Announces termination - RECSI er meget kryptisk

Kvike11
RECSI 06.04.2021 kl 10:45 18569

Hvem i RECSI står inde for denne meddelelse , syntes det er meget kryptisk det det står.
Er de igang med KINA, som bruger kul og måske børnearbejder eller det der er værre til produktionen, siden de skriver sociale og bæredygtighed.
Det er jo intet social kontor, men i sidste ende et spørgsmål om "Cool Cash", ellers var fabrik vel ikke lukket ned.
Hvorfor kommer de med denne nyhed i påsken, og hvor er formand Kjell Inge Røkke, hvorfor er han så tavs hele tiden.
Er de ved at starte endnu tættere samarbejde med Aker Clean Hydrogen.
Har de opsagt aftalen, selv om Voilet Power, som jeg læser det, er ved at bygge fabrik tæt på RECSI, for at kunne få statstøtte.
Holder de hvad de tidligere har skrevet , at fabrik skal starte op i 2 kvartal 2021, det er nu.
Hvem har bestilt robotter, intern handel mm, for at holde kursen kunstigt nede .
Vi burde allerede se en kurs betydeligt højere idag.

Lysaker, Norge – 5. april 2021: Det politiske miljø på de store markeder, herunder USA og Europa, støtter i stigende grad diversificeringen af solforsyningskæden og udviklingen af lokaliseret solenergiproduktion for at imødekomme den indenlandske efterspørgsel efter solenergi. Købere af sol er også i stigende grad fokuseret på sociale og bæredygtighed spørgsmål og høje niveauer af inkarnerede kulstof inden for den etablerede sol forsyningskæden, som i høj grad reducere ESG fordelene ved at udnytte solenergi i erstatning for fossile brændstoffer. REC Silicon (REC) forventer yderligere politisk støtte til alternative forsyningskæder og bæredygtigt fremstillede solcellematerialer og solpaneler med lavere kulstofindhold på kort sigt.

REC Silicon anbefaler, at det strategiske partnerskab mellem REC og Violet Power (VP), der blev annonceret den 13. oktober 2020, er blevet opsagt. I overensstemmelse med den positive dynamik i det politiske miljø, som skaber en bedre mulighed for lokaliserede værdikæder end nogensinde før, mener REC, at det giver større positive resultater for sine aktionærer til at samarbejde kommercielt med etablerede, dokumenterede, aktive og relevante sol forsyningskæde partnere til at optimere markedsmuligheden for konkurrencedygtige, kulstoffattige lokalt producerede solpaneler.

REC arbejder også med virksomheder inden for Ultra Low Carbon Solar Alliance, en gruppe af etablerede og gennemprøvede sol virksomheder på forskellige politiske og kommunikationsmæssige initiativer til at realisere de voksende muligheder for en bæredygtig sol forsyningskæden.


Lysaker, Norge – 5. april 2021: Det politiske miljø på de store markeder, herunder USA og Europa, støtter i stigende grad diversificeringen af solforsyningskæden og udviklingen af lokaliseret solenergiproduktion for at imødekomme den indenlandske efterspørgsel efter solenergi. Købere af sol er også i stigende grad fokuseret på sociale og bæredygtighed spørgsmål og høje niveauer af inkarnerede kulstof inden for den etablerede sol forsyningskæden, som i høj grad reducere ESG fordelene ved at udnytte solenergi i erstatning for fossile brændstoffer. REC Silicon (REC) forventer yderligere politisk støtte til alternative forsyningskæder og bæredygtigt fremstillede solcellematerialer og solpaneler med lavere kulstofindhold på kort sigt.

REC Silicon anbefaler, at det strategiske partnerskab mellem REC og Violet Power (VP), der blev annonceret den 13. oktober 2020, er blevet opsagt. I overensstemmelse med den positive dynamik i det politiske miljø, som skaber en bedre mulighed for lokaliserede værdikæder end nogensinde før, mener REC, at det giver større positive resultater for sine aktionærer til at samarbejde kommercielt med etablerede, dokumenterede, aktive og relevante sol forsyningskæde partnere til at optimere markedsmuligheden for konkurrencedygtige, kulstoffattige lokalt producerede solpaneler.

REC arbejder også med virksomheder inden for Ultra Low Carbon Solar Alliance, en gruppe af etablerede og gennemprøvede sol virksomheder på forskellige politiske og kommunikationsmæssige initiativer til at realisere de voksende muligheder for en bæredygtig sol forsyningskæden.


