Slettet bruker
06.04.2021 kl 08:55 1172

Kursen i fjor vår før hurtigtesten var rundt 3.40-3.60. Nå har det gått et år og Life er kommet mye lengre og vært gjennom milstone på Sencell så dette kan være en god mulighet til å kjøpe seg inn på den dippen som kommer i dag. Noen ønsker å kjøre kursen lengst mulig ned for å få lastet opp så billig som mulig.

Hovedproduktet Sencell er helt på track etter planen og kan bli revolusjonerende.
Lifecare (Life) recieves regulatory approval for first-in-human Clinical Pilot Evaluation
https://newsweb.oslobors.no/message/524896

– Å nå gjennom FET-nåløyet henger veldig høyt, så den søknaden Lifecare har levert EU, har vært veldig god, sier Danielsen.
Det Bergensbaserte selskapet har med sin patenterte sensorteknologi Sencell vært sentral og avgjørende for at 43 millioner kroner i EU-midler tilfaller forskningsprosjektet, som i tillegg består av forskningsmiljøer fra Italia, Tyskland og Frankrike.
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/10/02/7573140/det-norske-selskapet-lifecare-kan-revolusjonere-livet-til-folk-med-diabetes

Biotekselskapet Lifecare øyner en mulighet for raskere kommersialisering av sin sensorteknologi. Markedet er på over 30 milliarder kroner, og vokser kraftig.
https://e24.no/boers-og-finans/i/vA3G4j/lifecare-vil-ta-snarvei-til-milliardmarked
kaunis
05.04.2021 kl 10:26 1780

Gullit skrev
Da tror jeg du glemmer denne meldingen https://www.lifecare.no/blog/regulatory-approval-for-first-i..
"Mens glukosemålinger representerer hovedfokuset for utvikling av Sencell-teknologien, vurderes det flere bruksområder kontinuerlig". Dette er en viktig uttalelse fra selskapet, som det vil være nyttig å ha i minnet når en skal vurdere LC sin fremtid. Markedet ligger der og det forsvinner ikke, og det er ikke kunngjort noen andre som er i konkurranse med LC på dette produktet, et ENORMT marked som bare øker å øker for hvert år. LC kommer ikke for sent til dette markedet, at mange ikke FORSTÅR hvor nødvendig det er med muligheten til å kunne kjøre en EMI, tilsier ikke at en EMI er ødeleggende for et selskap. Med et slikt marked liggende rett utenfor selskapets dører, skal en lete lenge etter på denne planeten. Når de trenger penger, er det bare å sette i gang, det er ikke snakk om de får den fulltegnet, men hvor mange ganger den blir overtegnet. Profesjonelle investorer vil se på LC som en gullfuggel de bare må ha i sin portefølje.
"Med denne myndighetsgodkjenningen har Lifecare oppnådd en milepæl i utviklingen av den Sencell-implanterbare kontinuerlige glukosesensoren for pålitelig og langvarig glukosemåling for rutinemedisinsk behandling", sier Lifecare-sjef Joacim Holter.
Dette er jo ikke svada , LC ha jo nådd en milepæl, en milepæl, alle de som har forsøkt å DREPE selskapet her inne, ikke kan overse. Men tørsten, til få ut alt det gallet de bare klarer å produsere er så stor, at de snart har fylt 5tåder med flere 100 innslag av galle. Jeg håper inderlig at blir satt en EMI, så stor at LC får nok kapital til å få glukosemålerne til markedet. Hva kusen blir, er nesten uvesentlig, når en forstår markedspotensialet og inntjeningsmulighetene. Da forstår vi også, at dagens kurs, blir en nål i en høystakke. Det som er litt usikkert, er når denne når markedet, men de er kommet ganske nær markedet alle rede.
Furubonden
05.04.2021 kl 10:03 1880

Jeg ser absolutt poenget ditt. Men jeg vet for lite om de interne prosessene i Lifecare til at jeg vil konkludere med mistillit. Tror de gjør så godt de kan, og håper de lærer av sine feil. Håper også at de kan få inn bedre ressurser inn i styret.
SomSa
05.04.2021 kl 09:45 1976


Ingen vits å samle alt på en laaaaaaaaaaaaang tråd.

På en annet tråd har jeg lest at LC hadde 7,5 mil i kontanter (har ikke peiling selv). Etter 1Q 2021 må være ca. 6 mil. De snakker om "restructuring" og hvis de skal redde DD haster det med ny kapital. Bare advokat- og konsulentutgifter kan koste noen millioner og med 6 mil kan de ikke oppnå noe.
rockpus
05.04.2021 kl 09:43 1988

Så du ser ikke noe problemer med tillit til ledelsen i dette selskapet? Synes du ledelsen har gitt korrekt guiding og informasjon til sine aksjonærer om DD?

Dersom du innser at selskapet bevisst har ført sine aksjonærer bak lyset i lengre tid i denne saken, mener du at det i tilfelle ikke reduserer tilliten til selskapets øvrige satsingsområder?
Furubonden
05.04.2021 kl 08:28 2242

Selv om jeg hadde forventninger til DD og utvikling/ salg av hurtigtest, ser jeg på DD’s bortgang som en gamechanger og nye muligheter.
Baisserne her fikk rett i sine spådommer, og kan si til seg selv, og alle andre «hva var det jeg sa»!
Det som overrasker meg litt er at det fortsettes med samme budskap. Nå når DD er borte, så vil jo også de fleste argumentene til baisserne være borte.
Teknologien og produktene Lifecare har utviklet er der fortsatt. Nå har de mulighet til å ta styring og hånd om dette selv, og jobbe videre med kommersialiseringen av sine produkter.

Det er mye mulig det kommer en emisjon, og vi vil nok se både 3 tallet, og kanskje 2 tallet på aksjen i morgen. Men min spådom er at den vil gå relativt raskt opp igjen til 4 og 5 tallet. (Innen 6-12mndr) Med andre ord en dobling.
Min anbefaling er å tenke seg nøye om før du selger deg ut. Det er det baisserne her ønsker, slik at de kan bli med på oppgangen igjen.
Mariobros
05.04.2021 kl 02:33 2496

Var vel nok tråder om det tapsprosjektet nå vel