mimer
20.05.2021 kl 09:40
3959
Enig i det ja. Bra med netto overskudd på ca 40 øre per aksje. Fortsetter det resten av året så tilsvarer jo det nesten dagens markedsverdi i seg selv...
Så ja, signal om utbytte(r) framover hadde vært bra. Så kunne man sittet stille i båten og ventet på de, og eventuelt oppkjøp. Bør være en god oppkjøpskandidat hvis markedet holder seg godt fremvoer?
Så ja, signal om utbytte(r) framover hadde vært bra. Så kunne man sittet stille i båten og ventet på de, og eventuelt oppkjøp. Bør være en god oppkjøpskandidat hvis markedet holder seg godt fremvoer?
Ok overskudd , så er inne igjen i aksjen .Biligere skuter er det vel ikke mulig å kjøpe opp i sektoren ?
Redigert 03.06.2021 kl 15:22
Du må logge inn for å svare
Du vil fortsatt ha billige ALNG aksjer ;) Kjøpt selv i dag .
Keefer
12.06.2021 kl 20:56
3194
Ble vel ikke akkurat mindre billig denne nå med den kontraktsmeldingen... Ny rate ble ikke oppgitt ut over "considerably higher" sammenlignet med kontrakten til WilForce i april. Den forrige kontrakten i april ga EBITDA-bidrag på 18 MUSD på et år. Med dagens MCAP må jo dette være et røverkjøp. At ingen har fanget opp denne forstår jeg ikke.
kaedureddfor
12.06.2021 kl 22:36
3140
Aksjene er lite likvid. Kanskje derfor. Kjøres opp på god nyheter, for så å falle langt ned.
Tundra Tom
13.06.2021 kl 11:00
3029
Ja det forstår ikke jeg heller
Denne må jo være svin billig
Kommer det utbytter her etterhvert
Kommer navigo8 til og kjøpe selskapet opp?
Mange potensielle triggere fremover !
Denne må jo være svin billig
Kommer det utbytter her etterhvert
Kommer navigo8 til og kjøpe selskapet opp?
Mange potensielle triggere fremover !
Redigert 13.06.2021 kl 11:01
Du må logge inn for å svare
Greenoil
13.06.2021 kl 21:10
2909
Gode nyheter for Alng! Spent på hvordan markedet reagerer denne uken.
Aramis
14.06.2021 kl 02:58
2803
LNG-markedet koker, men markedet synes det er bedre med aksjer som ikke tjener penger annet enn i fantasien, enn aksjer som prises til en mulig P/E på 2.
Den nye kontrakten vil gjøre situasjonen enda bedre for ALNG.
En grovt underpriset aksje som fortjener en dobling tilbake til "normalt" nivå.
https://live.euronext.com/en/node/5340995
Den nye kontrakten vil gjøre situasjonen enda bedre for ALNG.
En grovt underpriset aksje som fortjener en dobling tilbake til "normalt" nivå.
https://live.euronext.com/en/node/5340995
tenketanken
14.06.2021 kl 06:51
2744
Dette er penger på gata, Q1-21 fremskrive på årsresultat
gir P/E 1 Kurs potensiale til Fair value er 31 kr, lottogevinst !
Equity Ratio 30,2 % Her må en beregne, at egenkapitalen
må bygges opp noen kvartaler før det kommer utbytte.
gir P/E 1 Kurs potensiale til Fair value er 31 kr, lottogevinst !
Equity Ratio 30,2 % Her må en beregne, at egenkapitalen
må bygges opp noen kvartaler før det kommer utbytte.
Keefer
14.06.2021 kl 08:52
2669
Det er jo litt artig at Pareto skriver om denne avtalen til ALNG som meget positivt for Flex - "As Awilco is showing, shorter TC-rates are also now pushed up on the back of this stronger spot-environment. Brokers are now quoting 6 – 12 month MEGI rates at USD 110,000 / 100,000/day, and we would not be completely surprised to see Flex LNG lock one of these in before the summer"
Greenoil
14.06.2021 kl 10:16
2598
Fin oppgang og bra omsetning i dag 😊 kanskje noen nye får øynene opp for denne undervurderte aksjen.
Denne kan gjøre en av to ting...
1.Gå opp i kurs... Fundamentalt sett ser det vel veldig bra ut.
2.Eller holde seg i ro da det ikke er noen flere triggere i lang tid fremover.
Jeg håper de som etterhvert kjøper tar hensyn til det faktum at de kan bli låst med pengene sine i ganske lang tid før de får en eventuell kursstigning på grunn av manglende triggere...
1.Gå opp i kurs... Fundamentalt sett ser det vel veldig bra ut.
2.Eller holde seg i ro da det ikke er noen flere triggere i lang tid fremover.
Jeg håper de som etterhvert kjøper tar hensyn til det faktum at de kan bli låst med pengene sine i ganske lang tid før de får en eventuell kursstigning på grunn av manglende triggere...
Keefer
14.06.2021 kl 10:25
2580
Jeg er enig i at det kan være lite triggere fremover rent inntektsmessig da de faktisk bare eier 2 skip, og begge har nå gode kontrakter et godt stykke fremover. De tjener svært godt med penger i overskuelig fremtid. Når det er sagt så kan det fortsatt komme nyheter om strategi fra selskapet, utbytte, oppkjøp, samarbeid med andre aktører osv. Hvis du regner på hva de faktisk kommer til å tjene på disse avtalene og bruker dagens kurs for verdsettelse av hele selskapet, så mener jeg at dette ikke henger sammen. Jeg ønsker ikke å spekulere i hvorfor, men dette må være en svært billig aksje på disse nivåene.
Redigert 14.06.2021 kl 10:38
Du må logge inn for å svare
Det er jeg enig i. Dog er den absolutt den første aksjen som blir solgt med en gang markedet forverrer seg. Det er grunnen til at jeg sier nei takk selv om jeg tror de har kapasitet til å betale opptil 50% utbytte etterhvert på dagens kurs. Det er dessverre altfor høy risiko og altfor lite triggere fremover til at det blir for billig for meg. På de 6 neste månedene kan det kanskje tenkes at selskapet kan komme opp til 3-4 kroner i pris. Men på samme tid kan mine andre aksjer, North og BCS mangedoble seg i kurs...
Så ALNG er ikke et dårlig selskap, men det har ikke samme oppside som mye annet på børsen akkurat nå...
Så ALNG er ikke et dårlig selskap, men det har ikke samme oppside som mye annet på børsen akkurat nå...
Keefer
14.06.2021 kl 10:48
2531
Jeg vil vel nesten si at det er motsatt. Med sikrede gode inntekter så er risikobildet et helt annet for ALNG som har ligget på et bunnivå kursmessig over lang tid. Det er her du har mulighet til å tjene gode penger med lav risiko.
Redigert 14.06.2021 kl 10:50
Du må logge inn for å svare
Så om vintersesongen ikke blir like bra som det ser ut til eller at ratene faller kraftig så vil ikke ALNG bli solgt? Greit nok at de er sikret en buffer for dårlige tider fremover men de må jo ha et fundamentalt godt marked i flere år nå for å kunne betale utbytte eller vokse. Tviler på at de vil betale utbytte før de vet hvordan markedet vil være etter vinteren. Er markedet da dårlig så har du sittet i ett år uten avkastning og må se kursen stupe...
Ja, i dag er den et kjøp, men hva med litt lenger frem?
Ja, i dag er den et kjøp, men hva med litt lenger frem?
Keefer
14.06.2021 kl 11:05
2484
Så da forstår jeg deg rett ved at du spår LNG-markedet nedenom og hjem fremover? det er pussig, for alle artikler jeg leser spår det stikk motsatte. Dersom du ikke har tro på selskapet - hvorfor er du da aktiv her? Det kunne jo ikke gått bedre for dem med 2 sikre og gode avtaler i lang tid fremover i et marked som spås skal dra seg enda mer opp. Les gjerne mer om markedsutsiktene på alle artiklene som skrives om FLNG, så sammenligner du verdsettelsen av flåtene justert for størrelse. Da vil du også komme frem til at det er her det er en svært god potensiell oppside, justert for risiko.
Jeg sier det bare enkelt. Risiko ved nedtur i LNG-markedet, skyhøy. Reward ved stabilt høyt marked i noen år, skyhøy. Så får folk selv gjøre sine avveiinger :)
Sonatrach
14.06.2021 kl 11:37
2433
ALNG har skyhøy cash break even sammenlignet med alle andre LNG redere. I tillegg har de kun 2 skip, men samtidig en kontoradministrasjon (overhead) som kunne driftet 10 LNG skip. Derfor er adminkostnadene skyhøye også siden de kun kan deles på 2 skip. Med det i bakhodet tviler jeg på utbytte. ALNG må bygge krigskasse til dårlige tider, samt prioritere gjeldsnedbetaling.
