Ja denne følger vel samme rater som flex. Ikke mye interesse samt volum. Men rater er vel i stigende trend. Som jeg skjønner har de kun to skip. Hva mener du er fremtidig kurs i denne
Sonatrach
20.04.2021 kl 15:26
7576
Wilpride er på subs til Tokyo Gas for en mid May loading, -ex USG. raten er lave $50,000s/day. Taper kun $5-8,000 Usd/dag.
Redigert 21.04.2021 kl 15:18
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
21.04.2021 kl 15:31
7424
Innlegget er slettet
Wilforce kommer åpen i Korea ca 24 April og er såvidt meg bekjent ikke fixet enda. Siste reise var på lave $30 om jeg ikke husker feil. Braemar rate assessment for 160 TFDE Far East er nå $44K/day. Det er ca 16 synlig åpne skip Far East de neste 15 dagene. GasLog Sydney (160 TFDE) laster i Australia 25 April for Kina (2 reiser / 30-40 dager) til rate $30,000/dag.
Redigert 21.04.2021 kl 20:04
Du må logge inn for å svare
obifan
23.04.2021 kl 18:57
7232
Awilco LNG ASA –Contract updateAwilco LNG ASA (OSE: “ALNG”) (“Awilco”or “the Company”) is pleased to announce that the 2013-built 156,000 cbm TFDE WilForce has enteredintoanewcharterparty contract with a duration of about 12 months. The contract isexpected to commence at the end of April 2021in direct continuation from the present charter party.The contract is estimated to contribute an annualised EBITDA of about MUSD 18during the charterperiod
obifan
24.04.2021 kl 16:33
7061
slik jeg leser det er det 18 milioner dollar for hele kontrakten, så det blir vel ca 50 000 dollar pr dag.... eller er det noe bedrevitere her som kan rette..?
EBITDA (resultat før renter, skatter, avskrivninger og amortisering) er en indikator på et selskaps økonomiske resultater og brukes til å bestemme inntjeningspotensialet til et selskap. Med EBITDA fjernes faktorer som gjeldsfinansiering samt avskrivninger, og amortiseringsutgifter ved beregning av lønnsomhet.
Tundra Tom
24.04.2021 kl 19:22
6974
50000 usd er vel en grei rate det.
Kan de kjøre inn overskudd på den dagsraten?
Kan de kjøre inn overskudd på den dagsraten?
Labbetuss360
25.04.2021 kl 23:18
6745
Årsresultat ja, på tirsdag, jaja, noe og se frem til hvertall 🤭
Keefer
25.04.2021 kl 23:52
6718
Er vel først Q1 å se frem til resultatmessig, men er kanskje en spennende guiding som kan komme?
Redigert 25.04.2021 kl 23:54
Du må logge inn for å svare
Dere merket at denne ene kontrakten vil generere like mye EBITDA som begge båtene fikk i 2020?
EBITDA er operasjonelt overskudd etter at visse utgifter er trukket fra. Så det er snakk om inntekter etter at utgifter er betalt, men inkluderer ikke nedskrivninger/avskrivninger og finanskostnader.
Får de den andre båten på en liknende kontrakt så snakker vi fort om overskudd og utbytte vil komme veldig fort og være av en veldig lukrativ karakter!
EBITDA er operasjonelt overskudd etter at visse utgifter er trukket fra. Så det er snakk om inntekter etter at utgifter er betalt, men inkluderer ikke nedskrivninger/avskrivninger og finanskostnader.
Får de den andre båten på en liknende kontrakt så snakker vi fort om overskudd og utbytte vil komme veldig fort og være av en veldig lukrativ karakter!
Keefer
26.04.2021 kl 09:42
6497
Den andre båten hadde vel en svært god kontrakt nå i et par-tre måneder i Q1/Q2 også? Riktignok ikke like langvarig, men bør bidra godt for 2021.
Ja, EBITDA for den kontrakten var vel mellom 6,2 og 8,6M USD så vil bidra godt.
Keefer
26.04.2021 kl 09:56
6479
Så da snakker vi om 25M USD EBITDA på de 2 kontraktene isolert. Antar den andre båten ikke går uten oppdrag nå fremover med disse ratene etter at den gode avtalen er avsluttet, så vi kan fort se minst 35M EBITDA for 2021. Med en MCAP på 30M USD må vel det sies å være lavt priset på dagens nivå?
PAS anslår ca 33M USD i EBITDA i 2021...
Mange som ikke skjønner at utbytte for 2021 fort kan bli i størrelsesorden 20-30% siden de ikke vet/skjønner at "gjelden" er sale/leaseback...
Mange som ikke skjønner at utbytte for 2021 fort kan bli i størrelsesorden 20-30% siden de ikke vet/skjønner at "gjelden" er sale/leaseback...
Sonatrach
26.04.2021 kl 10:13
6437
EBITDA på 18 millioner for 12 mnd tilsvarer ca $49,315/day. I tillegg kommer OPEX på antatt ca $15-18K/day, så da snakker vi en TCE rundt $64-67/day. Ikke fett, men overskudd!
Labbetuss360
26.04.2021 kl 10:30
6411
Bare og glede seg på årsrapport og guiding i morgen med andre ord.
Dagens økning er nok ett resultat av fredagens kontrakt, tror det blir økning i morgen også jeg, kanskje enda mer enn i dag, lite omsetning i denne, selv om det er litt økende i dag.
Dagens økning er nok ett resultat av fredagens kontrakt, tror det blir økning i morgen også jeg, kanskje enda mer enn i dag, lite omsetning i denne, selv om det er litt økende i dag.
