Pho - Dette ble bra !

Sappish
PHO 10.04.2021 kl 16:04 53144

Må si jeg er i imponert over pho sin reprising, som de nå er godt igang med. Med en kurs på 140,- har selskapsverdien aldri vært høyere, og vi er bare såvidt igang, som Hansson uttrykte det for et drøyt år siden. Etter det kom corona, og de solgte seg ut ( på bunn) i likhet med de mest optimistiske og skråsikre skribentene her på forumet, som en etter en mistet troen.
Noen av oss har «stått han av» og har kunnet bli med på oppturen etter hvert som topp 20/topp 50 er overtatt av utenlandske investorer som åpenbart ser at Pho er latterlig lavt priset, selv på disse nivåene.
Coronaen ga oss en utsettelse av oppturen på minst ett år, men nå ruller toget for alvor.
Triggerne står i kø og inntektsveksten vil ila høsten knuse pre-corona utviklingen, som også var heftig allerede da
Neste stopp 200,- - og det kan gå veldig fort !
risksøker
22.06.2021 kl 11:36 5713

Fra Asieris sin hjemmeside;
We will endeavor to accelerate the clinical trial progress and bring this potential novel therapy to patients globally.”
peaf
22.06.2021 kl 14:33 5606

Ja vad mener Schneider med on track egjentligen, i podcasten til radforsk som imponerte børsstudenten sa han andre halvår 2023. det må bety att han fortsatt mener det da han ikke korrigert det. Er det verkligen en sjef som man skall tru vet og kan noe om vad som skjer i Kina. Nei han hadde ikke suttit lenge om Fredriksen vart stor aksjonær i PHO. Den der radforsk gjengen er jo helt hoppløs når det kommer til kommersialiseringen.
Ebit
23.06.2021 kl 02:07 5468

Peaf
Prøv Tecinvestor.
Snoeffelen hadde et strålende innlegg om PHO i går.
peaf
23.06.2021 kl 05:30 5448

Ja nu er jo TI en hallelulja menighet der de prøver overgå varandra med superlativer om PHO. Men PHO,s faktigste resultater er og blir de samme var de en skriver sine innlegg. Og Snøffelen har skrvit mange strålende og velformulerte innlegg med åren. Men det hjelper ikke når det han skriver aldri realiseres, eller viser seg korrekt når fasit kommer. Jeg husker godt alt som skrevs om Flexiscope og vilke fantastiske muligheter de medførde, de vart jo godkjende på samme tid som Hestdal fikk sparken. Så han fikk aldri sjansen att markedsføre dem.

De skulle jo bli brukt 4 ganger mer en ett rigid scope enligt Snøffelen og gjengen, det har jo vist helt grunnløst når man ser på omsettningen per scope. Og Schneider og co burde jo selge dobbelt så mange scope når de har to ulike sorter at selge. Og økte antallet segere med 50 %, men det viste seg att det hadde ikke noen som helst effekt det blev bare dyrere att selge dem..
Og i Norden har det ikke skjedd noe som helst annet en att han som byggde det opp fikk sparken. Og nu er det en ny sjef med høyere lønn og tre ganger så mye opsjoner som tatt over. Og i Ipsenområdet har de jo kjøpt tilbake rettigheterne og omsettningen, men når det gir noen avkastning på innvestert kapital er det bare guderne som vet.

Og vad som skjer i kina har jo ikke Schneider den minste aning om, og ikke vil kineserne innformere han heller.
peaf
25.06.2021 kl 13:07 5180

Ja det ser ikke ut som det hjalp med noe geniale innlegg fra snøffelen på TI. Og ikke blir det bedre med pressemeldinger fra Schneider, om første pasient i Europa. Eller en repris på en studie fra 2020. Eller en melding att kjøpe tilbake 50.000 aksjer, fast han er en drivende duktig CEO enligt hallo888. Vilket ikke heller gav det store inntrykket hos mange. Nu er jo snart Q2 ferdig, og om han mot førmodan kommer med gode tall og ikke bare løften återstår att se. Vi ser jo att i lengden går det ikke att snakke opp kursen, han må prestere noe og. Og 12 august ser vi om han før en gangs skull kan gjøre noe med det han har, og ikke bare kjøpe vekst som han har gjort hele tiden i USA. Og nu begynt med i Europa og.