Keefer
14.06.2021 kl 11:39
2429
Skremselspropaganda for å få folk til å investere i de selskapene du er investert i. Risiko for at LNG-markedet ikke klarer seg er begrenset, og ALNG har med disse avtalene sikret seg god inntjening i lang tid.
Pareto skriver følgende i dag:
ALNG: New TC at what we believe is a solid level – important for the company
After close on Friday, LNGC owner Awilco LNG announced a new ~10-month TC to an unnamed counterparty for their only spot-trading vessel ‘WilPride’. Start-up is later this month, and with that the company has both its vessels tied up into 2022
CEO Skule Storheill says the contract is ‘at a considerably higher rate than the time charter contract for the WilForce back in April’, at the time a TCE-rate just above USD 70,000/day. We understand that the contract now is to an oil major, and that the rate should be just below USD 90,000/day
With both vessels now fixed just below USD 80,000/day on average, Awilco LNG is finally set to generate some decent equity cashflow over the coming 9-10 months
We estimate a cash break-even just above USD 60,000/day, which means that the company will be able to reduce its debt of around USD 120m per vessel – which in our view is too much for eight-year-old TFDE vessels. With a market capitalization of ~USD 30m and now a secured net profit of around USD 20m this year (P/E 2021e of 1.6x on locked-in-earnings), the share is obviously showing its optional nature now.
Pareto skriver følgende i dag:
ALNG: New TC at what we believe is a solid level – important for the company
After close on Friday, LNGC owner Awilco LNG announced a new ~10-month TC to an unnamed counterparty for their only spot-trading vessel ‘WilPride’. Start-up is later this month, and with that the company has both its vessels tied up into 2022
CEO Skule Storheill says the contract is ‘at a considerably higher rate than the time charter contract for the WilForce back in April’, at the time a TCE-rate just above USD 70,000/day. We understand that the contract now is to an oil major, and that the rate should be just below USD 90,000/day
With both vessels now fixed just below USD 80,000/day on average, Awilco LNG is finally set to generate some decent equity cashflow over the coming 9-10 months
We estimate a cash break-even just above USD 60,000/day, which means that the company will be able to reduce its debt of around USD 120m per vessel – which in our view is too much for eight-year-old TFDE vessels. With a market capitalization of ~USD 30m and now a secured net profit of around USD 20m this year (P/E 2021e of 1.6x on locked-in-earnings), the share is obviously showing its optional nature now.
Keefer
14.06.2021 kl 11:42
2417
Videre skriver de følgende om LNG-markedet: Spot market showing further strength
The LNGC spot markets continue to strengthen, with MEGI rates now around USD 80,000/day on average after a decent jump in Asia last week. Premiums vs. TFDE tonnage around USD 15 – 20,000/day, with Steam-tonnage around 20,000/day lower than tri-fuel. As Awilco is showing, shorter TC-rates are also now pushed up on the back of this stronger spot-environment. Brokers are now quoting 6 – 12 month MEGI rates at USD 110,000 / 100,000/day(...)
With very little vessel availability and widening gas price differentials (Asian LNG price soon USD 12/mmbtu) we should continue to see a positive LNGC-mood over the coming months
The LNGC spot markets continue to strengthen, with MEGI rates now around USD 80,000/day on average after a decent jump in Asia last week. Premiums vs. TFDE tonnage around USD 15 – 20,000/day, with Steam-tonnage around 20,000/day lower than tri-fuel. As Awilco is showing, shorter TC-rates are also now pushed up on the back of this stronger spot-environment. Brokers are now quoting 6 – 12 month MEGI rates at USD 110,000 / 100,000/day(...)
With very little vessel availability and widening gas price differentials (Asian LNG price soon USD 12/mmbtu) we should continue to see a positive LNGC-mood over the coming months
Keefer
14.06.2021 kl 11:44
2415
Selvfølgelig vil administrasjonskostnadene være høyere jo færre båter du kan dele det på. Snakk om å lete etter noe negativt å finne.
sjakknøtt
14.06.2021 kl 12:25
2345
Klart ALNG er rimelig priset nå, utifra inntjening og bokførte verdier.
