ALNG -- LNG


slettet
Redigert 11.05.2021 kl 14:50 Du må logge inn for å svare

rammern skrev Innlegget er slettet
Har du ikke gitt opp enda? :-)

Når kommer q1 rapporten?
rammern
15.04.2021 kl 10:01 4226

slettet
Redigert 11.05.2021 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
retur
15.04.2021 kl 23:53 4167

Ja denne følger vel samme rater som flex. Ikke mye interesse samt volum. Men rater er vel i stigende trend. Som jeg skjønner har de kun to skip. Hva mener du er fremtidig kurs i denne
rammern
19.04.2021 kl 15:26 3951

slettet
Redigert 11.05.2021 kl 15:13 Du må logge inn for å svare

Wilpride er på subs til Tokyo Gas for en mid May loading, -ex USG. raten er lave $50,000s/day. Taper kun $5-8,000 Usd/dag.
Redigert 21.04.2021 kl 15:18 Du må logge inn for å svare

rammern skrev Innlegget er slettet
Wilforce kommer åpen i Korea ca 24 April og er såvidt meg bekjent ikke fixet enda. Siste reise var på lave $30 om jeg ikke husker feil. Braemar rate assessment for 160 TFDE Far East er nå $44K/day. Det er ca 16 synlig åpne skip Far East de neste 15 dagene. GasLog Sydney (160 TFDE) laster i Australia 25 April for Kina (2 reiser / 30-40 dager) til rate $30,000/dag.
Redigert 21.04.2021 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
obifan
23.04.2021 kl 18:57 3312

Awilco LNG ASA –Contract updateAwilco LNG ASA (OSE: “ALNG”) (“Awilco”or “the Company”) is pleased to announce that the 2013-built 156,000 cbm TFDE WilForce has enteredintoanewcharterparty contract with a duration of about 12 months. The contract isexpected to commence at the end of April 2021in direct continuation from the present charter party.The contract is estimated to contribute an annualised EBITDA of about MUSD 18during the charterperiod
obifan
24.04.2021 kl 16:33 3063

slik jeg leser det er det 18 milioner dollar for hele kontrakten, så det blir vel ca 50 000 dollar pr dag.... eller er det noe bedrevitere her som kan rette..?
rammern
24.04.2021 kl 17:53 3010

EBITDA (resultat før renter, skatter, avskrivninger og amortisering) er en indikator på et selskaps økonomiske resultater og brukes til å bestemme inntjeningspotensialet til et selskap. Med EBITDA fjernes faktorer som gjeldsfinansiering samt avskrivninger, og amortiseringsutgifter ved beregning av lønnsomhet.

50000 usd er vel en grei rate det.
Kan de kjøre inn overskudd på den dagsraten?

Q1 også i morgen? Forventninger?

Årsresultat ja, på tirsdag, jaja, noe og se frem til hvertall 🤭
Keefer
25.04.2021 kl 23:52 2696

Er vel først Q1 å se frem til resultatmessig, men er kanskje en spennende guiding som kan komme?
Redigert 25.04.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
utkant
26.04.2021 kl 09:21 2507

Dere merket at denne ene kontrakten vil generere like mye EBITDA som begge båtene fikk i 2020?

EBITDA er operasjonelt overskudd etter at visse utgifter er trukket fra. Så det er snakk om inntekter etter at utgifter er betalt, men inkluderer ikke nedskrivninger/avskrivninger og finanskostnader.

Får de den andre båten på en liknende kontrakt så snakker vi fort om overskudd og utbytte vil komme veldig fort og være av en veldig lukrativ karakter!
Keefer
26.04.2021 kl 09:42 2471

Den andre båten hadde vel en svært god kontrakt nå i et par-tre måneder i Q1/Q2 også? Riktignok ikke like langvarig, men bør bidra godt for 2021.
utkant
26.04.2021 kl 09:50 2458

Ja, EBITDA for den kontrakten var vel mellom 6,2 og 8,6M USD så vil bidra godt.
Keefer
26.04.2021 kl 09:56 2449

Så da snakker vi om 25M USD EBITDA på de 2 kontraktene isolert. Antar den andre båten ikke går uten oppdrag nå fremover med disse ratene etter at den gode avtalen er avsluttet, så vi kan fort se minst 35M EBITDA for 2021. Med en MCAP på 30M USD må vel det sies å være lavt priset på dagens nivå?
utkant
26.04.2021 kl 09:58 2442

PAS anslår ca 33M USD i EBITDA i 2021...

Mange som ikke skjønner at utbytte for 2021 fort kan bli i størrelsesorden 20-30% siden de ikke vet/skjønner at "gjelden" er sale/leaseback...

EBITDA på 18 millioner for 12 mnd tilsvarer ca $49,315/day. I tillegg kommer OPEX på antatt ca $15-18K/day, så da snakker vi en TCE rundt $64-67/day. Ikke fett, men overskudd!

Bare og glede seg på årsrapport og guiding i morgen med andre ord.
Dagens økning er nok ett resultat av fredagens kontrakt, tror det blir økning i morgen også jeg, kanskje enda mer enn i dag, lite omsetning i denne, selv om det er litt økende i dag.
utkant
26.04.2021 kl 12:05 2330

Blir interessant. Den andre båten skal vel også snart være klar for ny kontrakt snart?
utkant
26.04.2021 kl 13:17 2264

Står også at de forventer enda bedre marked fremover... Hvor mange dager tar det før 2 kroner blåses gjennom?
blaffen
26.04.2021 kl 14:03 2219

sikkert et dumt spørsmål, men hva kan man anta at denne aksjen vil stå i om 2-3 år?

2 kroner blåser den rett gjennom i morgen 👍🏻 Stopper rundt 2,20 tenker jeg 🤞🏻
rammern
27.04.2021 kl 13:34 1641

Rapporten er ute .Mer enn dobling av underskuddet til 238 mill .
Redigert 27.04.2021 kl 13:36 Du må logge inn for å svare

Dobbling av underskudd ja, høres så brutalt ut ;)
Keefer
27.04.2021 kl 13:41 1629

Fjoråret er vel ingen overraskelse ble dårlig, men evt. resultater Q1 og guiding for 2021 er av interesse.
Aramis
27.04.2021 kl 16:35 1501

rammern skrev Innlegget er slettet
Veldig lurt å se seg tilbake når det er fremtiden som teller. Og da viser alle analyser at LNG-markedet bil bli knallsterkt. Bare sju ledige båter på verdensmarkedet for tiden.
VELDIG lurt å være ute da.

Awilco LNG snudde Q4 til overskudd, fremstår meget billig på P/E 7
som må være bransjens billigste med størst oppside ?

Det er 13 synlig ledige LNG skip Far East og 7 ledige Atlantic frem til 15 Mai. Det dekker nok de fleste behov for frakt i det korte bildet. Vi må heller ikke glemme at mangen av de skipene som er tatt inn på periode den senere tid konkurrerer om mange av de samme lastene spotskipene vil konkurrere om.