Digital Diagnostics AG - insolvens melding i Handelsblatt!

hvaskjera
LIFE 01.04.2021 kl 11:58 52224

Vel informerte kilder forteller at DD har gjennom en rettet emisjon hentet kapital som da også gir en utvanning av eksisterende aksjonærer. LC har ikke meldt at de er med i emisjonen(noe som bryter med Vedtektene i selskapet) eller bekreftet at emisjonen har funnet sted. En utvanning i DD kan ha redusert LC andel i DD fra 25% til 20% Slik markedet er informert så skal DD betale utviklingen av Sencell mot at LC fikk eierandel i DD. Markedet er usikker på om denne finansieringer har funnet sted. Dette kan være en komplisert sak for LC da de blir utvannet i DD før forpliktelsene er gjennomført. Da får vi håpe at LC har en antidilution del i sin avtale. Siden betydelige tillitsvalgte og Bech Invest har solgt seg ut(ned) av LC, hvorav Styreleder har fått kjøpe 5% i DD(hvorfor undres vi), så skal det bli spennende å finne ut om noen av disse kommer på aksjonær listen til DD. God Påske!
Redigert 03.04.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Aaleby
04.04.2021 kl 12:41 2588

Det står i artikkelen til den tyske finansavisen at styret den 25 februar anbefalte ledelsen i å søke juridiske råd angående den vanskelige økonomiske situasjonen. Holter sitter i styret og har altså vært fullstendig klar over situasjonen hele tiden. I beste fall utleverer Holter en rimelig kreativ versjon av sannheten. På linje med børsmeldingen 19.mars, hvor den samme Holter proklamerte til markedet at Lifecare er fornøyd med utvikling til DD.
Redigert 04.04.2021 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
True
04.04.2021 kl 12:42 2590

Det finnes ingen unskyldning for å ikke å ha god kommunikasjon med ledelsen i DD. Når Life eier 25% av selskapet sier det seg selv at god kommunikasjon og oppfølging er helt essensielt.

Dette hadde gitt mye mer mening dersom ledelsen i Life viste hva som foregikk, men har holdt det skjult fra offentligheten. Og jeg tror faktisk mer på det sistnevnte, ellers fremstår de mildt sagt inkompetente. De må ha vist om dette. Er det rart at jeg er kynisk.....
True
04.04.2021 kl 12:44 2577

Det gir mer mening ja! Men det er det kun han/de som vet dessverre...
Dubois
04.04.2021 kl 12:45 2569

Det som sier det meste om ledelsen i Dd er at de ikke engang svarer lifecare når de tar kontakt. Om ikke holter lyver da.
Aaleby
04.04.2021 kl 12:50 2545

To personer i ledelsen til Lifecare er også å finne i DD. I tillegg til at Holter som sagt har styreposisjon. For meg står det mer til troende at Holter lyver for å posisjonere seg vekk fra selskapet enn at Lifecare ikke skal ha vært istand til å få kontakt med noen i DD.
SomSa
04.04.2021 kl 12:54 2532


Life bør tas ut av børsen før mange naive investorer taper penger. man kan også diskutere hvem er naive. Mange småsparere kjøper NAS mens det er sagt at etter emisjonen blir deres verdier redusert med 90%-95%. Det er galskap på børsen og verre enn IT-boblen.
Dubois
04.04.2021 kl 12:56 2518

Life er ikke på børs, på Merkur. Man må bekrefte at man forstår at selskapene notert der har høy risiko, og lavere likviditet for å kunne investere.
hvaskjera
04.04.2021 kl 13:10 2468

Holter er den som har hauset aksjen i Norge, ved bruk av DD som redskap. Når vi også vet at han er i familie relasjon til Bech Invest, satt i styret med Saure så kan man lure på hva hans motiv har vært. At DD skulle kunne levere hurtigtest til markedet for sommeren 2020 står som en parodi.
Gullit
04.04.2021 kl 13:27 2407