Jeg har fortsatt en mindre post igjen her. Slik jeg ser det er er den største triggeren at selskapet blir kjøpt opp eller fusjonert med et annet selskap. Å drive et rederi med kun to skip blir jo noe stusslig. Navig 8 eier vel rundt 20% av aksjene og kan være en naturlig kandidat til å kjøpe selskapet.
Jeg har fortsatt en mindre post igjen her. Slik jeg ser det er er den største triggeren at selskapet blir kjøpt opp eller fusjonert med et annet selskap. Å drive et rederi med kun to skip blir jo noe stusslig. Navig 8 eier vel rundt 20% av aksjene og kan være en naturlig kandidat til å kjøpe selskapet.
Keefer
15.06.2021 kl 10:51
2110
Det er et sannsynlig utfall, men jeg tror også det ville blitt fart i aksjen om f.eks. selskapet melder noe spennende rundt strategi, gjeldshåndtering eller dividende. Spesielt sistnevnte hadde blitt kursdrivende, tipper jeg.
Redigert 15.06.2021 kl 11:04
Du må logge inn for å svare
Jeg tok en titt på Q1 for denne og fant ut at gjelden i ALNG er sale/leaseback... Det betyr vel at så lenge de har nok cash til å holde seg over covenants (pluss en liten buffer) så kan de faktisk betale ut resten som utbytte. I og med at de sier at de fra H1 2021 er over de originale covenants kan det faktisk komme melding om strategien fremover etterhvert. Utbytte eller oppbygging av krigskasse... Hvis markedet fortsetter å utvikle seg slik det har gjort frem til nå så kan denne være interessant.
Bokført verdi er i alle fall på 100M USD så nå kjøper man 100M USD til 300M NOK...
Bokført verdi er i alle fall på 100M USD så nå kjøper man 100M USD til 300M NOK...
Redigert 15.06.2021 kl 15:18
Du må logge inn for å svare
Lynmann
02.11.2022 kl 16:18
839
"Jeg forblir ute om selskapet ikke synliggjør strategi videre , om ikke vil jeg se på rusten fortære selskapet . Petter Stordalen solgte kurs 1,- Alt skal gå galt om kursen skal dit igjen , men selskapet må ta grep ut fra å bare drifte skip som bare blir eldre og eldre og med påfølgende kostnader ."
-Det var litt interessant å gå tilbake og finna ut kven som var så snill å gi frå seg aksjen på kr.1.95 - og slik sei takk.
Fullt av ulogiske trekk, men prisen på 10 år gamle “rustne” holkar følgjer i stor grad prisen på nybygg, som er 20 prosent høgare enn for halvanna år sidan. Konservativt berekna bør verdien på våre to båtar vera minst usd 30M høgare. Eller som eit godt 2023-resultat, 50 prosent over 2021.
“LNG values have continued on their upward trajectory, with newbuilding prices for large LNG carriers up 20% year-on-year from US$204M to US$245M,”
www.rivieramm.com/news-content-hub/skyrocketing-charter-rates-propel-lng-ship-values-higher-73553
Tonn-mil har sjølvsagt direkte påvirkning på ratane. Det er heller ikkje dumt å følgja med på WilPride utenfor Saint John i Canada.
-Det var litt interessant å gå tilbake og finna ut kven som var så snill å gi frå seg aksjen på kr.1.95 - og slik sei takk.
Fullt av ulogiske trekk, men prisen på 10 år gamle “rustne” holkar følgjer i stor grad prisen på nybygg, som er 20 prosent høgare enn for halvanna år sidan. Konservativt berekna bør verdien på våre to båtar vera minst usd 30M høgare. Eller som eit godt 2023-resultat, 50 prosent over 2021.
“LNG values have continued on their upward trajectory, with newbuilding prices for large LNG carriers up 20% year-on-year from US$204M to US$245M,”
www.rivieramm.com/news-content-hub/skyrocketing-charter-rates-propel-lng-ship-values-higher-73553
Tonn-mil har sjølvsagt direkte påvirkning på ratane. Det er heller ikkje dumt å følgja med på WilPride utenfor Saint John i Canada.
-
«
- 1
- 2 »