Er eventyret over? Eventyret synker og synker.

Wavold1
LIFE 09.04.2021 kl 13:34 59358

Jeg var en av de optimistiske som hoppet på denne aksjen etter iPad mysteriet da kursen var rundt 8 kr per stk. Håpet på daværende tidspunkt at aksjen sku smelle nå har jeg sittet og pinet meg selv helt ned til halvparten. Er denne aksjen helt over eller kan vi få økning. Er det noen som vet? Aksjen er etter min mening veldig undervurdert. Life eventyret synker og synker
Redigert 18.05.2021 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
16.04.2021 kl 18:28 3741

Du kan takke meg for at vi fikk utløst kjøp på 3.5 tallet i dag. Jeg herjet i ordredybden og til slutt så kom belønningen.på slutten av dagen 💲🍾
Betonghue
16.04.2021 kl 19:11 3685

Jeg har ikke kjøpt noe som helst idag! Tenkte dette som en - mulig - illustrasjon av hva 100K kan bli til i løpet av noe uker, og da som en real nesestyver til de verste baisserne på Life-trådene !
Gullhaugen
16.04.2021 kl 19:29 3659

Det er så lett å manipulere litt å vipps så spyler det billige aksjer på 3.5.tallet inn på konto. Life har vert en tragedie for aksjonærene frem til nå men jeg håper at de tar grep å får orden på skuten snart.
Slettet bruker
16.04.2021 kl 19:43 3638

Jeg må si jeg ikke skjønte helt. Jeg, som mener at dette er et forferdelig investeringsobjekt, skal altså investere 100k? Altså, hvis aksjen går i dass, noe jeg tror den gjør, så får jeg altså gleden av å vinne et veddemål, men samtidig å tape penger?
Gullhaugen
16.04.2021 kl 19:49 3635

3.5 er bunn så alt du kan grafse til deg på 3.5 tallet er gull.
Slettet bruker
16.04.2021 kl 19:58 3611

Å få orden på denna skuta er det samme som å få orden på titanic
True
16.04.2021 kl 20:00 3599

Sier du det altså? ;-D

BelfortJ: "Etter min mening så er life kanskje verdt 30-40 kr, så 2 kr hadde vært kjempebra 🤩🤩🤩 Tenk, da kan den gå 20x! "
True
16.04.2021 kl 20:02 3605

Enig, perfekt mulighet for å snitte ned og evt. kommer seg ut tidligere til de som ikke sitter langsiktig lenger. Opp igjen skal den uansett og det er vel bare snakk om tid før det kommer en ny melding. Da kan det være for sent.
Gullhaugen
16.04.2021 kl 21:38 3502

NEI. Her kan alt komme før du aner det så Last opp under 3.60.....når tullingene selger med tap.... så laster de som ser lenger en nesetippen 🤣 Bare vent til negative dager i neste uke . da ser vi 3.30
Redigert 16.04.2021 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
True
16.04.2021 kl 22:16 3439

Slettet bruker skrev Ja, ikke sant.
Haha, det verste er at jeg trodde på det du skrev i går, men det var vel bare sarkasme. Tenkte det var et tappert forsøk på å hausse opp aksjen XD
True
16.04.2021 kl 22:20 3483

Enig, når majoriteten (nesten alle?) av storaksjonærene ikke selger seg ut, men kjøper MER så sier det egentlig sitt. Husk på at det er småpaserere som har panikk-solgt igjen, så det har ikke så mye å si i det lange løp. Kursen vil ta seg opp igjen etterhvert.

