Folk må tegne aksjer gjennom emisjonen
Nå må folk trå til å tegne aksjer gjennom emisjonen istedenfor å handle på børs.
Jeg blir alltid irritert når jeg ikke får være med på rettede emisjoner som småsparer. Store fisker blir alltid prioritert før lille meg. Nå som vi endelig får være med så må vi faktisk trå til.
Etter min mening har vi aldri vært nærmere avklaring i denne aksjen og nå handler det om å sikre den investeringen man allerede har gjort. Jeg har ventet på at LLA 47 skal sprute olje veldig lenge. Skal bli digg å finne ut om den faktisk gjør det. :)
Lykke til. :)
PS: Ja. Jeg har veldig likt navn som en annen her på forument. Men vi er ikke samme person.
Jeg blir alltid irritert når jeg ikke får være med på rettede emisjoner som småsparer. Store fisker blir alltid prioritert før lille meg. Nå som vi endelig får være med så må vi faktisk trå til.
Etter min mening har vi aldri vært nærmere avklaring i denne aksjen og nå handler det om å sikre den investeringen man allerede har gjort. Jeg har ventet på at LLA 47 skal sprute olje veldig lenge. Skal bli digg å finne ut om den faktisk gjør det. :)
Lykke til. :)
PS: Ja. Jeg har veldig likt navn som en annen her på forument. Men vi er ikke samme person.
Redigert 09.04.2021 kl 09:07
Du må logge inn for å svare
Ransen: takker, ja dette var nok sagt av selskapet, husket bare ikke det. Det har vært snakk om en slik brønn for vanninjeksjon, tidligere. Mener du at en slik vannbrønn for trykkstøtte, vil fungere også for Altair ? Hva koster det å få til en slik avlastningsbrønn, tru. Det betyr at prod. Fra Vikingo X1 kan ca. Dobles om en får til en avlastningsbrønn å får trukkstøtte fra denne !
Tre brønner på lla47, med prod. Fra 744 boepd å til va 1000 boepd Det vil jo monne godt sammen med ca 4-500 boepd fra div. Optimaliseringer å teknisk arbeid å åpning av brønner. Det er vel realistisk å tro at ei slik utvikling vil komme, veldig konservativt anslått.
Tre brønner på lla47, med prod. Fra 744 boepd å til va 1000 boepd Det vil jo monne godt sammen med ca 4-500 boepd fra div. Optimaliseringer å teknisk arbeid å åpning av brønner. Det er vel realistisk å tro at ei slik utvikling vil komme, veldig konservativt anslått.
Redigert 25.04.2021 kl 16:11
paxer skrev Når får vi emiakjser på konto?
Paxer: Nedenfor er det som står i IOX sin offisielle skriv om emien.
«The Offer Shares will when issued be registered in the Norwegian Central Securities Depository (the "VPS") in book-entry form and are expected to be delivered to the applicant's VPS account on or about 7 May 2021. The Offer Shares will have equal rights and rank pari passu with the Company's other shares (the "Shares").»
Og:
The Company expects to issue an announcement of the final results of the Share Issue on or about 26 April 2021, following the resolution by the Board of Directors.
«The Offer Shares will when issued be registered in the Norwegian Central Securities Depository (the "VPS") in book-entry form and are expected to be delivered to the applicant's VPS account on or about 7 May 2021. The Offer Shares will have equal rights and rank pari passu with the Company's other shares (the "Shares").»
Og:
The Company expects to issue an announcement of the final results of the Share Issue on or about 26 April 2021, following the resolution by the Board of Directors.
Redigert 25.04.2021 kl 16:05
Ransen
25.04.2021 kl 17:43
2905
Tviler på at vanninjeksjon på Vikingo vil påvirke Altair, da denne er i en annen formasjon. Når det er sagt er det nå gjørt grundig kartlegging og analyse på Altair, så selskapet har god tro her...ref prospektet.
qestador
25.04.2021 kl 17:56
2886
Jeg kan ikke huske diskusjonen om vannfri boring ila 47. Dvs brønn og unngå vann. ??
Selskapet har nevnt akkurat det i en av rapportene sine, tidligere kanskje for et par år siden !
Nacobo
26.04.2021 kl 07:57
2593
Ser de fikk inn 21,4M kr i tegninger.
