Kepler Cheuvreux mener recsi kom med dårlige nyheter, ref FA

Slettet bruker
07.04.2021 kl 08:03 5216

For meg viser det seg over tid at VP er bare ei grå mus som har forvillet seg inn på kjøkkenet . De har rett og slett ingen ting å vise til. Virker som hele VP er tatt rett ut fra luften.. Forholder meg kun til RECSI slik det er. Opp eller ned i kurs er det samme for meg.
Odi.1
07.04.2021 kl 08:11 5355

Det var vel bare ett halmstrå til en potensiell kunde.
Biden skal jo fikse Rec , så vi får finne frem Popcornet fremover, og med denne solide ledelsen til Rec kan det umulig gå galt på noen som helst måte, TT og May har til de grader bevist at dem har helt eksemplarisk kontroll på hva dem driver med.
Redigert 07.04.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
seth
07.04.2021 kl 08:30 5117

Er megleren 100% sikker på at "naboen" ikke kjøper produkter fra REC? Vet han allerede hvem som har kjøpt bygget hvor det har stått pending i nesten en mnd?
Ytsejam
07.04.2021 kl 09:14 4762

Nå koker FA suppe på spiker, og presenterer det som en nyhet. Har ikke sett maken til elendig journalistikk. Er det dette som er den nye standarden? Hva med å grave litt og faktakontrollere det som sies? stille kristiske spørsmål med annen vinkling.....er jo helt fraværende. Hvordan kan man kalle seg journalist og holde ett så elendig nivå? Flest mulig click er det som gjelder nå......Finansavisen er jo ikke noe mer enn Se&Hør lenger. Burde vi ikke gått sammen og funnet oss ett nytt forum?
Slettet bruker
07.04.2021 kl 09:19 4624

Hehe de får det til, se på handlingen dette er ikke akkurat nytt. De store beriker seg selv med å selge litt skape panikk blant de små også begynne å kjøpe . Samma greia som når den lå på 3kr:)) Vi tålmodige vil bli rikelig belønnet etterhvert:)))
Slettet bruker
07.04.2021 kl 09:20 4579

Jeg jobber med et eget aksjeforum for tiden, men ting tar tid!
Hoasis
07.04.2021 kl 09:22 4502

Tenker REC kommer til å dale sakte men sikkert over lang tid, solgte størstedelen av posten min, lykke til videre folkens!
Odi.1
07.04.2021 kl 09:23 4460

Uten kunde blir det neppe oppstart igjen på Moses Lake , hvem skal mota produktene? , KINA med over 80% av Sol markedet, lager alt selv.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 09:24 4373

Hvor langt ned tenker du? 13-14 kroner? Vurder samme som deg. Men usikker.
Hoasis
07.04.2021 kl 09:27 4297

Hvor langt ned er vanskelig å si, liker heller ikke å tippe. Men har følelsen av at det tar lang tid før det kommer børsmelding av betydning. I mellomtiden tenker jeg pengene er bedre plassert andre steder, kjøper meg heller inn igjen senere når ting er mer avklart
Slettet bruker
07.04.2021 kl 09:31 4223

Takk for råd 👍
Slettet bruker
07.04.2021 kl 09:33 4169

Enig. Tenker å kjøpe et sted mellom kr 8-9. Nå er det for høy usikkerhet i aksjen
strider1
07.04.2021 kl 09:35 4124

"kjøper meg heller inn igjen senere når ting er mer avklart"
Da koster nok aksjen det dobbelte også...
Hoasis
07.04.2021 kl 09:38 4047

Hvis kursen går ned til 12 kr og dobler seg til 24 kan jeg fint leve med å kjøpe på det nivået når jeg vet mer og det er mindre risiko i aksjen, akkurat nå føler jeg det er litt for mye usikkerhet rundt denne.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 09:38 4035

Odi jeg vet du skulle gjerne hatt Rec aksjer som du hadde før. Men seriøst hvorfor tror du egentlig Rec ikke ønsker videre samarbeid med Vp? Regner med at du ikke er komplett idiot heller .

Dette greier selv du å forstå når selskapet sier til deg at de ser bedre muligheter. Du er liksom så enkel med at Røkke og Rec ikke vet hva de gjør osv, vi har forklart ting til deg hundre ganger før men du baisser i vei uten grunnlag som vanlig. Har diskutert med deg siden 3kr :))))
Småplukker
07.04.2021 kl 09:39 4017

Hehe, virkelig morsomt å se hvordan det minste spor av skjær i sjøen får folk til å kaste kortene og spå dommedag.
Minner igjen om at Røkke presset seg inn som styreleder for få uker siden. Noen som tror han ikke da visste hvordan
forholdet til VP var? At han hadde adskillig større fisker i sikte?
Jeg kjøpte mer aksjer på 17.52 idag. Dagens lille gave til meg selv - og mine barn når den tid kommer.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 09:40 3969

Hehe du må regne med det når mange ønsker å komme seg inn før meldinger kommer:)))
Slettet bruker
07.04.2021 kl 09:48 3815

Dette viste Røkke. Røkke Jr har tidligere vært i ML og snakket med samarbeidspartnere iflg han selv. Meldingen fra selskapet er positivt, de ser større muligheter er slik jeg tolker det. VP viser seg ikke komme i gang, det er veldig tydelig. I mellom tiden styrkes markedet omkring rec sine produkter, og virker som folk glemmer at rec er i dialog MED fremgang med flere batteri produsenter.
Hvis man kaster kortene pga av dette, skjønner man ikke caset og rec sin posisjon eller klarer lese lengre i mellom linjene. Selvfølgelig opp til hver enkelt :-)
For min del har ingenting endret seg i REC, og ser kun store muligheter.

