Memorial sloan kettering

JosefK
AZT 10.04.2021 kl 14:39 2849


Kjent navn for gamle BIOTEC aksjonærer. Men relasjonen til ArcticZymes? Hva med den?

Her er et patent på deteksjon og monitorering av kreft der dsDnase blir brukt.

https://patents.google.com/patent/WO2019236123A1/en

Kult, ikke sant?
bj111
10.04.2021 kl 15:08 2813

Jøss trodde det forsvant helt med salget av Biotec. Så ja det er kult for spennende prosjekt.
rufus01
10.04.2021 kl 17:11 2707

Hadde sett frem til resultatet av studien der BP kjørten en studie sammen med Sloan Kettering ved bruk av SBG som adjuvant i behandling av Neuroblastoma. Men resultatet av denne studien får vi mest sannsynlig ikke nå som rettighetene til SBG er solgt. Uansett hyggelig og se at AZT fremdeles har en fot innenfor hos Sloan Kettering.
Men jeg har et annet spørsmål til deg JosefK. Har du noen formening om hva som er årsaken til problemene man har opplevd med vaksinen til Astrazeneca og nå senest Johnson & Johnson. Disse vaksinene er vel basert på samme teknologi som den vaksinen Reithera utvikler, bortsett fra at de bruker Benzonase og ikke SAN-HQ. Kan det bidra til at man ikke vil oppleve slike uheldig tilfeller med Reithera sin vaksine, eller er det mest sannsynlig helt andre årsaker til disse dødsfallene. Hva mener du?
JosefK
10.04.2021 kl 18:54 2576


Jeg mangler ekspertisen på området. Men jeg har gjort meg en del refleksjoner.

1. her må jeg støtte meg tungt på det jethro sier når han refererer til den første personen som fikk genterapi og som døde. Implisitt sier jethro at det kan ha med urenheter fra dyrkingen av virus som har forårsaket at det gikk galt den gangen. Jeg mangler imidlertid det definitive beviset.

2. Jesse Gelsinger het han som døde den gang. Man finner tonnevis med informasjon om det i litteraturen. Og det går klart fram at han døde av blodpropp som vi har sett med AZ og Jansen.

Hvis det stemmer at dette er kausal forklaring og at det er Benzonase som er i bruk i de to vaksinene, da er med ett argeste konkurrent fjernet. Men det er mye ifs and buts her, så ikke ta mine antagelser for definitiv.

Jeg har en artikkel som kanskje støtter dette, du kan lese den her: https://www.nature.com/articles/43977

Der står det noe om «restriction enzyme» som er det samme som Benzonase / SAN.

Jeg formoder SAN ikke har problemer med å gjøre dette og stoler fullt og helt på at Jethro vet hva han holder på med.

Janssen bruker Benzonase: https://www.ema.europa.eu/en/documents/assessment-report/covid-19-vaccine-janssen-epar-public-assessment-report_en.pdf

Det samme er tilfelle for Astra: https://www.nature.com/articles/s41591-020-01194-5

bj111
10.04.2021 kl 20:10 2481

Plausibel forklaring på problemene til de to. Tar vel tid å finne ut av det om de i det hele tatt gjør det. Mener verden aksepterer jo i stor grad risikoen med begge så pengene renner jo inn slik det er i dag.
oppturen
10.04.2021 kl 20:41 2442

Ikke det at jeg har greie på det, men vaksinen produseres i store batcher mens hver dose er liten. Om, jeg understreker om, det skulle være en liten rest av urenhet i batchen, er det ikke da naturlig at den havner i noen uheldige enkeltdoser framfor å bli homogent blandet ?

For SAN sin del kan dette være en enorm trigger.

Kommer(som alt peker mot) ReiThera sin vaksine i bruk og den ikke får samme rapporterte bivirkninger så burde valget være enkelt for alle fremtidige vaksiner ! Da er det bare å utvide produksjonskapasiteten til neste år igjen. 😀
JosefK
10.04.2021 kl 21:32 2367


Det er noe i den retningen jeg tenker. Jeg finner ikke ut hva Gamelaya har brukt i Sputnik V. Det kunne gitt oss en pekepinn hvis man fant mer ut om deres produksjonsprosess.

Om noen i AZT strakk ut en hånd til AZ og Janssen, mulig det hadde vært mulig å komme til bunns i det. Jeg går ut fra det å spinne opp nok produksjonslinjer til for å serve også dem er trivielt.

