Mseis – Børsens tryggeste mangedobling av investert beløp!

Guuz
MSEIS 07.04.2021 kl 22:20 60808

Mseis har bare så vidt startet ferden oppover, og Mseis vil mangedoble seg i verdi i årene som kommer. Den siste månedens stilstand er mye takket være generell uro om coronabølge nr 3. Vi vet jo alle hva som er i ferd med å skje, men vi bare tørr ikke helt enda. Verden skal faktisk tilbake til normalen igjen – og når den gjør det så skal oljeaksjer reprises og SPESIELT aksjer med grønt potensial! Mseis er en av de grønneste oljeaksjene man kan kjøpe. Her får man i pose og sekk.

Aksjen har de siste ukene tuslet rolig nedover på ekstremt lav omsetning, og vi har gjentatte ganger sett at kun 200.000 aksjer kan bevege kursen over 10% - aksjen er med andre ord helt latterlig potent! Det er bare å glemme å komme inn på de nivåene vi ser her når denne får litt momentum.
Selskapet har hatt en formidabel snuoperasjon i 2020 og har bevist nå ved to Q-rapporter at skuta er snudd og at selskapet vil tjene penger fremover. De har en sterk cash balanse og en helt rå ledelse!

Olje:
Vi vet at vi skal mot en grønnere verden, men verden kommer til å være avhengig av olje i all overskuelig fremtid. Her har Mseis hovedbenet sitt. Mseis med sin teknologi er også glitrende til å utnytte eksisterende oljefelt, og er det noe oljeselskaper tjener mye penger på så er det å utnytte allerede eksisterende felt. Vi har allerede sett mye av dette, og vi vil se mye mer! Her vil det komme arbeid.

Mseis sluttførte en massiv OBN undersøkelse i november 2020. Denne dataen vil vi få første innblikk i nå rett rundt hjørnet, og dette vil med stor sannsynlighet medføre en liten revolusjon innen utnyttelse av eksisterende felt.

Carel Hooijkaas, CEO, Magseis Fairfield, said: “As our clients have shifted their focus from wider exploration to enhancing production from existing fields and unlocking further potential near existing infrastructure, we see great potential for collaborative OBN multi-client surveys. In mature areas where generations of streamer data and reprocessing have yet to fully overcome complex challenges, full-azimuth and/or converted wave data along with advanced processing algorithms play a key role in maximizing value from existing infrastructure. The OBN Cornerstone survey will bring new insight to complex geology and deep targets. We look forward to continuing our collaboration with CGG and the industry to explore potential for extensions in the coming seasons.”

Det grønne skiftet:
Det er ustoppelig, og det skal fortsettes å dyttes enorme summer inn i dette. Magseis har tenkt å ta en bit av denne kaken også. Vi fikk på Q4 endelig litt informasjon om hva dette innebærer for Magseis. De starter opp et eget selskap 100% eid av dem selv som skal fokusere mot det grønne skiftet. Nyheten ble lansert (dessverre) rett ved den grønne korreksjonen og fikk dermed ikke mye å si for kursen, og enda har vi ikke sett noe til dette på kursen. Dette vil komme som en skikkelig rakett i månedene/årene som kommer.


Informasjon fra Q4 rapporten ang Magseis Renewables:
Building an OBS Renewables business
• Large potential market opportunity with an offering in
• Carbon capture and storage (CCS)
• Offshore windfarm placement
• Offshore minerals
• Capital light opportunity
• Using already well-developed OBN technology
• Magseis Fairfield working with clients to establish a market position
• Completed CCS field test in the North Sea in 2020
• Additional tests planned for 2021
• Established Renewables as a Business Unit Arm in MSFF
• “Magseis Renewables AS” officially registered as a wholly owned company within MSFF-Group

Angående investeringer i slike selskaper så var Wilhelmsen nylig ute og snakket om 4,3 milliarder som skulle investeres i fornybare selskap og da spesielt selskap som skifter fokus fra ren olje til andre fagområder.
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/79009

Generelt:
Mseis har en svært solid backlog inn i 2021, og har selv meldt at de vil ha gode marginer allerede fra Q2.