Denne børsudgivelse blev offentliggjort af Nils O. Kjerstad, IR Contact, REC Silicon ASA den 5. april kl. 23:00 CEST.
Opportunist1
06.04.2021 kl 15:14 4821

Du kan ikke mene at det er ledelsens eller styrets jobb å kommentere aksjekursbevegelser opp og ned? Hvis de skulle ut med kommentarer hver gang aksjen beveget seg med 50 øre eller mer hadde de ikke hatt tid til noe annet. For det første, så vet de som regel ikke hvorfor noen selger og andre kjøper. For det andre skal ikke de bry seg om det heller. De skal drive selskapet til aksjonærenes beste, så kan vi aksjonærer bestemme om vi vil kjøpe eller selge basert på det vi ser og mener er fornuftig.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 15:16 4794

Får håpe det kommer noen gode artikler ja, må da finnes noen gravejournalister som er nøytrale.
Skruen
06.04.2021 kl 15:17 4791

Helt enig. Nå har Recsi nylig kommet med en oppdatering og det skrikes allerede etter mer? Nå skal man selge om man ikke har troen på at TT klarer å gjøre jobben han er satt til. Dersom man ikke har troen på hans wing man KIR så selger man også. Personlig så venter jeg bare på ny melding om nye kontrakter basert på den nye vinden som seiler over statene. Håper på en mld før neste q.
HAS
06.04.2021 kl 15:20 4777

Rec har gitt en tydelig melding om at de jobber med det de oppfatter å være gode planer og en bedre løsning. Meldinger om dette må sjølsagt koordineres med alle involverte parter. Det betyr at man må smøre seg med tålmodighet og gjøre et valg om man velger å stole på at Røkke vet hva han holder på med.
Bullen
06.04.2021 kl 15:23 4770

Hvis jeg husker rett, ble ikke VP nevnt med et eneste ord da Rec presenterte Q4 tallene. Sannsynligvis lå det da allerede i kortene at det var noe som ikke stemte.
Noen skribenter på forumet poengterte også det.
Fra DN i dag:«Rec kan ikke bli en tilbyder til oss fordi de ikke produserer silisium ved Moses Lake,» sier Strader.
Forstår ikke helt dette. Var det ikke meningen at Moses Lake skulle starte opp med produksjonen ved et samarbeide med VP?
fattigstakkar
06.04.2021 kl 15:26 4702

Da jeg postet at jeg solgte var kursen opp 3%. Nå er den ned 3,5%, så så veldig dumt var det ikke å ta det sikre før det usikre.
Intravenøsiu
06.04.2021 kl 15:27 4680

Jeg vil hevde at Polysil produsert ved Moses Lake uten oppgraderinger til FBR-C passer bedre med teknologien til Meyer Burger.

Slettet bruker
06.04.2021 kl 15:28 4662

Godt valg du gjorde der 👍 stole på egen magefølelse er viktig. Hausserne stod jo på sitt og meldte Bull, noen prøvde å være nøytrale, andre negative. Vrient hvem en skal stole på. Ting tar tid kan vel alle uansett være enige om. Selv er jeg bare glad vi ikke er like rød som Lifecare i dag.
Intravenøsiu
06.04.2021 kl 15:29 4663

Når nå prisen på polysil har eksplodert så er ikke dette utfallet så unaturlig, Røkke spiller hardball.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 15:37 4582

Hehe nå ble det mye idioti her nickene spretter frem. Alt fra at de sendte melding ut 2 påskedag og ledelsen er fjerne osv. Om man ikke klarer å se at Røkke er på jakten etter større ting her enn og binde seg til Vp har man et problem:))
Anywhere
06.04.2021 kl 15:38 4587

RECSI sa selv at de hadde 3-4 sterke interessenter for samarbeid for 2 måneder siden. Det har ikke blitt færre etter dette.
VP har trolig blitt for små i dette bildet og andre kunder/samarbeidspartnere vil kunne gjøre RECSI langt større og mer lønnsomt raskere. Da har det ikke blitt plass til VP i denne runde.
Det er Røkke som sørger for at dette nå styres i mer strategisk retning og mer materiell lønnsom retning fremover.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 15:39 4579

Bullshit, bare redd for å tape ansikt. Du solgte deg kjapt ut på åpning
Slettet bruker
06.04.2021 kl 15:46 4496

