Folk må tegne aksjer gjennom emisjonen

Rjansen
IOX 09.04.2021 kl 09:02 49249

Nå må folk trå til å tegne aksjer gjennom emisjonen istedenfor å handle på børs.

Jeg blir alltid irritert når jeg ikke får være med på rettede emisjoner som småsparer. Store fisker blir alltid prioritert før lille meg. Nå som vi endelig får være med så må vi faktisk trå til.

Etter min mening har vi aldri vært nærmere avklaring i denne aksjen og nå handler det om å sikre den investeringen man allerede har gjort. Jeg har ventet på at LLA 47 skal sprute olje veldig lenge. Skal bli digg å finne ut om den faktisk gjør det. :)

Lykke til. :)

PS: Ja. Jeg har veldig likt navn som en annen her på forument. Men vi er ikke samme person.
Redigert 09.04.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
kaunis
27.04.2021 kl 09:40 4201

M. Binnion skrev Lets the game begin.
InterOil har foreslått å bore 8 utarbeidelser og 3 brønner som en del av aktivitetsplanen for 2021.
Workovers for Puli-C skal etter planen utføres i løpet av mai og juni 2021, og den første brønnen som skal bores vil være
spud i juli 2021, etterfulgt av de andre to brønnene. Arbeidet for Vikingo-1 er planlagt innen utgangen av 2021, etter
får formell godkjenning fra ANH på lisensutvidelsen. SGS har gjennomgått hver av disse aktivitetene og har
utførte sin egen individuelle vurdering basert på relevante data levert av operatøren.
Prosjektet, som består av 3 påfyllingsbrønner, anses å være "Justified for development", av SGS i henhold til SPE-PRMS2018, da det er en fast intensjon fra klienten om å fortsette utviklingen og SGS anser prosjektet å
være kommersiell med stor sjanse for kommersialitet (> 90%). Dette har blitt konkludert, slik sentralt bevis har vært
presentert av InterOil, som, men ikke begrenset til, levering av detaljerte arbeidsprogrammer, som er budsjettmessige
støttede, modne finansieringsplaner finnes i InterOil og alle nødvendige kommersielle og kontraktsmessige forpliktelser
SGS har utført en standard beregning av kontantstrøm og basert på denne analysen, har SGS utført en standard kontantstrømberegning
prosjektet anses som økonomisk i det beste estimatet, og ifølge InterOil har prosjektet bestått det interne
økonomiske screeningkriterier.
Oversikt over utviklingsplaner / prosjekter
Mana-feltet
Det er planlagt tre utførelser i løpet av 2021. En oljeoverføring i MNS-2, med ny
intervaller som skal åpnes og andre gamle intervaller som skal perforeres med en relativt ny vannmekaniker
perforeringsteknologi, som har vist seg å være veldig effektiv i det siste. To workovers er foreslått i
MN-6 og MN-11 brønner, hvor InterOil vil åpne nye intervaller, med sikte på å produsere fra gassen
lokk.
2 nye brønner (MNS-13 og MNS-14) er planlagt boret, fra juli 2021, rettet mot UOB7 Chicoral
Dannelsesintervaller i sentrum av PULI-C-området. Det ble brukt industristandardteknikker for å generere laveste og høye kasusprognoser for disse prosjektene.
Río Opia Field
Det planlegges to utførelser i brønnene RO-5 og RO-6, der nye intervaller blir perforert
og andre gamle intervaller vil bli reperforert ved hjelp av vannmekanisk perforeringsteknologi
blitt identifisert, basert på resultatene av RO-4-overgangen som ble utført i 2019. En ny brønn (RO-7) er planlagt
som skal bores, etter fullføring av de to nye brønnene i MNS. Industri standardteknikker ble anvendt for å generere
lave, beste og høysakeproduksjonsprognoser for disse prosjektene.
Ambrosia-feltet
Det planlegges to utførelser i brønnene AMB-1 og AMB-4, der operatøren planlegger å utføre
hydraulisk fraktur, basert på den nylige suksessen med å anvende denne teknologien i AMB-3 i 2019. Bransjestandard
teknikker ble brukt for å generere lave, beste og høye kasusprognoser for disse prosjektene.
Llanos felt
En overgang av Vikingo-1-brønnen er planlagt til slutten av 2021, der en plugg vil bli fjernet og C7
formasjonen vil bli plassert tilbake på blandet produksjon med de øvre produserende lagene.
Betingede ressurser
Betingede ressurser er underklassifisert som "Utvikling venter" eller "Utvikling uavklart" fram til
slutten av 2040. Alle betingede ressurser fra eksisterende utvikling, som anses å være uøkonomiske, tidligere
til slutten av 2040 ikke er inkludert i oversikten over betingede ressurser, bortsett fra utviklingsproduserende
en del utover den økonomiske grensen har blitt merket som betingede ressurser før hver lisens utløper.
kaunis
27.04.2021 kl 09:47 4178