Redigert 26.04.2021 kl 07:58
Nacobo
26.04.2021 kl 08:01
2577
Sammen med forje emi så utgjør dette rundt 3,4M $. Så det blir trangt men de får nok til å gjøre alt som er tiltrengt skal gjøres.
Mdg1
26.04.2021 kl 08:03
2563
Hva tenker folk om emisjonen? Jeg skrev tidligere at de trengte ca 20 mill for å klare å bore LLA47. Problemet er at Altair brønnen vil komme på et eller annet tidspunkt. Med resultatet av emisjonene klarer ikke selskapet sin andel av tre brønner. Så da kan vi vel konkludere med at det blir en ny emisjon når de skal bore Altair. Da må vel IOX'erne bare håpe at det flyter olje på LLA47 før den tid
Odi.1
26.04.2021 kl 08:10
2547
Ja, kanskje dem skal konsentrere seg om LLA47 i første omgang ?
Leveres det der som en forventer, er det Kø med dem som vil inn med penger for å gå løs på Altair også.
IOX MÅ begynne å bevise og leverer , etter hvert... Det er også hele svaret for EMI resultatet.
Leveres det der som en forventer, er det Kø med dem som vil inn med penger for å gå løs på Altair også.
IOX MÅ begynne å bevise og leverer , etter hvert... Det er også hele svaret for EMI resultatet.
thief
26.04.2021 kl 08:20
2487
De fikk vel inn ca 32mill i emisjonene. Og kostnadene for de 3 brønnene er rundt 36-37mill.Så de klarer nok dette uten ytterligere en emisjon.Håpe de kan gå rett på lla47,der sjansen er best.Treff der,så er mye gjort!Kommer vel en oppdatering snart om emi og planen fremover!
Mdg1
26.04.2021 kl 08:24
2458
De skulle bruke 0,85m$ på workover på brønner i Argentina også, så de klarer ikke alle tre! Så har de reparasjoner i Colombia. Det er helt marginalt at de klarer sin del av de to brønnene på LLA47
Redigert 26.04.2021 kl 08:26
Odi.1
26.04.2021 kl 08:25
2457
Er det enorme treff på LLA47 , noe de aller fleste tror, så blir veien kort for IOX å få gunstige Rammelån betingelser også , noe en så Paul Baay fikk til for txp.
Da har en noe å garantere med så er "faktisk" , ikke potensielt.
Da har en noe å garantere med så er "faktisk" , ikke potensielt.
thief
26.04.2021 kl 08:28
2464
Nei,velitec tar kostnaden på 0.85musd i argentina!!
"The investment of this program is estimated at US$ 0.85 million, which will be funded and carried out 100 percent by Velitec SA, and repaid with 50% of the net oil sales. Interoil will retain all equity in the license."
"The investment of this program is estimated at US$ 0.85 million, which will be funded and carried out 100 percent by Velitec SA, and repaid with 50% of the net oil sales. Interoil will retain all equity in the license."
Mdg1
26.04.2021 kl 08:37
2423
Det høres bedre ut da. Går vel akkurat så lenge Altair blir utsatt i lengre tid. Men, det at emisjonen ikke ble full betyr jo at markedet ikke har troen på LLA47. Selv om Odi mener alle tror det blir store funn der.
thief
26.04.2021 kl 08:45
2364
Tror markedet har troen, var bare at emisjonen var klønete gjennomført.Så var det vel bare norske småsparere som fikk delta??Bekreftelse på start LLA47, så får man nok et godt hopp på kursen.1.2kr er jo veldig lavt,når man har sikret seg partnere. Nesten utrolig at den har havnet der nede,men det får emikluss ta skylden for.Så oppsiden er jo veldig hyggelig 🙂
thief
26.04.2021 kl 08:51
2324
De skulle vel komme med oppdatering av emi i dag,da kommer det vel muligens litt info om veien videre også.Penger til minst 2 brønner har de lett,muligens 3 også.Så drilling blir det uansett,og da handles den nok ikke på 1.2kr!
Bullox
26.04.2021 kl 08:57
2271
Slutter aldri å overaske meg dette billigsalget i denne aksjen... blir nok noen billige aksjer å få før det kommer konkret/positv info av noe slag. Husk det hopper alltid på endel som skal gjøre raske penger og som nå verker etter å selge med tap :-)
Haha... du tror det ikke før du ser det ... 1,12 rett før boring. Noen må bare gi bort pengene sine..
Haha... du tror det ikke før du ser det ... 1,12 rett før boring. Noen må bare gi bort pengene sine..
Redigert 26.04.2021 kl 09:06
Mdg1
26.04.2021 kl 08:58
4893
Det var fordi ingen av de store ville bidra. Bortsett fra tre stykker som tok bittelitt. Da hadde de ikke annet valg enn å gå til norske småinvestorer. Ser jo hvordan det gikk.
kaunis
26.04.2021 kl 09:00
4885
Kan ikke du bare trekke pusten inn i mellom alle de utallige påfunn om alt som ikke vil og ikke er mulig å få gjennomført av boring for IOX. Det er en del usikkerhet til Altair og dens status, blir det boring på LLa-47 først, så kan alle dine bekymringer gå i vasken, og du vil få en indre fred og ro. Da håper jeg at vi finner olje i LLa-47 aller først så vi slipper dine bekymringer mer.
Dette er en klar melding fra aksjonærer og markedet ellers at nå får de f... meg levere det som er børsmeldt fra selskapet over flere år
oivindl
26.04.2021 kl 09:44
4655
"Tror markedet har troen, var bare at emisjonen var klønete gjennomført."
-thief
Nå må du bestemme deg thief.
"Litt dårlig å ikke klare å hente 30mill,da er vel ikke troa på selskapet eller lla47 så stor"
-thief
Snakker vi før og etter eget kjøp?
-thief
Nå må du bestemme deg thief.
"Litt dårlig å ikke klare å hente 30mill,da er vel ikke troa på selskapet eller lla47 så stor"
-thief
Snakker vi før og etter eget kjøp?
thief
26.04.2021 kl 09:56
4599
Helt klart dårlig å ikke klare å hente 30mill.Troen på lla47 er nok der,men på gjennomføringsevnen til selskapet er kanskje ikke på plass Etter alt rotet nå og tidligere.
Odi.1
26.04.2021 kl 09:56
4595
Nacobo skrev Har selgeren slått seg i hode eller No?
Er nok bare en som ofrer noen få ti tusen for så å potensielt høste hundrede tjusner senere...
Gammelt jungelord, dumpe ned litt, handle inn mye billig.
Og Lyren biter på samme kroken gang etter gang :)
Gammelt jungelord, dumpe ned litt, handle inn mye billig.
Og Lyren biter på samme kroken gang etter gang :)
Redigert 26.04.2021 kl 09:57
Mdg1
26.04.2021 kl 10:00
4578
Jeg har kjøpt litt i emisjonen, men er fortsatt bekymret. Skulle helst ha sett at de fikk hentet minst 30 mill. Nå er det helt marginalt om noe uforutsett skulle skje
thief
26.04.2021 kl 10:25
4492
Satse på litt positive oppdateringer da,at ting går sin gang,eller er det litt kjipt å delta i emisjon.Siden man ikke får aksjene før 7.mai.Negative meldinger i mellomtiden,så er man plutselig ned mot 1kr,uten man får agert.Og da kan det bli full panikk,når alle får aksjene sine fra emi.
Information of allocation and payment instructions will be sent to the applicant on or about 27 April 2021 by way of a notification through VPS or a notification issued by the Company. Payment for allocated Offer Shares will fall due on 28 April 2021, and delivery of Offer Shares is expected to take place on or about 7 May 2021. The Company reserves the right to close the application period at any time at its sole discretion, at short notice.
Tror kanskje det er noen som skal dekke inn emi aksjer, å som misberegnet litt 🙄
Tror kanskje det er noen som skal dekke inn emi aksjer, å som misberegnet litt 🙄
kaunis
26.04.2021 kl 11:33
4333
Det er penger på gaten å kjøpe aksjer i IOX på disse nivåer, det eneste som kan forsvare disse tulleprisene er at vi VET at LLa-47 ikke leverer over 200bopd. Når ingen vet og ingen kan forutsi noe slikt, bør aksjen prises til et funn på ca 500-1000bopd.
Odi.1
26.04.2021 kl 11:41
4318
Laffer nok snart av gårde denne her, bare bruk ett snev av tålmodigheten
thief
26.04.2021 kl 11:50
4297
Skjer nok ikke mye før selskapet kommer med en oppdatering på hva som skjer fremover.Følger de planen, går kursen opp,blir det utsettelser pga ditt og datt ,går nok kursen ned. Så vi får se hva de kommer med,mtp altair,lla47 og om de har pengene de trenger.
kaunis
26.04.2021 kl 12:57
4270
De som selger no kan ikke ha den egenskapen å forstå at ting tar litt tid, og at IOX ikke har vært i en bedre situasjon en no, til å kunne gjøre det virkelige kuppet på oljefunn. Når vi er i den situasjonen at selskapet starter boring på et felt, de har hatt årevis av studier på for å forstå og å lese-seismikken på, og har har boret en prøvebrønn Vikingo 1, som hadde en fantastiske flow på over 700bopd og det enda er et stort område igjen på LLa-47, for å kunne finne mange slike brønner. Bare selg dere men kom ikke å sutre senere her på tråder, da er det ingen medlidenhet å hente. Alle gjør sine valg, men å selge akkurat no, på disse kursene, må vel være barnslig, for å hevne seg på selskapet og ledelsen???
Odi.1
26.04.2021 kl 15:02
4137
Du har nå potensiale, du mangler bare Tålmodighet.
Blir noen uker til boret er nede ved den hellige gral i LLA47 .
Blir noen uker til boret er nede ved den hellige gral i LLA47 .
Mdg1
26.04.2021 kl 15:27
4092
Carsten1972 skrev Og da rundet jeg 800000 i minus. Fin aktie 🤮🤮🤮🤮🤮
Runder 1000 i minus på akjsene jeg får 7.mai. Ellers runder jeg 65000 i pluss på Wen, noe som er ganske dårlig avkastning på over tre år der børsen har gått veldig bra. Blir spennende tider for deg fremover da. Dette kan jo gå begge veier. Så er nok du en mye større fisk en meg i aksjemarkedet
Redigert 26.04.2021 kl 15:30
singboss
26.04.2021 kl 15:58
4038
Hvis du og et par av vennene 🐑🐑🐑dine gnager litt mer så klarer dere sikkert å få aksjen halvert siden 15 mars. Fantastisk prestasjon, eller synes du det er flott 😀 "Runder 1000 i minus", jc du har 47 aksjer og har denne aksjen som livsverket ditt? Få deg et liv.
Kalleklovn: Hvor fikk du info fra ?
Ransen
26.04.2021 kl 17:53
3856
Velger å tro at det er computere som herjer med kursen. At noen av kjøtt og blod vil seg selv så vondt er vanskelig å tro.
Den er i allefall svært kilen på kjøpsvolum, så man må gå varsomt frem for å på litt
Den er i allefall svært kilen på kjøpsvolum, så man må gå varsomt frem for å på litt
Redigert 26.04.2021 kl 17:55
carthago
26.04.2021 kl 17:59
3858
Vil tro at de som solgte i dag er en del av de som har kjøpt i emien og selger aksjer for å dekke kjøpet. Hvis så er tilfelle så er det for sent å selge i morgen og da forventer jeg oppgang.
Redigert 26.04.2021 kl 18:02
Kalleklovn1
26.04.2021 kl 18:13
3848
Slettet brukerskrev Kalleklovn: Hvor fikk du info fra ?
Står på VPS kontoen.
qestador
26.04.2021 kl 18:23
3824
Og så må vi huske de folka som for et halvt år siden kjøpte til under 1,1
Redigert 26.04.2021 kl 18:24
Kalleklovn1 skrev Står på VPS kontoen.
Kalleklovn: Takker, ja jeg gikk inn der å leste det. Så da får vi se, har nok fått tildelt for hele beløpet. Noe annet er vel utenkelig, iom at de ikke har fylt opp alt ........
ci får se i morra😀
ci får se i morra😀
Fylte godt på rundt krona for ei tid tilbake ...... men selger intet enda på ei stund. LLA 47 å tekniske/workovers, så får vi se. Kanskje det blir en god aksje å eie med tanke på utbytte om ei tid ?
aborum
26.04.2021 kl 19:54
3660
.. fortsætter faldet gennem emissionsniveauet; venter på 1,00, så man kan tage et par hundrede tusinde eller tre som frimærke, der kan hældes ud af vinduet ved næste rally. Jeg tipper selskabet vil påkalde sig ekstra arbejdstid jfr. manglende fuldtegning af emissionen.
aborum
26.04.2021 kl 19:56
3656
bergsmofs, jeg véd du har været loyal IOX aktionær i en længere periode, men du må seriøst undgå at forestille dig IOX som en aktie der kommer til at give udbytte; det bliver aldrig en realitet.