HUNT - "deep in the money" - doblingskandidat

Tobias
HUNT 15.10.2018 kl 18:14 63722

Fin analyse fra Pareto i dag.
De ser på HUNT som en vinner på Oslo Axess i 2018 - 2019.
En klar doblingskandidat.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Skipene-til-Fredly-er-deep-in-the-money

Tankskipene til Arne Fredly er allerede «deep in the money» ifølge Pareto som ser doblingspotensial.
Hunter Group har blitt omfavnet av flere av Norges mest profilerte investorer etter at Arne Fredly omdannet det fra et oljeserviceselskap til et rendyrket spill på tankmarkedet.
Flere meglerhus har hyllet satsingen, og nå kaster også Pareto Securities seg på med en soleklar kjøpsanbefaling.
«Med kun to ansatte så langt er oppsettet slankt, noe som sikrer minimalt med cash burn (og ingen flåtealdring) det kommende året, som fortsatt ventes å bli volatilt for råoljetankredere. Med stigende input-kostnader og mer komfortable verft er nybyggprisene på vei opp, med Hunters skip allerede dypt «in the money»», skriver Pareto-analytikerne Eirik Haavaldsen og Wilhelm Flinder i en oppdatering.
Hunter Group har en avtale med DSME-verftet i Sør-Korea om bygging av syv VLCCer - Very Large Crude Carrier - med levering mellom 2019 og 2020 – av Pareto omtalt som «IMO 2020-vinduet» - og en gjennomsnittlig prislapp på 85,4 millioner dollar inkludert innstallering av scrubbere.
I tillegg har rederiet opsjoner på å bestille ytterligere tre VLCCer til 92 millioner dollar pr. skute, inkludert scrubbere. Etter å ha blitt forlenget en rekke ganger er fristen for å utøve disse 19. oktober.

God kapitaltilgang
«Med en gruppe finansielle investorer i ryggen uten noen som helst direkte shippingerfaring, kan Hunter helt klart bli ansett som spekulativt, og på mange måter et bilde av hva som vanligvis ødelegger shippingsykluser», skriver Pareto-analytikerne.
De påpeker imidlertid at å få tilgang på kapital – både fremmed- og egenkapital – er vanskeligere enn før, noe som betyr at de som faktisk har tilgang, oppnår høyere avkastning.
Når aksjonærlisten, i tillegg til Fredly selv, består av Arne Blystad, Sundt-familien, Fredrik Halvorsen, Ketil Skorstad, Wilhelmsen-familien og Kristoffer Stensrud, for å nevne noen, bør kapitaltilgangen være det minste problemet.
Basert på en antakelse om at rederiet har behov for ytterligere 120 millioner dollar, eller om lag 980 millioner kroner, i egenkapital, setter Pareto kursmålet til 5,10 kroner.
Det er om lag 36 prosent høyere enn mandagens sluttkurs.
Doblingskandidat
Meglerhuset åpner for at oppsiden i Hunter Gropu potensielt kan være betydelig høyere.
«(..), men med en P/E under 5x på helt nye skip kan dette helt klart være en doblingskandidat hvis inntjeningsmultipler blir anvendt – eller det fremtidige egenkapitalbehovet blir redusert», heter det.
Pareto estimerer at rederiet vil seile inn inntekter på 898 millioner kroner i 2020, med et dertil hørende driftsresultat på 594 millioner kroner.
«Med 40.000 dollar pr. dag pluss en scrubber-premie på 10.000 dollar pr. dag, venter vi at Hunter genererer 0,7kroner i inntjening pr. aksje i 2020, og med 10.000 dollar dagen opp legger det 0,3 kroner oppå dette», fastslår Pareto-duoen.

.
Redigert 21.01.2021 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2019 kl 13:57 5330

Fredly fikk nok mer på 3.10 i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
BillVonka
31.01.2019 kl 14:33 5307

Nå må dere slutte Hunter er i deep shit Den har ligget å gulpet
på taperlisten lenge
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Cutter
31.01.2019 kl 14:55 5284

Enig at den har ligget å gulpet lenge. Ser ut som det blir dumpet aksjer for en hver pris. Spørsmålet er jo hvorfor dette blir gjort? Ser jo at innsidere har kjøpt de siste dagene så tviler på at det er dårlige nyheter på gang.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2019 kl 15:47 5231

Har Fredly latt oss i stikken?
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
BillVonka
31.01.2019 kl 16:02 5115

Det eneste jeg har fått ut av denne er 20k dwellop aksjer
Ellers ligger den på li de parade Betalte 3,50
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Single Malt
31.01.2019 kl 17:05 5081

og igjen, https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Arne-Fredly-oeker-i-Hunter-Group

