Violet power nettside

Slettet bruker
RECSI 05.04.2021 kl 13:54 19289

Violet power åpner som planlagt og hjemmesiden som er tatt ned var alltid ment å være midlertidig

Dette sier redaktøren i solar power world til meg at hun tror. Tolk det som dere vil
questi
06.04.2021 kl 10:31 5801

SolarX tolker jeg som at de har funnet et nisjemarked... deres forretningsstrategi innen solar baserer seg på å fjerne en unødvendig flaskehals. Slik det er nå er det vanlig at energi fra solparker går inn i vekselstrømsnettet og distribueres ut til boliger som så må konverteres tilbake med adaptere til likestrøm til bruk i feks PC'er ++.

SolarX visjon er 'ferdige modulsett', feks kjøling, belysning++, med både energifangende solceller, strømlagring/batterier i ett og å redusere energisløende bruk av adaptere.

For å redusere sårbarheten i samfunnets infrastruktur, som kan oppstå med mer ekstremvær eller annen risiko, vil slike distribuerte systemer som SolarX bli stadig mer populære.

Han fyren ser ut til å ønske å finne den beste, tryggeste, grønneste og billigste løsningen fra begynnelse til slutt - istedet for å bare se på ett ledd i kjeden.
Redigert 06.04.2021 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 10:32 5784

Uansett må markedet snart prise inn på høyere kurs at melding om dette kan forventes når som helst :)))

Jaggu på tide at denne kan prises rettferdig på langt høyere kurs.
Redigert 06.04.2021 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
awkward
06.04.2021 kl 10:41 5646


Høres ut som en fornuftig tilnærming til markedet generelt det, tml90.

Så håper du lykkes!



Slettet bruker
06.04.2021 kl 10:58 5489

Her kom gjøken i DN på banen. Var jo negativt han kunne dra ut av dette. Overskriften tyder hvertfall på det. Jeg orker ikke betale for å lese noe den mannen gulper opp.


https://www.dn.no/borskommentar/fantasyfond/korona/rec-silicon/rec-silicon-sminket-bruden-dagen-for-emisjon-na-renner-sminken/2-1-991099
Slettet bruker
06.04.2021 kl 11:12 5349

Jeg er selv REC-aksjonær, men må nesten spørre: Kan man faktisk tolke det noe annerledes enn negaitivt rent objektivt? Jeg synes selv DN-journalisten maler litt vel tykt på, men en positiv nyhet er det jo i hvert fall ikke. Selv legger jeg ikke så mye i en avtale om et strategisk partnerskap, men til å faktisk skulle tolke dette i positiv retning synes jeg også er litt vel drøyt.

Jeg kan kjøpe SPEKULASJONEN rundt at det finnes bedre samarbeidspartnere der ute. Det er forøvrig derfor jeg har investert i selskapet selv, men det er viktig at vi beholder kritisk tenking her inne og ikke maler alt rosa heller.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 11:32 5148

Enig. Skal være skeptisk. Selv tolker jeg dette positivt da jeg aldri har tillagt VP for stor vekt da de fremstår uferdige og lite klare for å produsere. De har ikke engang en skikkelig hjemmeside. Alle seriøse selskaper ønsker å selge seg selv hardt og fremstå større enn de er for å tiltrekke seg enda mer salg.

At Røkke hastet inn tror jeg handlet mye om dette rundt VP og de andre mulighetene som ligger foran Rec. Jeg tipper VP ønsket seg en avtale som Rec ikke vil gå med på slik markedet er nå. Markedet er veldig lyst for Rec med alt som skjer.

