Pho - Dette ble bra !

Sappish
PHO 10.04.2021 kl 16:04 53097

Må si jeg er i imponert over pho sin reprising, som de nå er godt igang med. Med en kurs på 140,- har selskapsverdien aldri vært høyere, og vi er bare såvidt igang, som Hansson uttrykte det for et drøyt år siden. Etter det kom corona, og de solgte seg ut ( på bunn) i likhet med de mest optimistiske og skråsikre skribentene her på forumet, som en etter en mistet troen.
Noen av oss har «stått han av» og har kunnet bli med på oppturen etter hvert som topp 20/topp 50 er overtatt av utenlandske investorer som åpenbart ser at Pho er latterlig lavt priset, selv på disse nivåene.
Coronaen ga oss en utsettelse av oppturen på minst ett år, men nå ruller toget for alvor.
Triggerne står i kø og inntektsveksten vil ila høsten knuse pre-corona utviklingen, som også var heftig allerede da
Neste stopp 200,- - og det kan gå veldig fort !
risksøker
31.05.2021 kl 14:18 8553

Nei, kjøp mer på hvert pullback
HrDuck
31.05.2021 kl 14:23 8542

Tror han gjorde et lite poeng av en "risksøker" i et risikofritt case :-)
risksøker
31.05.2021 kl 14:44 8585

ja ser det, ikke mer risiko her så liten spenning i hverdagen.
peaf
01.06.2021 kl 06:03 8379

For USA / EU anslår vi en lansering i 2025 og 6% topp markedsandel til en pris på omtrent 9 400 kroner per pasient ved lansering. Vi bruker for øyeblikket en 20% sjanse for suksess for USA og EU-markeder, en betydelig rabatt på vår typiske 60-70% sannsynlighet for suksess for en fase III eiendel på grunn av de betydelige ukjente relatert til timing og Asieris evne til å finansiere og gjennomføre en klinisk utviklingsplan. For Kina anslår vi en lansering i 2023 med 3% topp markedsandel og en pris på 4300 kroner per pasient ved lansering. Vi bruker en 40% sannsynlighet for suksess i regionen, noe som fortsatt er en rabatt på vår typiske sannsynlighet for suksess på grunn av usikkerheten knyttet til Asieris. Det er imidlertid større enn vår sannsynlighet for suksess for USA og EU ettersom utviklingen starter i Kina, og det er derfor færre ukjente
Dette skrev Edison når kontrakten med Asieris blev gjord.

Og dette er det som står i siste analyse om Cevira.
Sannsynlighet for kommersialisering... 40% (Kina) / 20% (USA / EU) Lanseringsår 2024 (Kina)
https://www.edisongroup.com/publication/buying-back-rights-from-ipsen/26817/

Er det vad man kaller oppdatering om vad som skjer i Kina. Dette er det som PHO signaliserer til analyseselskapen. Og er direkte skremmende uduglighet når det gjeller informasjonsplikten til markedet. Men selskapet og analyserne har jo klart att hausse opp forventningerne i utlandet på Hex/cys delen, og dermed kursen. Da er alle fornøyde, det er bare kursen som gjeller. Vad de presterer førøvrigt er ovesentligt.

Jeg skulle vilje påstå att Sannsynlighet for kommersialisering. er.. 99% (Kina) /99% (USA / EU) Lanseringsår 2021 (Kina) / 2021 -2022 USA/EU
Og milepæler nok til att kjøpt Ipsen kontant, og spart oss før 5 mil nye aksjer.



Computum
01.06.2021 kl 14:54 8195

Omsetning er lav og Arrowstreet har fremdeles ett par dagsomsetninger å dekke inn. Ikke gi de aksjene for for billig!
Burobeng
04.06.2021 kl 01:10 7891

Da kan vi gratulere Arrowstreet med at de klarte å komme seg ut på disse lave nivåene.
peaf
07.06.2021 kl 13:28 7612

Ja det er bare att gratulere geniet Schneider og hans fans, kjøpe tilbake 50.000 aksjer til dobbel pris. Er jo i samme klasse som hans øvrige disposisjoner når det gjeller det økonomiske. 50.000 opsjoner er vel vad han får årlig og hittils har han ikke fortjent en enda av dem. Men bruke penger er han god på, og det er med det uduglige styret i ryggen som ikke vet hvordan man skaper aksjonærverdier. Men de er meget gode på att belønne uduglighet.
Burobeng
08.06.2021 kl 09:08 7411