Han har drevet med dette lenge nå
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2019 kl 21:46 4978

COO Mr. Sujoy K. Seal kjøpte ytterligere 50 000 aksjer i dag:
https://newsweb.oslobors.no/message/468509
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
01.02.2019 kl 10:36 4860

Ser det som positivt at det er insidekjøp. Er noe press ned enda,noe som jeg tror kan være lurt å kjøpe mere. Caset kan bli bra på sikt,faktisk veldig bra.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2019 kl 11:06 4840

Har kjøpt meg inn, som en start, i dette "asset playet". Under 3,15 kan kanskje bli givende innen et års tid. Litt regulatorisk risky, på tross av at det var reguleringer som gjorde dette mulig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2019 kl 21:47 4693

 
FA har ringt Fredly, og fått svar på en del spørsmål. Fredly utelukker hverken Asset Play eller Rederi. Skal være flere interessenter til VLCCene.
http://vxz.eu/2019-02-04__FA_1,8-9__Arne-Fredly_tror_på_rateløft_i_stortank

Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
03.02.2019 kl 22:06 4670

Stay long
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2019 kl 22:36 4639

Kan det bli en kombo..? Skuffe inn penger som rederi en periode på fordelaktige rater mens skipsverdiene går opp enda mer..? Her tenker jeg det går an å sitte på lenge, for uansett hva som eventuelt måtte skje av utsettelse eller annet med IMO 2020, så er det jo verdier i disse skipene. Helt opplagt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2019 kl 23:04 4618

Som rederi, tror jeg at Fredly ikke er interessert i å drive mer enn 8 VLCCer. Opsjonene holder han på fordi han har interessent(er) til 11 VLCCer og/eller for å belegge 3 plasser i byggeprogrammet, slik at andre først kan få nye VLCCer i 2021-H2.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2019 kl 06:32 4552

Ok, ok... Dette har han nok full kontroll på.

Blir nok positiv tenning på flokken igjen i dag med et slikt innslag i FA.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
fjellmann1
04.02.2019 kl 06:52 4539

På Q4 presentasjon til Euronav sa de at det er 100 VLCC under bygging.... 60 leveres i 2019 og 40 i 2020.
Dette er en bekymring for markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
ruda
04.02.2019 kl 08:39 4482

For de som har tålmodighet er dette penger i banken, og vil gi god avkastning på sikt
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Cutter
04.02.2019 kl 09:32 4435

La oss nå se om dumpingen av aksjer stopper opp. Kan se sånn ut mandag morgen
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
04.02.2019 kl 10:09 4397

Eller plukke penger på gata
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Cutter
04.02.2019 kl 14:19 4304

Som jeg leser dette er et salg like om hjørnet. Før 17 mai.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2019 kl 21:27 4191

 
Har FA ringt Fredly, eller Fredly ringt FA for å informere om (les: hausse) HUNT?
http://vxz.eu/2019-02-05__FA_15__Hunter-danner-tankskipspool
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
04.02.2019 kl 23:01 7443

Gudene vet, markedsføring er sikkert ikke dumt , Fredly er ikke dum.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Single Malt
04.02.2019 kl 23:36 7429

Mulig de vet, jeg vet bare at her blir jeg sittende...
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
ruda
05.02.2019 kl 08:06 7341

Tror vi nå sakte men sikkert klatrer mot 4 igjen
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Varsom
05.02.2019 kl 08:29 7321

Tror vi må ha større tolmodighet enn det, vi kommer vell mer eller mindre til å gå sidelengs ut til våren tenker jeg, så begynner oppgangen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2019 kl 09:39 7267

Økte rater og skipsverdier, og en mer kjøpesterk verden som behøver mer olje (ikke mindre).

Her blir det nok både smørfeite utbytter og byks etter gode salg av skip, og som Fredly nå temmelig klart har meldt ifra om i FA denne uka, så blir det helt uaktuelt å sette ny emisjon på så lave kursnivå som vi har sett. Han vil heller sørge for andre måter å gå videre på om ikke kursen går opp.