Jeg kan for lite om prosessen til å si med sikkerhet hvor sånne ting oppstår. Om det er en liten glipp eller rett og slett en for dårlig prosess er umulig å vite. Men det jeg har lest om produksjonen er at de mindre batchene bærer mer preg av et lab eksperiment og at å overføre det til en produksjonslinje av og til er problematisk. Det jeg imidlertid er sikker på er at jo enklere prosessen er, dess bedre vil sluttproduktet bli. Og SAN gjør dette mye enklere med at man kan holde salt-nivået stabilt høyt gjennom hele prosessen.
Redigert 10.04.2021 kl 21:43 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
10.04.2021 kl 21:46 2354

Jeg har kommentert spørsmålet om benzonase kontra SAN tidligere en gang når det gjelder inflammatoriske reaksjoner av virusvektorvaksiner. RestDNA fra produksjonscellene er definitivt en risikofaktor når det gjelder å fremkalle kraftige inflammasjoner og derfor bør dette DNAet fjernes fra viruspartiklene under opparbeidingen av vaksinen. Men det er lettere sagt enn gjort med benzonase fordi DNAet klistrer seg til viruset og ikke blir nedbrutt der. Dersom det tilsettes salt kommer DNAet fri og kan bli nedbrutt av DNAase, men i saltløsning virker ikke DNAasen benzonase, mens DNAasen SAN fra Arcticzymes gjør det. For å rydde av vegen risikoen å ha restDNA i virusvektorvaksinen er valget enkelt. Bruk SAN. Jeg tror at oljeadjuvantene som brukes er en annen stor risikofaktor, slik det var med svineinfluensa. Det tar jeg en annen gang. Men til slutt. Siden nyttår har det i Norge dødd 130 mennesker av Pfizervaksinen (RNAvaksine) og " bare" 6 av Astrazenecavaksinen (virusvektor). Hvorfor har det siste tallet fått mest omtale i mediene?
JosefK
10.04.2021 kl 22:58 2269


Det er angivelig fordi de som har dødd av pfizer og Moderna vaksinene var gamle og skrøpelige. Det er i hvert fall det LMV oppgir. Personlig tror jeg disse hadde gitt seg f... i om det var et virus som til slutt tok knekken på dem.

Det er en ganske så underlig pandemi sånn sett. Vi stenger samfunnet for å beskytte helsevesnet og de eldre bare for å gi dem nådestøtet med en vaksine i stedet.

Underlig er det også iom at det er relativt greit å både beskytte seg mot de farlige virkningene av corona. Vitamin D, sink, vitamin C, har alle vist virkning på infeksjonen. I tillegg finnes det legemidler som ivermectin og hydroxy chlorquinin som er billige og effektive. I tillegg finnes det en skog med andre rimelige intervensjoner jeg til nå har sett mindre data på men som i laboratorie og befolkningsundersøkelser viser effekt. Eksempelvis melatonin, acetylcystein, quercitin, grønn te, sweet wormwood, mm. Ja, også beta glucaner siden det er gamle Biotec vi snakker om

rufus01
11.04.2021 kl 08:28 2101

Takker for alle svar!. Slik jeg tolker dette, så er det grunn til og håpe at vi ikke vil oppleve de samme bivirkningene ved bruk av Reithera sin vaksine. Isåfall vil vel det være en god indikasjon på at Benzonase her kan være problemet. Isåfall ligger verden åpen for SAN-HQ, og det er bare å skalere opp produksjonen x100 en gang til :)
Slettet bruker
11.04.2021 kl 21:03 1713

Jeg har svært ved at tro, at det er Benzonase, der er problemet, for det har vel været brugt i mange andre vacciner før uden problemer? Men jeg er på ingen måde fagperson, så jeg skal naturligvis ikke være skråsikker. Uanset hvad, så kan det være, at der kommer endnu mere fokus på kvaliteten af de enzymer og andre “råvarer”, som der anvendes i vacciner, og her har AZT nogle af de bedste produkter. Et kollaps i salget af Benzonase vil helt sikkert være en game changer for AZT.
Redigert 11.04.2021 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
JosefK
11.04.2021 kl 22:11 1608


Det er svært få drugs som er ferdig godkjent. Og av vaksiner er det vel kun covid det er er noen godkjente. En ikke-komplett oversikt over drugs finner du her:

https://www.genetherapynet.com/gene-therapy-products-on-the-market.html

Det er nok kun vaksiner som blir brukt i så stort omfang at disse blodproppene blir fanget opp. Ellers er det særdeles smale indikasjoner metoden har blitt brukt på,
Jan Raa
11.04.2021 kl 22:25 1583

Jeg lurer på hvilke vaksiner som har vært brukt før, uten problemer. Astrazeneka må snu hver stein for å finne svaret på problemet med deres coid19vaksine. Om restDNA i vaksinen bidrar til immunologisk overreaksjon må de utelukke. Men oljeadjuvanten er hovedmistenkt hos meg, men interaksjon med restDNA er mulig.
JosefK
12.04.2021 kl 03:16 1413


Hva heter adjuvanten, Jan?
Jan Raa
12.04.2021 kl 05:29 1364

Det er en blanding av ulike fettløselige substanser. Prinsippet er ekstremt primitivt faglig sett, men godkjent
Jeg har prøvd å finne ut hvilke stoffer de bruker i adjuvantformuleringen. Det er ikke lett. Men mye tyder på store forandringer siden svineinfluensaskandalen. Narkolepsi den gang skyldtes oljeadjuvanter som var godkjente. Basta. Jeg "arbeider" med saken, men avventer.