Lykke til med investeringen, jeg sitter veldig godt i Rec selv med denne meldingen. Jeg tenker Rec aldri ville skrotet et samarbeid, selv om det var så vagt som VP samarbeidet med mindre de hadde bedre kort på hånden. Røkke og Rec gjengen vet hva de driver med.
fattigstakkar
06.04.2021 kl 11:42 5038

Dette kan være både positivt og negativt, men markedet hater usikkerhet, og siden børsmeldingen var så kryptisk, er jeg overrasket over at REC har gått opp etter meldingen. Jeg var i tvil om jeg skulle selge, og da jeg så uttalelsene fra VP i DN-artikkelen valgte jeg å gjøre det. Sitter på gjerdet til jeg ser hvordan dette går.
questi
06.04.2021 kl 11:44 5017

Rent objektivt/logisk er det kun 3 mulige grunnårsaker til bruddet. Enten:

1. REC er for bra for VP, eller
2. VP er for bra for REC, eller
3. De matcher - dvs ville ha vært bra for hverandre, men valgte å avslutte av andre grunner.

Det er kun alternativ 3 som ville være en ordentlig negativ nyhet rent objektivt. Men med mindre en eller begge parter har handlet irrasjonelt/emosjonelt vil ikke dette alternativet være sannsynlig.

Mellom alternativ 1 vs 2, tror jeg den part som har en fabrikk ferdigbygd står bedre stilt... så da er det 1 som er sannsynlig.
Redigert 06.04.2021 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 11:44 4991

Lykke til. Selv forstår jeg ikke at man kan tolke dette negativt med alt som skjer og har skjedd siste månedene. :)
fattigstakkar
06.04.2021 kl 11:49 4925

Jeg har i mente hva kursen lå på før meldingen om samarbeid med VP kom. Vi får se når støvet har lagt seg hva markedet tenker.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 11:57 4847

Husk at emisjonen kom samtidig som melding om dette samarbeidet. Jeg tror du bør stille deg selv spørsmålet om hvilke av disse to hendelsene som faktisk var viktig. For å hinte litt, så begynte REC å gå tom for cash før denne emisjonen. Nå finnes det en sterk eier i Aker og solid styreleder i Røkke. Dette er langt viktigere enn en mindre viktig strategisk samarbeidsavtale med en startup.

Personlig ville jeg lagt mer vekt på det nye kursmålet til Arctic Securities. Det er nok det nærmeste vi kommer en objektiv sannhet p.d.d. Å få panikk på bakgrunn at denne nyheten er i mitt hode fullstendig tullete, men utelukkende positivt er jo aldri tapet av en potensiell kunde uansett.
Redigert 06.04.2021 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
BiskopReborn
06.04.2021 kl 12:03 4733

Som er ..?
Slettet bruker
06.04.2021 kl 12:04 4726

skulle VP få fingern utav reva og faktisk bygge noe i moses lake, så må de jo kjøpe poly av REC. Helt fjernt om de skulle få det fra en annen plass og mindre lønnsomt i tillegg. HVIS rec har noe kapasitet å gi dem vel og merke den dagen de faktisk trenger det. Trenger ikke være noen tapt kunde, men noe avtale med rec får dem ikke på dette tidspunktet og dette er nok med god grunn fra rec. REC ser større muligheter på dette tidspunktet enn å binde seg til VP. utelukkende positivt dette her og at det kommer noen andre avtaler som er bedre som årsak er jeg helt sikker på.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 12:32 4529

Det kan jo tenkes at VP har problemer med å få finansieringen på plass. Jeg tror det. Økende polypriser gjør prosjektet har blitt mindre lønnsomt. VP har heller ikke fulgt opp framdriften i sitt prosjekt, så noe synes å ikke gå helt etter planen der. RECSI var også tydelig i høst på at avtalen med VP ikke var ekskusiv i den forstand at RECSI ville bli bundet til et samarbeid. Mange her har vært tiltagende skeptisk til VP de siste månedene. Det kan vise seg å ha vært riktig. At styreleder i VP sier "we are ramping up".... ja det er det sannelig godt skjult.

Uansett, mitt tips er at det er innen batterier man har de store fortjenestemuligheten selv om meldingen fra RECSI sier at det også skal satses på solarkjeden - og da med allerede etablerte og anerkjente selskaper. Og, når blir Kina nødt til å importere fra RECSI - det kan også plutselig skje.