Men eg regner med att vi vet mer om Cevira utvikklingen da, men det gjør ikke Schneider. Som trur det blir i slutet av 2023 i Kina, men skjer det inget før det med Cevira eller Hex/cys så er nok kursen mer en halvert da. Nei meningsløse pressmedinger eller SOC drømmer har vi fått nok av, nå behøver vi konkrete resultater som viser att det skjer noe. Og om de kommer så kommer de nok fra KIna, der han ikke har noen innflytelse på uvikklingen.
Det er trots alt håp om Kjempeinntekter når Cevira snart blir midlertidig godkjent, og Asieris mener det er 3,5 mil kineser som bør ha stor glede av behandlingen. Som med ett antatt pris på ca 4000 kr, da blir 14 mrd bare i kina
Computum
30.06.2021 kl 12:29 4883

Ikke et innlegg på PHO tråder på 5 dager. Årsaken kjenner vel de fleste?
peaf
01.07.2021 kl 10:17 4689

Enda en av de fantastiske CEO,r som forumet har skrytt opp i skyerne har fått sparken. Er ikke forumet kompetente nok att evaluere en CEO.
Peter L. Braun, administrerende direktør i Nordic Nanovector." Har fått sparken.
Dette kan da ikke lastes på mine skuldrer, men før min del burde Schneider gjøre han selskap. En CEO som ikke vet vad de verkelige verdierne er i selskapet, men forringer dem med emisjoner helt i onøden. Og ikke kan han informere noe om utvikklingen der det verkeligen skjer noe. Er det noe att ha.
Og grunnen til att ingen skriver noe på pho tråden er vel før att det skjer ingen dokumenterbare positive saker i PHO just nu. Og det viser vel på kursen og, att det skjer ikke noe.
Så konklusjonen er spark styre og CEO og få inn noen som kan innformere om prosessen i studier i Kina og potensialen til Cevira i ett marked der efterspørselen er enorm efter en medisin mot HSIL.
Jeg utgår fra att Computum sikkert har noen ny positive innformasjon om PHO som han vil formiddle, og det er vel fritt frem for alle andre og.
Computum
01.07.2021 kl 10:22 4685

Og der dukket årsaken ganske riktig opp. God sommer.
Hayen
01.07.2021 kl 10:59 4653

God sommer 😊
peaf
01.07.2021 kl 14:08 4596

Ja eg liker best att kommentere selskapet og ledelsen, noen liker best att kommentere det eg skriver. uten att begrunne det med fakta som støtter påstanden.

Men eg trur det kan bli en meget fin sommer før PHO, som ikke beror på Schneider eller hans manglande kompetanse. Så får vi snart se vad han prestert på Hex/cys siden da Q2 er over nu.
Slettet bruker
01.07.2021 kl 14:11 4595

PHO stanger i taket så det holder nå
Computum
01.07.2021 kl 23:40 4477

"noen liker best att kommentere det eg skriver. uten att begrunne det med fakta"

Du mener Schneider er inkompetent. Det er du, såvidt jeg har erfart, helt alene om. At ingen ønsker å kverulere på dine premisser burde være lett å forstå.
Du har gjort forumet irrelevant når det gjelder PHO. Det er beklagelig.
peaf
02.07.2021 kl 10:28 4376