70 nye brønner er inkludert i kategorien betingede ressurser som er identifisert av operatøren
som en del av en fullstendig feltutviklingsplan og gjennomgått av reservatens revisor. 29 brønner er foreslått i
nordlige delen av PULI-C-området rettet mot Doima- og Chicoral-formasjonene (17 brønner) og bare til Doima
Formasjon (12 brønner). 41 brønner er foreslått i den sørøstlige delen av eiendelen rettet mot både Doima og
Sikoralformasjoner (25 brønner) og bare Doima-formasjon (16 brønner).
For å modne disse betingede ressursene i reserver, bør det være tekniske og kommersielt modne prosjekter
Av disse 70 brønnene har 22 blitt underklassifisert som "Utvikling venter" på grunn av deres
foreslåtte steder med sterkt teknisk og geologisk potensiale og strukturell posisjon. 48 brønner har
blitt underklassifisert som “Utvikling uavklart” basert på deres foreslåtte lokasjoner og det faktum at ytterligere data
anskaffelse bør gjennomføres for å rettferdiggjøre deres tekniske modenhet. I tillegg bør kommersielle aspekter også være
adressert for å omklassifisere disse betingede ressursene i reserver.
For å kvantifisere ressursene per felt ble de 29 nordlige brønnene tildelt Ambrosia-feltet, og utenfor
41 sørlige brønner, 8 er tildelt Mana-feltet og 33 er tildelt Rio Opia-feltet
standardteknikker ble anvendt for å generere lav- og høyproduksjonsprognoser.
Reserver og betingede ressurserklæringer
På grunnlag av teknisk og kommersiell informasjon tilgjengelig for SGS om disse eiendelene, SGS
gir her reservereservatet per 31. desember 2020:
Tabell 3 Felt for reserver
Væskevolum av hydrokarbon representerer råolje beregnet å bli utvunnet under feltseparering og er
rapportert i millioner av lagertanker (MMstb). Naturgassvolum er rapportert i milliarder standard kubikkfot
(Bscf) ved standardtilstand på 14,7 psia og 60 ° F. Netto rente gassreserver representerer forventet gassalg og
drivstofforbruk i feltet (4%). Royalties betalt til staten og andre royalty-renteeiere er trukket
fra rapporterte netto rentevolumer. Individuelle reserver for hvert område er gitt i bilag I.
Salgsvolum for gassreserver er basert på faste eksisterende gasskontrakter, eller på den rimelige forventningen om en
kontrakt eller med rimelig forventning om at slike eksisterende gassalgskontrakter vil bli fornyet på lignende måte
vilkår i fremtiden. Gasskontrakten signert av InterOil og Turgas i januar 2008 er fornyet den
flere anledninger de foregående årene og med jevne mellomrom. Derfor er det en rimelig forventning om at
kontrakten gjelder frem til utløpet av de enkelte lisensene.
“Utviklede produserende reserver” ble estimert ved å ekstrapolere den nåværende produksjonen etter nedgangskurve
analyse. "Utviklede ikke-produserende reserver" for hver kategori ble estimert av SGS for den planlagte 2021
workover-kampanje (syv brønner i PULI-C), basert på teknisk og kommersiell informasjon levert av InterOil.
“Uutviklede reserver” ble estimert av SGS, basert på teknisk og kommersiell informasjon gitt av
InterOil, for den planlagte borekampanjen i 2021 (to brønner i Maná og en i Río Opia).
reserver i Maná og Río Opia ble estimert gjennom ekstrapolering av de produserende gassolje-forholdene
resulterende volumer ble redusert med 4% for forbruk i egen virksomhet (CiO).
Betingede ressurser for nye påfyllingsbrønner foreslått av InterOil, som ikke klassifiseres som reserver, er underklassifisert verken som "Utvikling venter" eller "Utvikling uavklart" med produksjon frem til desember 2040,
uavhengig av økonomisk levedyktighet.
Produksjon fra eksisterende utbygginger som anses som uøkonomisk er underklassifisert som
"Utvikling ikke levedyktig" frem til slutten av desember 2040. Merk at for Llanos 47 i "Utvikling ikke
Bullox
27.04.2021 kl 10:40 4080