Det at vi har opsjoner som en del av lønna til lederne våre kan godt diskuteres. Når vi nå har det sånn er jeg glad for at det kjøpes aksjer i markedet i stedet for å utstede nye.
peaf
08.06.2021 kl 09:43 7369

Ja kansje du skulle lest meldingerne bedre, de utsteder 98.215 nye aksjer. Men så trur den uduglige Schneider att markedet skall ta det positivt att selskapet skall kjøpe tilbake 50.000 aksjer. Men når han bruker penger som han har fått inn på emisjon til halve priset av dagens aksjepris, så er det vel bare att gi han en enkel billett til USA og ønske han lykke til vidare. Men eg trur aldri han får en CEO jobb Igjen. det finns grenser hvor dumme affærer det er tillatt å gjøre.
Og det var ikke mange som satte pris på den tullemeldingen,
Burobeng
08.06.2021 kl 14:42 7271

Uff, det var sløvt av meg. Hvilke nøkkelpersoner vil vi miste om vi terminerer opsjonsprogrammet?
peaf
08.06.2021 kl 15:31 7255

Ja er det Schneider og COY og Susanne Strauss du mener, så vart de øverflødige når deres selskap vart kjøpt opp. Med andre ord ingen ville ha dem med på kjøpet.
Men Egberth som ikke kjøper aksjer i selskapet ville gjerne ha dem med. Og vad de andre i ledelsen gjør forutom Dahl, er det bare gud som vet. De bidrar i alle fall ikke med noen inntekter. Så att de skulle få noen andre jobb er vel lite troligt.
Så om de får tilbake noen av de mobilforselgerne som Schneider sparke, så merker vi ingen skillnad. Men vi spar drygt 20 mil i året på opsjoner som ingen gjort seg fortjent av.
Computum
08.06.2021 kl 22:59 7173

Veldig synd at peaf har maktet å legge PHO-trådene nesten døde.
heilo888
08.06.2021 kl 23:15 7156

Ja han der "peaf" er en muldvarp og et skadedyr som har forsøkt å ødelegge mange gode tråder med sin ensidige trolling!
Merkelig at denne muldvarpen som bare farer med spam forlengst er blitt utestengt av adm!
Anbefaler å blokkere hans innlegg som jeg gjorde for en stund siden. Da slipper man i det minste å irritere seg over alle hans tulleinnlegg!
Panis
09.06.2021 kl 00:29 7138

Photocure ASA: Exercise of employee share options
Oslo, Norway, 8 June 2021: Reference is made to the stock exchange release by Photocure ASA ("Photocure" or the "Company") published on 7 June 2021 regarding exercise of share options.
The price for option shares sold by primary insiders have been determined at a price of NOK 142.1646 per share.

The primary insiders having exercised options have used the net proceeds from the sale of option shares to purchase shares in Photocure at a price per share of NOK 142.1646 as follows:

Dan Schneider, CEO, has purchased 18,921 shares
Erik Dahl, CFO, has purchased 3405 shares
Grete Hogstad, VP Global Strategic Marketing & Business Development, has purchased 1971 shares
Kari Myren, VP Global Medical Affairs and Clinical Development, has purchased 1971 shares
The shares are purchased at the stated price from Photocure’s holding of own shares. Following the transaction Photocure will hold 21,010 own shares.

Primary insider notifications pursuant to the market abuse regulation article 19 are attached.

For further information, please contact:
Photocure
CFO Erik Dahl
Tel: +47 450 55 000
Email: ed@photocure.com

About Photocure ASA
Photocure: The Bladder Cancer Company delivers transformative solutions to improve the lives of bladder cancer patients. Our unique technology, making cancer cells glow bright pink, has led to better health outcomes for patients worldwide. Photocure is headquartered in Oslo, Norway, and listed on the Oslo Stock Exchange (OSE: PHO). For more information, please visit us at www.photocure.com, www.hexvix.com or www.cysview.com
Fevang
09.06.2021 kl 01:01 7179

Peaf

Ser du ikke selv at du fullstendig ødelegger PHO-trådene ved å mase om det samme om igjen og om igjen og om igjen og om igjen,,,,,?

Du gjentar ikke det samme 10 ganger - ikke 50 ganger - men hundrevis av ganger!!!

Hva i all verden er vitsen??? Skjønner du det selv?
peaf
09.06.2021 kl 06:37 7152

Ja noen setter pris på de som hausser ett selskap til varje pris, even om det i slutenden viser seg som en ren overdrift. Og ikke har med realiteter att gjøre. Vi har vel nok av eksempel på just det. Vi har jo Nano med hysterisk haussing noen år tilbake i tid. Vi har PCIB førre året og BGBIO siste tid. Og targovax drygt 3 år tilbake i tid. Er det verkeligen noe att skryte over, att de klart att få noen att kjøpe dyre aksjer som viste seg ikke var verdt helften engang.
Og med de resultaten PHO har på hex/cys delen så er de snart under hundre kr igjen. En dag må de prestere, det nytter ikke att bare hemte penger fra investorerne.
Men det er merkelig att det er meg som blir kommentert, ser ni inga positiva prestasjoner som ni kan vise til.
Og sånne der naive typer som halv 8 som trur han vet og kan alt, men aldri treffer i sine spådommer bør definitivt ikke uttale seg nedlatende om andre. Fakta forteller sanningen med tiden. Men ikke ens det førstår han.
Redigert 09.06.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Ebit
09.06.2021 kl 08:24 7114

Det er en signifikant forskjell mellom å konvertere opsjonene til aksjekjøp istedenfor å cashe ut verdien av opsjonene.
Her er det tydeligvis enkelte, som ikke ser forskjellen og derfor svartmaler basert på inkompetanse.
peaf
09.06.2021 kl 09:17 7055

Så du tror ikke att det blitt kritisert på GF att ledelsen aldri ville beholde gratisaksjerne. Til og med Egberth må jo førstå att gi så store mengder opsjoner til ledelsen, mens de bare vil ha cash. Gir totalt feil budskap, og de har nok fått klar besked vad de må gjøre med gratis delen. Om de skall få mere opsjoner.
JosefK
09.06.2021 kl 09:31 7036


Nå er det faktisk sånn at aksjen har overprestert gigantisk i forhold til det du har forfektet langt tilbake i tid. Den har også overprestert i forhold til mine forventninger. Mine forventninger har vært flatt fra og med siste emi.

Til tross for det så gjentar du det samme vrøvlet om og om igjen.



peaf
09.06.2021 kl 10:51 6991

Ja det er litt av poenget att de har overprestert kursmessigt, men det er ikke på grunn av fundamentale orsaker. Vad skjer om kursen faller tibake til emisjonsnivå, går hausssegjengen ut og beklager att de tok feil. Nei presis som i alle selskaper leter de bortførklaringer, og blir like sur som vanligt om man ikke er enig med dem..

Nu står og henger PHO på att det kommer positive meldinger fra Cevira snart. Men haussegjengen behøver ikke trene på bortførklaringer, det er de enda området de er skikkeligt kreative på. Og vår venn Schneider har fått mye mer i opsjoner, en vad han skapt av inntekter før selskapet. sen han begynte. Så får vi håpe utlenningerne som drivit opp kursen ikke leser på og ser vad Schneider egjentligen har prestert, da kan det bli styggt.
Computum
09.06.2021 kl 13:11 6896

De fleste er i aksjemarkedet for å se etter muligheter for verdiøkning på sine sparepenger. Kanskje også peaf? Skjønt jeg er litt i tvil om akkurat det. Han bruker ihvertfall mer tid enn gjennomsnittet på å skrive på Photocure tråder. Og han dømmer ledelsen, spesielt CEO Schneider nord og ned.
De fleste har jo et helt motsatt syn på det Schneider har fått til etter han tiltrådte. Aksjekursen og analyser bekrefter det motsatte av det peaf hevder.
Så hva er motivet? Å være kjerringa mot strømmen? Alle har fått med seg hva peaf mener, så han kan godt bruke tiden på noe annet og mer konstruktivt.
Om peaf var så glup som han selv liker å tro ville det være nærliggende å velge et selskap med en ledelse han var fornøyd med, framfor å bli sittende i et selskap med en ledelse han har lite godt å si om. Er peaf bare en bitter kverulant?
Børsstudenten
09.06.2021 kl 15:07 6816

Meget bitter, og høyt overvurderende av egen kunnskap. Det dras antagelser fra egen, ville fantasi.
JosefK
09.06.2021 kl 20:46 6672


Om aksjen faller til emi nivå så gjør jeg det som jeg egentlig ville: å kjøpe i emisjonen. Den kom litt for brått på meg til at jeg fikk gjort det. Selvsagt forbehold om fundamentale endringer.