Ja det er lov att ha meninger, og vi ser jo på Nano der Braun var helgenforklared. At kritisere han hadde vart det samme som att banne i kyrken. Nu er han vekke og grunnen diskuteres vilt på nano tråden. Men en CEO som ser milliardinntekter i snar fremtid sluter ikke frivilligt. Personlige årsaker er som regel oenigheter om resultater eller veival, men der det er fantastiske resultater er det sjelden noen går på dagen uten en god førklaring.
Så jeg står på mitt og regner med att fasit en dag bekrefter min standpunkt. Vi vet jo att når Schneider begynnte så kom han til duket bord. med nylingen godkjente flexiscope som gav tilgang til ett 4 ganger større marked og 100 % refusjon. Golden Key som han beskrev det, men taper fortsatt penger i USA 2 år og 8 mnd senere..
Og listen kan gjøres lang, og det hjelper ikke om alle er enige om Schneider utom eg. Vi ser jo på Nano att det nesten er 100 % sikkert att det er feil antingen på CEO eller Styre. Og begge deler er vel like ille, og det er vel Radforsk som har valgt styre og kommer med føringerne på GF med sine kompajonger.

Som er detsamme som skjer med PHO der valgkommite og styre er kandidater som Radforsk har føreslagit. Og de her idiotiske emisjonerne til PHO er det jo radforsk og styre som står bak
risksøker
02.07.2021 kl 11:22 4344

Nå må du som er voksen slutte med dette tullet, så lenge du svarer han hår han eneri til å skrive mer tull.
Fogge
04.07.2021 kl 01:58 4193

Fatter ikke at du orker å gjenta deg selv, peaf. Hva er det egentlig du tror du klarer å oppnå? Du spammer ned forumet med usakligheter uten rot i virkeligheten, noe som definitivt ikke skaper rom for en faglig diskusjon.
Oddbear1
04.07.2021 kl 13:16 4046

Det som er snodig er at en såpass velutdannet person som Peaf bruker store deler av sitt liv på et norsk forum kun med den hensikt å skape irritasjon og "trolle". Min konklusjon er at det er greiest å bare ignorere trollet. Schneider derimot vil jeg absolutt ikke ignorere, for han har virkelig fått opp dampen på PHO-lokomotivet.
bravi
04.07.2021 kl 15:46 3963

Schneider har fått opp kursen uten å levere på resultater, det skal han ha, spørs hvor lenge det varer.. Men at han har fått opp dampen på cysview salget i Us det blir feil å påstå. Sett opp imot hans analyser, lovnader og utgiftsøkninger innledningsvis har han ikke levert etter snart 3 år i sjef stolen, der har peaf helt rett. Men klart, her på forumet er det enklere å drive med person angrep på skribenter enn å ettergå Schneider.

Dette forumet er ikke TI hvis noen skulle tro det.
Redigert 04.07.2021 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
peaf
05.07.2021 kl 07:19 3790

Ja når de ikke har mer att komme med så viser det deres begrensninger. Jeg viser til tall og resultater som står i var rapport og presentasjon. Og er det noen som mener att det ikke er korrekt, så er det bare att vise til fakta som viser noe annet. Og frede ett styre eller CEO fra kritikk når de ikke presterer er vel på grensen til att man kansje har ett problem med hvor saker og ting fungerer. Er det enn prestasjon att ha 310 mil på bok, ja om man har tjent dem. Men når man hemter 330 mil i emisjon og låner 50 mil i rentefritt covidlån så er det bare en bekreftelse på att man ikke tjent penger før. Og de 8,5 mil de har som realt resultat i Q1 når man trekker fra engangsbetalningen på 6,5 mil fra Asieris. Er ikke mye att skryte av når de har hemtet og lånt tilsammen 380 mil nyligen.

Og isteden før att kritisere meg, kan de heller ta og sammenfatte Schneiders informasjon om vad som skjer i Kina. Både når det gjeller Cevira og Hexvix og Asieris
samarbeid med Sinopharm. og innen de har noen meninger om meg. Så bør de kunne vise vad de har før meninger om PHO,s informasjon og begrunne påstanden.
Og til opplysning er jeg betydligt mer optimistisk til PHO,s kommende inntjening en PHO er. Men eg er like klar på att det er ikke dagens styre eller ledelse som ligger bak den kommende suksessen.