Thief, hvorfor i vide all verden skulle folk tegne i emisjonen for så å selge når de får aksjene, siden ikke den har steget eller at de er i gang?? Vel tiltrekker vi oss mange lavpannede personer i denne aksjen ,men ett sted må faen meg grensa gå...
Mdg1
27.04.2021 kl 10:45 4073

Her er det bare å selge
thief
27.04.2021 kl 10:47 4066

Fordi de fleste emisjonene fylles lett,og da får man ikke det antallet man vil ha.Da tegner folk seg for mer enn de egentlig har tenkt til,får å få det antallet🙂Nå fikk alle det de tegnet seg for,dvs at det garantert er flere som har fått mer enn de egentlig ville ha.Og dermed muligens selger ut noen!skjønner??Er vel du som er lavpannet,hvis ikke du ser dette?🙂
Redigert 27.04.2021 kl 10:49 Du må logge inn for å svare
Bullox
27.04.2021 kl 10:59 4052

Den logikken skjønte jeg overhode ikke, men ingenting overasker...btw så var det ikke deg jeg tenkte på som lavpannet hvis du følte deg truffet, men de som eventuelt skulle finne på dette merkelige krumspringet...
thief
27.04.2021 kl 11:06 4036

Vi får se hvordan det utspiller seg,men ingen tvil om at denne emisjonen har skapt mye "trøbbel " for kursen. Hadde de gjennomført dette riktig,ville emisjonen vært fylt og på høyere kurs.Ville momentet i aksjen vært helt annerledes, nå har ledelsen ødelagt den faktisk gode meldingen om partnere!Får se hva som skjer,når de kommer i gang med drilling.Dette er jo også uvisst når skjer nå.Siden det ble utsettelse på altair og ingen konkret tidsplan på lla47.Ting går ALDRI smurt i iox.Har de bevist gjennom mange år
kaunis
27.04.2021 kl 11:12 4032

Du mener de har ikke kapital til betale tegningen? Da er det et litt lavpannet (forstår ikke sitt eget Beste)/ tar sjanser de ikke ser konsekvensen av. Men er saken slik, at de godt kan betale for aksjene men vil ikke sitte med alle, er det kansje enda mer "lavpannet" å selge ned aksjen uten å ta en gevinst etter noen uker. Å selge under den prisen en betaler for aksjen før en har mottatt den, er kansje enda lenger ned på skalaen for fornuftig. Kansje en ikke ser nesetippen heller? Men det er den enkelte selv som skal betale for sine aksjer en kjøper og bestemme når en selger dem, men noe fornuftig må det da være i slike handlinger?
Raknesi
27.04.2021 kl 11:13 4041

Ja, gjør det !! Hade
kaunis
27.04.2021 kl 11:15 4027

Tenker du bør lese deg opp litt, det er info om akkurat boreprogrammet noen innlegg ovenfor ditt eget.
Bullox
27.04.2021 kl 11:16 4024

Helt enig at det kunne vært håndtert bedre men nå gjelder det å se fremover og det er tross alt nå resultater som betyr noe. Om dette kommer om 14 dg, 1 mnd, 3 mnd osv osv så betyr det ingen ting så lenge vi ender opp med oljefat. IOX må levere uavhenging om det tar 1mnd eller 6 mnd....Vi har tatt endel lodd her og selv har jeg vært med i nærmere 10 år og dette er det vi har ventet på og forhåpentligvis så skjer det i NÆR fremtid.

Borret kommer til å gå i bakken og det er SVÆRT stor sannsynlihet for at olja spruter og så gjenstår det å se hvor lang tid det tar og hvor stort funnet blir :-)
Redigert 27.04.2021 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
thief
27.04.2021 kl 11:24 4003

Så da er spud på altair i juli,3mnd etter skjema ?Så er jo ikke det sikkert heller, dukker jo alltid opp noe.Men får håpe de kommer i gang,så produksjonen øker. Får det trengs sårt!
Slettet bruker
27.04.2021 kl 12:09 3918

