Hvor ille står det egentlig til med Protector?

SnorreSturlason
PROTCT 15.10.2018 kl 22:39 1952

I tillegg til det bokførte skjeggkre-tapet kommer effekten av eierskap til nesten 4,5 millioner egne aksjer. Tapet på denne posten var i dag alene på 45 millioner kroner.

Andre bekymringer:
Når reservering på eierskifte er usikker, hva da med Yrkesskade hvor Protector også har stor markedsandel?
Rettsak med reassurandør om 100 millioner etter Grenfell Tower
Kjempetap i XXL
Kapital avsatt til vekst er bruk til å kjøpe tilbake egne aksjer
Veldig svakt forsikringsresultat på alle produkter
Ledelse helt uten kontroll, jeg tenker da på CR guiding som på ett år har svekket seg hver gang selskapet har uttalt seg

Kan noen si noe om soliditeten til selskapet? Hvilke triggere kan gi selskapet et løft? Er dere bekymret for konkurs?
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
riskypick
16.10.2018 kl 03:57 1825

Hei
Utover det du nevner er jeg bekymret for utfallet av kommende rettssaker angående skjeggkre. Det kan vel føre til ytterligere tap før de får bakt det inn i kalkyler.?
Litt bekymret for veksten i Storbritannia og om de kommer inn på et godt spor her tidlig. Det vil være veldig uheldig om CR kommer dårlig ut her etterhvert. Nå følger ikke jeg nøye med på rapportene,men er noe overrasket over hvor lenge det har vært problemer i Danmark. Det virker ikke til å være noe quick fix å få dette på stell igjen. Hvis de gode resultatene fra Sverige skulle begynne å svekke seg kan det vel bli alvorlig?

I tillegg åpenbart bekymringer for aksjemarkedetets utvikling og protct sine posisjoner her(som også du nevner).

Kan du utdype litt om reservering på eierskifte forsikring? Er dette noe de potensielt kan miste?

Jeg er også usikker på soliditet,men den virker OK. Likefullt regner jeg sannsynligheten for at dette skal bli verre før det blir bedre(aksjekursmessig)som stor. Og det er stor fare for at soliditeten kommer til å svekke seg en del fremover.
Jeg ser ingen umiddelbare triggere bortsett fra gode resultater fra Storbritannia. Ikke så bekymret for konkurs,men Ojada har begynt å selge. Det er vel nest største aksjonær.
Dette blir veldig interessant å følge med på. Det er nok for tidlig å prøve noe bunnfiske her tror jeg. Mye innsidekjøp+ kjøp av egne aksjer. Styre og ledelse har troa.
Redigert 20.01.2021 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
riskypick
16.10.2018 kl 04:39 1807

Rettelse: Ojada var fjerde største aksjonær ved q2(ca.3,5mill aksjer)
Videre har jeg sett på Danmark isolert og det er ikke bra i det hele tatt. Problemene dukket opp i 2015 og er tilsynelatende ikke over enda. Net CR har vært 107% i 2015,113% i 2016 og 109% i 2017.
Dette var skuffende og viser hvor lang tid det kan ta før man er på rett spor igjen. Det er grunn til å merke seg at protct forsøkte å ta tak i dette tidlig,men sliter altså fortsatt med svake tall fra Danmark.
Redigert 20.01.2021 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
SHARE-IT
16.10.2018 kl 08:48 1654

Det er veldig betenkelig utvikling i PROTCT. Driften er ikke under kontroll. Tiltak er åpenbart iverksatt for sent. Det er et eiersamrøre. PROTCT har eksponert seg der dens eiere er interessert i at det skjer (i XXL og PROTCT), begge med betydelig kursfallsrisiko fremdeles, selv etter kursfall. Bare på panikk-kjøpet av egne aksjer siden Q2 er det et finanstap på ca kr 90 mill (i går, det blir nok mer). Nei, det står begredelig til i selskapet. Jeg frykter dette kan bli ille, og ytterligere betydelig kursfall. Synd, for PROTCT hadde jo kimen i seg til å bli en luten stjerne på OSE. Ble de for grådige?
Redigert 20.01.2021 kl 21:35 Du må logge inn for å svare