Violet avtale kansellert. REC ser større fisk i vannet

MorganKane
RECSI 05.04.2021 kl 23:58 12684

Røkke jobber på. Hva dere enn gjør ikke selg. Her kommer det ny informasjon om ikke lenge.

REC sier svart på hvitt at de ser større fisker i annet. Det er de som har kansellert. De ser større muligheter og det hadde de neppe sagt hvis ikke en avtale med andre aktører, mer eller mindre, allerede var i boks. Dette lå i kortene. Violet power må nok sloss om polysiliconet, på lik linje med alle andre.

Jeg tror også at noe av grunnen er at batterier vil ta over som "eneherskende" kunde om et par år. Derfor kan ikke REC binde seg til en langvarig avtale med en kunde. Jeg gjentar. Rec åpner på 42,5 den 11 mai. Men det er godt mulig at dette skjer alt i april. Time will show....

https://www.recsilicon.com/media/newsroom/newshandler/?type=globenewswire&feed=%2fnews-release%2f2021%2f04%2f05%2f2204558%2f0%2fen%2fREC-Silicon-Announces-termination-of-strategic-partnership-with-Violet-Power.html%3fprint%3d1

Mitt råd er; hold på aksjene. Dette kan gå styggfort!
Redigert 07.04.2021 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
solfylt
05.04.2021 kl 23:59 8353

💪
Polygon
06.04.2021 kl 00:04 8253

De "større fiskene" er "established, proven, active and relevant solar supply chain partners". Og hvem andre er det enn selskaper som nå ligger med knukket rygg?

At det er REC som har kansellert dette er ønsketenkning.
drapper12
06.04.2021 kl 00:04 8236

Gleder meg til tiden framover. Nå er det på tide å samarbeide med de virkelige store selskapene. Alt legger til rette for at REC skal endelig få ut potensialet sitt. Og best av alt, vi har Røkke som er den beste på forhandlinger. Kos dere kjære rec aksjonærer. Gode tider venter oss. :)
kompetansen
06.04.2021 kl 00:06 8171

Her skjer det spennende ting.Ingen manøvrerer bedre i åpen sjø enn superfiskeren og strategen Røkke. Storfisker på veg!
Bullinvestor
06.04.2021 kl 00:07 8097

Her er det bare å la Verdipapiret jobbe👍
drapper12
06.04.2021 kl 00:09 8069

Nok et troll som er mot rec. Vanskelig å ta deg seriøst når du nettopp ikke visste at det var G14 som var batteri og ikke VP.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 00:09 8037

Du var litt raskere enn meg her MK, så jeg sletter tråden min og kommenterer heller her:

Henviser til børsmeldingen publisert 05.04.21:

"Lysaker, Norway 5 April 2021: The political environment in major markets including the United States and Europe is highly and increasingly supportive of diversification of the solar supply chain and development of localized solar manufacturing to serve domestic demand for solar energy. Buyers of solar are also increasingly focused on social and sustainability issues and high levels of embodied carbon within the incumbent solar supply chain which greatly reduce the ESG benefits of utilizing solar energy in replacement for fossil fuels. REC Silicon (REC) anticipates additional policy support for alternative supply chains and sustainably made solar materials and lower carbon solar panels, in the near term.REC Silicon advises that the strategic partnership between REC and Violet Power (VP) announced on October 13, 2020 has been terminated. In line with the positive momentum in the political environment which creates a better opportunity for localized value chains than ever before, REC believes it yields greater positive outcomes for its shareholders to collaborate commercially with established, proven, active and relevant solar supply chain partners to optimize the market opportunity for competitive, low-carbon locally produced solar panels.REC is also working with companies within the Ultra Low Carbon Solar Alliance, a group of established and proven solar companies on various policy and communication initiatives to realize the growing opportunities for a sustainable solar supply chain.For further information, please contact:Francine Sullivan, Vice President Business DevelopmentPhone: +1 509 750 1133Email: francine.sullivan@recsilicon.comAbout REC SiliconREC Silicon is a leading producer of advanced silicon materials, delivering high-purity polysilicon and silicon gas to the solar and electronics industries worldwide. We combine over 30 years of experience and proprietary technology with the needs of our customers, with annual production capacity of more than 20,000 MT of polysilicon from our two US-based manufacturing plants. Listed on the Oslo Stock Exchange (ticker: RECSI), the Company is headquartered in Lysaker, Norway.For more information, go to: www.recsilicon.comThis information is considered to be inside information pursuant to the EU Market Abuse Regulation and is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act. This stock exchange release was published by Nils O. Kjerstad, IR Contact, REC Silicon ASA on 5 April at 11:00 pm CEST."

