Clearstream Banking eier 9,19% av Nel. Wowhh!

Slettet bruker
NEL 15.10.2018 kl 19:09 3173

WoWhhh! Opp fra 3,2% eierandel 9.juli til 9,19% eierandel pr 15.oktober. De kjøper i bøtter og spann - veldig mange av aksjene i Nel - hver eneste uke laster de opp. Det kan gi 2 tanker:
1. De er langsiktige og de ser fremtidens selskap innenfor: Fornybar energi: selskapet Nel ASA.
2. Eller de vil komme med bud på Nel.
Redigert 15.10.2018 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Satch
15.10.2018 kl 20:01 2950

eller dør nr 3; de er agent for en hel haug med aksjonærer.
TB
15.10.2018 kl 20:16 2818

Jeg trodde dette var klart for lenge siden? At Clearstream holder verdipapirene, og så handles de på Tradegate. Eller har jeg misforstått helt? Uansett går det greit for seg på Tradegate i dag også ser jeg, opp 3.31% i skrivende stund, med en omsetning til nå i dag på 973000 euro
Rolfbruun
15.10.2018 kl 20:16 2813

De representerer nok et kobbel med små og mellomstore investorer ja, men jeg klarer likevel ikke å fri meg helt fra tanken om at det ligger mer bak...spennende.

Go hard, go long
Slettet bruker
15.10.2018 kl 20:18 2794

Bond sitt punkt 2 er det mest sannsynlige.
johnsen50
15.10.2018 kl 20:26 2704

Må si at utendlandske investorer virkelig viser gjennom CB at de er langsiktige i NEL, og de vet sikkert også at NEL under Kr 5,- er en god investering i framtiden.. hadde fryktet at de hadde redusert i forrige røde uke, men neida, de kjøper aksjene til nervøse småaksjonærer som ikke klarer å sitte stille på dette nivået.. er glad keg har bestemt meg for å være langsiktig i NEL. Stay looooong
Slettet bruker
15.10.2018 kl 20:38 2600

Helt korrekt CB plukker nedfallsfrukten med begge hender og kjøpte mye på dippen. Det betaler seg godt å kjøpe fra som lettskremte småsparere - på en dipp. Ja enig. Dette oppkjøpet av så mange Nel aksjer over tid er meget spennende. Kjøpere og eiere av Nel aksjer kan brått bli tilbudt mye penger for aksjene. Vi kan bare smile - for dette kan bli heftig.
Redigert 15.10.2018 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2018 kl 21:50 2332

Jeg har ennå ikke helt forstått hvordan Tradegate fungerer, selv om flere har forsøkt å forklare det for meg:) Det som derimot er realiteten, er at CB hver uke øker eierandelen (og nå er NEL største aksjonær). Jeg tror også CB består av mange tyske investorer av ulik størrelse - men det som er veldig interessant er at selv om det skulle være veldig mange som står bak, er disse samlet hver uke nettokjøpere (og den siste tiden har økt eierandelen betraktelig). Jeg klarer derfor heller ikke, i likhet med Rolfbruun, å fri meg helt fra tanken at det ligger noe mer bak... Hvorfor har de tyske investorene vist så stor interesse for NEL den siste tiden? Blir spennende å følge med videre.

Jeg er også spent når neste kontrakt i Asia kommer:)

Lykke til!
Framtia
15.10.2018 kl 21:57 2281

Hvorfor er det ingen som har en motreaksjon til dette fenomenet! Aksjene kjøpt av Clearstream er ikke til salgs, ergo støvsuger de markedet og ender opp med å erobre selskapsandelen til norske småsparere! De kjøper til høyere og høyere pris og vi selger gladelig alt vi besitter...Når skal det gå opp for "oss" hva som skjer!?? Nå tror jeg ikke, basert på denne observasjonen, at Tyske aksjonærer er noe dårligere enn norske og ønsker dem velkommen! Det blir spennende å se hvem som bryter 5% grensen først i dette clusteret av aksjonærer!
Ajax1
16.10.2018 kl 03:07 1836

Oppsamlings konto hos stråmenn for et større innrykk i selskapet når aksjene er overtatt av den egentlige kjøper blir flagget, det er vel ikke så uvanlig hvis et selskap faller i interesse. Det kan være riktig at tyske investorer har påvirket hverandre sånn at interessen for NEL i Tyskland er stor hos mange.
Det kan også være Siemens eller Linde som lurer i sivet ?. Men det er ofte ikke noe god start å overta/kjøpe opp et selskap med et "kupp".
Men at tyske investorer har intresse for NEL, den saken er klar ?
Slettet bruker
16.10.2018 kl 07:23 1611

Det et svært uvanlig at et selskap eier ca 10% av et børsnotert selskap. Du bommer, Ajax1. Dette er svært uvanlig at et selskap kjøper seg opp fra ca 3% til ca 10% på kun 3 mnd. Så her kan alt skje... Be prepared.