Er eventyret over? Eventyret synker og synker.

Wavold1
LIFE 09.04.2021 kl 13:34 63660

Jeg var en av de optimistiske som hoppet pÄ denne aksjen etter iPad mysteriet da kursen var rundt 8 kr per stk. HÄpet pÄ davÊrende tidspunkt at aksjen sku smelle nÄ har jeg sittet og pinet meg selv helt ned til halvparten. Er denne aksjen helt over eller kan vi fÄ Þkning. Er det noen som vet? Aksjen er etter min mening veldig undervurdert. Life eventyret synker og synker
Redigert 18.05.2021 kl 21:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
Dubois
09.04.2021 kl 13:45 17397

Tre scenarioer, konkurs, kurs 100-1000kr, eller oppkjĂžp 20-100kr.
bj111
09.04.2021 kl 14:15 17329

Det vanligste i farma er at det er kokelimonke kurs rundt dagens med emisjoner i noen Är fÞr de enten kommer med et godkjent produkt eller gÄr konkurs. Lang tidshorisont 5 Är pluss ed en beholdning man ikke bryr seg om hva skjer med er et greit utgangspunkt. SÄ langt har de vel brukt 15 Är og da et et Är eller 5 ikke mye samtidig sÄ kan man jo si at pÄ disse 15 Ärene sÄ mÄ de jo ha kommet sÄpass langt at de snart er i mÄl. Tja det er er mulig men ikke gitt.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 17:05 17186

Tipper fĂžrste đŸ‘ˆđŸ€Ż
True
09.04.2021 kl 17:07 17173

Siste scenario er Ä foretrekke dersom jeg skal ha noe tiltro til dette selskapet. Mitt rÄd, selg deg ut sÄ raskt du har mulighet og invester i krypto isteden. Jeg angrer fÊlt for at jeg solgte flere alt coins for Ä investere i aksjer rett fÞr alt coin season startet. Spiller nesten ingen rolle hva du investerer i, kryptoen gÄr 100-1000 ganger mer enn aksjer ilÞpet av kort tid.
Dubois
09.04.2021 kl 17:14 17144

Men Life er en Trygg havn ifh til hvilken som helst krypto.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 17:17 17139

Et selskap fult av skandaler og lĂžgnaktige bĂžrsmeldinger er da ikke en trygg havn. Hva snakker du om???
Dubois
09.04.2021 kl 17:19 17134

Jeg har ikke sett noen skandaler i Life, lÞgnaktige bÞrsmeldinger er ogsÄ en pÄstand vi ikke kan bevise enda, men i forhold til Krypto sÄ er det mindre risikabelt med Life aksjer.
kaunis
09.04.2021 kl 17:35 17085

NÄr utviklingen har kommet sÄ langt at det skal utprÞves pÄ mennesker, sÄ er det toppen 2Är fÞr et slikt produkt er pÄ markedet, nÄr det virker som tenkt. Selv om dette er pharma, sÄ er det ikke en sykdom det skal helberede, men det skal bare under huden, ikke verre. Det kan oppstÄ forskjellige reaksjoner hos enkelte, og dette mÄ eventuelt vÊre en del av helheten Ä vÊre ops pÄ for den enkelte. En prÞveperiode fÞr godkjenning til allm., bruk, vil nok fÄ de enkleste eventuelle uheldige hendelser til overflaten .Normalt skulle en ikke tro at inplateringen i seg selv skulle vÊre noen risiko, det er heller den enkelte brukers livsstil og generell forsiktighet i sin allminnelighet som kan vÊre den stÞrste faren for hendelser i negativ retning. Slik det er ment, Ä gitt forstÄelse for, sÄ skal dette gi mennesker med sukkersyke et helt nytt liv, med mye stÞrre sikkerhet til overlevelse i det daglige liv. En sikker og kotinuerlig mÄling av sukker /glukosenivÄet i blodet, gir pasient et roligere og sikrer liv. Batteri levetiden er doblet og ikke minst den totale kostnaden for den enkelte pasient blir lavere. Her det om Ä ha trua, for den dagen meldingen kommer om at produktet er godkjent til alminnelig bruk, er kursen allerede mangedoblet fÞr aksjen kan kjÞpes.
lostaim
09.04.2021 kl 17:36 17069