Det er nu nesten to månader sen første pasient i Kina delen vart ferdigbehandlet, og det er vel store muligheter att alle er eller snart bilr ferdigbehandlet der. Da du bare har alt att vinne og ikke noe att tape på att delta i studien. Og en sak det blir betydligt kjekkere for kvinner att gå til undersøkelse, når de vet att det finnes en medisin som hjelper med så godt som uten biverkninger. Og så får eg håpe eg blir kvitt styre og ledelse som ikke gjort noe annet en sløst bort 20 % av kommende Cevira inntekter.
Redigert 05.07.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Computum
05.07.2021 kl 09:59 3694

Hallo bravi.
Vi har hatt 1 og 1/2 år med pandemi der USA har vært blant de verst rammede. Har du glemt det?
Tiltross for denne vanskelige tiden har PHO lagt et godt grunnlag for videre vekst.
peaf
06.07.2021 kl 15:14 3518

Når eg leser på andre tråder må eg seie eg er glad eg er aksjonær i PHO. Som har Kina og Asieris der PHO og Edison betivle Asieris kompetanse og økonomi att gjenomføre Fase 3 studien. Det har jo verkeligen komme til skamme, de har ikke bare gjort det avtalen krevde. De har akselert studien fra lokal til global og spar mange år på tidsbruken, og gjenomføringsevnen har vist seg vare helt i toppklasse. Og når man leser hos andre farmaselskaper om rekruteringsproblemer i studierne, og da ser att det er millioner som står i kø før att delta i Cevira studien. Det er en megabekreftelse att milllioner venter på medisinen.

Vi får jo ikke noen resutater underveis eller hvor mange som er rekrutert, da det ikke har noen betydelse før Asieris om de deler informasjonen med oss. Men eg er sikker på att deres private innvestorer er fullt innformert. Men ingen tjener penger der før de begynner selge Cevira, og de har jo lagt alt til rette før en rask distrubsjon og en samarbeidsavtale med Sinopharm. Som er ett av de største selskapen i verden att markedsføre og selge medisinske produkter. Sinopharm og Sinovac regner med att produsere 340 mil covidvaksiner i mnd fremover. Det seier vel litt om storleken og resuserne de har.

Og Schneider og PHO kan jo be om undskyllning før de nedlatende kommentarene de kom med om Asieris gjenom Edison i begynnelsen, så kansje de og får lite informasjon fra Asieris.
Burobeng
06.07.2021 kl 16:16 3482

Er det noen som vet noe om Asieris' eiere?
peaf
06.07.2021 kl 16:41 3462

Dette melde de sist de hemte penger uten det seier meg så mye.
Shanghai, Kina, 11. november 2020 - Asieris Pharmaceuticals er et Kina-basert bioteknologiselskap som spesialiserer seg på utvikling og kommersialisering av nye medisiner for behandling av urogenitale svulster og relaterte sykdommer.

I dag kunngjorde de fullføringen av sin serie D-finansieringsrunde. Denne finansieringsrunden ble ledet av Qiming Venture Partners, og fikk selskap av YF Capital, CICC Transfer Fund, V-Capital, Hengxu Capital, Homsun Capital, Gopher Asset Management, C&D Emerging Capital, HighRUN Capital, Triwise Capital, IN CAPITAL, Haoshuo Zhier Fond og IFSC.

Totalt oversteg transaksjonsbeløpet 700 millioner kinesiske yuan. Det er nesten 1 mrd norske.
peaf
07.07.2021 kl 12:11 3307

Vad skjedde egjentligen 20 mai når Asieris melde att de inngått en samarbeidsavtale med Sinopharm att de skulle markedsføre og selge samt akselerere kommersialisering av Asieris-produkter. Jo det skjedde ingenting, ikke så mye som en pressemelding fra PHO en gang, hadde det vart ett av de andre farmaselskapen som inngått en liknande avtale med en grossistgigant av den størrelsen. Så hadde kursen økt minst 50 %. Asieris har bare tre produkter per idag, og to av dem er fra PHO hexvix og Cevira som begge forventes snarlig godkjenning i China.

En sånn avtale er jo en bekreftelse att Asieris har produkter som er interessant før Sinopharm att selge. Det er bare Cevira som Asieris har globale salgsrettigheter til og behøver en internatsjonell distrubitør, og Sinopharm finns i hela verden. Det er minst 20 mil potensielle pasienter på verdsbasis, som skulle sette stor pris på den første terapeutiska medisinen mot HSIL i stort sett uten biverkninger. Det er nesten uvirkelig att det går under raderen til større investorer. Men det er klart når ingen beskriver potensialen eller beskriver studieførløpet, eller korrigerer tidsangivelser før forventet godkjenning da skjer det ikke noe.

Dette stod i siste presentasjon til PHO. Det var alt om deres klart beste produkt med enorm potensiale vid godkjenning som vi vet kommer snart.
Report on progress of partnered companies and projects -- including Asieris agreements: Hexvix in
China & Chile, Cevira Phase III development.

Det er jo presentasjonen som skall beskrive produkterne og ambisjonerne til selskapet. Og eg tvivler sterkt på att noen investerer i PHO på grunn av den settningen.
Og noen syns det er merkelig når jeg mener att styre og ledelsen ikke gjør jobben sin. Men det er vel før att de er like blinde som Schneider før vad som er vesentligt i ett selskap. Nemligen att tjene penger. Men de er på vei fast ledelsen vet ikke det en.
Computum
07.07.2021 kl 12:33 3281

Einarsson i valgkomiteen foreslåes utskiftet med Robert Blatt etter EG 28. juli. Positivt!

"New York based Briarwood Chase Management LLC has emerged as a leading
shareholder of Photocure, and the company has invited them to join the Nomination Committee as
part of the company’s strategy to continue internationalising its shareholder base and governance.

They have proposed Robert Blatt as a new member to the Nomination Committee.
Robert Blatt is a partner at Briarwood Chase Management (BCM). Prior to joining BCM, Mr. Blatt was
a long-short analyst at Paulson & Co., a multi-billion-dollar hedge fund located in New York. He began
his career at Bain Capital at the firm’s multi-billion-dollar flagship North American Private Equity
fund. He is a Princeton University graduate and a CFA Charter holder. Robert currently serves on the
nomination board of Basware OYJ, a publicly listed software company in Finland. Briarwood Chase
Management LLC is a SEC-registered investment adviser based in New York City. The firm was
founded in 2013 by Aalap Mahadevia, who serves as managing partner and oversees all investment
activity."
peaf
07.07.2021 kl 13:06 3234

Ja det ser oneklingen positivt ut, vi får håpe de rusker om i styret og så snart som muligt.
Det er jo en EGF så det haster tydligen, og tyder på att det skjer mer snart.
Redigert 07.07.2021 kl 13:11 Du må logge inn for å svare
peaf
08.07.2021 kl 10:17 3044

Ja dette skriver Briarwood.
VÅR TRO
Vi mener investering bør gjøres i aktivaklasser som ikke bare er noe ineffektive eller noen ganger ineffektive, men som er sterkt ineffektive; vi har bare en investeringskarriere, og våre investorer har bare så mye kapital.

Vi brenner for denne strategien fordi den lar oss fange den type verdivurderinger som investeringsheltene våre gjorde tidlig i karrieren da det amerikanske markedet var mer ineffektivt.

Det er morsomt å bruke denne strategien sammen med kolleger som deler en ekte lidenskap for å investere .

Det jo ut som de noesåder tenker i samme baner som meg, før sterkt ineffektive er vel en god beskrivelse på Schneider og styret. Som eg alltid har sagt, og da må man inn med nye personer som vet hvordan man tjener penger. De er tydligen aktive eiere, presis vad vi efterlyst i lange tider, og de vet att man først må få bort bremsen Radforsk. Vad de kjenner til om Cevira og Kina er vel uvisst, men trur ikke det er all verden. Før da hadde de med all sikkerhet kjøpt mye mer aksjer.
Så nu er det bare att glede seg til en spennende fortsettning, og takk og adjø til Schneider og styret.
peaf
11.07.2021 kl 08:33 2815