Fattigstakkar hvorfor tror du Røkke hastet inn? Kan det være for å få stoppet en dårlig avtale?
fattigstakkar
06.04.2021 kl 15:51 4438

Kan godt være. Jeg sier bare at jeg solgte fordi jeg trodde markedet ville reagere negativt på dette når det fikk tenkt seg om, og jeg synes selv at informasjonen som kom var såpass kryptisk at den var mer negativ enn positiv. Kan godt være at beslutningen i seg selv var fornuftig og lønnsom for REC på lang sikt, men jeg gidder ikke kjøre heis hvis jeg tror det er større sjanse for at kursen skal ned før den evt stiger igjen.
Bullen
06.04.2021 kl 15:52 4456

Mulig at VP ikke var en god nok partner for REC, men markedet liker det ikke. REC kunne jo spilt med litt åpne kort her. De var kjapt ute med VP caset da det var aktuelt
Slettet bruker
06.04.2021 kl 15:57 4450

Ja da er det greit:) selv har jeg sittet siden 3kr og akter å sitte en stund til:) Heis opp og ned gjør ingenting enn så lenge:)))
Slettet bruker
06.04.2021 kl 15:58 4462

det var pre-røkke ... det er en annen styreleder nå og polysilikon og batteri situasjonen har endret dramatisk . Terrenget har endret seg til det bedre for REC , det var ikke slik når samarbeidet med VP ble annonsert .. Nå idag er ikke VP gode nok for REC da de sikker ser på større og mer langsiktige aktører
Slettet bruker
06.04.2021 kl 16:04 4391

Enig Taycen at ikke folk ser det + at det spretter opp en haug med nick som er mer opptatt at rec slapp melding 2 påskedag får stå for dems reging. Men skjønner at folk vil inn i aksjen:)))
Redigert 06.04.2021 kl 16:05 Du må logge inn for å svare
Bullen
06.04.2021 kl 16:09 4304

Mulig at det er slik. Kanskje få kjøpt noen ¨billige¨ aksjer i slutt auksjonen?
Marketwatch
06.04.2021 kl 16:14 4228

De som er overrasket over termineringen med VP, kan umulig ha fulgt med, ref. bl.a q4 presentasjonen.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 16:19 4168

Rec/Røkke gjør seg ikke vanskelig og bryter et samarbeid om de ikke har noe bedre for hånd. De er da ikke idioter. Sannheten er at det kommer noe bedre og det tror jeg de fleste skjønner her inne. Men mange nick har ikke fått kjøpt enda:))
Slettet bruker
06.04.2021 kl 16:21 4155

Var jo ikke rec som brøyt. Det var violet power som brøyt for 1 uke siden. Les hva de skrev. Dette lover ikke godt.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 16:23 4143

Hehe ja hva dem sier så sier Rec noe annet. Du må følge bedre med de er misfornøyd med at ikke rec godtok deres premisser. Røkke styrer nå skuta:)
Redigert 06.04.2021 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 16:23 4148

While REC gave no details, Violet Power founder and CEO Desari Strader told the Columbia Basin Herald her company terminated the relationship more than a week ago because REC has proven to be an unreliable business partner.

“We are the ones that terminated the strategic partnership,” she said. “REC cannot be a supplier of ours because they are not producing polysilicon in Moses Lake.”

Dette er ikke bra.
omac
06.04.2021 kl 16:27 4107

Vi får vente på svar men jeg heller mot at de slo opp før REC slo opp så de kunne si de slo opp, jeg kan ikke skjønne annet enn enten har REC ikke gått med på hva VP ville og VP gikk ut. Hvem andre produserer silisium i ML som de kan bruke? Oppdaget VP nå at fabrikken er stengt ned?

“We are the ones that terminated the strategic partnership,” she said. “REC cannot be a supplier of ours because they are not producing polysilicon in Moses Lake.”

Strader said Violet Power has picked Moses Lake as a place to do business, and still plans to produce solar panels here.