MĂ„ huske at Dubois hauset i sin tid Lavo til himmelen. Det var penger pĂ„ gata. De som husker hvordan det gikk skjĂžnner vel tegninga her😂
Dubois
09.04.2021 kl 17:53 17002

Aldri hauset lavo, de hadde en elendig ledelse som man kan karaktisere som lÞgnere. Sant skal sies sÄ gikk den 5x.
bravi
09.04.2021 kl 18:09 16954

Til TS,
Tror ikke du skal vÊre for optimistisk pÄ denne. NÄ er kursen 4,105 hvis du kjÞpte pÄ 8 kan du fremdeles fÄ igjen halvparten av investeringen. Det er ikke gitt Ä si hva kursutviklngen blir fremover, men Ä fÄ igjen halvparten er mye bedre enn lite og ingenting.
Hvor sannsynlig er det at denne glukose mÄleren skal slÄ til Ä bli en suksess? Leste her at det i beste fall er minst 2 Är til den er pÄ markedet, selv om det skjer er det ikke gitt at den blir en suksess. Det kan fort komme noe annet som er bedre i mellomtiden. Har hÞrt at det er bare 1 av 7 eller 1 av 9 slike selskaper som blir en suksess, det er ogsÄ noe som bÞr vektlegges En annen ting er at de allerede har holdt pÄ Ä pusle med dette i 15 Är uten Ä komme i mÄl, det er lang tid. Det gÄr vanligvis mye raskere for de som fÄr det til og kommer ut pÄ markedet. Legger vi til emisjoner og selskapets merkelige/ tvilsom kommunikasjon til markedet blir ikke summen av alt dette sÊrlig positiv.
Redigert 09.04.2021 kl 18:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
09.04.2021 kl 18:35 16926

Åja, akkurat som Life? Haha for en lþk
Dubois
09.04.2021 kl 19:16 16847

Du kan jo legge frem lĂžgnene?
Slettet bruker
09.04.2021 kl 19:19 16844

Millions to market in few weeks, som ble meldt i juni i fjor??? En ganske alvorlig lÞgn nÄr en flere innsidere solgte seg ut pÄ den meldingen.
Dubois
09.04.2021 kl 19:22 16831

Mye vondt Ä si om saure, men vi snakker om holter nÄ.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 19:25 16855

Holter solgte seg ned pÄ det tidspunktet han ogsÄ, bare sÄ det er sagt...
True
09.04.2021 kl 19:47 16780

Jeg er enig i det du skriver, men jeg tror det er viktig Ä ikke la frykten ta helt overhÄnd her. Jeg tror faktisk det skal vÊre mulig Ä komme seg ut mer eller mindre helskinnet pÄ lengre sikt. Neste melding blir interessant Ä lese.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 20:57 16641

Life er vel den mest bajsede aksjen pÄ forumet nÄ. Overraskende mange som lukter blod. Og blod skal det bli! Og ikke til glukosemÄling.
Redigert 10.04.2021 kl 01:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
bj111
09.04.2021 kl 21:58 16529

Jeg hÄper virkelig dette kommer pÄ markedet da det er veldig mange som kan ha glede av dette.
Slettet bruker
10.04.2021 kl 00:15 16357

Ikke glem skatterefusjon pÄ tapet da. Ikke sÄ gÊrn Ä komme ut av noe sÄnt som Lifecare med langt mindre enn 50 prosent tap.
bravi
10.04.2021 kl 11:02 16031