Jeg ser på børsmeldingen som ekstremt positivt. For meg er dette tegn på om at Røkke har kommet godt i vei med forhandlingene med potensielle samarbeidspartnere og velger å gå denne veien, fremfor VP, ettersom det vil gi enda hurtigere utvikling for selskapet og selskapets aksjonærer. Dette betyr at vi ikke bør være alt for langt unna nye børsmeldinger om ny(e) samarbeidspartnere. Virker som om det vil satses for fullt på batteri fronten, evt. at REC ønsker å selge sine varer til eksisterende aktører som kan kjøpe i stor volum tidligere enn det VP hadde planlagt.

Det jeg lurer på nå er hvem er det som har kjøpt nabo bygget til REC? Er det Sila Nanotechnology? REC seg selv som ønsker å ekspandere (men er det ikke bedre å få ML oppe før man iverksetter planer om ekspansjon? Tror ikke at det er REC som ekspanderer, men at en ny potensiell samarbeidspartner har satt øynene sine på REC og posisjonerer seg til et samarbeid. For alt vi vet er polysilicon en mangelvare - og REC sin unike måte å produsere silan på setter dem i en veldig spesiell posisjon i forhold til det skiftende politiske bildet som foregår i vestlige land nå.

Hvordan tolker dere denne børsmeldingen? Regner med at vi som er langsiktige feirer og ser på dette som et steg i riktig retning og at vi snart bør få mye mer informasjon, men alltid greit å få høre andre perspektiver.

-----------------------------------------

Jeg ser på dette som utelukkende positivt. Gå på min historikk, allerede for noen måneder tilbake skrev jeg at jeg ikke bryr meg om samarbeidet med VP går gjennom eller ikke, fordi jeg vet at det vil komme flere partnere pga. politiske verdensbildet som utvikler seg. Det er en grunn til at VP ikke ble nevnt i kvartalsrapport, eller at når VP ble stilt spørsmålet om samarbeidet med REC, så svarte de langt mer defensivt enn tidligere. Ikke misforstå meg, jeg tror fremdeles at VP vil bli stort, men REC er i en unik posisjon hvor vi ikke lenger trenger å vente noen år før vi er i full drift, markedet blir større og mer klar for hver dag som går. Her mistenker jeg at vi kun har fått deler av informasjon og ikke hele historien. Det er garantert store forhandlinger som pågår og jeg tror at tiden fremover mot mai blir utrolig, utrolig spennende og lærerikt for oss aksjonærer. Jeg støtter MK fullstendig her, ikke selg gull til prisen av møkk.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 00:13 7985

Selger ikke en aksje. Faller vi ned mot 18 kroner så kjøper jeg mer.
Hadde sett mørkt på det om det var Groupe14 som var kansellert, men VP har jo vært litt for stille rundt som påpekt av enkelte her inne.
Heimdall
06.04.2021 kl 00:16 7952

"In line with the
positive momentum in the political environment which creates a better
opportunity for localized value chains than ever before, REC believes it yields
greater positive outcomes for its shareholders to collaborate commercially with
established, proven, active and relevant solar supply chain partners to optimize
the market opportunity for competitive, low-carbon locally produced solar
panels."

Dette anser jeg som gode nyheter. Slik jeg tolker dette har REC tatt en beslutning som sikrer at veksten og resultatene kommer raskere og sikrere, godt hjulpet av det nåværende politiske momentumet for grønn vekst i USA.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 00:17 7932

Ja, bra og sterk melding.
Huggis
06.04.2021 kl 00:17 7932

Er vel akkurat dette Røkke kom inn for. Denne meldinga i kveld, samt den grønne pakken fra Biden. Blir spennende å følge med i morgen. Ser mange som tolker dette negativet, det kan jeg ikke fatte. Røkke tar de grepene som trengs.💪
drapper12
06.04.2021 kl 00:19 7890

De som oppfatter det negativt er trollene mot REC og aksjonærer som ikke har satt seg inn nok i REC. Mens de som har faktisk gjort hjemmeleksa og lest om REC vet at det er langt større ting på gang enn VP.
Tanjiro
06.04.2021 kl 00:22 7818

Dette er jo utelukkende positivt, noen tøffe valg må ta når man er i et marked som vokser stort og man ser flere og bedre muligheter et annet sted. Fint at vi nå har fått avklart dette, noe måtte det være da de ikke hadde blitt nevnt på lenge. Det at det er REC som har kansellert sier seg selv, de sitter i førersetet og må bare velge og vrake. Håper bare de kommer med noen nyheter snart, kan fort forstå at noen kun leser overskriften og tror at dette er verdens ende
MorganKane
06.04.2021 kl 00:25 7761