Husk at mennesker lider av nåtidsskjevhet, altså de er "stuck in the moment" og har vanskelig for å tenke klart og se det store bildet. Da er det viktig å se på aksjens historikk og spesielt tidligere nedgangstider. De varer ikke evig.
bj111
16.04.2021 kl 23:18 3455

Hva ville skjedd med kursen om de store lettet seg? De ville jo ikke fått noe særlig for sine aksjer iallefall ikke over børs forutsatt at de ikke brukte evigheter på å selge aksjene. Ville vært varsom med å legge mye vekt på hva de gjør i et selskap som dette for de sitter i grunn ganske fastlåst. Det er iallefall et moment å tenke over.
Tidligere nedgangstider skyldes ikke konkurs som kom overraskende på styrets medlemmer. De tidligere nedturene var begrunnet med uklarheter som var veldig mye at det kunne være sånn og slik uten noen direkte fakta som rammet Lifecare. Det er forskjeller men det kan gå bra.
HP17
16.04.2021 kl 23:29 3463

Jeg tror en kan skrinlegge «millions to marked»
KOKO19
16.04.2021 kl 23:48 3452

Måten selskapet unnlot å avkrefte de sinnsyke ryktene om «millions to marked» - var ødeleggende for seriøse aksjonærer. Ikke et vondt ord om småaksjonærene, men her ble dere ført bak lyset. Synd - fordi selskapet var på god vei til å bli interessant for mange med kapital. Tildelingen av utviklingsmidler fra EU bekrefter dette.

Nå sitter de fleste igjen med et inntrykk av et selskap som mislyktes i sin iver etter hurtigtester. Tålmodigheten er over.

Når selskapet vender tilbake til sitt «dna” og har fokus på å gjøre hverdagen til diabetikerne lettere - vil de bli vurdert seriøst igjen.

Jeg tror at kursen skal ned på nivå med det vi så før coronaen, 2-3 kr. Klarer selskapet og vende tilbake til seg selv, fortsette sitt arbeid med målerne, tror jeg at de som kjøpte seg inn på 7-8 kr - også vil bli belønnet.
Slettet bruker
17.04.2021 kl 09:25 3341

INGEN hadde godkjente antigen-tester før høsten 2020. FHI gjorde sine første erfaringer med slike tester nærmere desember 2020, og utprøving fulgte da erfaringer gjort i andre land - at antigentester var et godt, tilgjengelig og effektivt testalternativ. Ikke minst hurtig, men med noe lavere sikkerhet. Åpenbart lett at beregningene om markedsandeler og lønnsomhet kan gå noe varmt når man ser for seg enorme markedsandeler og høy lønnsomhet. Hvorfor man går tom for penger i det som fremstår som et supercase, tidsriktig og rett før ferdigstillelse / godkjennelse, står helt åpent for spekulasjoner..

Vedvarende vil en 5-minutters test med høy sikkerhet ha en verdi, men markedet er mye teppebombet med andre tester. Verdien av testen blir da utvannet og mister momentum. Så har de en kobling mot qr-registrering som gjør dette til noe mer enn en test. Men, vaksinen har gjort sitt inntok og der skjer det nå raskere utfulling. Cov-19 er mye over før det har startet for DD og Life, ja!

For Life blir det en avveining av verdien av å fullføre DD med CE-godkjenning, eller skrinlegge. Fullfører de, får de vist teknologi og IPR i anvendelse og testmiljøer. Det krever en investor, tid og en sum penger. Får de det på plass, er de en aktør i markedet for biomarkør-testing. Her har Holter også nevnt at tid-til-markedet for andre tester er kort når teknologien først er ferdigstilt. På hjemmesiden omtaler de en multimarkør-plattform for multi-muligheter. Konkret lister de influensa, Sars, Cov-19, diabetes, kreft og dot.dot.dot...Det har en verdi å ha kontroll på boet og med det selskapet med inngåtte avtaler.

Verdien av ferdigstillelse kan med det være en døråpner til noe annet. Kjernen i dette, vil være biomarkøren og i hvilken grad den er sensitiv og spesifikk. Åpenbart, det er snakk om høy sikkerhet og en 5-minutters test innen Cov-19, og selv om det kommer alternativer på banen ligger mye av verdien i sikkerheten i testen og bruksmuligheter. Kommer det inn en strategisk investor eller en bransjekollega, vil de med sikkerhet vite verdien av teknologien.

Når man først er innom DNA og legger til grunn at man er ledende, har noe unik og det samler professorene på tvers av landegrenser. Det er mye de samme hodene som er i bruk i DD og Life. Det er samme miljøet, med aktivitet i 2 selskap.

Min vurdering, er at man nå har samlet IPR og alt av aktivitet under Life. Så heller jeg mot at de trenger noen 10-talls millioner for å ferdigstille DD utviklingen, og det vil kreve en emisjon eller kapital. En rettet emisjon mot oss mindre skaper panikk. Mot en proff, og man beholder roen. Skulle exit gjøre seg gjeldende, vil en kjøper av hele butikken sitte på S3-labs og ha kjørt teknisk kontroll av teknologien til LIfe og DD.

Når exit nevnes spesielt, har det en referanse til høsten 2020 hvor storaksjonærene spesielt gjorde sine krav om styresammensetning og slik kompetanse. Har jeg riktig logg, skjedde det i 4Q-2020. Etterfølgende har Nordea vært ute med sin positve omtale av Life som "spennende". Holter har vært optimistisk.

Jeg prøver å lodde det planmessige, rasjonelle i det som skjer. Samtidig grenser det mot panikk, så ikke uten risiko.






Winter is Here
17.04.2021 kl 10:04 3291

Takk for kommentaren din, hvor skal enheten produseres og hvor skal antigen-produksjon finne sted ? De fleste institutter har ikke sertifisering til å drive kommersiell produksjon. De må ha QC og QA-avdelinger som følger opp produktet/enheten. Mulig de kan fine en partner til dette. Hva skal enheten skal bestå av ? Jeg har erfaring med akademikere som gikk fra universitet til private bedrifter. De fleste sliter med å tilpasse seg til det regulatoriske systemet satt opp i diverse bedrifter, veldig my compliance-dokumentasjon, de må endre vanene sine, lære veldig mye diverse retningslinjer/regelverk (nesten som å starte på juss-studier), sist men ikke minst FORSTÅ at de jobber i kommersiell bedrift. I beste fall tar 1-2 år for dem å tilpasse seg. LC består (for det meste) av akademikere, jeg tviler på at de duger som forretningsfolk.

Abbott er en stor farmasøytisk bedrift som har laget og fikk godkjent et instrument for å utføre 5 min. COVID-19-tester (eller det de skriver er: "Positive results may be detected in as little as 5 minutes. Negative results in 13 minutes"). I tillegg må enheten ha antigen-cartridge per analyse tror jeg. Abbott er en EKTE farmaøytisk bedrift med produksjon og produkter på markedet. De kan få sånne ting på egen hånd. Jeg kjenner ikke mange andre GODKJENTE COVID-19-tester/enheter som tar så kort tid, kanskje det finnes godkjente engangs tester som tar 5 min, men de jeg kjenner til tar ca. 10-15 min.

https://www.abbott.com/corpnewsroom/diagnostics-testing/detect-covid-19-in-as-little-as-5-minutes.html
Redigert 17.04.2021 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
bravi
17.04.2021 kl 10:09 3308

Eventyret med Covid testen til DD er over, det var den med konkursen, ingen ville putte penger i dette. Det finnes sikkert massevis av tester under utvikling som er vel så lovende som DD, dessuten er snart folk vaksinert, da trenges ikke flere tester. Derfor må man regne med at kursen går ned til 2-3 kr slik den var før pandemien, kanskje enda lavere avhengig av emisjons kurs. Life har nå holdt på i 15 år med diabetes måleren sin og enda ikke levert på den, det er også verdt å merke seg.
True
17.04.2021 kl 10:21 3286

Du har et poeng der, men jeg vil da tro at selv storaksjonærer vil heller tape litt enn alt dersom det skulle komme til stykket? I såfall benytter de en strategi for å snitte ned og selge seg ut senere som jeg har vært inne på tidligere.

