Folk må tegne aksjer gjennom emisjonen

Rjansen
IOX 09.04.2021 kl 09:02 51183

Nå må folk trå til å tegne aksjer gjennom emisjonen istedenfor å handle på børs.

Jeg blir alltid irritert når jeg ikke får være med på rettede emisjoner som småsparer. Store fisker blir alltid prioritert før lille meg. Nå som vi endelig får være med så må vi faktisk trå til.

Etter min mening har vi aldri vært nærmere avklaring i denne aksjen og nå handler det om å sikre den investeringen man allerede har gjort. Jeg har ventet på at LLA 47 skal sprute olje veldig lenge. Skal bli digg å finne ut om den faktisk gjør det. :)

Lykke til. :)

PS: Ja. Jeg har veldig likt navn som en annen her på forument. Men vi er ikke samme person.
Redigert 09.04.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Jassman
09.04.2021 kl 16:59 13805

Fikk tilbudet om tegning på VPS og har aldri hatt IOX aksjer og har bare sett 10 min på denne. Men ble nysgjerrig og skyhøy risiko er altid morsomt.. når det går bra vel og merke.
Men hva er vitsen med å tegne aksjer nå, betale 16. april og ikke få disponere aksjene før 27. april? når aksjene handles på samme nivå i markedet idag?
Fordelen er jo å kunne disponere å ikke minst kvitte seg med rælet om en angrer eller ting går på trynet i denne perioden?
Hvem bryr seg om kurtasje på noen tiere?


M. Binnion
09.04.2021 kl 14:15 13937

Rett på bestillingsblankett, og fyll ut/send. Jeg tenker ja takk til begge deler, overtegning og handel på børs, for tenker den blir ikke lenge her nede....
Odi.1
09.04.2021 kl 14:07 13966

edit: Må en fylle ut hele prospektet, eller kan en gå rett på bestillingsblanketten , og det er nok ?
verbatim
09.04.2021 kl 14:02 13984

Tror de fleste har råd til ett par hundre kroner i kurtasje for 500k aksjer. Og du får aksjene med en gang.
kaunis
09.04.2021 kl 14:02 13990

Har tenkt i ettertid at det kan være noen som av forskjellige grunner ikke har en vps konto og eller ikke kan få det på så kort tid. Vet ikke hvilke regler som gjelder for utlendinger mm. Veldig godt tegn at noen vil kjøpe 500k ++ visst det er første inngang. Skjønner lite av den engstelsen /sutringen om at emien ikke blir fulltegnet, hva vet markedet om det, sikkert veldig lite. Det er ikke så helt avgjørende om den ikke blir HELT fulltegnet, bare det blir bra nok. Da kan vi alle som har tegnet oss, få for hele beløpet, og det hadde jeg ikke forventet. Tror ikke vi som tegnet vil henge med hodet etter det. Ble liksom litt rikere med den tanken.
Odi.1
09.04.2021 kl 13:58 14004

Når var fristen ?
Mdg1
09.04.2021 kl 13:46 14038

Alle kan være med på emisjonen. Både aksjonærer og ikke aksjonærer. Eneste krav er en VPS konto og penger på bok såklart. Jeg har ikke en aksje i selskapet, men kan godt tegne i emisjonen. Iox har gått bredt ut til alle nordmenn med VPS. Er du ikke norsk er det mer trøbbel, så dansker her inne forstår jeg godt heller handler over børs


Uansett er det viktig for selskapet å fylle emisjonen, så helt enig med trådstarter og Kaunis
Redigert 09.04.2021 kl 13:58 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
09.04.2021 kl 11:59 14176

Som nevnt før Kaunis så tror jeg de som kjøper nå over børs er nye aksjonærer som ikke har rett i å være med på emisjonen. Det skal vi ta som en styrke og ikke en svakhet. Mange tenker ofte at kursen faller lenger ned en emikurs. Om noen tror det vil skje i IOX nå bør de skjermes fra seg selv og sine nærmeste. Snart kommer melding om borestart. De vil nå ha nok penger til å sette i gang pulveriseringen av LLA47 og da vil kursen eksplodere oppover. Om det er noen sittende aksjonærer som kjøper over børs nå så er det pga de ikke tror de vil få tegnet seg for alt de ønsker og fyller på ekstra her nede.
kaunis
09.04.2021 kl 09:31 14368

Det du skriver er lite forståelig men det er ditt syn. Når du har lest mitt innlegg ovenfor, blir du kansje overrasket over det som fremkommer i den daglig handelen i denne aksjen på OSE?
kaunis
09.04.2021 kl 09:27 14396

Det er noen som har bemerked seg det fenomenet at noen over børs, heller vil betale for å får aksjer til 1,46 en å tegne i emien. I dag ligger 544000 aksje på kjøp på emi kursen. Aksjene koster det samme å tegne men uten kostnader i tillegg. Hva hensikten er, blir uforståelig, men det er faktisk fakta. Jeg lurer på om noen ikke vet at det går en Emi på samme tegningskursen uten kostnaden "kurtasje". Det virker unektelig ganske bakstreversk og uproffesjonelt, men på tråder her inne på HO, er det mye som ikke helt er til forstå. Vil en kjøpe aksjer i et selskap som en ikke vil støtte økonomisk, men heller bare dytte eksisterende aksjer mellom seg, en å la selskapet fått inn det samme beløpet til utvikling og verdiskapning, til nettopp de, som har aksjer i selskapet? Da har den som heller bruker samme beløp til aksjebytting, egentlig gjort seg selv en "bjørnetjenete" , det er som å skyte seg selv i foten.
eieringenting
09.04.2021 kl 09:14 14463

Selskapet hadde allerede hatt +MNOK 50 på bok om Altair+LLA47 var pakket pent og pyntelig i samme emi-pakke. Med sløyfe på. Og sannsynligvis satt på en vesentlig høyere kurs og et mindre antall aksjer. Klønete er et mildt uttrykk. Det er samme partner(e) på alle brønnene, og lite som tyder på at det var nødvendig å dele pakken i to ? Bortsett fra hastverk i forhold til ANLA/ANH som kan koste alle aksjonærer dyrt, eller fordi man egentlig ikke ønsker stor deltakelse fra retail på den siste delen ? Uansett. Fremstår som slett håndverk. Så ikke rart mange - dessverre - velger å avstå denne gangen. Så ingen bør bli overrasket om emien denne gangen ikke blir fulltegnet, og ny runde med vesentlig større rabatt må gjennomføres.