Når det gjelder scheider, så har han laget omelett av eggene i photocure. Får han pisket dem ferdig og varmet panna så er det fare for at det blir liflige dufter. Så langt har ingen rømt lokalet, snarere tvert om. Så da er det bare å vente og se om alle naboene kommer for å få en bit.
peaf
10.06.2021 kl 06:14 6388

Ja nu kan jo ett selskap ha gode produkter men dårlig ledelse. De fleste her ser bare til kursen når de bedømmer ledelsens innsats, og her har Schneider gjort en god jobb med sine guidinger som aldri innfrir. Men vart heldig med en pandemi att skylle på. og fått en masse tid der ingen krever resultater som sannsynligtvis ikke hadde kommt anyway. Mens eg bare ser på konkrete resultater som lønnsom vekst eller inntekter som er det man egjentligen skall leve av. Men her er vi så heldige att mange tror att Schneider skall få det til med tiden. Og det vil jo vise seg til slut.
Men per idag har han bare tapt penger. 2019 var ett katastrofeår inntektsmessigt på hex/cys siden. Like så var 2020. Og hadde de ikke lagt noen hundretusen aksjer vart år til opsjonsprogrammet, så hadde tapet vart enda større. De klarer ikke att tjene penger nok til sin egen lønn engang. Og det lille de tjente nu i Q1 var de tvungen att hemte penger hos innvestorerne først, så de kunde kjøpe seg litt inntekt. Mens det i realiteten er null. Og før att en ledelse og styre skall anses før att gjort en god jobb, må de tjene penger til selskapet. Per idag er det bare innvestorene som har prestert, de holder selskapet med penger. pluss att de holder andre innvestorer med penger.
Og vi vet per idag att om Cevira lykkes, og det gjør dom. Så er Ipsen innvesteringen bare ett stort tapsprosjekt før de som eide aksjer før emisjonerne. Om Cevira gir bare de estimerte inntekterne på 2,2 mrd, så er kostnaden før Ipsen 440 mil. Men Cevira inntekterne kommer att bli mange ganger større og dermed Ipsen kostnaden.

Og med det som er kjent per idag, så er det bare att konstatere att innsatsen til styre og ledelse er verdiløs. Muligens kan hexvix avtalen med Asieris vise seg som en god avtale, men det avhenger om noen klarer att selge scope der.
Redigert 10.06.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Computum
12.06.2021 kl 10:13 5902

Radforsk Podcast 181 er viet Photocure:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-181
peaf
12.06.2021 kl 13:08 5783

Var du fornøyd med vad Schneider sa, inga kommentarer eller noe nytt han kom med. Er det ingen som har en mening, var det bare en opprepning av det som vi vet fra før.
heilo888
12.06.2021 kl 13:32 5756

Ja dette var en fantastisk bra podkast hvor de peker på at SOC er et realistisk mål for Photocure!

Daniel Schneider viser seg å være en drivende dyktig CEO og er den kapasiteten selskapet trenger for å få gjennomslag på verdensbasis med sin diagnoseteknologi for blærekreft.
peaf
12.06.2021 kl 15:22 5678

Ja nu er det vel ikke så imponerendes att finne noen som seier att han skall gjøre noe. det er vanskeligare att finne noen som kan vise til att han gjort noe.. Og høye ambisjonerne til SOC som innebær over 50 % og ca 5 mrd bare i turbt, er jo passligt. Når man klart drygt 50 mil i olønnsomt vekst på 2 år, Men radforsk er vel ikke den som innformerer om reelle fakta. Men bare om mulig potensiale om alt skulle gå PHOs vei, og det gjør det vel med en drivende dyktig CEO.I alle fall på podkast. Så får vi se om det viser seg i en Q raport snart. men det er vel inget som tyder på det.
Computum
12.06.2021 kl 17:14 5488