Topp 20 sitter fjellstøtt, de sitter med 65% av aksjene.

Siste kursmål 8kr

Er du glad i penger så investerer du i Mseis nå før det er for sent!

-Guuz
GulbranGråstein
19.04.2021 kl 13:11 5737

Stemmer, er derfor man kaller det strid.
Gjenstår å se hvordan dette vil utarte seg, fokus bør helst være på selskapets drift og ikke spekulere for mye i denne patentsaken, selv om det potensielt kan blir en rå trigger. Nedsiden er vel sånn sett minimal om dette ikke skulle gå veien skulle jeg tro.
awkward
19.04.2021 kl 13:12 5736


Fugro har ikke overtatt saken.
De har bare beholdt ansvaret for utfallet av saken.
Ellers hadde det vært umulig for dem å selge Seabed.
Så får man tolke det som man måtte ønske.

Utfallet av saken er naturligvis ikke gitt.
Men MSEIS tok første runde, og har vel da all grunn til å være optimistiske også for runde to.
Forhåpentligvis så er saken snart ute av verden - og det er lov å håpe at det blir en fin bonus for MSEIS.
Guuz
19.04.2021 kl 13:32 5699

Helt riktig! Men denne patentsaken er ikke priset inn i aksjen på noen måte. Det er som flere sier en fin liten bonus om det skulle falle i vårt favør.

Det er stille rundt Mseis nå, men kursen er i det minste stabil. Lavt priset men stabil. Det er nå man skal kjøpe, og legge de i skuffen. Ikke tenk på denne fra dag til dag, men la disse pengene jobbe for deg ut året så skal du se at det har betalt seg godt. Latterlig lav risiko for en betydelig oppside. Hva mer kan man ønske seg?
awkward
19.04.2021 kl 13:38 5727

Seabed Geosolutions (US) Inc. v. Magseis FF LLC (20-1237)
Court of Appeals for the Federal Circuit

Last Updated: April 17, 2021, 4:16 p.m. EDT

Odi.1
19.04.2021 kl 16:44 5488

"Krig" i styresammensettingen., https://newsweb.oslobors.no/message/530560 EGF

Hva gjør vi da?
Kjenner jo ikke til noe, eller noen av dem. Bare lar det skure å gå, og da får vel styreformannen retten over dem som ikke deltar?
Rek2
19.04.2021 kl 17:06 5435

En gruppe vil ha
• Wenche Kjølås - Styreleder
• Angela Durkin - Medlem
• Anthony Dowd - Medlem
• Eivind Frømyr - Medlem
• Erik Sverre Jenssen - Medlem
en annen gruppe foreslår:
• Wenche Kjølås - Styreleder
• Angela Durkin - Medlem
• Anthony Dowd - Medlem
• Luis Araujo - Medlem
• Roar Bekker - Medlem
Kjenner dessverre ingen av disse. Noen??
Roar Bekker dukker opp i EMGS,på søk.....
Redigert 19.04.2021 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
Odi.1
19.04.2021 kl 19:04 5265

Kan det virke som det er Fairfield gruppen opp mot 2-4 Andre mellomstore aksjonærer?

Og da sier det seg vel selv at vi snakker om MINST 2 Veivalg fremover ?
Kan vi tolke dette slik ?

Uansett er det kun ett medlem det er snakk om , så noen stor deal er det ikke.
Redigert 20.04.2021 kl 08:02 Du må logge inn for å svare
Odi.1
19.04.2021 kl 19:08 5279

" – Forslag fra Fairfield MS LLC
(som representerer 18,09 % av aksjene): "
Wenche Kjølås - Styreleder
• Angela Durkin - Medlem
• Anthony Dowd - Medlem
• Luis Araujo - Medlem
• Roar Bekker - Medlem
• I tillegg vil det være to
ansatterepresentante

Roar Bekker...
ER SPENNENDE DA :)
Hvor i Emgs finner du han der ?
Redigert 19.04.2021 kl 19:14 Du må logge inn for å svare
fundainvest
19.04.2021 kl 19:28 5281

Ikke smågutter de som var ønsket inn i alternativ 2.

Frømyr er vel fortsatt i ledergruppen i Mseis.
Mens Jenssen kommer utenfra, dog med massiv erfaring fra bransjen. En investor av størrelse har han også blitt.

Tydelig at de ønsker tidligere konsernsjef i Aker Solutions, Luis Araujo ut av styret.
Ikke helt uten grunn det vil tro, uten at jeg skal la personlige meninger forstyrre valget.

Roar er heller ingen lettvekter, så alt i alt betydelig tyngde inn i styret uansett utfall.
Det er godt å se at aksjonærrettigheter fortsatt utøves!
Redigert 19.04.2021 kl 19:39 Du må logge inn for å svare
Bassefix
20.04.2021 kl 08:10 4822

MSEIS: MAGSEIS FAIRFIELD PARTNER IN CENTRE FOR GEOPHYSICAL FORECASTING

08:00
(Oslo, 20 April 2021) Magseis Fairfield has applied and been approved as

partners in the Centre for Geophysical Forecasting (CGF), one of The Research

Council of Norways funded centres that is hosted by Norwegian University of

Science and Technology (NTNU).



We recognize that geophysical experience from the oil and gas industry will

play a key role in facilitating the energy transition, and see this as a great

opportunity to collaborate with our customers and other partners to further

develop solutions within the renewables space., says CEO, Carel Hooijkaas.



For further information, please contact:



Mark Ivin, CFO

Tel: +47 948 88 606

Email: mark.ivin@magseisfairfield.com



Carel Hooijkaas, CEO

Tel: +47 480 49 277

Email: carel.hooijkaas@magseisfairfield.com



---



Magseis Fairfield is the global leading provider of ocean bottom seismic (OBS)

technology and data acquisition projects. The company has a flexible business

model with full scale node operations, as well as lease and sale models. The

Marine Autonomous Seismic System MASS nodes and the range of Z-nodes combined

with handling systems and source technology enables market leading deployment

speed and highly cost-efficient acquisition of data with exceptional quality.



The Company is headquartered in Oslo, Norway and has offices in US, Sweden, UK,

Brazil and Singapore. This information is subject of the disclosure requirements

pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.



https://newsweb.oslobors.no/message/530598


© Oslo Børs
Ondi05
20.04.2021 kl 08:17 4811

Begynner å få litt grønske på knærne nå.
Tradinator
20.04.2021 kl 08:22 4785

Denne likte jeg veldig godt. Ledelsen i dette selskapet er virkelig på jobb.
lolle02
20.04.2021 kl 09:08 4660

Dette er jo nyheter som kommer til å gi Mseis mye større armslag, det at de får denne anerkjennelsen, det vil oljeselskapene se på som nyvinning.
Helt rått!
Bassefix
20.04.2021 kl 09:17 4628

Ja det var en super god nyhed. Men hvad skal der til før vi kommer op i omdrejninger. Der er sku ikke meget interesseret næsten ingen omsætning.
lolle02
20.04.2021 kl 09:31 4569

14 dager til kvartalsrapporten, mye nytt kan komme i forkant av den, så forventningene med tanke på alle kontraktene som har kommet inn siste 5 måneder, de kommer til å vise seg.
Å få kjøpe under 5.-kr skjer ikke etter rapporten , så å få eierskap i selskapet på disse nivåer, er fantastisk for nye aksjonærer.
danmark1
20.04.2021 kl 09:49 4532

Og for vi andre, der stadig kan fylde på til små penge. :-)
awkward
20.04.2021 kl 11:30 4340

Roboter som bytter aksjer nå.
Og sånn går nå dagene
Slettet bruker
20.04.2021 kl 11:37 4321

Virker som samme skjer på hele børsen. Mine 3 aksjer står nærmest på stedet hvil siste 3 mnd, dager med oppgang korrigeres ved nedgang og vipps så er like langt. Euforien fra høst /vinter 2020 er i alle fall borte. Men kan vel komme tilbake.
danmark1
20.04.2021 kl 11:51 4305

Det kommer som lynet fra en klar himmel. Vi ser f.eks. Borr i dag. Det er et spørgsmål om, hvor lang tid folk tør vente. Olieprisen bevæger sig mod 70, på et tidspunkt tudløser det en købsbølge.
Odi.1
20.04.2021 kl 12:51 4181

Fra 2021 er det sikret for Nærmere 3 Milliarder kroner i Kontrakter som er verifisert av Carel og co og da er ikke vi kommet lenger en til 8/4 av Året
CEO og CFO holder ord så langt om avkastning og avkastnings målene. Det er GALSKAP for dem som selger denne under 10 kr nå. Men takker så mye :)
Redigert 20.04.2021 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
awkward
20.04.2021 kl 12:58 4174

Frister å snitte opp litt mer på dette nivået, men tydelig at tålmodigheten tærer på for enkelte - så mulig man kan få den noe lenger ned først.
Slettet bruker
20.04.2021 kl 12:59 4189

Ned mot 4 blank?
Redigert 20.04.2021 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
Odi.1
20.04.2021 kl 13:03 4181

En må jo se på volumet, 0 og nix volum den går nedover med, helt oppskriftsmessig . Men JA , la osser godt få den på 4 kroningen..
For oss som har erfaring over år med 80% fall , er jo dette bare peanøtter på en normal dag i denne verden
Redigert 20.04.2021 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
GulbranGråstein
20.04.2021 kl 13:53 4070

Snur snart nå tenker jeg.

Gg
awkward
20.04.2021 kl 14:08 4017

Jeg har ingen formening om hvor langt ned skal/kan gå. Jeg bare følger med på utviklingen innimellom her..

Det jeg kan si er at jeg mener selskapet er svært feilpriset per idag.
Og om det skulle bli ytterligere feilpriset, så ser jeg ikke bort ifra at jeg kjøper mer.
Men jeg har ingen hast.
Godt nok lastet sitter jeg allerede, så på ingen måte problematisk om den skulle snu opp igjen herfra heller.

Ikke langt unna syvsifret antall aksjer her nå, om jeg inkluderer arvingenes andel.
Jeg er kanskje en godt voksen kar, men aldri så gammel at det ikke er gøy med hele fine runde tall!
Så en tur ned under 4,5, så tenker jeg at jeg benytter anledningen.

4 blank ville overrasket meg veldig, men det ville ikke vært første gang jeg lot meg overraske heller.
Slettet bruker
20.04.2021 kl 16:18 3807

Men er vel bare 2-3 dager mer som i dag så er en der? Går fort unna når det først er rødt.
Hotlegs
20.04.2021 kl 16:30 3759

Om det spås sterk oppgang, oppgang, rolig start presses aksjen ned. Kjøp mer sies det. Nå har jeg egentlig nok. Kjøpsmuligheter under siste kjøp kommer stadig.
Joda, ikke så mye ned. Men når man har endel utgjør 10-20 øre i dag ca 25000kr for min del. I går 15000kr.
Fortsatt er kursen nesten 0,50kr under min snittkurs. Så det surner litt at nyheter ikke har innvirkning på kursen overhodet.
Men har overført mere penger. Regner med man kan få ned snittkurs i morgen også..
Ondi05
20.04.2021 kl 16:43 3721

Det kan jo fort komme en smell i esg og krypto. Kan smitte over på kort sikt, og da er ingen aksjer spart.
Vi må se forbi 2021. En skikkelig tur ned i dass får bli en kjøpsmulighet, bare for trøstens skyld. Husk: ingenting er 100% sikkert på børsen. Det er bare noe man innbiller seg.
GulbranGråstein
21.04.2021 kl 08:58 3399

For gjort å bli pesimistisk når en aksje går nedover, men for min del er dette to ting, en kjøpsmulighet for de som ønsker/kan det. En salgsmulighet for de som ikke har is i magen.
At denne skal til 2 sifret aksje kurs er jeg overbevist om, er jo bare å se på utviklingen og snuopperasjonen ledelsen har utført, det er jo bevist mange ganger nå, med kontrakter på konrrakter, og generelt strålende oppfølging av ledelse.
Som mange sier, det fundamentale vinner til slutt, tallene lyver ikke.

Gg
Slettet bruker
21.04.2021 kl 09:33 3299

Føler med deg. Må kjenne på det selv hvor langt ned en vil være med. Vurderer selv å selge alle aksjer, blitt lei aksjer. Går ca ut i null og det er greit nok.
Odi.1
21.04.2021 kl 09:36 3281

haha...
danmark1
21.04.2021 kl 10:03 3192

Det vil være helt tosset at sælge nu, du skal købe, eller beholde. Vendingen er så tæt på nu, at den mindste positive nyhed om Corona i Europa, vil sætte toget igang.
GulbranGråstein
21.04.2021 kl 11:09 3032

Enig at denne fortsetter snart videre oppover, trenden peker oppover, og ingenting fundamentalt har endret seg iforhold til den positive utvikling, så alt tilsier at videre oppgang kommer. Kjøpersiden ligger over selgersiden, da regner jeg med oppgang. Men liten omsetning, denne kommer etterhvert tilbake.

Stiller meg bak, kjøp/hold.

Gg
Slettet bruker
21.04.2021 kl 11:55 2924

Hvor langt ned har den tenkt seg?
This shit sucks!

Og når skal de begynne på prosjektet i Afrika?
Lurer på om de skal samarbeide med Seabird igjen. De sender Eagle over til Spania. Kan være en sammenheng.
Ingvester
21.04.2021 kl 12:04 2864

Jeg har tradet MSEIS endel, og nå er jeg plutselig langsiktig Investor :)
Ikke lett å komme seg ut når det er så lavt volum.
cheezy
21.04.2021 kl 12:28 2772

Det er rapportert at Normand Mermaid skal til Angola for OBN survey med oppstart i Q2. Den befinner seg utenfor Cuba med kurs for Galveston. Jeg gjetter på at den skal klargjøres for operasjon før den går til Afrika.
Guuz
21.04.2021 kl 12:59 2692

Den som visste det. Men det er stille om dagen og det gjør vondt for oss alle. Jeg sitter også med en betydelig andel aksjer her, og syns heller ikke det er noe gøy å se penga forsvinne sakte men sikkert. MEN sånn er børs folkens. Det er ikke alltid full fest, men man må aldri glemme hvorfor man kjøpte en aksje. Jeg har kjøpt Mseis fordi selskapet er bunnsolid! De har snudd skuta totalt, og vi har to fantastisk dyktige ledere på toppen her. Det fundamentale vinner alltid!

Hvorfor går så aksjen ned nå? Vel jeg tror den er shortet. Det sitter en eller flere aktører å presser den ned på lavt volum noe som er ganske normalt når aksjer opplever lav omsetning, men dette er midlertidig. Den vil snu. Når det skjer det vet vi ikke, men man blir fort sittende med skjegget i postkassen den dagen den gjør det. Vi nærmer oss Q1 og hvem vet hva som skjer ifb med det. Hold ut og kjøp mer.

Nyttmarked
21.04.2021 kl 13:06 2668

Kom en solid post på 200k aksjer ved 4.480 som faktisk er en god del under det MSEIS styret handlet for (4,6)
awkward
21.04.2021 kl 13:16 2639

Q1 blir ikke all verdens, basert på kontrakter inngått i et svært magert 2020.
Men jeg er meget spent på guidingen videre.

I tillegg så har man flere spennende nyheter og kontrakter som kan meldes når som helst før og etter dette.
Gjerne før, naturligvis. Men godt å vite at klokka jobber for en, og ikke mot en.
Bortsett fra for i livet generelt, naturligvis.