Vis meg det firmaet som ikke har tro på produktene sine.. makan så sultne folk er på å trykke andre ned i gjørmen. Kan vi ikke se hva som blir meldt nå før alle teorier blir slengt i hytt å pine..
Winter is Here
04.04.2021 kl 13:29 2404

Triste saker
Redigert 04.04.2021 kl 17:41 Du må logge inn for å svare
Aaleby
04.04.2021 kl 13:43 2355

Hvorfor vente på å se hva som blir meldt når faktum er at Holter og Lifecare sine børsmeldinger ikke står til troende? På tide å sette halen på grisen og kalle en spade for en spade. Hvordan kunne Holter hevde 19 mars at Lifecare var fornøyd med utviklingen til DD?
Slettet bruker
04.04.2021 kl 13:43 2358

Det er lov å være dum og naiv. Minner meg litt om den casen på brennpunkt nå nylig. Der utbyttene snart skulle komme, men ble utsatt i flere år, helt frem til folka som var involvert i scammen ble tatt.
Bullen
04.04.2021 kl 13:43 2355

Ja. Svært mange synes at det er fantastisk at andre taper penger., og det brukes mye energi på å skrive mye dritt. Det er en form for næring til en syk sjel. Har man tapt penger på Lifecare, er gleden desto større hvi andre taper mer
Dubois
04.04.2021 kl 13:51 2314

Påstanden her er jo at teknologien til Life ikke eksisterer/fungerer og at alt dermed bare er en scam. Om markedet tror så lite på holter så er det ikke noe annet å gjøre enn å bytte han ut. Personlig vil jeg vente med den tanken før man har lest børsmeldingen på tirsdag.
Aaleby
04.04.2021 kl 13:55 2346

Sitter as we speak og ser en dokumentar om Valeant på Netflix, som økte aksjekursen med 2000% gjennom å kjøpe opp legemiddelselskaper hvor oppkjøpene ble finansiert gjennom å skru opp prisen på monopoliserte legemidler med mange mange 100%. Sånt gjør meg forbannet. På en vesentlig mindre skala gjør salget fra innsidere, børsmeldinger som ikke står til troende og en Holter som bruker facegruppen til å lure naive småsparere meg også forbannet. I tillegg til at det er fascinerende å se hvordan kognitiv dissonans skaper fastlåste meninger. Summen av alt dette gjør det verdt å ta del i diskusjonen selv om jeg aldri har eid en eneste Life-aksje.
Dubois
04.04.2021 kl 14:02 2316

Forstår du ikke at det er åpenbar baissing å implisere at lifecare er en scam.
Redigert 04.04.2021 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
Dubois
04.04.2021 kl 14:05 2320

Det er ubetydeligheter (som for tradere betyr alt), som gjør at du får en aksje på billigsalg og dermed et godt kjøp for fremtiden. Om alt er rene himmelen så får du ikke aksjen på billigsalg, tvertimot. Ihvertfall ikke ha forhåpninger om at alt er på stell når man velger å investere i Merkur selskapene. Selskapene på Merkur som vokser seg store flytter seg over til oslo børs. Der kan du forvente en høyere standar.
Aaleby
04.04.2021 kl 14:08 2334

Har aldri påstått at Life er en scam tvers gjennom. Men litt for mye tyder på at de vet å ta sine friheter og er shady så det holder. Sist eksemplifisert gjennom børsmeldingen 19 mars. Man reder som man ligger.
bj111
04.04.2021 kl 14:09 2327

Taper selv noen kroner på dette og kan jo hende noen syntes det er fint men det bryr meg ikke. Å ha svindlere som Holte med sin garasje bedrift med fin fasade på børs er ingen tjent med. Her er det nå så mye løgn fra den mannen at han bør ta sin hatt å gå på tirsdag. Hvorvidt selskapet inneholder noe av verdier i det hele tatt er nå et spørsmål flere trolig sitter å lurer på. Testen til DD var basert på teknologi fra den påståtte diabetes måleren. Når testen fra DD er så dårlig at ingen vil putte penger inn i det selskapet så kan man lure på om diabetes er noe med enn en patent.

Her er usikkerheten så stor nå at det vil overraske meg om det er mulig å få noe mer enn kr 2 for aksjene på Tirsdag. Redningen ligger i om et større selskap som man vet er seriøst skulle være interessert i å ta DD sin test videre og at det klart fremkommer på deres hjemmeside eller via børsmelding fra det selskapet. Alternativt om noen av alle de BP selskapene som Holter påstår er interesserte i diabetes måleren inngår et samarbeide og at det fremkommer ikke fra Life men fra partner.

Tilliten til det som kommer fra Life kan man vel konstantere at er fullstendig borte og at en MCAP på 400 mill ikke blir å se igjen med Life alene før de legger frem en godkjenning eller lignende fra eksterne som beviser at de har et produkt.

Å få et patent er ikke det samme som å inneha teknologien. Å få støtte fra forget diabetes er ikke det samme som å ha et produkt men de er dyktige på å skrive søknader.

Et Holter en dårlig versjon at Gekko?

Og ja jeg sitter dessverre igjen med en spekulativ post på 5.000 aksjer i selskapet ned fra 50.000 og jeg ser ikke noe positivt i dette selskapet slik det er nå. Å selge for kr 5.000 eller 10.000 på tirsdag tror jeg ikke jeg gidder selv om jeg mener verdien i værste fall kan være ned mot null. Her er det ingen som kan hevde at de vet noe som helst dessverre for det er bare spørsmålstegn alt sammen.
Aaleby
04.04.2021 kl 14:16 2330

Ubetydeligheter kan definitivt være en god venn for en som sitter long. Utfordringen er å klare å skille ubetydeligheter fra betydeligheter når man selv har investert både tid og penger i selskapet. Sliter med å spotte at det er ubetydeligheter som diskuteres akkurat i dette tilfellet.
Slettet bruker
04.04.2021 kl 14:38 2248

Noen som kjenner til dette selskapet ??

Osmolife ,,,, et "annet" glukose/sensor -selskap i Joacim Holters eie..

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=939279237
Redigert 04.04.2021 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
Dubois
04.04.2021 kl 14:42 2241

Det er jo tydelig at du kun kjøpte aksjer for rask profit på covid testen. Man kan fortsatt ikke vite om covid testen kommer på markedet eller ikke.
Mister83
04.04.2021 kl 14:43 2251

Den tyske aksjeloven er tilnærmet lik som den norske. Det er ikke ledelsen som melder oppbud av selskapet men styret, hvor Holter sitter. Styret har det øverste ansvaret for selskapets økonomiske situasjon.

Handelsblatt skriver at de sitter på e-poster fra styret til ledelsen hvor de oppfordrer at DD søker juridiske råd knyttet til den økonomiske situasjonen.

Med andre ord, Holter har vært involvert og informert om hele prosessen.

Det er også et selvfølge at selskapet har forsøkt å finansiere videre drift via aksjonærer og eksterne investorer. At ingen er villig til å investere forteller nok om produktet og at det ikke er i nærheten av hva Holter/LC har fortalt.

Holter er en lystløgner og det fremstår som åpenbart at han er i en ansvarsposisjon.
Bullen
04.04.2021 kl 14:44 2264

Børsmeldingen 15.02.21 viser at det en positiv utvikling på diabetes produktet:
Lifecare (Life) recieves regulatory approval for first-in-human Clinical Pilot Evaluation.
Dette er ikke fake news produsert av Lifecare
Dubois
04.04.2021 kl 14:47 2258

Eierne til Dd har ikke noe kapital, det er en kjent utfordring. Styret er ikke et bord hvor de sitter kontinuerlig. Det er fult mulig at de har holdt lifecare og dermed holter utenom.
Dubois
04.04.2021 kl 14:49 2243

Gjennomfør en emisjon, kjøp resterende 50% av cantimed, og lanser testen på egenhånd.
Slettet bruker
04.04.2021 kl 14:51 2239

Å få en godkjenning for å igangsette kliniske studier på et produkt, er nok ikke vanskligere enn å ha "god nok dokumentasjon" tilgjengelig..
Jeg nekter å tro at de fysisk skal se fysisk hvordan dette "produktet" ser ut...

