02:40 3174

Det viktigste er vel at selskapet tar noen skikkelige grep for å vise seg verdig for investorer på Oslo børs om de skal klare å hente penger. Trenger de ikke det så bør de gå av børs for de har ingenting igjen for å være der. Plikter de ikke klarer å følge passer bedre som unotert eller et NUF.
Tigerberget
04.04.2021 kl 07:17 3040

Patenten i boks på Sencell som er under uttesting holder lenge for meg.
Det er jo den som kan gjøre aksjonærene smørblide etterhvert.
Tar dette med DD med knusende ro.
Gullit
04.04.2021 kl 08:05 2961

Dette kan ende i en kjempe fordel for oss aksjonærer...
Slettet bruker
04.04.2021 kl 09:16 2827

Største aksjonær Teigland er inne pga. Sencell, sagt i intervju i fjor høst. Jeg og.
Ev88
04.04.2021 kl 09:24 2829

Hvordan kan man ha tillitt til Sencell, når man så til de grader(!) er ført bak lyset vedrørende hurtigtesten? Før det skjer grandiose utskiftninger i styre og ledelse, vil jeg ikke kjøpe denne aksjen for et rødt øre.
Redigert 04.04.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Random4k
04.04.2021 kl 09:26 2821

Har du kursmål eller mcap bare med denne teknologien da? Trekker man bort all bullshit, løgner, konkurser, svindel og ræva ledelse så sitter man igjen med svært lite.
Mister83
04.04.2021 kl 09:27 2817

Dette er utrolig naiv tankegang, en konkurs av DD vil være svært negativt for Lifecare.

Det viser at verken eksisterende eiere av DD eller eksterne investorer ønsker å finansiere selskapet. Hadde Cantisense vært så bra som de har uttalt så hadde det vært uproblematisk å få finansiert DD. Da hadde både eksisterende eiere og eksterne investorer gledelig stilt opp med penger. Det er en kjent sak at Cantisense er basert på Sencell og det slår naturligvis negativt ut for Sencell selv om diabetes er hovedsporet.

Det viser også at ledelsen i Lifecare har løyet for markedet og aksjonærene.
Ev88
04.04.2021 kl 09:36 2774

Hadde jeg vært gravende journalist hadde påsken vært avlyst.
kaunis
04.04.2021 kl 10:13 2686

Å så rettsaker huff huff, så jævlig mye som kan gå galt, du har sikkert mer på lager som kan være skremmende, som mange her inne satser på. Dette er et gyldent øyeblikk for ULVENE til kaste så mye skitt som mulig, og med kun en hensikt: å skremme så mange som mulig til å selge så tidlig som mulig og så mye som mulig, så ULVENE får kjøpe seg inn til en slikk og ingenting pris. Det er sjelden en leser så mye " skitt med en så simpel hensikt" når vi vet så lite, for å skape frykt og redsel, og skape salgspanikk, prøv å begrens dere visst det er mulig, det er noe som heter moral, om dere har glemt det.
Marketwatch
04.04.2021 kl 10:18 2655

Ganske spesielt at Lifecare i børsmelding den 19/3-21 bl.a. skriver:"We are confident that Digid’s new type of virus
detection will be brought to the market, although the timeline for bringing Cantisense SARS-CoV-2-Test to market has
turned out longer than previously indicated,” says Joacim Holter, CEO of Lifecare, Digid’s partner." Siden DD melder
oppbud 14 dager etter denne uttalelsen fra Holter, som er styremedlem i DD, så tyder dette på at han enten var uvitende
om DD sin økonomiske situasjon på tidspunktet for uttalelsen den 19/3-21, eller, enda verre, kom med uttalelsen
vel vitende om DD sin økonomiske situasjon Uansett er dette ødeleggende for den tillit en CEO i et børsnotert
selskap må ha. Mine kommentarer baserer seg på det som hittil er kjent i saken, tar derfor forbehold om at disse
kan endres dersom det kommer frem andre opplysninger til fordel for Lifecare sin ledelse.
Bullen
04.04.2021 kl 11:52 2484