Det var godt å få bort denne usikkerheten med VP - og meldingen er klar - de ser bedre muligheter med større fortjeneste for investorene ved å samerbeide med de etablerte. Brudd med VP er ikke positivt i seg selv, men RECSI ser ut til å se bedre muligheter. Jeg kunne allikevel tenke meg noe mer konkrete meldinger om hva dette vil bety for f.eks. når ML skal startes opp. Blir det tidligere eller senere enn allerede annonsert (2023)? Det er uansett bevegelse.....
Slettet bruker
06.04.2021 kl 12:48 4365

Neida. Er nok i prinsippet enig med deg her. Tenker vi bare ikke må legge igjen absolutt alt av kritisk tenking. Jeg synes f. eks enkelte her inne reagerer vel sterkt på artikkelen til DN. Jeg stusser også på at det reageres på at FA ikke har skrevet sak om REC i dag. Da tenker jeg man overdriver eget selskaps viktighet og nyhetsinnteresse. Folk må se dette for hva det var - en strategisk partnerskapsavtale som neppe faktisk betyr noe som helst - og ikke overdrive tolkningen den ene eller andre veien basert på dette.

For å dra et lite tankeeksperiment: Hvor stor andel av ML kunne VP stått for alene? Vi vet allerede at andelen ikke er spesielt høy fordi vi vet minimum produksjonskapasitet for å sette anlegget i drift. Vi kan ta konkludere med at denne nyhetene egentlig ikke betyr stort for REC hverken ene eller andre veien. For meg spekuleres det litt vel mye på bakgrunn av "noise" om det gir mening.

Det er dog bare mine tanker. :)
Slettet bruker
06.04.2021 kl 12:59 4259

Det jeg er helt sikker på er at Røkke ikke har brukt all sin tid fra 4. mars og fram til påske kun på å skrive termineringsavtalen med VP. Det kommer mer. Så kan vi lure på hva FN forbereder, siden saken enda ikke er kommentert. Antar de i kjent stil holder på å koke i hop en skikkelig drittsak på dette, med kjendiser og hele pakka. Blir ikke forundret om Grove graves fram. Han kan bidra med noe negativt, siden han har solgt - og er kjendis.
Redigert 06.04.2021 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
MorganKane
06.04.2021 kl 13:07 4167

Fattig,

Skjønner ikke hva du mener med at meldingen var kryptisk. Den er krystallklar spør du meg. REC ser andre og bedre muligheter. Også "in the near term".

Videre, kan være enig i at markedet hater usikkerhet, men denne blir jo betydelig redusert nå. Det har vært stille fra både VP og Charlie Gay siden nyttårstider. Sannsynligvis siden REC har begynt å se andre bedre muligheter blomstre opp. Men det er dette som har vært usikkerheten. Nå er det ryddet av veien. Og batterier fremstår som den langsiktige scenarioet, mens salg til pv industrien, dvs Kina, er det kortsiktige scenarioet.

Alt tilsier at VP er avhengig av REC, ikke omvendt. Enklere blir det ikke. Aldri feil å ta gevinst forsåvidt, men ikke bli lenge ute, da går toget.
Redigert 06.04.2021 kl 13:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 13:38 3917

Enig, her har VP vært meget unnvikende og lite har kommet ut fra den kanten på lenge. KIR har sett seg lei av hele greia, og ser etter andre samarbeidspartnere som kan gi raskere oppstart av ML, og som er i stand til å betale riktig pris for produktene. VP hadde nok en utopi-tanke at de var alene som kunde av ML, og kunne diktere pris. Men, så kom KIR inn i bildet, og snudde alt på hodet for dem, og de kommer nå med sure oppstøt at det var de som terminerte avtalen.

Det er strenge regler i USA om hva som er lov å lekke ut til markedet, og REC har gjort alt riktig her. De kommer med info når de kan. Vær dere sikre på at KIR har jobbet med mer enn å lage en oppsigelse mot VP siden 4. mars. Her har det blitt jobbet som pokker i kulissene med nye og bedre avtaler. Jeg regner med at det vil komme en hel del de nærmeste månedene, og da gjør det meg ingenting om kursen er lav akkurat nå (da kan jeg heller laste opp mer når midlene kommer inn).
Heldigvis har jeg fått lastet noe bagasje inn på toget, og håper å få inn noe mer før det forlater perrongen:)
IKM-ANSATT
06.04.2021 kl 14:26 3586