Ja Briarwood seier.Det er morsomt å bruke denne strategien sammen med kolleger som deler en ekte lidenskap for å investere . Det virker ikke helt som jubelen står høyt i tak her på forumet, att de får investere tilsammen med Briarwood og deres investeringsstrategi. Men de er nok sterkt bidragende til dagens kurs, og trots alt ser de tydligen verdierne i produkterne til PHO. Det må jo vare litt flaterende før Styre og ledelse att lese att de ser på PHO som sterkt inneffektivt, og ikke blir det bedre før Einarsson som er den første de prøver fjerne. Det gjeller att begynne i rett ende, det er han som er opphavet til styret og dermed ledelsen.

Sen gjeller det att få bort Egberht og Anders Tuv fra radforsk, de andre tre er vel mest der for att lyfte ett styrehonorar. Men de trur ikke mye på det inneffektive selskapet, før de kjøper ikke en ende aksje. Trur Briarwood lærte mye på siste GF der samtlige i valgkommiteen og styret vart valgt på nytt med ca 5,2 mil stemmer.
Nu har jo Briarwood alene 2,7 mil stemmer, og såg til att de paserte 10 % efter GFså de kunde få til en EGF. Og det er jo ingen mening med att kjøpe seg inn i sterkt inneffektive selskaper om de ikke gjør noe med det. Og det er bare en måte att få selskapet effektivt på, det er att skifte ut styre og ledelse.

Og det burde jo vare positivt i allre høyeste grad, att noen vil effektivisere selskapet. Og få det att tjene penger, og den der BTG gjengen som ingen andre ville ha. Med Schneider og Geoffrey Coy og Susanne Strauss som i stort sett bare høster inn opsjoner de ikke fortjener må de få vekk snarest mulig. Det er jo litt spesielt att ett selskap investerer i selskap med dårlig ledese, men sikkert billigare og med mindre risk da de kjenner produktet og har planer om vad som behøvs før lønnsomhet.

Og alle de som mene eg kverulere og trolle og ødela forumet og snakke ned ledelse og styret, burde kansje kjenne sin besøkelsetid og erkjenne att eg har og hadde saklige grunner att mene det eg mene. Eg er i alle fall ikke alene, største aksjoner mener noenlunde det samme.
Så får vi håpe att noen bevisstgjør den reelle verdien av Cevira avtalen snart, som ikke er 250 mil usd, men snarere 2,5 mrd usd og hellre mer. Og som alltid fasit kommer med tiden.
bravi
11.07.2021 kl 10:45 2744

Så litt på management, Inger Ferner Heglund som var tidligere VP for R&D siden 2007 er degradert til advisor uten noen opsjoner, faktisk den eneste i ledelsen uten opsjoner. I Us er det Coy som styrer, i Eu er det Susanne Strauss. Er det bare Dahl som har ansvaret for å følge opp Cevira?

Dette med EGF er vel en 3-trinns rakett med valgkomite - styreutskiftning - utskiftning av ledelse. For å skifte styre trenges vel enda en EGF ellers må man vente til mai 2022.
Redigert 11.07.2021 kl 10:49 Du må logge inn for å svare
peaf
11.07.2021 kl 11:47 2697

Inger Ferner Heglund vart vel Konsulent da hon startet forhandlinger med Asieris, og har betydligt bedre betalt en de andre. Vi får håpe hon får noen bonus når Cevira blir godkjent og pengerne raser inn. Det som skjer i Kina kan vel ikke Briarwood påvirke, det er sikkert mer en effektivt nok når de har Sinopharm med på laget. Men informasjonen der i fra kan bli mange ganger bedre. Trur vel Briarwood vil kjenne litt på vilken støtte de har nu på EGF innen de bestemmer veien vidare. Men vad deres planer er, er vel ingen tvivel.
bravi
11.07.2021 kl 12:31 2662

Det vil være oppsiktsvekkende om Radforsk (med flere) stemmer mot å fjerne Einarsson fra valgkomiteen. Det er sikkert klarert på forhånd, men hvem vet. Skulle Briarwood gå på et nederlag i den avstemmingen vil det bli litt av et kursfall etterpå.
Børsstudenten
11.07.2021 kl 20:37 2491