Det er klart, nedgangstider kan skyldes ulike grunner og det er ikke til å se bort i fra at scenarioet nå ser litt mer dystert ut slikt sett. Men nå sitter vi ikke med all fakta heller og jeg har tro på at kursen skal opp igjen over tid og at det er fatalt å selge seg helt ut nå.

Forhåpentligvis kommer en melding neste uke som kan gi litt mer oppklaring i caset vi står overfor. Hvem vet, kanskje det å kvitte seg med DD faktisk er i Lifecares største interesse og vil gjøre veien videre enklere. Så lenge man fortsatt sitter i Life må man jo håpe på det beste.
Redigert 17.04.2021 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
Dubois
17.04.2021 kl 10:50 3244

Ingen vil putte penger i et tomt skall, det er det Dd er. Jeg ville aldri investert i Dd uansett om testen var på markedet, de besitter 0 garantier. Dd ble uansett opprettet før covid 19 for å kapitalisere på alle andre bruksområder for teknologien enn diabetes. Covid 19 er uansett ikke over, det vil det mest sannsynlig aldri bli heller. Vaksinene kan slutte å ha effekt, eller man må ta 1-2 dose hvert år, noe som ikke kommer til å bli en vane akkuratt som influensa. Da blir alternative å ikke bry seg eller teste seg om man blir syk. Og å påstå at Life ikke har levert på diabetes delen er direkte baissing.
Redigert 17.04.2021 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
bj111
17.04.2021 kl 11:34 3219

Storaksjonærene kan sikkert fint sitte her i 10 år uten at det skjer noe særlig. Er trolig en liten del av porteføljen til de fleste store. Spørsmålet er om flertallet her har det perspektivet? Det tviler jeg på.
Redigert 17.04.2021 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2021 kl 11:48 3245

Sencell fremstår som lovende; "Data shows that the Sencell technology probably employs the smallest MEMS based pressure sensor in the world, with a reliable reproducibility of measurement results and a pressure resolution, which should lead to a resolution of glucose differences higher than CGM-devices currently on the market.". Så er de med på Forgetdiabetes", EU finansiert forskningsprogram. Så er det omtalt at markedet vokser med 50-60 årlig og siste 3 år er Dexcom økt med 800%.

Hvis aksjekursen er valuta, og man har en OK forskningsavdeling i Life med en aksjekurs som faller hvor man selv skyter fart oppover. ...På et gitt tidspunkt har det en stor innvannende effekt å plukke opp Life for de aktørene der ut som tenker dette er morgendagens teknologi. Jeg tror det skjer, og verdien er å tre inn i et utviklingsløp man har tro på vil fullføres med produkt i markedet.
bravi
17.04.2021 kl 13:30 3216

Har ikke Life holdt på med Sencell teknologien i 15 år allerede? Hvor sannsynlig er det da at de skal lykkes før det blir utviklet noe annet og bedre fra en konkurent? Selv om TTT osv... osv... bla..bla..bla... gjelder for fullt i denne sektoren gjelder det også her å smi mens jernet er varmt. Tror de selskapene som lykkes med sine produkter og kommer seg på markedet har en helt annen fremdrift enn det Life kan vise til.
Dubois
17.04.2021 kl 15:01 3158

Bare tull det du skriver
Slettet bruker
18.04.2021 kl 04:15 2855

Noen som tør tippe hvor lang tid det tar før life melder oppbud? Jeg gir det maks 6 mnd. Hva med dere andre?
hmnei2
18.04.2021 kl 07:01 2816

Tror ikke de melder oppbud, de har jo penger på bok og brenner generelt lite. Spørsmålet er vel når kommer emi?
Slettet bruker
18.04.2021 kl 09:16 2746

DD var en mulighet til samlet utviklingsløp og delte kostnader, men også delt verdi og oppside. Kostnadsbasen blir endret fremover, ved at de må ha kontroll på persongalleriet fra DD som er knyttet opp til utvikling med synergier også for Life. Så vil de eie alt av oppside, og alt av kostnader. Orntlig dritt at man ikke fikk på plass en CE-godkjenning, da det ville vært en håndfast verdi og et produkt. Noe håndfast om teknologi og på hvilket nivå man leverte. Nå stopper det på samarbeid eller likviditet. Mitt poeng er verdien av å fullføre løpet, om man snubler litt før målstreken.