Blir interessant. Den andre båten skal vel også snart være klar for ny kontrakt snart?
mimer
26.04.2021 kl 12:58
6324
ja...WilPride ledig i juni iflg. denne artikkelen>
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/04/25/7661516/awilco-lng-sikrer-solid-kontrakt-til-wilforce
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/04/25/7661516/awilco-lng-sikrer-solid-kontrakt-til-wilforce
Står også at de forventer enda bedre marked fremover... Hvor mange dager tar det før 2 kroner blåses gjennom?
blaffen
26.04.2021 kl 14:03
6254
sikkert et dumt spørsmål, men hva kan man anta at denne aksjen vil stå i om 2-3 år?
Labbetuss360
26.04.2021 kl 18:09
6162
2 kroner blåser den rett gjennom i morgen 👍🏻 Stopper rundt 2,20 tenker jeg 🤞🏻
Rapporten er ute .Mer enn dobling av underskuddet til 238 mill .
Redigert 27.04.2021 kl 13:36
Du må logge inn for å svare
Keefer
27.04.2021 kl 13:41
5674
Fjoråret er vel ingen overraskelse ble dårlig, men evt. resultater Q1 og guiding for 2021 er av interesse.
Aramis
27.04.2021 kl 16:35
5574
Innlegget er slettet
Veldig lurt å se seg tilbake når det er fremtiden som teller. Og da viser alle analyser at LNG-markedet bil bli knallsterkt. Bare sju ledige båter på verdensmarkedet for tiden.
VELDIG lurt å være ute da.
VELDIG lurt å være ute da.
tenketanken
29.04.2021 kl 11:31
5443
Awilco LNG snudde Q4 til overskudd, fremstår meget billig på P/E 7
som må være bransjens billigste med størst oppside ?
som må være bransjens billigste med størst oppside ?
Sonatrach
29.04.2021 kl 15:59
5310
Det er 13 synlig ledige LNG skip Far East og 7 ledige Atlantic frem til 15 Mai. Det dekker nok de fleste behov for frakt i det korte bildet. Vi må heller ikke glemme at mangen av de skipene som er tatt inn på periode den senere tid konkurrerer om mange av de samme lastene spotskipene vil konkurrere om.
tenketanken
03.05.2021 kl 18:17
5434
Awilco viste på Q4 -20 et positivt resultat som fremskrive til
årsresultat , vil matche 2019 resultatet. Da var kursen Kr 5,-
På Q4-20 resultatet blir også kursen 5 kr på P/E 18
Dagens kurs kan stige til 8 kr eller +280% før den prises som Flex LNG
på dagens P/E 25. Er det ikke løp og kjøp på positive Q4 tall og lav prising?
årsresultat , vil matche 2019 resultatet. Da var kursen Kr 5,-
På Q4-20 resultatet blir også kursen 5 kr på P/E 18
Dagens kurs kan stige til 8 kr eller +280% før den prises som Flex LNG
på dagens P/E 25. Er det ikke løp og kjøp på positive Q4 tall og lav prising?
Keefer
04.05.2021 kl 05:36
5288
Tenker markedet må se at Q1 også blir positivt i tillegg til fortsatt lyse fremsikter/guiding. Det tror jeg fint kan innfri slik det ser ut nå
2 skip som begynner å bli gamle og begrenset økonomi for videre . Fader selskapet ut ?
Om ikke oppkjøp ut fra nåverdi og selskapets manglende vilje / evne for videre satsning , kan det snart være game over .
Om ikke oppkjøp ut fra nåverdi og selskapets manglende vilje / evne for videre satsning , kan det snart være game over .
Redigert 04.05.2021 kl 15:49
Du må logge inn for å svare
I klartekst . Jeg forblir ute om selskapet ikke synliggjør strategi videre , om ikke vil jeg se på rusten fortære selskapet . Petter Stordalen solgte kurs 1,-
Alt skal gå galt om kursen skal dit igjen , men selskapet må ta grep ut fra å bare drifte skip som bare blir eldre og eldre og med påfølgende kostnader .
Alt skal gå galt om kursen skal dit igjen , men selskapet må ta grep ut fra å bare drifte skip som bare blir eldre og eldre og med påfølgende kostnader .
Redigert 06.05.2021 kl 14:18
Du må logge inn for å svare
mimer
10.05.2021 kl 09:13
4791
PS ble vel mer eller mindre tvangssolgt, og ikke bare i ALNG vel (?), når en viss pandemi slo til i fjor...så synes det er litt søkt å dra frem det i denne sammenheng.
Men enig i at det hadde vært fint å få vite noe om strategien framover.
Skuffende at kursen faller tilbake etter god kontraktsmelding. Med videre godt marked framover burde vel ALNG være en oppkjøpskandidat? Enten oppkjøp eller vekstambisjoner hadde vært noe.
Men enig i at det hadde vært fint å få vite noe om strategien framover.
Skuffende at kursen faller tilbake etter god kontraktsmelding. Med videre godt marked framover burde vel ALNG være en oppkjøpskandidat? Enten oppkjøp eller vekstambisjoner hadde vært noe.
Ronny Pøbel
10.05.2021 kl 20:33
4696
Awilco mangler moment, men er samtidig fornuftig priset. Venter til vi ser 1,7/1,8 - så skal jeg kjøpe igjen!
Ikke fornuftig priset om ikke selskapet gjør noe for å videreutvikle seg , som de ikke gir signaler om .
Så som sagt før , jeg vil ikke se på at rust utvikler seg ;)
Så som sagt før , jeg vil ikke se på at rust utvikler seg ;)
Den blir ok , men selskapet må guide om de vil utvikle seg videre . Har ingen hensikt å stå i et selskap med 2 skip som seiler mot skraphaugen uten noen gang å utbetale dividende .
Redigert 20.05.2021 kl 00:13
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »