RECSI med monsterkunde?

Rubin
RECSI 07.04.2021 kl 17:51 12611

Galskap på mafiabørsen. RECSI kursen er ned over 10% pga. avsluttet samarbeid med VP, et selskap med få ansatte, ingen produksjon og ingen konkrete planer om fabrikkbygging, men flinke til å kommunisere løgner og diffuse planer om en gang å....bla...bla...
Så sier de selvutnevnte ekspertene i den såkalte «finansmedia» og her på forumet at da er plutselig fundamentet for RECSI mer eller mindre borte...
Man må nesten spørre seg om det faktisk er «typisk norsk å være dum»

Etter VP inngikk samarbeidsavtale med RECSI har både G14 og Sila N. samarbeidet tett med RECSI med bl. annet testproduksjon av Silisium anoder på RECSI sin fabrikk i ML:
« Sila Nanotechnologies er allerede i dag kunde av REC, men kun av små testvolumer fra selskapets anlegg i Moses Lake i USA. Nå kan det være duket for monsterleveranser til batterianodeprodusenten»:

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/01/27/7614795/rec-kan-fa-monsterkunde-i-usa
Redigert 07.04.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
nemi's
07.04.2021 kl 20:57 6367

Det finnes ingen andre aktører i US. I følge REC selv, og resten av PV-verden, så produserer > 99% av verdens solar wafer av kinesiske produsenter. Forklart på s. 18 i Q3-presentasjonen til REC. Og det tar flere år å bygge et produksjonanlegg for ingot- og wafer, slik Norsun har (mest av resterende 1% av global kapasitet).

VP hadde heller ingen umiddelbare planer om å kjøpe polysil fra REC før de dessuten hadde rigget ingot- og wafer i US selv (om flere år). VP skal kjøpe wafer fra Norsun, har de sagt.

Det er ikke sånn som dere synes å tro - at kineserne skal slutte å produsere polysil i Xinjiang. Polysilprisen viser at etterspørselen globalt etter solpaneler med kinesisk polysil er skyhøy.

Og waferprodusenten 1366 Technologies, i Ultra Low-Carbon Solar Alliance, får all sin polysil til sin wafer-fabrikk i Malaysia fra Wacker. Wacker er investor i 1366 Tech, og har også teknologisamarbeid med 1366 Tech.

Men dette vet dere vel, smarte som dere er...

Nei, REC må finne kunder i Kina. Ellers startes ikke ML opp. REC har aldri sagt at det blir aktuelt å restarte i ML uten dessuten å produsere lønnsom solar polysil. Og dette står i den to uker gamle årsrapporten om nettopp det:

"The restart of the FBR production facility is critical for the Group’s future plans".

"The Company expects to restart the Moses Lake manufacturing facility when
Chinese markets for solar grade polysilicon re-open, a non-Chinese Solar
PV value chain is developed, silicon anode battery technology based on
silane gas is commercialized, and/or other significant positive
developments occur in solar grade polysilicon markets."
Redigert 07.04.2021 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
07.04.2021 kl 21:09 6246

nemi's skrev Innlegget er slettet
Har du funnet noe info som backer påstanden du har gjentatt i flere titals poster på dette forumet om at Sila Nanotechnologies ifølge deg “ikke bruker silangass”?

Jeg spurte for noen dager siden, har ikke fått noe svar.
Trollstuket
07.04.2021 kl 21:09 6238

Kan jeg spørre deg hvorfor du sitter på dette forumet døgnet rundt og viser din missnøye med REC?
Du engasjerer deg virkelig i å komme med budskapet om en gjenåpning som aldri vil bli realitet ifølge deg.

Det er ingen som bruker så mye tid på ett selskap man ikke har interesse av.
Jeg digger faktisk din interesse for REC.

Du gjør intet annet enn å kopiere fra rapporter? Det du nå igjen kopierer styrker min tro på handel med kina fortløpende, til eventuelle erstattere i US er klar for deres leveranser.

Både G14 og Sila nano skal etterhvert skallere opp.
Deres produkter er basert på REC sin kvalitet, og skal den erstattes går utviklingen flere år tilbake i tid.
Intravenøsiu
07.04.2021 kl 21:12 6201

Regner med at du har saumfart podcaster, patenter og så videre.

Er jo litt rart å komme med en sånn feilaktig påstand Nemi, og gjenta det uke etter uke og så slenge på en “alle vet jo det"
Redigert 07.04.2021 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
Trollstuket
07.04.2021 kl 21:17 6106

Trollstuket skrev Innlegget er slettet
Rec avgjør definitivt ikke polyprisen i Kina😉
questi
07.04.2021 kl 21:19 6091

The Company expects to restart the Moses Lake manufacturing facility when:
1. Chinese markets for solar grade polysilicon re-open, (and/OR)
2. a non-Chinese Solar PV value chain is developed, (and/OR)
3. silicon anode battery technology based on silane gas is commercialized, and/OR
4. other significant positive developments occur in solar grade polysilicon markets *

* Jeg legger til:
a) Veldig høy polysil pris?
b) Boikott av bestemte 'urettferdig' lavpris polysil fra Kina?

:P
---

Polysil og videreforedlede produkter fra Xinjiang vil de etterhvert ikke få solgt til Europa og USA, så den blir sannsynligvis solgt i Kina og Afrika. Selv India har innført generell tariff mot kinesisk solar... Kinesiske ingot->modulprodusenter vil alle søke å please de markedene som betaler best i Europa og USA, og restriksjon med både lavt CO2-avtrykk og Xinjiang-fri vil da gi REC mulighet :)
Redigert 07.04.2021 kl 21:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 21:19 6081

Simen Husby.. Hvorfor bruker du så ufattelig mye krefter på å skremme småaksjonærerene her inne, når det er mer enn tydelig hvor veien går videre her i verden for REC? Se fremover, og finn deg en annen hobby.
nemi's
07.04.2021 kl 21:42 5846

Sila Nano produserer Si-anoder til consumer electronics i Alameda, skriver de. Du er vel ikke uenig i det?

Likevel har ikke REC noen stillingsannonser ute i ML. Ikke Sila Nano heller.

Og ikke finnes det noen andre enn G14 som rigger pilotanlegg med rørsystemer co-located med REC i ML. TT sier rørsystemene co-located behøves siden silangass er giftig, brannfarlig, og eksplosiv i kontakt med luft. Trist med sabotasje da.

G14 har ikke finansiert bygging av produksjonsanlegg ennå, annet enn til pågående pilotering av batterier til tannbørster og kodebrikker i ML. I motsetning til Sila Nano som har fundet $590MUSD, fra allerede utført storskala testing til grunn for EV-batteri produksjon.

Sila Nano har tillatelse til å ha gasstanker i sitt lukkede anlegg i Californaia, til bl.a. silan og chlorosilane. Det fikk de i 2013, til forskning. So what?

Det begynner å haste for Sila Nano nå å få ansatt ML-gjengen sin til sin nye 100GW fabrikk, hvis deres investorer skal blidgjøres. 2024 er året det braker løs med storskala produksjon til EV-industrien fra ny gigafabrikk, sier Sila Nano.

Og REC sier "by 2023" om mulig restart av ett eller annet i ML.

He, he.
MorganKane
07.04.2021 kl 21:49 5731

Hehe, Grove sine uttalelser på Twitter er helt latterlig. Her snakker vi om en fyr som har hatt litt flaks også går han helt Trump, lissom. Sjeldent sett noe mer patetisk. Sjeldent sett noen gå fra en tilsynelatende normal fyr til å bli narsisist så raskt. Gått fra så sinnsykt "fan" til å snakke så mye dritt. Uten noen grunn. Og uten noen fakta. Og på toppen av det hele gå rundt å skryte uhemmet av at han tjente 50 mill. Da snakker vi om en fyr som har lite å gjøre. Da snakker vi om en relativt lite begavet fyr. Bare å ønske lykke til.
Redigert 07.04.2021 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
nemi's
07.04.2021 kl 21:54 5652

REC har 280 ansatte i US på prærien, og 1 i Europa. Sol-industrien i US har 300.000 ansatte, i hovedsak er de engasjert i prosjektering og installasjoner. Så klart.

Da er det opplagt for deg at Biden sier stopp for sol-installasjoner for de mange i US, i vente på at REC skal rampe opp produksjonen og servere polysil til kinesiske wafer-og celle-produsenter som skal sitte og vente på nettopp det.

Dere er flere som virkelig tror på dette, for Biden har ingen planer om å bli gjenvalgt. Han er mest kompis med TT og HO-gjengen.
Intravenøsiu
07.04.2021 kl 21:56 5628

CEO har sagt om produksjonen i R&D bygget i Alameda at anode materialet for en bil er nok til 100 000 høretelefoner, det sier vel litt om skalaen.

Bygget ligger ved havnen, er lite og har tillatelse til å bruke Silangass, det står ingenting om triklorosilan i godkjennelsen, jeg går og ut ifra at de ikke kan bruke samme rørutstyr for begge ettersom klorsilaner inneholder klorid.

Svaret på spørsmålet er åpenbart nei, du har ikke funnet noenting som underbygger den feilaktige påstanden din om Sila Nano, som går på tvers av flere patenter de innehar.

edit: trykkleif
Redigert 07.04.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 21:57 5609

Ville nå puttet Simen Husby aka nemis inn i samme patetiske kategori. Svarer aldri på spørsmål, bare måker på med samme gamle driten så fort han ser litt røde tall på REC. Patetisk fra ende til annen.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 22:00 5556

Jeg også likte den setningen. Under JUM kan jeg nesten ikke huske at aksjonærene har blitt nevnt, eller et eneste forsøk på å snakke positivt om utsiktene til selskapet. Det virket rett og slett ikke som han ønsket at kursen skulle stige. Annerledes nå.
questi
07.04.2021 kl 22:02 5528

Det skjer ved preferanse av de som inngår i boikotten og fra forbrukere. Ikke all polysil i Kina kommer fra Xinjang, og de som ikke kommer derfra blir favorisert av installatørene i USA :)

Det spiller jo mindre rolle for en kinesisk produsent om de velger REC sitt polysil eller Xinjang-polysilet til omtrent samme pris.
Hvorfor skaffe seg selv problem når de like godt kan kjøpe det som gir dem mindre trøbbel.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 22:06 5461

Det samme har jeg tenkt på. Hmm, kanskje vi skulle tatt en pizza igjen når det blir mulig?
Gentry
07.04.2021 kl 22:07 5434

Håper du har rett. Site tungt i (K120, snitt 21,90). Bare sitte rolig i båten !!!
questi
07.04.2021 kl 22:10 5383

Ja :) lager pizzatråd senere :) Har hatt en episode med sånn hud-blødning i min ungdom helt uforklarlig.. nøyaktig det som beskrives for sjeldne bivirkninger så jeg tror korona / koronavaksine vil ha uheldig effekt på meg ... Har ikke tatt kollektiv til Oslo på flere måneder :D
Rubin
07.04.2021 kl 22:14 5315

Enig, vi tenker nok altfor smått.
Røkke valgte å bli styreformann i RECSI før ordinær GF. Han er ikke styreformann i Akers største melkeku: AkerBP. Hvorfor?
Jo, fordi vekstpotensialet for RECSI er ekstremt høyt fremover med alle statsledere i verden ruset på den grønne energibølgen.
Jeg blir ikke forundret om det er RECSI selv som er i kontraktsforhandlinger vedr. kjøp av den enorme naboeiendommen. Røkke tenker kanskje som Elon Musk gigastort. Vil han etterhvert tidoble polysilicon produksonskapasiteten i tillegg til enorm økning i Silangass produksjonen? Markedet er jo uten grenser....
Sjekk på YouTube hvilke enorme planer Musk har fremover...👍
Hva om RECSI eller Aker også går inn som medeier
i G14? De må jo hente inn masse penger for å bygge anodefabrikk...
Redigert 07.04.2021 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
økon
07.04.2021 kl 22:19 5249

Groves uttalelser på Twitter kan kalles latterlige, men de var også bevisst kursmanipulerende. Han hadde jo utvilsomt en tilhengerskare som lyttet til ham og hadde tillit til hans vurderinger. Den 22. februar twitret han: «Teams med Rec ledelsen i dag. Kina er urolige for Rec satsing i Yulin og TT skal i samtaler med de i dag. Yulin klarer seg ikke uten Rec og rec signaliserer at de ikke er redde for å trekke seg ut. Rec has the upper hand». I ettertid viste det seg at dette bevisst skulle få opp aksjekursen, slik at han kunne selge seg ut. Den 25. februar meldte han nemlig at han hadde solgt ut siste rest på 18 kr. Siden da har han disset Recsil etter beste evne, og melder vel snart at han har kjøpt seg inn igjen på en lavere kurs. Fy og fy for en uspiselig type!
MorganKane
07.04.2021 kl 22:19 5238

Quest,

Det er ikke helt problemfritt. Men husk at dette er storpolitikk. Biden har vært klar på at han ønsker å få igang den amerikanske polysil industrien igjen. Polysil er også en del av fase 1, handelsavtalen (hvor Kina hadde 2 år på seg til å innfri). Nå blir EU med også. I tillegg vil import av amerikansk polysil være bra for å begrense oppgangen i prisnivået. På toppen av dette vil det, i løpet av 6-9 måneder, inkl en overgangstid for å få på plass alternativer, komme forbud mot import av solar som inneholder polysil fra xjinjiang, både i USA og EU. Forbudet vil annonseres i god tid før det trer i kraft. Og før 11.mai. I tillegg kommer karbonavtrykket til å spille en rolle.

Fremtiden er lys for REC. Og da har jeg ikke engang vurdert kronjuvelen i det hele tatt. Batterier...
nemi's
07.04.2021 kl 22:20 5222

Det er vanskelig å diskutere med deg for betraktningene dine er så far-off.... sola står opp i morgen også ... og REC lever av sola... boikotten... forbrukerne...

Som forbruker - vet du hvor joggeskoene dine kommer fra?

Dere er livredde for at jeg skal referere fra virkeligheten, og hva REC skriver om. Du skriver "Det spiller mindre rolle...", men hva vet du egentlig om det?!

REC skriver dette i årsrapporten. Sånn er det blitt det siste året:

REC Silicon’s sales volumes of silicon gases decreased
due to lower demand for silicon gases in solar PV and older technology
flat panel display applications in China as they disengage from supply
arrangements with suppliers in the United States where feasible.
questi
07.04.2021 kl 22:27 5130

Jeg tror kanskje hovedproblemet til Røkke er at han har for mange valgmuligheter for REC :))
Vanskelig å avgjøre hvilken som er den aller aller beste :)
Redigert 07.04.2021 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
MorganKane
07.04.2021 kl 22:34 5025

Enig i det,

Han er kort fortalt en som tjente penger på å lure andre. Han hørtes for øvrig helt latterlig ut på Hegnar TV også når han prøvde å argumentere for hvorfor han solgte. Noen dummere påstander om hvorfor man skulle selge en større langtidsinvestering i REC har jeg sjeldent hørt.

Men enig, uspiselig fyr. Til hans forsvar så er han jo ikke akkurat smart da. Det som han skriver på Twitter tyder i hverfall ikke på det. Og ikke bare den siste tråden....

questi
07.04.2021 kl 22:39 4946

Jeg tror det vil komme et slags 'svanemerke' :)
Bevisstheten blant forbrukere om at ikke alt grønt egentlig er grønt er allerede plantet i befolkningen gjennom blant annet vindmølledebatten, elbildebatten++

Dersom det finnes noe som blir merket som genuint grønt slik at folk slipper å tenke, men få helt ren samvittighet når de bruker den så vil den være preferert. De som kjøper solpaneler, eller politikere som skal bestille en solpark.. alle ønsker seg dette rene og genuint grønne, og avvik på 5-10% i pris vil jeg tro bety mindre.

Eksemplet på pågående tosidig løskobling mellom Kina fra USA du nevner synes jeg er interessant. Jeg synes ikke det er skremmende. Jeg tror ikke på full løskobling, men en større grad av løskobling. REC i det perspektiv av å være en gjennomsnittlig produsent i USA vil få det lettere enn en gjennomsnittlig kinesisk produsent i Kina. REC i det perspektiv å være den eneste polysilprodusenten for USA og Kanada vil være ekstremt heldig stilt.

Mer løskobling betyr mer sysselsetting til USA generelt, og mindre sysselsetting til Kina...?

Det REC driver med.. alle de diverse formene for silisium, inngår i så mange industrier... vil jeg forvente ha den effekten at minskning i silan til flatskjerm pga mer løskobling, blir MER enn godt nok kompensert ved at andre deler av RECs produksjon øker (feks mer polysil til solar, eller mer silan til batterier)...
Redigert 07.04.2021 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
nemi's
07.04.2021 kl 22:48 4858

Lure andre, latterlig, ikke smart, og uspiselig fyr, skriver du om en som har solgt seg ut i REC.

På gjentatte tråder her inne her du siste par dager lovet leserne at REC åpner på 42.5 den 11. mai. Garantert, sier du.

Sånt slår an her. Du er stjerna, og du har arbeidet for det.

Kun jeg som evner å nevne det.


Redigert 07.04.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 23:04 4694

Hva er ditt kursmål for Rec 12 mnd frem i tid egentlig? Du snakker mye negativt så det må være lavt?
Slettet bruker
07.04.2021 kl 23:07 4652

Arctic har 28,- med blue sky på 60 - 90 kr
Tror ikke nesevis er kvalifisert til å gi noe kursmål, slik som jeg kjenner han.
strider1
08.04.2021 kl 09:25 3854

Kan være greit å opplyse nye aksjonærer her på forumet om at Simen prøvde å overtale folk til å selge når aksjen var på 2-3 kr. Han mente den skulle ned på 1kr. Mener kanskje fortsatt det...Aldri ta råd fra ham
nucleus
08.04.2021 kl 10:11 3431

Nå må folk huske på at aksjeanalyser på RECSI var basert på avtalen med V.P., så ja .. mye ukjendt fremover på godt og vondt. En kan forvente nye aksjeanalyser og nye kursmål på RECSI fremover.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:21 3314

Beklager, nucleus, men her tar du nok feil. Analysen til Arctic inkluderer ikke VP i det hele tatt. Monsterkunden det refereres til i denne linken er nok en en helt annen enn vp. Det er bare å klikke på linken først i denne tråden:)
Trollstuket
08.04.2021 kl 10:24 3255

Kursmålet på 28.- fra Artic er KUN basert på batteri-delen
VP går utenom
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:25 3230

Ja, og hvorfor skulle ikke Arctic gjøre det og ikke noe annet? VP har ingenting å vise til annet enn visjoner. Ingen tall på noe som helst. Ingen datoer, ingen garantier, ikke noe.
Redigert 08.04.2021 kl 10:26 Du må logge inn for å svare