Ka e vits å henga seg oppi ka dei jalla avisene skrive😤 REC kvitta seg me dødt kjøtt enkelt å greit. Kjøp legg an i skuffå ta an opp igjen te neste år🥳📈🍾 kursen e långt øve 50kr te dess💶
awkward
06.04.2021 kl 14:30 3541


Dersom det var så flott at de kvittet seg med "daukjøttet", så hadde de nok ikke meldt det på det tidspunktet de gjorde...
Slettet bruker
06.04.2021 kl 14:38 3451

2 timer etter at børsen stengte i USA ?
nucleus
06.04.2021 kl 14:39 3440

Er vel forholdsvis sterke påstander fra DN? Mener at Røkkes agenda, kun var å få inn mere emisjon penger? Hvis ja, så har REC Silicon ikke kommet en døyt lenger med Røkke en med tidligere Jens Ullstein - Moe..
nucleus
06.04.2021 kl 14:39 3439

Er vel forholdsvis sterke påstander fra DN? Mener at Røkkes agenda, kun var å få inn mere emisjon penger? Hvis ja, så har REC Silicon ikke kommet en døyt lenger med Røkke en med tidligere Jens Ullstein - Moe..
awkward
06.04.2021 kl 14:42 3371


Jeg har ikke noe forhold til Recsi den ene eller andre veien.

Men når et selskap opplagt forsøker å snike tilsynelatende dårlige nyheter ut på denne måten, så blir jeg alltid litt lunken mot selskapet.
Godt mulig de har storslåtte alternative planer, men da mistenker jeg det ville fått en annen fokus og timing.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 14:44 3339

Tålmodighet. Rec = årevis med tålmod. 23 innen 2022 er mitt mål.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 14:46 3283

Så du sitter inne i 1 år for 15% oppgang?
Slettet bruker
06.04.2021 kl 14:55 3134

Ja, er det dårlig? Godt nok for meg. Slipper skuffelser. Små mål. Alt over en bonus.
Redigert 06.04.2021 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
awkward
06.04.2021 kl 16:37 2764

15% årlig avkastning ikke godt nok altså?

Da har man noen overraskelser i vente i livet!
IKM-ANSATT
06.04.2021 kl 17:13 2593

Faen for en jalla tråd🥴 høres ut så som en heile haug har solgt pågrunn av det lille violet nyheten💸🤣🤣🤣 ta det heilt me ro røkken har noe erme💪 om ikkje lenge kommer det store nyheter tru meg😉 for all del e kjekt me billigere rec aksjer 💶💶💶
Slettet bruker
06.04.2021 kl 17:38 2432

hvis det var VP som terminerte og sier de gjorde dette 1 uke siden , hvorfor meldte de ikke dette ?
Håper folk ser at dette er en drittpakke og løgn og jeg håper dette blir håndtert forholdsmessig
Slettet bruker
06.04.2021 kl 18:12 2270

Det her minner mig om når NEL terminerte kontraktet med H2V - "fordi H2V ikke betalt"

Det var förstå¨s hittepå. NEL klarte ikke av at utveckla produkten, og de miste miljardkontrakten.

Tipper det er nåt liknande her, REC blev vraket av Violet
Slettet bruker
06.04.2021 kl 18:15 2243

og det var derfor VP ikke meldte bruddet 1 uke siden ? ....
Slettet bruker
06.04.2021 kl 18:18 2195

Det er helt som forventet, H2V melde heller ikke bruddet med NEL, men det kom fram i senare intervjuer at det var odugligt rent tekniskt.
Best av allt var at NEL sa "at de hade tatt kontrol over ritnignar og teknologi vid bruddet". Så basert på erfaring, ja, Violet har funnit en bettre partner.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 18:19 2176

Bare utrolig synd at sånne som deg får kjøpt på kurser som så vidt dekker Butte alene:)))
Men du får neppe kjøpt billige aksjer fremover da Rec i dag viser store muskler å takker nei til videre samarbeide med VP da de ser mye bedre muligheter.