Her skal jeg gjøre som en del veteraner på forumet har uttrykt, å sitte på aksjene. Skal kjøpe mer utpå våren/sommeren, etter at jeg har fått utbytte og ev. gevinstsikring fra annet hold. Om caset ikke skulle gå maks av det man ser for seg nå, så tror jeg det blir givende likevel, dette. I bunn og grunn er det uansett verdier i skipene. Timingen ser ut til å ha vært perfekt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
ruda
05.02.2019 kl 14:53 7169

Nå går båten. Det er bare å begynne å laste
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
canarias
05.02.2019 kl 15:08 7153

Er allerede fullastet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2019 kl 22:33 7059

 
http://vxz.eu/2019-02-06__FA_25__Arne-Fredly_på_HegnarTV_06.02.2019_15:30
Helsides (side 25) reklame i FA 06.02 for Arne Fredly på økonominyhetene på HegnarTV 06.02.2019 15:30

Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
05.02.2019 kl 22:52 7056

Vanskelig å se for seg hva Hunter står i om 1 år eller 2. men etter lang fartstid har jeg en god magefølelse.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
05.02.2019 kl 22:55 7047

Er veldig enig med deg, den berømte "skuffen" kan være lurt i Hunter
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2019 kl 15:06 6917

En test... Man kan si til seg selv at HUNT ikke er et godt investeringscase, og kjenne på om man lyver eller ikke...

Det var det...

Kommer fra visse hold at det blir produsert for mange skip, men stadig flere land i denne folkerike verden får bedre kjøpekraft, og olje trengs. Jeg tror at enkelte kan ha egeninteresse i å kommunisere at det blir produsert for mange skip nå. Hvem er de som kommer med dette..? Eier de flåteeiere selv, kanskje..? Nei og nei... Ble ikke født i går, serr'u...
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
06.02.2019 kl 15:26 6896

Arne på hegnar TV nå kl. 15.30 hvis noen er nyskjerrig
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
06.02.2019 kl 16:02 6864

Ble mye klokere etter intervjuet med Fredly.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
07.02.2019 kl 10:52 6744

Hva står Hunter i Q4 ? , Tipper på kursen drar seg til fra våren/sommeren en gang , ca 6 måneder før Q4
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 12:22 6697

Ser ut som at de som vil spandere penger på andre er i ferd med å bli kjøpt ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 17:52 6628

Eller..? Ser jaggu ut som at en bråte aksjer kan bli dumpa...
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Quepasa
07.02.2019 kl 17:58 6616

Hei!

Har blitt gammal og skeptisk. Er i cash, men syntes dette ser ut som et spennende case. Er det «For godt til å være sant»? Prøver å røyke ut risikoen, utover det opplagte ved å løpe etter Fredly med penger :) så før jeg eventuelt gjør det vil jeg vite mer, og legge alle minuser på vektskåla. Her er noen tanker, tar gjerne imot kommentarer.
- IMO 2020. Politisk regulering. Alt kan jo skje, men jeg tenker at dette blir vanskelig å snu, Har lite å si hva fornuft, og vitenskap sier, når det gjelder miljø, og hav. Tviler på at IMO blir avviklet, men utsatt? Kjenner ikke fremdriften til flåteombygging, hvor stor andel er klar 01.01.20? Kan datoen bli skjøvet?

- Emisjon. Fredly sier vel at finansiering er klar. Ingen emisjon! Den visa har jeg hørt for mange ganger. Skeptisk. Er låneavtalene i boks?

- Verden forøvrig. Det er vel i 2020-ish at verdiene av Hunter skal komme til syne. Det korrelerer jo bra med tidenes best annonserte resesjon/nedtur som skal komme ved de tider. Hvis det skjer tviler jeg det hjelper rederiene stort å kjøre med scrubber i pipa. Selv har jeg ventet på smellen i mange år, men «føler» PT at det kanskje blir "fikset" en runde til. QE og Zirp. Vanskelig dette.

- Fredly pynter bruden. Liker jo karen godt, og han har unektelig en bra track record. Tjener penger på det meste - til seg selv. Blir det noe igjen til meg? Solgte inn Hunter caset bra på HTV og i avisa. Henviser bla. til Frontlines aksjonærtillit på at overskuddet blir delt. Klinger bra i mine ører. For bra?

Så noen regnet hjem ca 4.50/aksje basert på skipskost vel? Noen som har regnet på best /worst case? På hvilken pris selger Fredly pakka? Kan han kvitte seg med dette på 2.50 og fortsatt tjene penger?

//Que
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 21:48 6531

Her har European Commission veldig lite de skal ha sagt. IMO er et FN-organ. Virker mest som politisk press fra Euronav og andre rederier som har valgt ikke å installere scrubbere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Leotwin
07.02.2019 kl 22:21 6499

European Commission har stor tyngde. Som jeg har sagt i tidligere innlegg kan initiativet til en IMO-endring komme fra annet hold. Men alle får gjøre sine egne vurderinger. Innlegget er bare til info. Eller er det bare lov å poste positive innlegg om Hunt-caset? Kanskje jeg må sjekke HO-reglene...
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare