Violet Power - Et luftslott?

Holymoses25
RECSIL 08.04.2021 kl 08:41 1840

Jeg lurer på hvis VP noensinne kommer bygge nytt i Moses Lake. Dem sier at avtalen er avslutter pga. REC ikke kan levere ønsket mengde av Polysilicon.

Er det noen som har info hvis VP har begynt at bygge ny fabrikk eller ikke?
Vem skal VP nå kjøpe polysilicon av?
Ikke mye tyngde i VP hvis man nå kikker på hjemmeside, LInkedin og andre nyheter. Organisasjon ser jævligt tynn ut og rar sammensetting av de 5 ansatte.

REC har garantert andra avtaler på bordet som skal signeres og ML åpning annonseres rett rundt hjørnet.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 14:17 945

I følge VP er de ikke et luftslott: https://www.pv-tech.org/violet-power-insists-us-solar-manufacturing-plans-unaffected-by-strategic-alliance-collapse/

"The company still plans to start production of both IBC cells and modules at its existing 1.4GW facility in 2021 with product availability for the US market by the end of 2021."

Ingen som har hørt om denne fabrikken før? 1.4GW.. det her blir jo mer og mer fjernt :)
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:26 1176

Hvem som er i gang å kjøpe denne tomte er en veldig stor joker ja, og lurer veldig på hvem dette kan være.
Pending feciability study bruker ta fra 60-90 dager i gjennomsnitt.

vi er på +40 dager nå, siden status på salget ble endret. Så hvem det er burde vel komme alt fra i dag og frem til slutten av mai hvis vi følger gennomsnittstiden det bruker ta i slike kjøp.

GF og Q1 er i mai også.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 10:18 1244

Godt innlegg. Go woke, go broke. Utover det tror jeg du har rett i dette med finansiering, tenker samme selv. Derfor prøver de å hevde seg i media om at de var i førersetet om terminering, må fremstå sterkest mulig mtp fremtidige investorer de trenger sårt. Dette er USA også, ikke unormalt med litt skittent spill i media der borte.
Holymoses25
08.04.2021 kl 09:51 1366

VP hadde ikke penger eller investeringer for nabotomta til REC. Hvordan skal dem få peng til neste nybygg? Har ikke sett noen info iht. innhenting av Kapital fra VP's side, Jokeren er en svær batterifabrikk :)
questi
08.04.2021 kl 09:36 1460

Det spesielle er tomta nærmest REC. Sånn strategisk er det den beste tomta med tanke på fremtiden..

VP skal fortsatt bygge i MosesLake sier de, men ikke rett ved siden av REC lenger.

Hvis man var strategisk slem og ville i større grad stikke kjepper i hjulene for rivaler som søker å samarbeide med REC, gjelder det blant annet å sikre denne tomta, selv om man ikke skulle ha hatt råd til å bygge noe der enda. Ved å okkupere denne tomta har man en fordel i forhandlinger.

Av en eller annen grunn har VP måttet nøye seg med en annen tomt. Hvem som skjøv vekk VP og er i prosess med å sikre den prima-tomta er en joker...
Redigert 08.04.2021 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
Holymoses25
08.04.2021 kl 09:01 1601

Det er egentlig kun Charlie Gay som har kompetanse. Men han er ikke en CEO kille da mer av Doktorand og forsker innen PV.
Super glups men business teft????? NJA, nokk en gallionsfigur, trur jeg..
Sen har ingen andra av de 4 bra trackrecord fra lignende stillinger som dem har fått hos VP
Sjekk Paige Richardson på Linkedin. Chief of staff fra 2018 Hahahahaha. Sjef over 1 person



Anywhere
08.04.2021 kl 08:53 1689

Det er ikke lenge før REC melder mer om sin fremtid og vi aner mer om hvorfor VP måtte takke for seg.
Da kan man undre seg over hvorfor man ikke kjøpte aksjer på 16-tallet og hvor fort 50% oppgang i en aksje som RECSI kommer.
Slettet bruker
08.04.2021 kl 08:51 1733

Hvis VP realiserer sine planer - så er det ingenting som hindrer dem fra å kjøpe poly fra ML - når produksjonen gjenopptas.

Med det enorme fokus som for tiden er på klimamål og karbonavtrykk - kombinert med REC sin kostnadseffektive teknologi - så er jeg overbevist om at REC er mest tjent med å å ikke binde seg opp til en avtale som ble inngått mens det fortsatt var stor sannsynlighet for at Trump ville fortsette som USAs president.
omac
08.04.2021 kl 08:47 1786

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe da alt som sies nå vil fremstå som dårlig taper, men når jeg kikket på VP tidligere i vinter så jeg at de fremhevet på forsiden at de var 100% female operated/owned eller noe sånn. Når identitetspolitikk blir dratt inn på ett sånt nivå i selskapet kjente jeg på en uggen følelse selv og eier av VP fremstod som en pr søkende kvinne, som Bipper Silje var når hun holdt på som verst.

Jeg tipper de ikke har lykkes med å hente penger, Røkke sa takk og farvel fordi han ikke ville bruke mer tid på dem og konsentrere seg om de reelle mulighetene for REC, nøyaktig som pressemeldingen sa.

Om VP hadde hatt mer å vise til hadde jeg vært skuffet men om de ender opp med å fordufte så gjorde REC det rette, ikke kaste vekk tiden på tull.