“We are in Moses Lake, we are ramping up,” she said.
hinvest
06.04.2021 kl 16:28 4098

Hehe, hva så? Dette er vel ikke noe nytt ML har vært nedstengt lenge, dessuten har ikke VP noen produksjon heller
Slettet bruker
06.04.2021 kl 16:30 4099

Hehe du er håpløs du skjønner vel at ikke Rec vil godta en dårlig avtale med disse og har hastet inn med Røkke for ikke å la seg binde opp med dårlig avtale.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 16:31 4068

Heh burde ringe en bjelle til og med for sånne som Hareide som vil kjøpe rec aksjer:)))
Slettet bruker
06.04.2021 kl 16:35 3998

Sorry så ikke baisse tråden han hadde startet der ligger hans sanne jeg:)) er det mulig. Blokkert bruker nå kun et troll som vil inn å kjøpe aksjer :))
Stingerino
06.04.2021 kl 16:36 3957

"Unreliable business partner" du hører jo selv dette er tull. Hvem er mest pålitelig? VP som aldri har gjort noe og starta for 1 år siden eller REC med 30 år i business. Faste gode gamle kunder.. tenke tenke
Slettet bruker
06.04.2021 kl 16:36 3955

Hvis det er vp som har terminert kontrakten for en uke s tilbake, spørsmålet er da hvorfor de ikke børsmeldte det ikke da og ventet med til Rec gjorde det også kommer de i etter kant påstår annet?
Ærligtalt
06.04.2021 kl 16:50 3919

Ja, akkurat den der merket jeg meg også...

Slettes ikke utenkelig at REC nå klinker til og gir Violet to valg: Rettens vei for "defamation of character/slandering", eller... en offentlig beklagelse


Synes faktisk de skal forfølge denne saken... Gitt at de har retten på sin side da, selvfølgelig
Slettet bruker
06.04.2021 kl 16:59 3876

Positivt eller negativt, så var i alle fall meldingen kryptisk for markedet. Først ned til 17,5, så opp til nesten 20 og så ned til 18,5. Åpenbart at meldingen skape stor usikkerhet om det var 'termination' eller 'opportunity' som var hovedbudskapet. 'Termination of partnership' vant slaget i dag, men om det vinner krigen til slutt tror jeg ikke mye på. VP er glemt når melding om oppstart av ML kommer, og den kommer.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 17:18 3704

Budskapet er dette: https://mysuncast.com/suncast-episodes/355

Basert på dagens melding kan vi forvente tettere kobling mellom disse selskapene framover i form av konkrete avtaler dem i mellom. Violet power krevde nok en unik avtale og særbehandling som harmoniserte dårlig med å kunne levere til mer relevante og etablerte aktører i alliansen?
Redigert 06.04.2021 kl 17:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 17:29 3744

Ord mot ord, men her er det VP som har alt å miste :

REC Silicon terminates silicon ingot and wafer partnership with US-based Violet Power
By Mark Osborne
April 6, 2021

REC Silicon also said it was working with the US-based Ultra Low Carbon Solar Alliance as a member, as it included “a group of established and proven solar companies [working] on various policy and communication initiatives to realize the growing opportunities for a sustainable solar supply chain [in the US].

However, the alliance only has two silicon-based PV manufacturers listed as members, Q CELLS (South Korean) and Meyer Burger (Switzerland).

At time of publication, Violet Solar had not issued a statement regarding REC Silicon’s decision to terminate the agreement.

https://www.pv-tech.org/rec-silicon-terminates-silicon-ingot-and-wafer-partnership-with-us-based-violet-power/
Redigert 06.04.2021 kl 17:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 17:33 3770

rart at folk skriver som om REC styreleder er en amatør, tror nok styret vet godt hva de vil, VP er furten for de fikk ikke viljen sin igjennom..
Røkke bør ta dette til retten for fortal !
Splintner
06.04.2021 kl 17:35 3883

Røkke bør iallefall anerkjenne at aksjonærene er i en forvirret situasjon og gi oss en avklaring på hva som er greien.
Slettet bruker
06.04.2021 kl 17:36 3855

hvis det var VP som terminerte og sier de gjorde dette 1 uke siden , hvorfor meldte de ikke dette ?
Håper folk ser at dette er en drittpakke og løgn og jeg håper dette blir håndtert forholdsmessig
Redigert 06.04.2021 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
nemi's
06.04.2021 kl 17:38 3825

Jeg har lært Bertheussen alt han vet om RECSI. Han er lærenem.

Analytiker Andreas Bertheussen i Kepler Cheuvreux mener det er svært negativt at samarbeidet mellom REC Silicon og naboen Violet Power ikke blir noe av likevel.

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/04/06/7652054/et-skjaer-i-sjoen-for-rec-silicon
Slettet bruker
06.04.2021 kl 17:41 3775

https://snl.no/narsissisme