Kan godt ble veldig bra for mange pasienter om dette kommer pÄ markedet, hvis det kommer pÄ markedet. Eneste mÄten aksjonÊrene kan bidra Ä fÄ det pÄ markedet er Ä delta i emisjoner. Har opp gjennom Ärene deltatt i flere emisjoner i biotec selskaper men tror ikke det har fÞrt til at noen pasienter har fÄtt det noe bedre for Ä si det sÄnn. Blir ikke noe bedre for pasienten om noen kjÞper eller selger aksjer i selskapet, eller om noen sitter Ä tviholder pÄ aksjer som faller.
rockpus
10.04.2021 kl 11:28 15983

NĂ„ bĂžr du bestemme deg for hva du skal mene.
Her skriver du:

"Jeg er enig i det du skriver, men jeg tror det er viktig Ä ikke la frykten ta helt overhÄnd her. Jeg tror faktisk det skal vÊre mulig Ä komme seg ut mer eller mindre helskinnet pÄ lengre sikt. Neste melding blir interessant Ä lese."

Lenger oppe i trÄden skriver du:

"Mitt rÄd, selg deg ut sÄ raskt du har mulighet og invester i krypto isteden. "
True
10.04.2021 kl 11:33 15967

Nice try.

De to kommentarene gÄr pÄ akkurat det samme. SÄ raskt du har mulighet betyr jo ikke at du skal selge i dag, men sÄ raskt det lar seg gjÞre mht. fornuftig tap, break-even eller gevinst. Det vil jo ikke skje med det fÞrste, men pÄ lengre sikt kan det la seg gjÞre enten om det er snakk om et par uker eller tre mÄneder...

MÄ dere smartypants slutte Ä prÞve Ä ta "fersken pÄ meg". Jeg er konsistent i alt jeg sier og gjÞr i motsetning til andre her inne...
rockpus
10.04.2021 kl 13:21 15865

Selv om jeg ble litt i tvil om hva du egentlig mente, er det jo godt at du er sÄ fornÞyd med deg selv..

Personlig har jeg ingen tro lenger pÄ dette selskapet. Ledelse fortjener ikke lenger tillit!
Men jeg er ogsÄ ganske tvilende til det Ä vÊre skrÄsikker pÄ fremtiden til krypto. PÄ hvilket konkret grunnlag skal man vurdere det, slik som man jo kan gjÞre med spesifikke aksjer?
Slik det har vÊrt med krypto, sÄ "kjÞper alle fordi alle andre gjÞr det".
True
10.04.2021 kl 13:33 15850

Vel, der er vi i allefall helt enige. Det er derfor et seriÞst oppkjÞp mÄ til at for jeg skal fortsette Ä sitte i denne aksjen langsiktig.

Jeg har vÊrt i krypto gamet siden 2018 og er ikke en av de som kjÞper fordi alle andre gjÞr det. Jeg er en del av minioriteten, ikke majoriteten som fÞrst tar beslutninger nÄr det er "for sent"...

Kryptovaluta er dog et stort kapitel for seg selv, sÄ dersom du er ny i det gamet foreslÄr jeg at du setter deg ordentlig inn i verden og hva den har Ä by pÄ.
Dubois
10.04.2021 kl 14:17 15899

Det er ikke sÄnn at lifecare trenger deg ettersom du Äpenbart ikke er villig til Ä investere i selskapet, da kan du like godt selge nÄ.
Scoopex
10.04.2021 kl 14:43 15858

Haha, "selg sĂ„ raskt du har mulighet". Passer bra Ă„ lage sin egen definisjon av dette etter du har har blitt fersket i Ă„ motsi deg selv 😉 Er visst en sĂ„nn feilfri smartypants du, True đŸ€­ đŸšŁâ€â™‚ïžđŸšŁâ€â™‚ïžđŸšŁâ€â™‚ïž
True
10.04.2021 kl 15:06 15827

For en tullete og meningslÞs kommentar. Kanskje pÄ tide og ta en pause fra forumet og ta seg en lÞrdagspils?
Redigert 10.04.2021 kl 15:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
bj111
10.04.2021 kl 15:09 15824