Beviset på at dette er en svært positiv melding er at jeg kan garantere at det ikke er en eneste analytiker som tørr å gå ut og si at dette er negativt. FA bør absolutt skrive om dette i morgen tidlig og gudene vet hva de skriver, men jeg kan garantere at de ikke får noen analytikere til å si at dette er negativt. Hvorfor??? Fordi de da i så fall vi fremstå som komplette idiot er når ny melding tikker inn om at ML gjenåpner en uke eller to seinere.
Redigert 06.04.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 00:25 7752

Enig med deg Denvise. Må påpeke at det er REC som avslutter samarbeidet og ikke omvendt, noe som peker på at det er bedre ting i vente for oss aksjonærer. Dette forklarer kanskje også delvis hvorfor Røkke har blitt styreleder; Han ønsker å ta selskapet vekk fra "OK" avtaler og heller sikre fantastiske avtaler, fordi Røkke er en industri bygger - og han vet av erfaring og ekspertisen til teamet rundt seg at polysil. industrien kommer til å være helt enormt. Dette er fremtiden, ikke bare for solindustrien, men også for batteri industrien (dette her kan jeg ikke påpeke nok). Til dere nye; les gjerne tråden min "Case REC Silicon: Fremtiden innenfor solar og batteriindustrien", der forklarer jeg dette flere måneder på forhånd og detaljert hvilken retning REC er på vei til.

Jeg gleder meg til neste børsmelding og tror ikke vi er langt unna, for å være helt ærlig. Jeg tror at en dobling (minimum) er realistisk på 1-3 måneders sikt, men så må jeg innrømme at jeg aldri har vært flink til å spå priser. REC skal ikke kunne handles for 19.20kr, det er så billig i mitt syn at jeg bokstavlig talt ikke har mer penger å flytte på, fordi jeg har investert det i REC, men så finnes det alltid en mulighet for belåning som jeg må vurdere hvis selskapet fortsetter å bli så lavt priset. Heldigvis kan jeg laste opp månedlig for en til to hundre tusen kroner, så akkumulert får jeg, uavhengig av aksjekurs.

God natt folkens og håper dere gleder dere til neste børsmelding; for har jeg rett så vil det være en gamechanger som vil sørge for at selskapet blir repriset til riktig markedsverdi og at vi får en flerdobling de neste månedene.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 00:26 7766

Leser dette som en positiv melding , de kaster en mindre lønnsom partner til fordel for mer lønnsomme avtaler . Meldingen sier egentlig ganske mye hvis man leser mellom linjene . Det politiske klimaet - Biden pakken og økt fokus på at USA er selvforsynt i tillegg satsingen på batteriepriduksjon hvor vi vet at rec i samtale med flere produsenter . Batteri er fremtiden , solpaneler som VP blir aldri like lønnsom . Tipper vi får ny melding om nytt samarbeid snart , noen har jo kjøpt nabotomten og de kan ikke vente alt for lenge før de annonser dette , blir bra dette , hadde planer om å kjøpe meg opp imorgen .
Redigert 06.04.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 00:29 7966

Må være rimelig pottetett om man tolker dette negativt eller man har ikke aksjer :)) ,De sier det rett ut vi avbryter samarbeidet med Vp da vi har noe mye større på gang:)) Ikke rart Røkke fikk opp farta:))
Ytsejam
06.04.2021 kl 00:31 7922

Morgendagens +sak fra fa blir nok i sedvanlig stil: rec-avtale terminert!.
Ærligtalt
06.04.2021 kl 00:34 7869

Ja-her sier de jo rett ut at de har avsluttet avtalen da de ser bedre muligheter for selskapet i samarbeide med andre aktører

Kan det være... at det nå kommer den Joint Venture jeg har fablet om?

Om den skal opp eller ned på dette rent kortsiktig blir vanskelig å si i og med at vi er på en av verdens mest skakkjørte børser... Men jeg tipper nok at dette i sum er meget positivt for både selskap og aksjonærer

Spørsmålet nå blir jo: Hvem ordnet Røkke en deal med før han hastet inn i styret... Og når viser de seg for oss?
MorganKane
06.04.2021 kl 00:39 7788

Det er for øvrig rart at ikke FA allerde har kommentert dette. De ønsker kanskje en kommentar fra en eller annen analytiker og håper kanskje på å finne noen som er negative? Men jeg kan garantere at det ikke skjer. De vil i så fall fremstå som idioter i; la meg bruke REC sin terminologi, "the near term".