Pengeinnhentingen x2 er amatørmessig utført. Å ja den har kortsiktig ødelagt en del av kursen. Når det er sagt så er det viktigste nå, at de har fått penger, partnere, å skal bore to brønner på LLA47 (Malevo x1 og Jaca X1, samt at de utfører workover/ teknisk oppgradering puli C. de gjenåpner mange brønner i Argentina, de åpner Vikingo,s C5 ! , for økt prod. Har ventet lenge, å vi er nær. Noen gode treff, som det er sannsynlighet for, vil være en skikkelig nøkkel til at iox blir større å mer verdifull. De kan øke prod. På lla47, etterhvert som inntjening øker. Vi har aldri vært nærmere suksess. Så jeg har fortsatt troa fremover. Når det er sagt, har det gått altfor lang tid med utviklingen av iox.
PS: Det er ikke sagt mere om Altair. Men de siser at to brønner bores på lla47. Så da kommer vel kursøkningen når de brønnene igangsettes. Troa på Iox i markedet, har nok fått en eller flere smeller, mest pga tid, å at planer har blitt omgjordt eller ikke gjennomført pga div. Ja det er ikke bra.
Men kaster ikke kortene nå, vi er nær. Får påfyll av 1,20 aksjer også, lavere snitt. Der fremover med enda mer tålmodighet.
Så konklusjonen er at de har fått inn penger. De skal bore å de skal øke prod. Fra feltene. Mye er i gang med workovere både i C og i A. Usikkerhet rundt lisensen Altair og forpliktelser her ? Men ledelsen har vist at forhandle kan de☺️🦟🐝🐝
Odi.1
27.04.2021 kl 12:48 3838

bf: " Vi har aldri vært nærmere suksess. "
Derav jeg kjøpte, både i markede og litt på emi.
LLA47 kan bli vanvittig og vel så det , nå er vi like ved det potensielle målet.
OgJA!!! det har vert mye rart i iox de siste årene, så kom meg ut tidligere med skinnet i behold og vel så det.
Risiko, men det liker vi :)) https://www.youtube.com/watch?v=Mqfwbf3X8SA
Redigert 27.04.2021 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
Mdg1
27.04.2021 kl 14:23 3769

Da er jeg i pluss, selv om jeg ikke har fått aksjene enda. Gøy så lenge det varer
Nacobo
27.04.2021 kl 15:38 3642

Så at jeg var blitt tildelt hvor mye jeg får nå så det lover da bra. 100% på alle mann
Slettet bruker
27.04.2021 kl 16:26 3573

Sjekket vps og har fått det jeg ba om. Så da er vi jo allerede i pluss nå, jfr. Dagens sluttkurs 😃
Odi.1
27.04.2021 kl 16:28 3561

Her også.
Men legg gjerne ut enda flere til salgs under 1,20 nå :)
qestador
27.04.2021 kl 16:34 3544

Slik jeg forsto USA så pratet de ned oljeprisen ved å prøve å få samlet en gruppe mot OPEC. Det var vel for å selv kontrollere prisen.
Nå har jeg beregnet flere Kjente måter på å beregne oppsiden på oljeprisen og havner på godt 100$. Slik at destore oljeprodusenter og leverandører
Har som prognose 100$. Det er svært sannsynlig at vi havner der. Om noen måneder.

Ja så må jeg også nevne at jeg falt for fristelsen å kjøpe mange tusen aksjer under 1,2 :-))
Redigert 27.04.2021 kl 16:36 Du må logge inn for å svare
Bullox
27.04.2021 kl 16:38 3525

Vi skal huske på at aksjen har sunket myyyeeeee på forholdsvis lavt volum og vi vet hva det betyr 🚀🚀
Redigert 27.04.2021 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2021 kl 16:52 3484

Stigning kommer den dagen at melding om at borren går i bakken på lla47. Kanskje små steg fremover til da. Men når melding kommer om lla47, da blir det nok ett hopp,ja
Odi.1
27.04.2021 kl 17:06 3446

Ja, og ikke glem nedstengte produksjoner pga COV 19 :)
Disse er på vei tilbake igjen. Blir litt rakett her når alt kommer på plass, dog må en ha risiko på at LLA47 også kan skuffe, noe jeg ikke tror.
Det er andre en Fjell og Co også som har verifisert LLA47... :-)
Redigert 27.04.2021 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2021 kl 21:04 3253

The Llanos 47 and Altair blocks are located in the Llanos Orientales basin, close to the most productive areas. The trap style of this region is structural highs against normal faults with three-way closures. Both Llanos 47 and Altair blocks have remaining exploratory potential associated with these types of traps, aligned with the main regional faults of the basin.
The key producing formation in these blocks is the Oligocene age Carbonera Formation a sequence of mixed to marine-proximal sediments with average porosities of 22% and producing black oil of 26°API.
The Carbonera Formation is subdivided into sections: C7 and C5 sections constitute the main reservoir; layers C4 and C6 constitute the seals. The Altair block adds production from the Gacheta Fm. with marine-proximal sediments of Cretaceous age
🦟🐝🐝
Redigert 27.04.2021 kl 21:04 Du må logge inn for å svare
Ransen
28.04.2021 kl 12:23 2957