Tulleselskap tullekommentarer. Jaja passer vel godt ihop😊
True
10.04.2021 kl 15:12 15815

Enhver med IQ over 50 skjĂžnner vel godt at man ikke selger seg ut med store tap? Det er lov til Ă„ lese mellom linjene ;-)

Trodde nivÄet lÄ litt hÞyere pÄ dette forumet...
Redigert 10.04.2021 kl 15:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
Scoopex
10.04.2021 kl 15:40 15779

Ser du redigerte bort det meste av innlegget ditt 😉👍 Og forþvrig:

Klart man kan selge diverse aksjer med tap (stort eller lite) om man finner noe nytt man anser som en investeringsmulighet med mye bedre potensiale đŸ€·â€â™‚ïž Om alle med IQ over 50 ikke ville gĂ„ for den dealen er det ganske stusselig 😅
Redigert 10.04.2021 kl 15:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
10.04.2021 kl 15:41 15770

Bedre Ä selge med store tap enn at man taper alt?? Trodde nivÄet var litt hÞyere pÄ dette forumet....
True
10.04.2021 kl 16:12 15713

Ja det kom fra rett munn! Er det noen som ikke har kredibilitet pÄ det forumet her sÄ er det deg. Husker godt hvorfor jeg blokkerte deg tidligere.

Joda, men enda bedre Ä selge med minimalt tap til ikke noe tap i det hele tatt, ergo "pÄ lengre sikt" kommentaren i etterkant. Det kan godt hende at Life gÄr over 5+ igjen og det er nettopp det jeg satser pÄ istedenfor Ä selge meg ut nÄ. Kursen har holdt seg overraskende bra til tross for det som har skjedd og endte sterkt pÄ 4.1 kr fÞr helgen. SÄ jeg gambler heller pÄ at den gÄr opp igjen enn ned.
Redigert 10.04.2021 kl 16:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
True
10.04.2021 kl 16:16 15694

Leste kommentaren din litt for raskt, sÄ ja jeg redigerte. So what?

Det fÄr vÊre ditt valg om du er usikker pÄ om du vil tape alt. Kanskje har du rett, kanskje ikke. Jeg stÄr for min strategi.
DĂžlle
10.04.2021 kl 17:02 15619

Hei. Liker innleggene dine. Saklige og absolutt vedr Ă„ lese.
Tok en skjerp i life med litt sĂ„nn gĂ„r det sĂ„ kan det bli sus i serken , sĂ„ detta la jeg i skuffen. Men,crypto hsr fanger min interesse. Jeg har en fĂžlelse av at det er i starten tross skyhĂžy bitcoin. Var feig for et Ă„r siden og en kompis lot det stĂ„ til og jĂžje meg for Ăžkning, har omsider kommet meg inn med Kraken og kucoin. Har du noen spennende favorites med potensialet vi alle Ăžnsker oppleve fĂžr vi kveiler inn đŸ€€
True
10.04.2021 kl 17:23 5381

Takk for det.

Ja pÄ lang sikt vil Bitcoin trolig bli uvurderlig og er estimert til Ä bli priset til alt fra $250K til $1000K. Jeg vil imidlertid ikke anbefale Ä kjÞpe Bitcoin fÞr vi er i et Bearmarked igjen, slik at du fÄr mye mer igjen for pengene.

Er du heldig sÄ korrigerer den kanskje ned til $20K. Skal vist ikke vÊre sÄ lenge til bullsyklusen er over heller ifÞlge en god bekjent av meg som dro meg inn i dette gamet.

NÄr det gjelder altcoins sitter jeg pÄ XLM, MIOTA og en scam coin (WTC) som jeg straks skal selge meg ut av. Jeg har holdt ETH, XRP og VET tidligere og disse skal jeg inn igjen senere. Ellers har jeg tenkt Ä satse pÄ ADA, DOT, AGI, ZIL og IOU for Ä nevne noen.