Vi får se. Kanskje jeg blir overasket og de faktisk dekker saken som de bør gjøre?
Redigert 06.04.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 00:50 7664

Ihvertfall så skjønner nå alle hvorfor det ikke er innsidekjøp.
Å kl 09:00 får vi svar på om opp eller ned vinner🤑🤑🤑
Mossegutt
06.04.2021 kl 00:58 7588

Må ikke bli sjokkert om noen prøver å kjøre den ned fra start på noen investorers uvitenhet/usikkerhet i håp om å skape negativ spiral og kjøpe fler aksjer selv.
Bare «bringit on» i så fall, sitter klar med kjøpsknappen om vi dupper ned 8-10 %

Er ellers full lastet med 50.000 aksjer, så godt fornøyd uansett.

Kortsiktig umulig å si hvordan dette tas i mot, men jeg tenker i et lengre perspektiv, strategisk smart å sikre seg bedre avtaler.
Redigert 06.04.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
06.04.2021 kl 01:01 7556

Tja, ingen vet hvor haren spretter...

Men i prinsipp sier de jo her at "vi har ordnet en bedre deal" - kan jo vanskelig tolkes negativt spør du meg... men for all del - børs er børs!

Hadde gjort seg med en investor call nå
Slettet bruker
06.04.2021 kl 01:13 7449

Er jo ingen som kansellerer ett samarbeid om en ikke har noe bedre å gå til.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 01:52 7276

Jeg har noen år på baken i norsk industri (om enn med skjorte på og i de øvre etasjene). Det at strategiske partnerskap inngås og avsluttes er normalt helt udramatiske eventer i forretningsverdenen. Har opplevd at et strategisk partnerskap som ga store forhåpninger varte bare cirka 1 år, før man var enige om at det ikke ga synergiene man hadde sett for seg. Så da avsluttet man det for å fristille begge parter til å satse hver for seg, akkurat som før.

Men kunden fortsatte å handle fra oss som tidligere uten sure miner. Så personlig ville jeg vært meget forsiktig med å dra så altfor negative konklusjoner ut av dette. Kjenner jeg Oslo Børs rett kommer det vel en rec-dupp tirsdag uansett, og da får vi se om den blir så lav at jeg øker eksponeringen eller bare holder det jeg har.
Tradinator
06.04.2021 kl 07:49 6564

Meldingen er jo bull slik den er skrevet. De er jo veldig tydelige på at det er større potensiale om de terminerer det slik som markedet nå utvikler seg. Dette ble inngått på Trump sin tid, nå er det litt andre tider innen fornybart i USA og resten av verden.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 07:50 6526

ja dette var trist, litt frekt å sende ut melding i går kveld så den drukner i annen news som kommer kl 07 idag på newsweb. Lukter av dette her.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 07:54 6437

Drukner i news? Får jo fader meg børsmelding på epost jo. Sitter du i så mange aksjer at du ikke klarer å være oppdatert på hva som skjer så er det vel ditt problem.
Zorin
06.04.2021 kl 07:59 6343

[...] REC believes it yields greater positive outcomes for its shareholders to collaborate commercially with established, proven, active and relevant solar supply chain partners to optimize the market opportunity for competitive, low-carbon locally produced solar panels.REC is also working with companies within the Ultra Low Carbon Solar Alliance, a group of established and proven solar companies on various policy and communication initiatives to realize the growing opportunities for a sustainable solar supply chain. [...]

Greit det kan være mer lønnsomt for REC å samarbeide med etablerte produsenter, men med mindre de kan kun samarbeide med en produsent, og den produsenten kjøper alt REC produserer, så hadde det vel fortsatt vært smart av RECSI og holde på samarbeidet med Violet Power? De er jo ikke akkurat i en posisjon hvor de kan vrake og velge i kunder.
Null
06.04.2021 kl 08:07 6154

Endringen er vel ikke så stor for meg
VP er en kunde som skal starte en gang, men det er også en gruppe andre som er i gang kan vi få ML opp å stå tidligere?
For meg så er REC caset oppstart av ML og når det skjer...

Er denne meldingen kroken på døren for ML eller er det en melding som gjør at vi kan starte ML før ved å levere til andre som har produksjon?
Det er for meg det spørsmålet som er viktig,
SÅ kunne de jo kommet med en melding om hva de har på planen fremover, kan vel ikke si så mye mer enn at de har andre planer med noen som er kommet lengre.... for meg så vil det si at ML er nærmere en oppstart, og en melding om det kommer....