Briarwood snakker om ineffektive markeder. Ikke ineffektive styrer eller ledelser. De refererer til feilprising, som følge av ineffektive markeder, fra Efficient Market Hypothesis (EMH). Dette er typisk value-investing, som Buffett populariserte.
peaf
12.07.2021 kl 05:25 2366

Ja du kan som vanligt det her, vilket marked er det som er ineffektivt. Er det BLC markedet, et marked består som regel av kjøpere eller selgere. Og att kjøperne skall bli effektivare før att Briarwood investerer i PHO er knappest sannsynlig, da återstår selgerne som spesifikt er PHO. Og briarwood investerte i noe som var sterkt inneffektivt,
den oppgaven får du att forklare vad det er som er inneffektivt. Det går ikke att komme med en generell beskrivelse av en hypotese EMH er jo først eg fremst en teori der de investerer efter ulike grader av effektivitet. Og att selskapet er for lavt priset eller feilpriset på grunn av årsaker som ikke har med selskapet att gjøre, blir en helt hoppløs påstand. .

Men når Briarwood går direkte inn og innvesterer i PHO med en påstand om att de innvesterer i aktiveklasser som er sterkt inneffektive. Så er det ikke att missforstå, det er selskapet som er inneffektivt
Og vad de skall i valgkommite eller styre og gjøre, om de ikke vil forandre noe. Det er vel knappest noe som viser att du førstår vad det hele handler om.
Børsstudenten
12.07.2021 kl 10:18 2245

"den oppgaven får du att forklare vad det er som er inneffektivt." - Aksjemarkedet. Det er det hele EMH går ut på. Hvor effektivt markedet er til å prise et selskap eller ny informasjon korrekt og om det finnes en alpha.
"EMH er jo først eg fremst en teori der de investerer efter ulike grader av effektivitet." - Nei.. Det er det ikke.. Les deg opp mer, mindre antagelser.
"Og att selskapet er for lavt priset eller feilpriset på grunn av årsaker som ikke har med selskapet att gjøre, blir en helt hoppløs påstand. ." Haha okay hvis du sier så.. Da er virkelig blankt hos deg. Så digitalisering og dermed raskere informasjonsflyt, flere private investorer, lavere kurtasje, flere investeringsplattformer, etc etc har ikke hatt en påvirkning på prising? DET er en håpløs påstand. EMH er basic finansteori. Det er jo nettopp dette Briarwood referer til på nettsiden: "We are passionate about this strategy because it allows us to capture the type of valuations our investment heroes did early in their careers when the US market was more inefficient.".
focuss
12.07.2021 kl 11:45 2187

Peaf
Synes du tar en mer praktisk tilnærming, mens børsstudenten tar en mer akademisk tilnærming. I de fleste tilfeller er det den praktiske tilnærmingen som er av interesse.
peaf
12.07.2021 kl 12:01 2166

Nu er det ikke aksjemarkedet genereelt vi diskuterer uten Briarwoods investering i PHO. Det er noen som er enda blankere om de ikke forstår vad de grunner sin investering på.
Studentpåstand. ( Så digitalisering og dermed raskere informasjonsflyt, flere private investorer, lavere kurtasje, flere investeringsplattformer, etc etc har ikke hatt en påvirkning på prising?)
Vad er det for idiotiskt påstand, det er noe som rører hele aksjemarkedet, og ikke har noe spesielt med PHO att gjøre.
Svar på spørsmålet i steden vad gjør PHO til en sterkt inneffektivt selskap som er verdt att innvestere i. Det er ikke aksjen i seg selv, mener du informasjonsflyten fra selskapet ikke rettferdiggjør prisingen av selskapet. Så kommer innformasjonen fra ledelsen eller styret og da har de ikke gjort jobben sin.