Teknologien bak hurtigtesten eies av Lifecare. Muligheten for at Lifecare overtar hele søknadsprosessen for godkjennelse er vel tilstede?
True
04.04.2021 kl 11:55 2479

Absolutt. Enten bytt ut ledelsen eller jobb mer med å opprettholde et godt og tilltsfullt omdømme og lever R-E-S-U-L-T-A-T-E-R. Jeg bryr meg ikke om hvem du er, det har alt å si når det kommer til suksess. Neglisjer omdømmet ditt og se hvor du ender opp hen.

Nå må det sirkuset her ta slutt.
Aaleby
04.04.2021 kl 12:07 2423

Tror du først og fremst skal spørre deg om hvorfor DD feilet med å holde seg flytende dersom denne testen virkelig er så revolusjonerende som det hevdes.
Dubois
04.04.2021 kl 12:14 2386

Så det du sier er at lifecare ikke har levert resultater, det er direkte baissing. Det stemmer derimot at Dd ikke har levert.
Aaleby
04.04.2021 kl 12:19 2368

Det er ledelsen i Life sitt ansvar å sørge for at DD oppfyller sine forpliktelser og at joint venture partnerskapet er til gunst for selskapets aksjonærer. Derunder hvorfor Holter hadde styreplass i DD. Lifecare og Holter har i så måte feilet fullstendig. Som er mer enn litt ugunstig for alle som har kjøpt seg inn på høye kurser i troen på at børsmeldingene har holdt vann.
Dubois
04.04.2021 kl 12:24 2334

Det er åpenbart at kommunikasjonen mellom lifecare og Dd har vært underprioritert fra Dd sin side.
hvaskjera
04.04.2021 kl 12:26 2328

Hvor har du det fra at Lifecare eier teknologien. Her er flere teknologier og patenter involvert. Cantisense er den ene og her er LC i konflikt med eier av patentet. Hurtigtest for Covid 19 er kjørt, men man må fokusere på Sencell. Prosjektet startet i 1996 og man holder fortsatt på ved bruk av de samme teknologi løsningene som den gang. Heldigvis blir teknologien bedre og løsningene lettere å produsere. Dessverre er det slik at LC har tapt tid og Rune Frisvold som ledet prosjektene er av en eller annen grunn borte. (Konflikt mellom han og Holter) LC trenger kapital og må nå satse på en emisjonskurs rund 2019 nivå. Dessverre har ikke selskapet gjort en emisjon på høye kurser, men vil nå vanne ut aksjonærene igjen. Husk at kursen gikk fra 2,7kr til 8 kr ved melding vedr hurtigtest. Så at DD nå ikke får det til er ikke tatt med i dagens kurs og med behov for kapital så er det vanskelig å spå!
True
04.04.2021 kl 12:27 2323

Nei, jeg uttrykte meg generelt. De har ikke levert gode nok resultater dog.
Aaleby
04.04.2021 kl 12:29 2308

Som ikke kan anses som en plausibel unnskyldning overhodet. Det er en grunn til at Holter hadde styreplass i selskapet.
Redigert 04.04.2021 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Dubois
04.04.2021 kl 12:33 2284

Så påstanden er at holter lyver når han uttaler at ledelsen ikke informerte verken styret eller eierne om konkurs.
Bullen
04.04.2021 kl 12:38 2269

Enig i at alt dette fem og tilbake med stadig utsettelser skurrer. Børsverdien på 400 mill tyder på at markedet har liten tiltro til at testproduktet noengang kommer på markedet. Det som holder Lifecare kursen oppe, er troen på teknologien for overvåkning av blodsukker. Her har det kommet flere positive børsmeldinger som kan tyde på at de utvikler et produkt som holder mål.