Får vi aksjer til under krona når boring starter og 80 øre ved et evt treff mon tro?. Man vet aldri når aksjen er befengt av stipend og studelån. Hvis nivået har holdt seg på 4-5 kroner, så ville den hatt en annen type aksjonærer....
Slettet bruker
28.04.2021 kl 12:30 2937

Det er ikke aksjonærene det er noe gale med, men svindlerne som driver Iox. Aksjonærene har blåøyd investert penger i ett selskap som driter de på nesen. Egner seg ikke på trykk hva jeg håper om ledelsens fremtid, men det inkluderer ikke paraplydrinker i varmere strøk for aksjonærenes penger.
sacco12
28.04.2021 kl 12:37 2911

Hvis ledelsen hadde oppfylt alle sine fagre ord fra Q-rapporter og unngått en hel haug av utsettelser, pluss sluttet med å skylde på alle andre, men faktisk gjort noe selv, så hadde kanskje kursen vært på 4-5 kroner og enda høyere.

Med tanke på hvordan de siste årene fra sommeren 2017 har vært, er det respektløst og tåpelig av deg å skylde på aksjonærene. Når man i tillegg ser hvordan selskapet løste de to siste emisjonene, er det ingen tvil om hvem som egentlig er å skylde på her.
Ransen
28.04.2021 kl 12:40 2899

Du tar feil der. Ledelsen i IOX er svært forsiktige med pengebruk og aksjeutvidelser. De skal skape verdier for aksjonærene. Det har vært en humpete vei, men i Søramerika er ingen ting enkelt. Nå er de i gang og vi ser et fint samspill med IOX, ANH og oljepris.
Slettet bruker
28.04.2021 kl 12:46 2869

Ransen
Neste gang du går inn på kontoret til iox kan du formidle til dem hva vi mener om denne elendige ledelsen
Ransen
28.04.2021 kl 12:51 2848

Er det ikke bare å selge da..... De som har troen sitter i ro- noen handler mer
Slettet bruker
28.04.2021 kl 12:58 2823

Er det ikke bare å pumpe opp oljen da? De som ikke har troen sitter gjerne med store papirtap som de håper å minske. Men ledelsen viser gang på gang sitt sanne ansikt. En jævla gjeng med svindlere.
Bullox
28.04.2021 kl 13:02 2813

For å være helt ærlig så syntes jeg i alle fall ledelsen kunne kommet med ett innsidekjøp for å vise at de har tro. Ett innsidekjøp ville løftet kursen tilbake til høyere nivåer før neste kursløft ved borring og deretter ved treff. Det er viktig å drive litt kurspleie underveis så man slipper og hente penger på disse ekstremt lave nivåer da dette vanner ut selskapet unødig mye. Referer tidligere innlegg hvor man kunne/burde hentet penger ved treff på Vikongo brønnen til helt andre betingelser.
Mdg1
28.04.2021 kl 13:21 2765

Du skjønner vel selv at kursen ikke kunne ligget på 4-5 kr. Da hadde prisingen til IOX vært minst 4 ganger tilsvarende selskaper.
qestador
28.04.2021 kl 13:23 2759

Jeg ser at det er aksjonærer som overhode ikke har hatt arbeide overhode i industri av noe slag og er kjent med å drive et selskap. Det er bare slik.
Dette tyder på god dag mann økseskaft i den tiden jeg har vert her.

NEI det var stutum som viser seg med sitt ansikt skulle jeg ha sagt :-))
Redigert 28.04.2021 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
Raknesi
28.04.2021 kl 13:34 2731

Slutt å sammenlign med andre som ikke har noe på forumet til iox å gjøre
Slettet bruker
28.04.2021 kl 13:42 2716

Her inne er det både Stutum å Fleksnes å muppetshow på en å samme tid, innimellom alle innleggene 🦟🐝🐝
Ransen
28.04.2021 kl 13:53 2688

Det er selskaper på børsen som er verdsatt til over 30 mrd uten at de tjener en krone. Kun emisjoner.
Fluefiskeren
28.04.2021 kl 13:59 2673

Du tenker ikke på NEL vel? 😊
dr_noclue
28.04.2021 kl 19:50 2501

Har noen av dere som tegnet dere i emisjonen blitt trukket for aksjene? Trodde det skulle være i dag, men mine penger står der fremdeles...🧐
Kalleklovn1
28.04.2021 kl 20:47 2418

Pengene står på kontoen ennå..... Herregud, så rik jeg er i dag😁😁😁