Det normale att bedømme effektiviteten på ett selskap er deres førmåge att tjene penger, som att redusere kostnader. Eller selge mer uten bruke mere resurser. Men det du og Briarwood påstår er att selskapet ikke fungerer på lik linje med andre selskap og er sterkt inneffektivt som egjentligen betyr underpriset Men man kan vel ikke forvente noe annet fra en som påstår att kommersialisering av en produkt er det samme som transport og lagring av produktet, Mens alle andre mener det er salg og markedsføring, inklusive de som skrev meldingen mener det.
Så enda en gang svar på vad PHO i sin aktivaklasse gjør det til ett sterkt ineffektivt. selskap i førholdende til andre selskap att innvestere i.
Att du vil belære oss om hvordan aksjemarkedet fungerer og hvor noens investeringsteorirer er. kan du spare deg . Men noe konkret som førklarer investering i PHO har eg efterlyst.
Redigert 12.07.2021 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
peaf
12.07.2021 kl 12:19 2156

Ja dette er det vanlige tullet fra studenten. Alle vet att skall du tjene penger på noe som er inneffektivt, så må du få det effektivt. Og det må vare noe som du direkte kan gjøre noe med eller påvirke.. og da duger det ikke att komme med en investeringsteori. Om ingen gjør noe.
bravi
12.07.2021 kl 12:49 2123

Kanskje Briarwood heller ikke får helt gjennomslag for sine forslag med å rydde opp i selskapet, da kommer de til å selge seg ut, det er helt klart. Husker at Hansson (HS) prøvde, fikk inn styremedlem men fikk ikke gjennomslag og solgte seg ut. Samme kan skje med Briarwood, men de starter et hakk lengre frem med valg komiteen.
peaf
12.07.2021 kl 13:14 2100

Du har helt rett i det, men det er en helt annen eierstruktur i dag, Der utlenninger eier ca 30 % av de 44 % i TOP. 20, og er nok ikke spesielt inntressert i att støtte radforsk som ikke levert noe mer en løften. Men att det er moget for noe nytt er vel klart.
Håpet er jo att Kina og Cevira kommer med noe snart. Så får alle børsspesialister ta seg ut, og eg tvivler på att Kineserne aner vad Briarwood er for noe.
Det er nu to månader sen første pasient vart ferdigbehandlet i den kinesiske delen av Fase 3 studien, så att det kan komme noe fra Kina delen vilken dag som helst er meget troligt.
Redigert 12.07.2021 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
Computum
12.07.2021 kl 16:14 2018

" Hansson (HS) prøvde, fikk inn styremedlem men fikk ikke gjennomslag og solgte seg ut."

Selektiv hukommelse, bravi?
Hansson solgte seg ut i panikk da pandemien var et faktum. Og han har nok angret hver dag siden.
Børsstudenten
12.07.2021 kl 18:32 1958

Det er umulig å diskutere med deg hvis du skal vri på ting, og du skjønner tydeligvis fortsatt ikke EMH. Da er det lite å diskutere.

"Men man kan vel ikke forvente noe annet fra en som påstår att kommersialisering av en produkt er det samme som transport og lagring av produktet,"
- Jeg skrev aldri dette. Jeg skrev faktisk aldri "transport og lager". Her er det du som vrir igjen og putter ting i munnen min. Fy.

"Så enda en gang svar på vad PHO i sin aktivaklasse gjør det til ett sterkt ineffektivt. selskap i førholdende til andre selskap att innvestere i.
Att du vil belære oss om hvordan aksjemarkedet fungerer og hvor noens investeringsteorirer er. kan du spare deg . Men noe konkret som førklarer investering i PHO har eg efterlyst."
- Jeg har aldri påstatt at jeg vet hvorfor Briarwood har investert i PHO, men når de skriver om ineffektive aktiva og markeder på nettsiden så snakker de ikke om ledelser. De snakker om EMH. Det er alt jeg har sagt. Det er ikke noe å diskutere engang. Jeg "belærer" ingen heller, Peaf, jeg snakker kun til deg fordi du sprer falsk informasjon. Så kan du bagatellisere at jeg er student så mye du vil, det får deg til å se kjempesaklig ut.