NUL
Synergi
06.04.2021 kl 08:08 6122

Nettopp..... De ville aldri kansellert denne om de ikke hadde tydelige signaler på bedre alternativer. Da kunne de bare beholdt avtalen som den var
Slettet bruker
06.04.2021 kl 08:13 6028

Uenig.
VP har ikke overholdt noe av dine planer så hvorfor tilkjenne seg disse. Du piller ikke KIR på nesen med vage løfter.
Ser ikke bortifra at dette kan ha sammenheng med tolllettelser som Kina kom med før påske. Her kan det fort komme melding om avtaler og en dato for oppstart ML.

Så må vi huske at grunnen til at REC ble innlemmet i Aker Horizon var ikke først å fremst pga sol, men pga batteri segmentet. Ref Kristian Røkke.

Vi kommer til å få en dupp idag, selv kjøper jeg mer om jeg får den til 18 ish.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 08:16 5926

Leser det også slik at det er REC som har kansellert kontrakten. Helt enig , hadde de ikke hatt ett bedre alternativ hadde de ikke gjort dette.
Utelukkende positivt dette og styrker muligheten for at det kommer mer news veldig snart :-)

Slettet bruker
06.04.2021 kl 08:24 5691

Om det blir dupp blir den extrem kort:)) , Rec sier dette tydelig til dere vi avslutter samarbeidet på grunn av at vi har bedre planer til det beste for aksjonærene:)). Dette betyr jo at Ml kan starte opp raskere enn vi noen gang hadde håpet på:))

RECSI: AVSLUTTER STRATEGISK PARTNERSKAP MED VIOLET POWER

06:26
Oslo (TDN Direkt): Rec Silicon opplyser at det strategiske partnerskapet mellom Rec og Violet Power (VP), kunngjort 13. oktober 2020, har blitt avsluttet.

Det fremgår av en melding fra selskapet mandag kveld.

I tråd med det positivt momentum i det politiske miljøet mener Rec det vil være bedre for aksjonærene å samarbeide kommersielt med etablerte, velprøvde, aktive og relevante partnere for å optimalisere markedsmuligheten for konkurransedyktig, lokal produksjon av lavkarbon-solcellepaneler.

Rec jobber også med selskaper innen Ultra Low Carbon Solar Alliance, en gruppe med etablerte og velprøvde solenergiselskaper om ulike policyer og kommunikasjonsinitiativer, for å realisere de voksende mulighetene for en bærekraftig solenergiforsyningskjede, legges det til.

TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Null
06.04.2021 kl 08:29 5569

Kan vel ikke skjønne annet enn at denne meldingen er positiv for RECSI

Avslutter strategi samarbeid med noen som skal starte,,,, kankje til å gå i samarbeids samtaler med noen som er i gang ;)
For meg så sier det raskere oppstart av ML og det er vel det som er bra for oss ;)
Slettet bruker
06.04.2021 kl 08:29 5557

Ikke følge VP.
While REC gave no details, Violet Power founder and CEO Desari Strader told the Columbia Basin Herald her company terminated the relationship more than a week ago because REC has proven to be an unreliable business partner.

“We are the ones that terminated the strategic partnership,” she said. “REC cannot be a supplier of ours because they are not producing polysilicon in Moses Lake.”
Strader said Violet Power has picked Moses Lake as a place to do business, and still plans to produce solar panels here.
“We are in Moses Lake, we are ramping up,” she said.
Zorin
06.04.2021 kl 08:36 5349

Greit nok at de avslutter samarbeidet med VP, men da håper jeg for RECSI sin skyld de allerede har et bedre alternativ på plass. Det er ikke så lett å få nye kunder.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 08:37 5307

Det gir ikke mening. VP, skulle først lease, så skulle de bygge, så skulle de komme med ground break i januar noe de uttalte 2 ganger. Ingen info etter dette.
Hadde kjørt på som hun skriver og fått opp en fabrikk, kunne ML levert poly til dem. Gir ingen mening de skulle avslutte kontrakten når det finnes en poly fabrikk rett ved dem som kun venter på kunder... Virker som VP er full av dritt. Hadde vært gøy få en uttalelse fra REC på dette..

Tipper Røkke er med i bildet her, avsluttet med VP, og VP er satt tilbake og er på dårlig humør :-)

Ramping up er jo bare tull. De har ingenting enda som vi vet. De har ikke leaset noe bygg og hadde de startet byggingen av en fabrikk hadde vi vist det.

https://casetext.com/case/powers-v-violet-energy-inc

Fant denne ... violet power is a subsidiary og violet energy inc.
Redigert 06.04.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare