Jeg er enig med Bolton om skepsis mot Kina og frihandel.

Slettet bruker
04.04.2021 kl 19:46 926

Dagsrevyen hadde innslag om dette i dag.
Er enig med Bolton i at Norge bør være varsom med frihandelsavtale med Kina.
Høre med våre vestlige ekte venner om dette først. Og opptre i samsvær med
hovedgruppen av vennene våre.

Bolton sier nok både fornuftige og riktige ting. Ikke dermed sagt at jeg går god for
det totalinntrykk Boltons uttalelser lett etterlater seg. Det blir for komplisert å gå
nærmere inn i. (Vanligvis har jeg vært kritisk til Bolton, men her sier han visse ting det nok er riktighet i).
Men altså ikke dermed sagt at Bolton etterlater et totalinntrykk som er relevant og riktig.

Norge må være kritisk mot Kina. What ever it takes !
Alle evt. tap dette fører med seg for Norge, må Norge ta. Kina må ikke få kjøpe en
kai i Norge. Norge må stå opp med rak rygg. Alt av autoritær og totalitær stil må avvises.
What ever it takes.
Og de som lefler for mye med det antidemokratiske Kina, må Norge avvise. What ever it takes.

Men uregelmentert pengetrykking i diverse land i verden, må Norge samtidig kritisere. Sånt er
helt uakseptabelt. Undersøke om Kinas oppførsel har med dette å gjøre. Likeens Russlands
oppførsel.

Om vesten står samlet i kritiskhet mot Kina, må Kina gi seg. Samtidig kan vi ikke fortsette å
ha uregelmentert pengeutstedelse i verden. Sånt må hele verden ta avstand fra.

(Pekeren min ble frosset av etterretningen, da jeg skrev dette innlegget).
Redigert 04.04.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
BoatUp
04.04.2021 kl 20:18 867

Etterretningen? Har du tatt medisinene dine?

Norge kan ikke si nei til Kina, stoppe pengetrykking i USA eller noe av det du foreslår. Norge har like mye geopolitisk makt som en sokk.
Slettet bruker
05.04.2021 kl 15:10 705

Etterretningen ja.

Det må begynnes et sted. Holdningen du bringer for dagen kan ikke følges.
Kina og USA har en ledelse og en befolkning. Dette er to forskjellige ting.
Befolkningene i disse landene er ofte ikke enige i det ledelsen gjør. En
ledelse tilkommet rollen på tvilsomt og udemokratisk vis.
Det er fler enn USA som driver med uregelmentert pengetrykking.
Det er verdenssamfunnets oppgave å utbedre disse tingene.
Redigert 05.04.2021 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2021 kl 23:23 635

https://www.nrk.no/urix/trumps-sikkerhetsradgiver_-_-norge-bor-ikke-undertegne-en-frihandelsavtale-med-kina-1.15443508

NRK girer opp saken.
Vi må huske på at vi har tjent 2 - 2,5 billioner kroner på Trump. Noe vi ellers ikke ville gjort.
En veldig viktig påskjøtningsdel av sparefondet vårt. Og som det bygges videre på.
Trump kan sikkert kritiseres for visse ting. Poenget er at han prøvde å snu en ond utvikling.
Han er en godhjertet mann som vil gode ting. Og i virkeligheten vant han valget. Seieren ble
regelrett stjålet fra han. Ved juks og fanteri industrial style.

Er forøvrig blitt mer kritisk til Putin-regimet også.
Redigert 05.04.2021 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 16:04 556

https://www.dn.no/innlegg/innlegg-er-vi-tjent-med-en-ordkrig-om-kina/2-1-990952
Det kan nok tenkes at Bolton er litt talsmann for Pentagon og det millitary industrial complex, ja.
Men er India så farlig ?