LIFE: GODT BESKYTTET I TILFELLE DIGID-KONKURS

Janic
LIFE 06.04.2021 kl 07:25 14260

LIFE: GODT BESKYTTET I TILFELLE DIGID-KONKURS
Oslo (TDN Direkt): Digital Diagnostics AGs ledelse har begjært seg selv konkurs.
Det skriver Lifecare i en melding søndag.

Joint venture-avtalen om Digid gir beskyttelse av Lifecares interesser, inkludert Lifecares IP-rettigheter, i tilfelle konkurs.

-Vi hadde foretrukket å unngå denne nye utviklingen. Vi ser imidlertid en potensiell restrukturering som en mulighet til å få bedre kontroll, og styre satsingen i en enda mer gunstig retning for Lifecare, sier Joacim Holter, administrerende direktør i Lifecare og medlem av styret i Digid, i en kommentar.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
bj111
06.04.2021 kl 12:02 3884

Du kan lese og da kan du gå tilbake å se på historikken av meldinger og artikler i avisene.
For meg virker det ikke som Life har hatt noen oversikt over hva DD har drevet med og da setter jeg et spørsmålstegn ved testen. Mulig det er unødvendig men Life må i så tilfellet komme ut av sneglehuset å oppklare hva som er situasjonen med tanke på testen. Så lenge de ikke gjør det så blir alt bare spekulasjoner eller spørsmål både fra ditt ståsted og fra mitt.
Moniker
06.04.2021 kl 12:36 3808

Har du innsikt i om det er sannsynlig at Life overtar dette?

Ganske drøyt at en som sitter i styret til DD sender ut børsmelding at dette kom uventet (se nedenfor fra Handelsblatt). Ikke ekspert i Tysk selskapsrett, men frivillig konkursmelding/insolvens blir vanligvis godkjent av styret (ikke ledelsen). Det sto ingenting om solvens i børsmeldingen 19/3 Det kom ikke noen separat melding etter styremøtet 25/2.

Gitt ny informasjon om dårlig likviditet er det nå lettere å forstå problemer i tilgang til test laboratorier som ble meldt 19/3 (uten å gi reell bakgrunn). Har man lett etter penger og måttet kaste kortene til slutt?

"In the case of Digid, the Supervisory Board recommended on 25 February that management seek legal advice on the difficult economic situation. This is clear from an e-mail from Rintelens, which is available to the Handelsblatt.

In order to avoid "any risk of insolvency delay", CEO Constantin von Gersdorff's management board decided at the end of March to "apply for the initiation of insolvency proceedings"."
Redigert 06.04.2021 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
True
06.04.2021 kl 12:45 3813

Jeg har ingen intensjoner om å overbevise deg om noe som helst, du står for dine egne valg. Jeg så også på Life som en potensielt vinneraksje med et kjempeprodukt, men etter det som har kommet frem de siste månedene, minner det hele om et stort luftslott. Så det skal heller godt gjøres å overbevise meg om noe annet...

Anbefaler deg å lese disse:

https://e24.no/boers-og-finans/i/OQQ58k/lifecare-aksjonaer-langer-ut-mot-styret
https://e24.no/boers-og-finans/i/0KKAk6/drama-i-merkur-selskap-lifecare-partner-kobles-til-gigantskandale
Redigert 06.04.2021 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Computum
06.04.2021 kl 14:16 3689

Ja, hvis selskapet bare forholder seg tause nå er det nærmest skandaløst.
Holter ble sitert på at han skulle redegjøre før børsåpning idag, men ingenting foreløpig hørt.

"– Vi jobber med å få oversikt over situasjonen og vil komme med en uttalelse innen børsåpning tirsdag, sier Holter."
True
06.04.2021 kl 14:26 3668

Det sier vel sitt gjør det ikke?

Nail in the coffin....
Dubois
06.04.2021 kl 14:34 3641

Den kom vel trossalt på lørdag, som er før børsåpning idag.
Computum
06.04.2021 kl 14:42 3621

Hva kom lørdag?
Har du fått noen noen orientering som belyser situasjonen?

"– Men situasjonen fremstår uansett uheldig og det er klart at administrative forhold kan få praktiske konsekvenser, men vi har ingen grunn til å forvente noen negative konsekvenser av betydningen for Lifecare.
Han forteller også at de heller ikke kan utelukke at konkursbegjæringen åpner for muligheter som gagner Lifecare.
– Vi jobber med å få oversikt over situasjonen og vil komme med en uttalelse innen børsåpning tirsdag, sier Holter."
bj111
06.04.2021 kl 14:43 3616

Den var ganske intetsigende og særlig i forhold til det du hevder med tanke på arbeidet DD har utført og testen.
Den sa i grunn kun at Life ikke rammes på annen måte enn at de har lånt penger til DD, penger som trolig er tapt. Men den opplysnigen får selv deg til å lure på hvordan han ikke kunne vite om den finansielle situasjonen i DD når Life har lånt de penger.
At du ikke vil inrømme at du sitter med spørsmål får så være men at du har alt klart for det her er lite troverdig.
Dubois
06.04.2021 kl 14:55 3582

"The joint venture agreement related to Digid protects all the IP rights of Lifecare and ensure Lifecare access and the right to use and sublicense all emerging IP in Digid related to Lifecares core business of glucose measurement and to unabated continue the Digid product development in the case of a termination. Furthermore, Lifecare has access to all background IP of importance for the continued product development. In event of a Digid bankruptcy, Lifecare will keep full control of the complete IP and hence considers a bankruptcy not to have material impact given the already known trajectory of Digid’s go-to-market progress. "

er ikke det tydelig nok?

Jeg har ikke lest at han er overrasket over at dd hadde en dårlig finansiell situasjon, men at konkursen kom overaskende fordi ledelsen ikke informerte verken eiere eller styret. Når de gjelder de 50k EUR så vet ikke vi når de ble lånt ut, det kan ha vært i forbindelse med oppstart osv.
Redigert 06.04.2021 kl 14:57 Du må logge inn for å svare
Computum
06.04.2021 kl 15:04 3550

"Innen børsåpning tirsdag" gir ikke rom for tolkninger slik du forsøker deg på. Det betyr kort og godt før børsåpning IDAG. Og det er ikke kommet noen slik klargjøring. Derfor blir det mye spekulasjoner. Og det er ikke slik det skal være for et børsnotert selskap.

(Jeg har sendt email til Holter der jeg påpeker dette, men jeg får vel ikke noen respons kjenner jeg han rett.)
Redigert 06.04.2021 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 15:12 3532

Er spillet om Life i gang?
Hvem har kjøpt over 5,5 millioner aksjer i dag?
(sikkert mange småsparere som solgte i panikk i dag). Blir spennende å se ny oversikt på topp 50.
bj111 med flere jobber steinhardt her inne i et forsøk på å holde kursen under kr 4, hvorfor må en nesten spørre. De skulle ha kjøpt ved start i dag.
Redigert 06.04.2021 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Dubois
06.04.2021 kl 15:17 3611

Nei innen børsåpning på tirsdag og fra da er når som helst før børsåpning, det betyr ikke at meldingen må komme på tirsdag.
Life viddy
06.04.2021 kl 15:24 3595

Det kom en børs melding på søndag å det må jo være i god tid før tirsdag??
takumi
06.04.2021 kl 15:29 3575

Her blingser du nok. Holter meldte de skulle komme med en uttalelse før børsåpning tirsdag og den kom på søndag.

Så registerer jeg at det er x antall hundre innlegg som omhandler hvor elendig meldingen de kom med er , men når situasjonen har blitt som den har blitt mistenker jeg at omtrent uansett hva Holter hadde kommet ville det blitt slaktet ned. Jeg sitter ihvertfall stille i båten og avventer videre informasjon. Akkurat nå er det litt mye som er usikkert og jeg ser ingen grunn til å selge på det som sannsynligvis er årets rødeste dag.
Computum
06.04.2021 kl 15:38 3567

Er det denne dere mener forklarer situasjonen? Jeg synes ikke det.

"Joint venture-avtalen om Digid gir beskyttelse av Lifecares interesser, inkludert Lifecares IP-rettigheter, i tilfelle konkurs.

-Vi hadde foretrukket å unngå denne nye utviklingen. Vi ser imidlertid en potensiell restrukturering som en mulighet til å få bedre kontroll, og styre satsingen i en enda mer gunstig retning for Lifecare, sier Joacim Holter, administrerende direktør i Lifecare og medlem av styret i Digid, i en kommentar."
True
06.04.2021 kl 15:44 3552

Nei, her er det bare å krysse fingrene for at aksjen går opp mot 5-6 kr igjen før noe salg blir aktuelt for min del. Har 5,7 i snitt så det sier seg selv. Heldige de som har kommet seg mye tidligere inn i denne aksjen.
Bondeinvestor
06.04.2021 kl 15:55 3516

Ikke så strategisk å snakke ned aksjen, samtidig som du håper på en oppgang på nærmere 50%..
True
06.04.2021 kl 15:58 3508

Hehe, ja som om det forumet her har nevneverdig innflytelse på aksjekursen... Ellers er jeg helt enig med deg.
Redigert 06.04.2021 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
takumi
06.04.2021 kl 15:59 3503

Nei det forklarer absolutt ikke situasjonen, men nå snakker vi om at du mener Holter lovet en uttalelse idag og det stemmer ikke. Han lovet en uttalelse før børsåpning tirsdag og den kom på søndag.

Når det er sagt forventer jeg selvsagt at vi får mer informasjon, men vi må gi life litt tid til å få oversikt over situasjonen før vi blir helt hysteriske. Meldingen fra DD kom tross alt midt i påsken og det tar følgelig litt tid å få oversikt over situasjonen
Kajtek
06.04.2021 kl 16:00 3525

De trenger vel litt tid for å ordne opp i tingene og finne den beste måten å gå videre, Computum. Jeg er også enig med Takumi at uansett hva Holter hadde kommet med så hadde det vært oppfattet negativt. Det er ikke så enkelt i den situasjonen å si noe for å roe ned situasjonen.
De må bare konsentrere seg i å finne beste løsning. Hvis det er ledelse som ikke greier å gjøre jobben så må de gjøre noe med det. Jeg for min del hadde håpet at de ville overta etter DD. Da hadde de hatt 2 produkter å gå videre med.
bj111
06.04.2021 kl 16:02 3515

Helt rett, har null betydning så lenge aksjen er likvid og det er Life iallefall enn så lenge.
bj111
06.04.2021 kl 16:07 3489

De bør overta der DD slapp om det er noe å jobbe med. Er testen søppel så bør de naturlig nok ikke fortsette med den.
Kjør en emisjon så de har penger til videre utvikling og hold kontrollen på disse produktene selv. Ikke sett det bort til alle mulige som de ikke vet hva bedriver tiden med.
Da kan de bygge tillit i markedet noe de sårt trenger.
HP17
06.04.2021 kl 16:21 3443

En krevende dag for bj111.
Har i flere dager nå skrevet negativt om Life nesten 24/7 og Life slutter opp på 4 tallet og ikke 2 tallet som bj111 håpet på. Life kan være i spill, sencell er i rute og vel så det. Snuser noen større aktører eller investorer på Life?
Hvem vet men litt synd på biasserne som bj111 som har brukt så mye tid uten å lykkes.
Kajtek
06.04.2021 kl 16:21 3446

Jeg har lest disse før. Jeg likte det heller ikke. Han Saure gjorde ikke noe god inntrykk på meg. Han virker ganske sleip. Det er i alle fall mitt inntrykk. Når det gjelder Holter ? Jeg er usikker på det. Som det ble sagt før, uansett hva Holter hadde kommet med hadde det vært oppfattet negativt. Det er umulig å si noe som kan bli oppfattet positivt i en slik situasjon. De må bare fixe det, ordne opp i det. Hvis det er ledelsen som ikke er god nok så må de ta takk i det. Jeg tror ikke at Eu gir over 40 mill. til et selskap som det ikke er noen potensialet i.
Betonghue
06.04.2021 kl 16:25 3439

Spørsmålet blir; Hvem overtar utviklingen av Sencell? Her kreves økonomiske muskler! Bayer ? De har snust på LC i en årrekke ! Bakgårdsselskapet Digid har vært en vits hele tiden, og det har Bech, Saure og andre innsidere visst ! Hva i helvete har foregått? Håper noen kan finne sannheten i dette rotet.
Teknologien er fantastisk, har vært utviklet i over 15 år, og tålmodige topp 50 fortjener bedre !
Redigert 06.04.2021 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
Bondeinvestor
06.04.2021 kl 16:33 3404

Er helt utrolig, men forumdeltakere har mye å si for kursen i dette lille selskapet. Vi har sett flere eksempler i Life at det er vi forumdeltakere som finner ut av ting. Hissige småaksjonærer/foruldeltakere (all ære til dem) tar så kontakt med Holter og ber han om en redegjørelse. Stort sett etterfølges dette av en oppklarende (?) artikkel i e24/FA og en børsmelding som tar for seg våre anklager/spørsmål.