Det eneste som skulle få meg til å endre nå, er om Aker skulle solgt seg ut av REC.
G14 trekker seg
Markedsutsiktene for rec sine produkter svekkes.

Ingenting tyder på dette skal skje, tvertimot.

Hadde jeg hatt ledig kapital hadde jeg kjøpt mer i dag!!
Ytsejam
07.04.2021 kl 09:49 3793

Det er helt utrolig hvor dum man tillater seg selv å fremstå! Her er det mange som burde føle seg truffet. Man drar ord som skjær ( i utgangspunktet negativt laddet) ut av konteksten og presenterer det som hele sannheten. Det sies fra Rec at avtale med vp er avsluttet da de ser større muligheter andre steder. Noe så enkelt burde jo ikke kunne oppfattes annet enn positivt. Hvorfor er det slik at vi ikke kan stole på de vi har satt til å gjøre jobben for oss? i dette tilfelles ledelsen i Rec. Mens det som Finansavisen og en eller annen analytiker som er ute etter sine 15min sier er hugget i stein som den rene og fulle sannhet. Tenk selv. Det er lov og faktisk en forutsetning for å overleve i dette markedet.
Skalleknarp
07.04.2021 kl 09:58 3672

Jeg har småbåtsertifikat og i mine øyne er et skjær noe man ser før det er for sent og enkelt kan unngå ved å navigere iht. kart og sikkert farvann. Jeg regner med at det er nettopp det REC gjør nå. Det er jo ingen her som har funnet ut noe særlig om VP de siste par måneder annet enn en hjemmeside med noen sider som er forsvunnet... For å holde seg til det maritime - jeg ligger på været og avventer Joda slik går no dagan. .
Slettet bruker
07.04.2021 kl 10:09 3541

Markedet kjørte den opp i går etter nyheten og så det som positivt var nesten i 20kr, så ombestemte de seg da de tenkte at små aksjonærene greier vi å lure ut som vi pleier.
Da kjørte de den ned igjen for å skape panikk som de pleier. Å jaggu går små aksjonærene på det samme spillet igjen:))))
Slettet bruker
07.04.2021 kl 10:13 3489

Analytiker Andreas Bertheussen i Kepler Cheuvreux mener det er svært negativt at sam­arbeidet mellom REC Silicon og naboen Violet Power ikke blir noe av likevel. Det kan bety at oppstarten av silisiumproduksjonen på Moses Lake blir utsatt, sier han. Han tviler på at selskapet kan ha funnet andre potensielle kjøpere av silisiumet ettersom det knapt finnes solcelleprodusenter utenfor Kina og mener Violet var en kritisk brikke i en oppstartfase ettersom volumet som batterisatsningen (Group 14) skal ha er såpass lite at fabrikken da må kjøres med under 50 prosent kapasitetsutnyttelse i starten. Følgelig mener han at slik etterspørsel ikke rettferdiggjør en oppstart av Moses Lake de neste ett til to årene
Slettet bruker
07.04.2021 kl 10:16 3429

Helt riktig, Sirbalo.
Hvis det hadde vært slik at AKH ville kvitte seg meg REC, så hadde de enkelt og greit gjort det, ikke presset inn KIR for å trerminere en avtale som igjen ville føre til at REC blir mindre verdt. Det blir jo helt mot sin hensikt om tanken var å selge REC.

Nei, her har KIR sett at VP ble et mer og mer tydelig luftslott, og har sett bedre muligheter, og det er jo akkurat det de skriver i børsmeldingen. Om dette fører til at kursen går noe ned et par ukers tid, driter KIR i. Her skal det forhandles frem skikkelige avtaler, og jeg tror det er batteri industrien som står for tur. Her er det mest penger i omløp, og sikre betalere, som igjen gir raskere oppstart av ML. Når disse børsmeldingene kommer, så er det ett fett for meg om kursen er 20-15 eller for den saks skyld 10kr. Toget vil gå, og da skal jeg være ombord!!
solfylt
07.04.2021 kl 10:23 3319

Og hele poenget som jeg mener han bommer på, er jo nettopp at det er et race om å dra i gang mer produksjon og komplette kjeder utenfor Kina.. Og batterisegmentet? Det vil vel være mye lettere å starte opp ML for REC, enn det vil være for andre å bygge en fabrikk fra scratch. Nå velger de å samarbeide med eksisterende aktører fremfor VP. Høres kurant ut, syntes jeg.
Redigert 07.04.2021 kl 10:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 10:25 3279