Mye av utviklingsdelen knyttet til persongalleriet er på sin side dekket inn gjennom EU-programer, Innovasjon Norge og offentlige bidrag i så måte. Men, man trenger ekstra midler nå, for fremdrift og slagkraft.

Dette kan bli et utviklingsløp som går sideslengs i 2 år, men en liten emisjon. Skal Life takke for seg, skjer det ikke nå. Det blir det et salg av selskapet, slik det står nå. Som et forskningsprosjekt, med idebank spisset mot morgendagens teknologi...som går tom for penger.

Så har Holter omtalt et spennende år i starten på 2021. Og fra 2020 til 2021 har det vært omtale av millions til marked, og nå snarvei til milliardmarked. Noe posisjonering til noe har det nok skjedd. Det som er helt sikkert, er at styret hadde kastet Holter hvis de ikke hadde tillitt til han. Så noe holder han på med.
Bearwizard
18.04.2021 kl 09:26 2727

Riktig det, han holder på med ansiktsmasker 😂
Slettet bruker
18.04.2021 kl 10:25 2650

Det er vi er enige om, er at utviklingen fremover er mye styrt av de meldinger og kunngjøringer som kommer. Høsten 2020 og frem til nå, har det vært avvik og hendelser som burde og kunne vært unngått. Så utelukker jeg ikke at Life kommer styrket ut av DD sin konkurs, på tross av det motsatte ikke kan eller skal utelukkes. Skal Life være liv laga, må det komme noen triggere. Så langt er det salgstriggerne som vinner terreng. Enig. Det er ikke uten risiko heller.

Nå er det en årsrapport som skal ut, og en generalforsamling som følger tett på. Det er en fin og riktig anledning for selskapet til å si noe om hva som er status. I lys av DD, holder jeg det som åpenbart at det vil komme noen avklaringer senest innen tid for generalforsamling.
Gullhaugen
18.04.2021 kl 10:33 2674

Noen som kan finne ut om DD faktisk er konkurs?
Slettet bruker
18.04.2021 kl 10:41 2676

Da hadde det vel blitt meldt. Men, man vet aldri med life og holter... (hva de får med seg)
Er vel ikke så viktig. Selskapet er over og ut uansett.

Det som er meget positivt er at life kanskje kan ta over denne skissen: https://www.handelsblatt.com/images/digid-prototyp/27062216/1-format2020.jpg. Det er i det minste noe konkret digid har utviklet.

Alt holter tar i, blir det aldri noe av

https://youtu.be/52m1-FL6VBA
Redigert 18.04.2021 kl 10:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2021 kl 11:32 2626

https://www.lifecare.no/blog/lifecare-well-protected-in-the-event-of-digid-bankrupcy

Det er søkt eller meldt konkurs. Deretter blir det vel bobehandling. Så er spørsmålet om noen velger å tiltre boet eller kjøpe det ut, før det eventuelt lukkes. Det blir mye en avveining om å stoppe oppføring av et bygg som ikke har fått godkjennelse på det elektriske arbeidet eller ferdigattest. Verdien av å fullføre er større enn å rasere bygget. Men, det krever kapital. Og, man vi få nye eiere. Derfor har jeg tro på en rettet emisjon i løpet-av-kun-kort-tid, slik at man har kapital til å fullføre CE-godkjennelse. Life har ikke midler til det i dag.

En variabel er verdien av Life sin IPR og avtaler / rettigheter inn i boet. Skal man tiltre boet, må kreditor få fullt oppgjør eller en avtalt cut. Men da trer man også inn i rett til å fullføre alle pågående studer, avtaler og ellers forpliktelser. Står Life igjen med en ny investor, og en 100% eid datter er dette et supercase med masse lovord.

Sett fra DD sin side, blir spørsmålet om LIfe deler kaken eller tar den helt selv. De mangler en investor og penger til å få det til. Er teknologien av ypperste klasse, ordner deg seg. Og man trenger et tøft, og handlekraftig persongalleri. Dersom de siste 6-9 månedene har handlet om å rydde selskapet for IMS, og de har ryggdekning i form av kapital så er det brutaliteten i hva vi ser for DD-sværen. Da kommer det ny investor inn her, og man får fart på CE-merkingen.

Inntil selskapet kommer med info, utelukker jeg ikke noe. Men, de har omtalt at de har vern om IPR og da er dette det fornuftige steget å ta under forutsetning at teknologien har killer-potensiale. Det rasjonelle.

Dette er så kynisk det kan bli, hvis advokater og penger får fritt spillerom. Men, vinner det frem, faller det ned på LIfe. Og, det er et rasjonelt utfall av det som skjer. På ingen måter er det et sannsynlig utfall, men rasjonelt, planmessig.
Redigert 18.04.2021 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2021 kl 11:43 2605

Hvem får eierskap til skissen? Det blir spennende å se...
Gullhaugen
18.04.2021 kl 11:59 2583

Ja veldig. Siste ord er nok ikke sagt her. Det kom jo inne en ny tysk investor også.Han han må jo ha gjennomført en DD av selskapet og teknologien. Jeg tror at teknologien er enestående og at noen med kapital kommer til å ta over stafettpinnen. Når meldingen om dette kommer så er 3 tallet borte..
bj111
18.04.2021 kl 12:13 2565

Om det er meldt oppbud av DD så er det konkurs. Men Holter viste jo ikke at de skulle gjøre det så han vet vel ikke om de har gjort det. Forsvinner Holter inn i en rolle som tilsvarer et blankt ark i en mørk skuff i Life så kan kanskje selskapet blomstre.
Han er faktisk ganske så ubrukelig.
Slettet bruker
18.04.2021 kl 12:17 2593

Teknologien har ikke blitt testet på covid-19 enda, du er klar over det? Det er bare juks alt sammen. 🤣🤣🤣
Beklager, men du har kjøpt katta i sekken.
Redigert 18.04.2021 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Dubois
18.04.2021 kl 12:37 2573

Alt du sier er jo bare baissing, ikke fakta i det hele tatt.
Slettet bruker
18.04.2021 kl 12:59 2548

Spurte deg tidligere om du hadde noe troverdighet informasjon om at de hadde testet på covid-19. Først så svarte du at, jo, det hadde pfützner gjort. Du hoppet glatt over at dette var et diabetesinstitutt og slettes ikke hadde kompetanse på covid-19. Når jeg konfronterte deg hevdet du videre at prinsippene var de samme, så det hadde ikke noe å si.
Neste blir at du skrev at Helmholtz hadde testet, men du klarte aldri å hoste opp noen publikasjon fra de.

Følgelig er det ingen grunn til å tro at testen i det hele tatt har blitt testet på covid-19. Å sende testen til godkjenning hos fda uten å ha testet den selv er jo bare helt kokkelimonke.

Så skrev de på slutten at de skulle teste på s3-lab, også ble det tilfeldigvis brått slutt.

Hva er ikke fakta? Du driver forresten bare å hausser.
Redigert 18.04.2021 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
Dubois
18.04.2021 kl 13:09 2529

« Teknologien har ikke blitt testet på covid-19 enda» du har ikke noen argumenter som sannsynliggjør at lifecare lyver.