Håper du tar deg tid til å høre hele podcasten. Da får du kanskje korrigert mye av din negative synsing om Schneider og selskapet.
Lykke til.
peaf
14.06.2021 kl 10:45 4921

Jeg hadde lysnet på hele podcasten , og den var som alle de andre. Bare ren reklame før selskapet, der Ceo og Einarsson tures om att skryte om selskapet. Men helt uten reelle nyheter som resultater eller annen fakta. Men nok om det, anledningen til att eg lytte var for att høre vad han sa om Cevira. Og uttalesen om att han trodde de skulle ha godkjenning i andre halvdel 2023 vittner om att han aner ikke vad som skjer i Kina. Det er nu en måned sen første pasient er ferdigbehandlet i studiet i Kina, og antagligen er alle ferdigbehandlet i dag eller i varje fall nesten.
Det er sikkert noen biopsier som blitt tatt siste dag, som må vurderes for att klargjøre tilstanden på de som ikke vart friskmelde tidligare i studien. Og de skulle undersøkes av tre uavhengige patologer i tre ulike land. så det tar vel ett par uker. Sen må resultaten sammenstelles og dokumenteres før de gir dem til myndighetrene, som har vart oppdatert med resultater under studiens gang. Og det er jo toleranssen og effekten som betyr noe, og toleranssen burde vel ikke vare ett problem da det er samme virkestoffer som i hexvix. Sammt ingen større bivirkninger er påvist fra fase 2 studien. Så er effekten den samme som blev vist i fase 2 studien, bør det ikke var noen hinder før midlertidlig godkjenning.
Og att dette er grunnen til Sinopharm avtalen før att akselerere kommersialisering av Asieris produkter bør det ikke råde tvivel om. Og det er en skam att dette ikke blir kommunisert bedre av PHO ( Schneider ). Før Cevira kommer att vare på markedet i KIna i år.
Det var jo og ett spørsmål om hvem som skulle selge scope i Kina, der han svarte Wolf og Karl Storz men han hadde mest tru på Wolf. Hvorfor han ikke nemde Olympus som er klart størst på markedet med 70 % av scopesalget aner eg ikke. Men det virker ikke som han har full kontroll på vad som skjer utenfor PHO.
Og om ikke Sinopharm tar seg av scopesalget, så trur eg det tar evigheter innen det skjer noe. Men det viser seg, per i dag er det bare Cevira som gjeller.

Det ser ut som studien i Tyskland starte rundt nyttår med de 24 som inngår der, Så det er vel en måned til den er helt klar, men den betyr mest for den globale delen. Det er vel 34 stk i USA som og inngår i studien, men der finner eg ingen detaljer om. Men de står jo nemt i den Clinical Trail planen som gjeller før resten av verden, så den går nok før fullt.
Og Cevira har Block Buster potensiale ett par ganger om, når Hestdal sa det så såg han bare til USA og Europa. Da han var redd for generica i Kina på den tiden.
Det har jo vist seg vare riskfritt for de som har patenter. Som da er en av de store anledninger att de vil ha Cevira på markedet så fort som muligt.
Redigert 14.06.2021 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
peaf
14.06.2021 kl 11:00 4908

Jeg fikk og advarsel fra admin, som slette mine siste 3 innlegg. Det skulle vare en dannet diskusjon på forumet fikk eg beskjed om. De har jo og slettet de innleggen som eg svarte på. Og jeg tror vei ikke noen sakner dem, innklusive meg. Det siste førstår eg ikke riktigt hvorfor de slette, men det gikk vel med av farten Og det skader vel ikke om det renses opp i de der person angreppen , som jeg trur de fleste klarer seg uten.
peaf
14.06.2021 kl 16:26 4776

Ja det virker som radforsk og podcast spelt ut sin rolle som troverdige innformanter, OG SOC med den drivende dyktige CEOn er heller ikke noe som återspeiler seg på kursen. Kansje de bør prøve komme med noen bevisbare resultater, når de har noen. Men en så lenge.virker alle meldinger gå på opsjoner og lage nye aksjer, eller kjøpe tilbake noen få til dobble prisen.