Red Eye Mulig ketchup effekt i Genovis

Zleep
AZT 07.04.2021 kl 11:59 2199

Red Eye forøger deres position i Genovis idag i deres Top Pics til deres anden største position "In a market free of Covid-19, where all customers can operate normally again, we see the possibility of a ketchup effect ll be" Tænker at det samme kan gøre sig gældende ved ArcticZymes

Top picks return 1 year 123 % omxspi 55 %
bj111
07.04.2021 kl 12:44 2134

Det er stor sannsynlighet for at det vil skje. Så lenge folk flest er mest opptatt av å foreta P/E beregninger på kvartalstall og ikke se hva som kommer så kan man få en kjempe ketchup eksplosjon her på et tidspunkt. Salget og inntektene vil på sikt stige og det vil på sikt være slik at denne P/E synker ned til et urimelig lavt nivå gitt at kursen står stille. Blir som en trykkkoker dette.
HP17
07.04.2021 kl 12:52 2102

Det er lite sannsynlig vil skje.
Har du ikke fulgt med på hva som har skjedd ved kvartalsfremleggelse de siste gangene?
AZT har skuffet markedet og investorene og kursen er blitt sendt rett ned på 50 og 60 tallet. Når dette skjer flere ganger på rad begynner en å ane konturene av en trend og det er at AZT nå er priset høyt basert på potensiell fremtidig inntjening og klarer ikke å levere når resultatene legges frem. Sjekk opp kursutvikling og resultater de to siste kvartalene, vil det fortsette slik i 2021?
(jeg tror det).
Redigert 07.04.2021 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
oppturen
07.04.2021 kl 12:56 2088

Får håpe mange lever i samme villfarelse som HP17, da blir det en real ketchup effekt når realitetene slår inn. 😀😀😚
Bearwizard
07.04.2021 kl 13:17 2034

Tror ikke du skal bruke mange linjene på HP17 Oppturen. Det holder å lese det han skriver på diverse Life tråder, og da skjønner du at han er helt på viddene.....
Zleep
07.04.2021 kl 13:20 2024

@ HP 17 Det er da muligt at kursen tager et dyk ved kvartalsfremlæggelse. Det røre mig ikke, det fundamentale er det der tæller. Pt er der ingen aktier, hvor risk reward forholdet er som i ArcticZymes mener jeg og slet ikke i Danmark. Er meget interesseret i, hvis du kender til nogle aktier, hvor risk reward forholdet er bedre så jeg kan blive lidt klogere på, hvad vi taler om.
bj111
07.04.2021 kl 15:33 1861

Langt mer sannsynlig at AZT blir et multi milliard dollar konsern enn at Life får sine millions to the market som jeg har lest om det siste året. Så at AZT vil forsvare sin kurs og en langt høyere om man ser fremover er det stor sannsynlighet for. Men AZT har gått fra minus til pluss og det er for komplisert for mange som kun kjøper selskaper som bedriver utvikling og kanskje skal tjene noen penger en gang i fremtiden eller gå konkurs slik DD gjorde i påsken.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 16:31 1776

HP17 kommer som regel ind og hamrer på AZT, når det går dårligt i LIFE. Det mønster har vi set før. Det er blot et forsøg på at dulme smerten - slå på noget andet. En meget menneskeligt, men sørgelig reaktion. Trist at have brug for at gå og advare mod andre aktier, når ens egen darling-case kollapser, og man bliver til grin på den anden tråd.

Du har min sympati HP17, stakkels dig egentlig taget. Du må hellere komme tilbage til LIFE-tråden og forsøge at overbevise naive småsparer om, at konkurs i DD er en god ting, og at der lige straks kommer “millions to market” hurtigtest :)
Redigert 07.04.2021 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
Zleep
07.04.2021 kl 17:14 1713

Meldingen idag fra Red Eye gav 11 % til Genovis. Det viser med alt tydlighed, hvor meget det betyder at have en analysefirma tilknyttet, der kan validere at det er ok at se mere end 6 mdr. ud i fremtiden. Dernæst viser det, hvor meget psykologi der ligger i de små aktier. Kunne godt ønske mig at ArcticZymes ofrede lidt penge på tilsvarende arrangement som Genovis har.
oppturen
07.04.2021 kl 17:22 1690

Nå fra Q1 er AZT et rent enzymselskap og det blir mye enklere å direkte sammenligne med Genovis.

Så vil jeg tro at AZT vil vise både større vekst og bedre resultat.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 18:06 1604

At selskaper kjøper sine egne "analyser" med verdsetting på aksjekurs, inntjening, etc er en UTING.

Jeg håper AZT aldri kaster bort penger på slikt søppel.. Disse "analysene" er ikke troverdige...

Husker Serodus og Bionor hadde slike "analyser" som spådde gull og diamanter.. Om de var betalt av selskapet, vet jeg ikke.. Men at de bommet TOTALT, ser vi nå tydelig i ettertiden..

Slike selskaper holder jeg meg langt unna.. samme hvor ledelsen kun snakker om aksjekursen + selskaper hvor innsidere dumper ut aksjer når det kjører en IPO for å komme på børsen..
Redigert 07.04.2021 kl 18:11 Du må logge inn for å svare
Zleep
07.04.2021 kl 18:50 1548

Jeg er til dels enig med dig, jeg har haft samme oplevelser med analysefirmaet Eddison. Jeg er bare træt af at man bruger p/e som en faktor til at vurdere AZT. Red Eye de vurdere Genovis tre år ud i fremtiden og bruger de tal til at vurdere nutidsværdi, hvilket i mine øjne er troværdigt. Dertil kommer at de hver dag står på mål for deres Top Picks, performede de ikke som de gør ville jeg i hvert fald ikke betale for informationerne.
bj111
07.04.2021 kl 21:26 1399

Dette med P/E beregning er nok utdøende. De som har gjort sine handler basert på P/E vil ha tapt stort ved Q3 og Q4 for matematikken har da ikke gått ihop. Så har de som ser litt fremover kunne kjøpe billige aksjer fra Ebidta eller P/E folket. Problemet med det er vel egentlig at det ikke er nok kraft i investormassen til å rive seg løs å prise selskapet på de forventede fremtidige inntekter. Gjør man det har man en pris som er dagens men med et 1-tall forran. P/E på dagens tall blir da helt kokko men ikke på de fremtidige inntektene en kan regne med ut fra sen guidede vekst.
Zleep
19.04.2021 kl 15:47 1072

Tankevækkende at ovenstående meddelelse fra Red Eye har pt. givet 27 % på børskursen på 12 dage. Lad os få lidt ketchup karma i ArcticZymes