Nytt forum, ny diskusjon.

Slettet bruker
FUNCOM 05.11.2017 kl 00:36 5165

Jau, da faller æren på meg som #2 til å lage en tråd i Funcom tickeren. Siden vi nå har blokkeringsmuligheter regner jeg med at Funcom tickeren vil bli langt mer polarisert enn den tidligere har vært, forhåpentligvis er dette noe admins konstant vurderer ift rettferdig representasjon av ulike synspunkter. Utrolig nok blokkerer jeg ikke bagger fra å svare her, med mindre det blir nødvendig.

Når det er sagt, en oppsummering av hva vi forventer:
Xbox One X lansering av Conan Exiles - Positivt
Q3 2017, 14. november - Poistivt
PR start av spill i samarbeid med Bearded Dragon - Positivt
Inkludering i OSEBX - Positivt (nøytralt for min del ift fond/omsetning, men setter Funcom litt mer i fokus)
Q4 2017 - Negativt
Q1 2017 - Negativt (pending release date av Bearded Dragon spillet)
Q2 2017 med lansering av CE - Veldig positivt
Videre - Take a guess, avhenger av Q2.

Hva tror folk skjer med kursen neste 6-9 måneder?
Redigert 19.01.2021 kl 03:56 Du må logge inn for å svare
samuello94
05.11.2017 kl 11:04 4931

Q4 blir nok ganske rødt, men jeg lurer pp hvor mye content updaten til SWL vil bringe inn til Q1. Kanskje nok til et nøytralt resultat? Tror det er ganske mange gamle som vil returnere en kort stund for å spille gjennom. Jeg er også spent på kvaliteten til NC etter all nedbemanning.

Tipper middels suksess for CE og 2,80 om 6-9 måneder.
deuteros
05.11.2017 kl 14:04 4957

Må innrømme funcom kurs forvirrer meg. Kom inn på 0.98 med mål på 2kr. Var euforisk på 5kr men ble sittende ned til 3.7. Gikk inn igjen på 3.2 for de hadde jo 2 historisk gode Q-tall. Er ikke stresset siden inngang var så lav, men skuffet over utviklingen.

For meg nå (kun på magefølelse) virker det som kursen vil vandre på små volum mellom 2 og 3kr i 6mnd. Med dipper og peaker ved lanseringer og qtall.
Slettet bruker
05.11.2017 kl 14:33 4966

Er enkelte som leker seg en del i aksjen og nærmest bruker papiret som minibank. Når omsetningen er så lav er det litt for enkelt å drive på sånn når man har ledige midler til det, pluss at det skremmer vekk mange så omsetningen forblir lav. I tillegg er det en del øretrillere som konstant dreper enhver oppgang da de investerer flere hundre tusen for å få noen hundrelapper i gevinst.

Men samtidig så er interessen rundt spillene fallende og aldri massiv fra starten av så det forklarer jo en god del også. Transponerer du kursen på spillertall i CE er korrelasjonen veldig påfallende. Nå er det jo ekstra krydder i tilbudet Funcom fronter men CE er jo nøkkelen likevel.

Når det gjelder kursutvikling fremover så blir det gjetting. Logikk og matematikk tilsier økning, men uten en psykologisk analyse av de som herjer verst er det umulig å si hva som egentlig skjer. Tror den skal opp ellers hadde jeg ikke hatt aksjer, men reprisingen lar nok vente på seg en god stund til.
pezz
06.11.2017 kl 11:02 4959

Hektar, jeg tror innløsningen av ansattes opsjoner ødelegger svært mye for kursen i funcom. Vi ser det i forbindelse med kvartals-presentasjoner.
Det er vel de som bruker aksjene som minibank.
deuteros
06.11.2017 kl 12:00 4920

Og hva med Jebsen spøkelset?
Slettet bruker
13.11.2017 kl 00:26 4887

Som et svar til Kristian og de andre låste trådene: Dette systemet er fullstendig idiotisk. Forstår ikke hva i alle dager de var ment på å oppnå med det her? At brukere kan stenge ute hverandre så admins slipper å gjøre noe? Alle disse tullepostene hadde vært absolutt null problem om admins var mer aktive og vi faktisk måtte registrere telefonnummer. Herregud fødselsnummer hadde vært ok for min del, bare så det er 100% sikkert at hver person kun kan ha en bruker. Og at de slår hardt ned på tøv og tøys og gir fra seg utestengelse hardt i starten så folk ikke har noe annet valg enn å oppføre seg.

/rant off
Kristiane1
13.11.2017 kl 15:41 4643

Helt enig Hektar.

Jeg sperra tråden min bare for å forsterke poenget..

Bankid eller noe sånt, samt aktive adminer?