Det er mye Ä velge imellom, alt fra seriÞse prosjekter til totalt useriÞse prosjekter som Dogecoin. Men selv Dogecoin kunne du tjent masse penger pÄ etter at Elon Musk hausset den opp i vÊret kun som en spÞk. Og nÄr det er Altcoin season (som det er nÄ) spiller det nesten ingen rolle hva du har, ettersom nÊrmest alle coins fyker til vÊrs.

Ta BNB for eksempel som ikke er annet enn en tradingcoin pÄ Binance. Den har ligget langt nede pÄ listen tidligere, men ligger nÄ pÄ Topp 3 listen etter Ä ha fyket i vÊret fra $40 i januar til nesten $500 denne mÄneden. Det siste Äret har den steget ca. 3300% https://coinranking.com/coin/WcwrkfNI4FUAe+binancecoin-bnb

Slike tall ser du ikke aksjemarkedet med det fĂžrste.

.
Slettet bruker
10.04.2021 kl 18:01 5412

Ut av interesse (prÞver ikke Ä bajse krypto-spekulasjon, skjÞnner at det er mulig Ä tjene penger), hva tenker du selv om teknologien? Har holdt meg unna fordi jeg tenker at det er ekstremt miljÞfiendtlig (strÞmforbruk), det skalerer ikke (hvertfall er bitcoin-transaksjoner trege og ogsÄ dyre), blockchain stÞrrelse skalerer heller ikke (er vel noen 3-400 GB nÄ og vil bare Þke og Þke). AltsÄ, det er ikke praktisk. Mulig jeg tar feil. Du som er godt inne i det, hva mener du? Tror du man kan komme med noen gode lÞsninger? Hvor handler du coinsa dine?
Redigert 10.04.2021 kl 18:05 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
10.04.2021 kl 18:05 5419

Hei, her skal det diskuteres lifecare og ikke bitcoin! Bitcoin trÄder er det fler av allerede. Skjerpings!
DĂžlle
10.04.2021 kl 18:15 5431

Suverent 👍 Takk. Noe jeg har lagt merke til er at krypto interesserte er mye mer rause og inkluderende. Ikke basert pĂ„ nĂŠrmest Ă„ stjele fra hverandre med tull og fjas. Jeg er i crypto utelukkende pĂ„ tips gitt meg av kompis som nĂŠrmest har gjort crypto til pensum.
Siste innspill derfra var ONE .
Og disse vanvittige % Þkninger ( kan jo ogsÄ bli 0) er sÄ hinsides inspirerende at mottoet her er : tÞr man stÄ utenfor
Halleluja
10.04.2021 kl 18:28 5423

SelvfÞlgelig er Eventyret over. AsbjÞrnsen og Moe er overgÄtt av the puppet masters i denne for lenge siden. NÄr jeg ser pÄ f. eks FlÄklypa, sÄ skjÞnner jeg at det ikke er ekte.... Men, i denne aksjen, hvor det nÄ er sÄ mange Pinocchio neser at det nesten er umulig Ä ikke fÄ en oppi rassen, sÄ er det fortsatt noen som har troa pÄ at fortellingen er ekte. Mirakler har skjedd fÞr, som at Jesus stod opp fra de dÞde, men det var nÄ tross alt Jesus da, og ikke ledelsen i Lifecare. Har vel aldri vÊrt en ledelse som stÄr lenger unna en kanonisering enn denne.
True
10.04.2021 kl 20:13 5328

Bare hyggelig det ;-) Jeg sitter med masse kunnskap innenfor alt fra jobbsÞking til strategi til finans til teknologi og har skrevet mange artikler om ulike emner som jeg har delt med hele verden, spesielt pÄ LinkedIn.