Gode poeng til Bertheussen, men han hopper bukk over fase-1-avtalen som ble signert et par uker før Kinaviruset sørget for å kortslutte avtalen. USA og resten av verden er nå i ferd med å kvitte seg med viruset - og det vil igjen (mest sannsynlig) bli fokus på å få implementert det som allerede er avtalt mellom USA og Kina.
Redigert 07.04.2021 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Odi.1
07.04.2021 kl 10:27 3239

Røkke begynner å bli en gammel mann , tipper han ikke åpner øyelokket for denne her en gang , han "tok" ett lodd...
Se hvordan det gikk for den andre gamle mannen som ofret nesten alt han hadde på denne Rec ledelsen.
Vis til en presentasjon siden 2016 dem har klart å holde KUN EN , så skal jeg applaudere deg stort. *( Ser bort fra tigger runden for å få penger til å berge det pantsatte BUTTE ) Den fikk dem faktisk til...
Slettet bruker
07.04.2021 kl 10:29 3188

Bertheussen Kommer til å ha null troverdighet igjen når Rec/Røkke vil vise han hvordan det skal gjøres:)). Vil bli rimelig flaut for han:)))
solfylt
07.04.2021 kl 10:34 3115

Ja, for ikke å snakke om han gamle mannen som klarte å bli president 🤭 Når alderen til Røkke blir et argument, da minker det på baissekrutt 🐕
Slettet bruker
07.04.2021 kl 10:47 2951

Mye svada på RECSI trådene for tiden.
At VP kanselleringen skal få så stor betydning er helt utrolig, firmaet har jo ikke startet byggingen av fabrikken engang.. Her er det mange som kommer til å gå i baret ved å selge i panikk som hodeløse høns.
Tror vi kommer til å ligge i leiet 17 - 20 kroner inntil vi får nyheter og det kan komme når som helst.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 10:51 2898

Ja han er så gammel at han hastet inn i styret Rec var det på grunn av god kaffe og vafler:)))
Slettet bruker
07.04.2021 kl 10:55 2825

Hehe Odi er ikke den skarpeste kniven i skuffen har aldri hatt noen argumenter og kunnskap. Men morsom type for all del har pratet med han siden 3kr :)))
nucleus
07.04.2021 kl 10:56 2814

Hvorfor samenligner jeg NEL og avtalen med Nikola, med RECSI ..og V.P.?
NEL har fått kontrakter og får nye kontrakter pånytt.., men tjener ikke penger, lever på emisjonspenger, BIG business!
Hvorfor maktet ikke Jens Ullsteins-Moe tjene penger på RECSI, når Moses Lake var i drift?
Hva Røkke makter eller ikke angående RECSI, får vi sjå fremover.
Men aksjen ska jo gå til 50-100-200kr/aksje minst ..etter enkelte.
Da må selskapet prestere resultater først.

Slettet bruker
07.04.2021 kl 10:57 2787

mange som gikk i baret å kjøpte recsi da den gikk 2-3gangern på kontrakt med VP, skal nok falle en del på dette. Ser stygt ut ref Kepler.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 11:15 2618

Feilslutning. Det er emisjonen på samme tidspunkt som er driveren til prisutviklingen. Det er jo ganske naturlig ettersom REC rett og slett har mer penger på bok = høyere marked cap = høyere kurs...

Patetisk...
Slettet bruker
07.04.2021 kl 11:15 2606

Stygt, men det er da forventet og fortjent? 2-3 år frem til drift? Mange som stikker fra på den tiden vil jeg tro.
manman01
07.04.2021 kl 11:25 2500

Hahahaha, kan ikke andet end grine over FA's journalistik. De er jo til grin.

Og til alle jer der sælger, tak!!! Jeg får bare flere aktier til billige penge ;) I kan købe dem igen til 100+ om et år eller to :)

Det er mig en gåde, muligvis den største, at der er folk der sælger nu. Meldingen vi fik var guld værd. Der står jo sort på hvidt at der findes bedre muligheder indenfor rækkevidde end VP, og det er grunden til at samarbejdet stoppes, før det overhovedet gik i gang.

Det skaber selvfølgelig mere usikkerhed rundt firmaet, men nu skal vi ikke længere have usikkerhed rundt VP. Og for at være ærligt, vil jeg hellere være usikker rundt REC's evner til at skaffe en ny aftale, end jeg vil være usikker rundt hvornår VP får fingeren ud af røven.
Pontuslufc
07.04.2021 kl 11:27 2464

Emisjonen gir jo også flere aksjer og fordele verdiene på, så at aksjekursen automatisk stiger på en emisjon er vel ikke riktig.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 11:33 2386

Hehe flesteparten her inne har for liten innsikt og kunnskap så disse skal lukes bort før de virkelige oppgangene kommer og da snakker vi ikke 20-30kr :)))
Odi.1
07.04.2021 kl 13:10 2051

" for all del har pratet med han siden 3kr :))) " F

https://www.youtube.com/watch?v=HsM_VmN6ytk