Da har det ikke noe å si hvilken dag det er, selv den hellige påskeaften så er ikke Holter tilgitt. Jeg selv sendte en mail til Holter for første gang nå i påskeferien. Det tok 11 min fra jeg hadde trykket på send knappen, til svaret fra Holter forelå. Så ikke undervurder vår makt som hissige småaksjonærer/forumdeltakere her.

Men det er klart, hadde selskapet hett Equinor, Dnb eller Yara, så har forumdeltakere ingen verdens innflytelse på kursen.
HP17
06.04.2021 kl 16:46 3347

For en kanondag å kjøpe Life på. Selv økte jeg beholdningen med 64% fra start av i dag. Det kan gi en formidabel avkastning og Life kan fort gå høyt fremover. Spillet om Life og verdiene og teknologien har såvidt begynt.
JosefK
06.04.2021 kl 17:07 3294


Hvor har de ‘snust’ på lifecare? Og hvorfor skulle de kjøpe noe i et felt de solgte i 2006?

Dikt og forbannet løgn.
bj111
06.04.2021 kl 17:18 3239

Joda når det graves frem informasjon som selskapet har unnlatt å melde så har forum noe å si. Men det er jo generelt i små drittselskaper slikt er nødvendig. De fleste selskaper lærer ganske fort hva som skal følges med på og meldes slik at de slipper å havne i den situasjonen Life har havnet i litt for mange ganger. Selv denne gangen var det kanskje forumdeltakere som reddet Holter til å komme med noe vas før åpning i dag.

At noen store har snust på Life finnes det ikke noe belegg for å påstå. Det er ille at de har jobbet med dette i 15 år og ikke kommet lengre. Tar det 10 år til? Er dette en tiltaksbedrift for en advokat? Jeg bare spør for det er da tragisk at de ikke har kommet lenger etter 15 år. Jeg syntes det er litt merkelig selv om jeg vet at utvikling tar tid. 15 år og ferdig med å måle på en gris.
Dubois
06.04.2021 kl 17:59 3160

Sencell så liten som den er i dag er først og fremst mulig grunnet nano teknologi, så gammel er ikke den teknologien at det hadde vært mulig å lansere så mye før.
Bull dog
06.04.2021 kl 18:18 3099

En ting alle her inne har felles er aksjer i lifecare! Når man skriver kommentarer fra tidlig morgen til sent på kveld må man være tungt inne.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 18:34 3061

Hvem tør tippe på dato for når lifecare går konkurs? Er nok en del skjeletter i skapet...
Redigert 06.04.2021 kl 18:36 Du må logge inn for å svare
JosefK
06.04.2021 kl 18:43 3023


Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene? Bayer avhendet diagnose geskjeften sin til Siemens i 2006. Hva får deg til å framstå som troverdig når det ikke er i Bayers satsingsområde? Og hvor er dokumentasjonen på at de har ‘snust’ på lifecare når de kan handle på øverste hylle blant innovative selskap worldwide?

Ad hominem piss kan du spare meg for.
AksjeKong1
06.04.2021 kl 18:57 2983

Det som er mest tragisk her er egentlig deg, i tillegg til noen andre sjeler som har så mye oppgulp og sjikanering å komme med opp imot LC og ledelsen, må si jeg er RYSTET over oppførselen her på forumet.
Sitter med mine aksjer, går opp og ned men har iallefall troen på at denne blir bra på sikt, og før vi minst aner det 👍😊
Betonghue
06.04.2021 kl 19:20 2904

We will buy you ! It may be now or later, but we will buy you !
Uttalt av Bayer-leder for mange år siden. Sitert på flere GF. Du kan jo sjekke med de tunge aksjonærene.
Har ingen interesse av dikt, men trist at sykkelreparatører som Digid ble valgt. Aner ikke hvorfor, som sagt.
Men hva er din agenda, denne endeløse baissingen av aksjen.
Moron.
JosefK
06.04.2021 kl 19:33 2863


På meg så høres det mer ut som et nachspiel enn en generalforsamling.

Cool story bro. Show me the money.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 19:34 2858

Ei hærlig forsamling, men hvor er rosgun med raketter og korka i taket ?
Alwaysplaytowi
06.04.2021 kl 19:34 2859

Jeg vil gjerne takke baiserne, som mister83 og flere, som har latt meg ha øyne på begge sider. Har hvert super positiv. Men når man ser i gjennom børsmeldingene det siste halve året er det bare tåke. Ingenting med hold i , alt er åpent for diskusjon og rett å slett bare grøt pyntet med litt kanel og sukker. Kansje det kan gå.fint til slutt , men det som er kommet til nå er bare svada.