SÄ bare join inn i krypto-gamet, jeg har ca. 1 mill i avkastning pÄ Bitcoin alene. Jeg angrer fÊlt pÄ at jeg ikke spurte om et lÄn da Bitcoin falt til $3-5K i fjor og forfjor dog fordi slike priser vil vi dessverre aldri se igjen. 100K i investering pÄ det tidspunktet og jeg skal love deg du hadde sittet med mye nÄ.
True
10.04.2021 kl 20:17 5345

Jeg skal gi deg den. Litt off topic nÄ. FÞler egentlig det meste har blitt sagt om Life dog og at vi egentlig burde ta helgen og la samtlige Life trÄder ligge i ro helt til vi fÄr en ny melding (pÄ mandag?).

Til tross for alt vil jo alle vi som fortsatt sitter i Life at dette skal gÄ bra til slutt, selv om det ikke akkurat ser sÄ lyst ut. Kan ikke gjÞre stort annet enn Ä gi Mr. Holter the benefit of the doubt.
True
10.04.2021 kl 20:50 5298

Jeg ser pÄ Blokkjedeteknologien og DeFi (Decentralized Finance) som revolusjonerende og det neste steget i pengeevolusjonen hvor vi en vakker dag vil betale med digital valuta overalt.

Jeg ser pÄ overgangen fra vanlige penger til digital valuta som like naturlig som overgangen fra hest og kjÊrre til bil eller svart/hvit TV til farge TV. Du kan kjÞpe en Tesla i dag med Bitcoin eller dra til et tredjeverdensland og kjÞpe grÞnnsaker pÄ gatemarkedet med krypto.

Bitcoin er fÞrst og fremst en store of value og dens teknologi er utdatert for lengst. Det er mange andre altcoins som gjÞr samme jobben raskere og billigere enn Bitcoin. Bitcoin var fÞrst ute i gamet dog og har derfor "first mover advantage", slik at nÄr Bitcoin gÄr opp, gÄr "alle" andre altcoins opp ogsÄ og vica verca.

StrĂžmforbruket er en kjent og kontroversiell sak. Jeg kan imidlertid anbefale deg Ă„ lese denne: https://news.bitcoin.com/bitcoin-energy-consumption-is-far-more-efficient-and-greener-than-todays-banking-system/

Jeg skal ikke pÄstÄ noe, men jeg tror og hÄper man vil finne noen energisparende-lÞsninger etterhvert i likhet med Thin som produserer mer kostnadseffektive solid-state lithium batterier. Hvis ikke, er det et "lite" problem for miljÞet ja, noe som allerede er et sÄpass Þmt og sensetivt tema i disse tider.

Jeg bruker hovedsakelig Binance, men har ogsÄ brukt Coinbase en del tidligere. Coinbase har ikke like mange kryptovalutaer som Binance dog. Et godt tips forresten dersom du og andre vil ta en del i dette gamet, kjÞp en Nano Ledger X for Ä samle all krypto pÄ et sted: https://shop.ledger.com/products/ledger-nano-x

Det vil spare dere for masse usikkerhet og komplikasjoner da det ikke er 100% trygt Ä ha kryptoen pÄ bÞrsene (Binance har f.eks. blitt hacket tidligere og brukere har blitt frastjÄlet milliarder) og mtp. at hver krypto har sin egen Wallet.

Og med hver Wallet mÄ du holde styr pÄ brukernavn, passord, sikkerhetskoder m.m som aller helst bÞr oppbevares i papirform for Ä sikre seg selv mot hacker/phishing-angrep pÄ egen PC.

Med en Nano Ledger X slipper du Ä tenke pÄ alle disse problemene, det samler alt pÄ et sted slik at du fÄr full oversikt og er mer eller mindre bulletproof mot hackerangrep sÄ lenge du ikke deler sensitive opplysninger med noen andre.
Redigert 10.04.2021 kl 21:00 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
10.04.2021 kl 23:04 5241

Takk for grundig og opplysende svar. Og beklager, Sapa, jeg skal skjerpe meg 😌