Men Hegnar får vel fler annonsekr om vi må opprette og klikke oss inn på enda flere tråder..
ombt
14.11.2017 kl 10:44 4520

Tipper kursen har vore ein tur innom 4-5 før årsslutt 2018. For at det skal skje må Funcom greie å fredigstille CE og launche før sommaren. CE er eit underholdande spel, so dette vil selle om dei greier å få alt på plass. Trur CE vil ligge på rundt 2,5M solgte i 2018. (edit: 2,5M totalt)
Redigert 14.11.2017 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
albertotomba
14.11.2017 kl 15:04 4397

Jeg tror det nye innholdet i SWL blir kraftig undervurdert. Kommer nok enormt med spillere tilbake da. De fleste som spille SWL er voksne RP folk med penger som lett bruker en del.
Jeg tror Q4 å Q1 ikke går i minus takket være SWL! Vi får vel litt svaret i dag hvor mye penger det drar inn, men ikke glem at SWL ikke har mye nytt innhold kontra TSW.
Redigert 14.11.2017 kl 15:05 Du må logge inn for å svare
komigjenbarba
15.11.2017 kl 07:03 4193

Jeg har inntrykk av at interessen for spillene er ganske lav, og tenker dermed at CE ikke kommer til å selge så mye når det blir full launch. Det vil vel strengt talt ikke være mye forskjell på innholdet i early access og full launch? Er det noen som har data fra spill som har launchet fra EA til full, historisk sett?

Misforstå meg rett, jeg ønsker at funcomskal gjøre det bra, men har inntrykket av at interessen er altfor laber ved nåværende tidspunkt til at det kan skje. Håper jeg tar feil.
ombt
15.11.2017 kl 08:12 4101

CE er ikkje eit type spel du brukar fleirfoldige timar på i EA..... Gamle spelerar kjem til å vende tilbake ved full launch, og ein ny hype med marknadsføring kjem til å føre til nye kundar.
Slettet bruker
15.11.2017 kl 11:33 3953

Kombi, jeg tror nok markedsføringen vil ha en positiv innvirkning. Det har ikke vært mye av det akkurat. Likefullt tror jeg de fleste som er interessert i survival er klar over CE, men også klar over at det var fullt av bugs og manglet veldig mye. Når det blir mer komplett og særlig med nytt kampsystem så tror jeg det er en del å hente.

Om man skal se det overmåte positivt til det punktet at det blir nesten latterlig så kan man tenke over følgende: Prisen skrus opp ved full lansering. Alle salg som ikke er blitt gjennomført allerede er derfor en høyere potensiell inntjening. Tøft sant? Hehe =)

Deler jo også ditt synspunkt om at det muligens har gått litt i glemmeboka og at det blir vanskelig å få skapt noe hype egentlig. Den naken-hypen var jo ikke all verden, men vil helst ikke dømme ene veien eller andre før jeg får sett hvordan CE faktisk ser ut i ferdig stand. At det blir Ark-aktige salgstall tror jeg ikke, men 1 mill ila 2018? Tja... kanskje.
JonneHex
21.11.2017 kl 00:05 3819

Tittitt,, johnahex is back. Som jonneHex da.
Hektar. Gamle banditt. ;)
JonneHex
21.11.2017 kl 00:15 3778

Vil du ha min opinion Hektar? Jeg har da sneket på hjørnene, bare forhindret fra å svare. Har da sett dine små stikk.. kremt.
Vel. Her er jeg. I ny drakt.
Beklager jeg var over ivrig tidligere. Men det er nok for tidlig, i aksjen. Ennå. Jeg legger meg flat om d virket haussete. Heller kall d patriotisme. Hehe.
Slettet bruker
22.11.2017 kl 18:48 3486

Hehe synes de små stikkene var på sin plass jeg mtp enkelte uttalelser. Har nå ikke noe uoppgjort med deg selv om du tidvis var rimelig på kanten med enkelte ting.

Men, samma kan det være. Nå er det en gruppe som har vært innafor og en gruppe som står med p****n i postkassa. Når det gjelder Q4 tror jeg alle unntatt Heth tok kraftig feil. Kjipt det, men nå byr det seg flotte kjøpsmuligheter man kan utnytte seg av. Å sitte bom stille i denne aksjen har vist seg å være en dårlig idé siste 9 måneder. Satt også stille lenger enn jeg egentlig var ment på mens vi ventet på Q3, men klarte nå å berge en del kroner uansett og godt fornøyd med det. Veldig glad for det lille idiotrallyet vi fikk morgenen etter Q3, hadde jeg ikke fått solgt da hadde jeg sett mørkt på de neste 3-6 månedene.
Slettet bruker
22.11.2017 kl 18:51 3493

Når det er sagt så vil jeg si det er en utrolig befriende følelse å være stort sett ute av det her. Selv om jeg har tatt tilbake 70k rundt 2 nå så føles det veldig deilig å ikke være bundet i Funcom.