For alt jeg vet, kan denne sensoren kun eksistere inni hodet på denne Joacim Holter.. Og det ser ut som denne Holter har holdt på med denne sensoren allerede fra "gutterommet" sitt hjemme hos pappa og mamma'en sin.. tilbake til når dette selskapet hans ble stiftet (Osmolife i 1986).. Da var Joacim 20 år..

Redigert 04.04.2021 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Dubois
04.04.2021 kl 14:54 2223

Viser din inkompetanse, om man skal få godkjenning til tester på mennesker så må man ha tester på dyr først og ha vellykkede resultater. Sencell har vellykkede resultater fra tester i mini gris.
bj111
04.04.2021 kl 14:57 2252

Selvsagt kjøpte jeg aksjer for profitt. Du er jo passe tåpelig om du kjøpte for å tape penger. Du fremstår jo som helt blottet for enhver realitet her. Life må svare for seg og inntil de gjør det har de en verdi som er alt fra null til kanskje et par hundre mill men nærmere null. Det er realitetene her. Skulle tro det var kona di vi snakket om her slik som du forsvarer selskapet.
De som kjøper på Tirsdag er gamblere eller slike nisser som tror det er smart å få ned snittet sitt slik mange gjorde i Bionor. NUT og andre jalla selskaper som forsvant.

Holter må nå komme på banen med noe troverdig og kan hende sette en emisjon allerede i løpet av uken. Emisjonskurs 1 krone vil vel være det han realistisk kan håpe på om han ikke har noe megalkrutt å komme med. Har han det holder det ikke at det ser fint ut det må være troverdig fra en svindler. Vollevik eller Gekko har mer tillit enn denne Holter nå. Han viste ikke men han satt i styret. Det sier vel alt.

Synd når man taper penger men å lukke øynene å stikke hue i sanden slik du gjør er bare for dumt.
Slettet bruker
04.04.2021 kl 14:57 2273

Jeg bare lurer på hva som er greia med selskapene til denne Joacim Holter..

https://proff.no/selskap/osmolife-as/bergen/faglig-vitenskapelig-og-teknisk-virksomhet/IFJ80HX10N7/

"tidligere navn Lifecare"
"stiftelsesdato 03.04.1986"
bj111
04.04.2021 kl 14:58 2258

Det er spot on hva det lukter av dette for vitenskapelig dokumentasjon er det ingen som har sett.
Slettet bruker
04.04.2021 kl 15:00 2247

Hvis det stemmer at Joacim Holter sitter i beggy styrene LC og DD, så burde vedkommende kjenne godt til likviditetsskvisen i DD...
Da er børsmeldingen 19 mars 2021 en villedende og falsk melding til markedet...
bj111
04.04.2021 kl 15:01 2253

Uff der kom det jeg håpet ikke skulle komme før jeg fikk vekk mine aksjer fra selskapet. Å grave der og videre i andre selskaper som en finner via og via gir ingen god følelse.
Slettet bruker
04.04.2021 kl 15:02 2255

At dette er svindel, er uansett for langt å kunne konkludere med, eller spekulere i.. Men at vi burde få klarhet i rollene rundt DD og LC skulle bare mangle..
Dubois
04.04.2021 kl 15:02 2266

Hva er det med tradere å alltid tro at en aksje faller evig ved kursras. Jeg er ikke redd for en nedgang om det er det du tror. Fleste av mine aksjer er kjøpt på 3 og 4 tallet. Og de er ikke til salg under to sifra kurs. Om kursen er 2 eller 7kr er for meg irrelevant. De aksjene jeg trader Life med er avhengig av stor volatilitet og omsetning. Akkuratt det får man på dager som tirsdag. Så en sånn dag, er for meg en gavepakke.