Undersøkelse: Er du Bullish, Bearish eller Nøytral?

Deltagerne på aksjeforumet er overveiende positiv til det norske aksjemarkedet de neste seks månedene. 57 prosent av de som deltok i forrige ukes undersøkelse var Bullish, mens 27 prosent var Nøytrale. 16 prosent var Bearish. Til sammenligning var 52,7 prosent av amerikanske private investorer (https://www.aaii.com/sentimentsurvey) Bullish, mens 26,8 prosent var Nøytrale og 20,5 prosent Bearish sist uke.
Fra mandag kl. 9:00 kan du stemme på om du er Bullish (Positiv), Bearish (Negativ) eller Nøytral til det norske aksjemarkedet de kommende seks månedene. Undersøkelsen gjennomføres i tidsrommet mandag kl. 9:00 til onsdag kl. 16:00. Det vil bare være mulig å avgi én stemme pr. deltager pr. uke, og du må være innlogget for å kunne stemme. Du stemmer på angitt plass på forsiden på forumet.
Sentimentundersøkelsen, som foreløpig er i en testfase, vil være ukentlig. Ukens resultat, som vil vise prosentandelen Bullish, Bearish og Nøytral, vil bli vist mot forrige ukes resultat. Resultatet blir publisert på forsiden av aksjeforumet hver uke, så fort avstemningen er over.
Du vil hele tiden kunne se hva du har stemt, og du kan endre holdning helt frem til onsdag kl. 16. Det er bare du som kan se hva du har stemt.
Tilbakemeldinger med forslag til endringer og forbedringer kan postes i denne tråden.

Admin.
Redigert 28.04.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Kalle 1
12.04.2021 kl 09:03 4529

BULL.
Verden blir vaksinert mot covid-19,og begynner å se fremover igjen!
Jeg har alle mine penger i aksjemarkedet.😋

Driv eller med litt undersøkende journalistikk.
citius
14.04.2021 kl 08:27 3707

TINA effekten er fremdeles intakt
FED sier ingen renteøkning før 2023
Inflasjonen har ikke tatt av
Enkelte aksjer er overpriset, ja, det gjelder å plukke de rette aksjene fremfor "hva som helst" eller generelt kjøpe markedet/Index

Aksjeplukking blir avgjørende

Det som skjedde med Frøy idag synes jeg er en uting. Ikke vanskelig å se at det drives "maskin" trading her...det selges 1 og 1 aksje, deretter 3 aksjer osv. Skulle ikke vært lov.

Nå er det ikke her på denne tråden man skal stemme . Sikkert de fleste vet det, men man vet aldri !
Jopaul
15.04.2021 kl 13:37 3231

Bull, i hvertfall i oljesektoren
Hammers
16.04.2021 kl 12:38 3001

Hvis en slik undersøkelse er ment å være seriøs er antall svar det MINSTE man kan forvente å få opplyst.
Langt mer troverdig hvis det f.eks er 6000 stk - i motsetning til 60.

Hilsen Hammers

Jeg er ikke bare bull, men stålbull. God helg folks!

Superbillig,blir mangemillionær i 2021
Richter
28.04.2021 kl 12:59 1166

Aktiekorrektion (maj-juli) i USA breder sig til Europa. Bearish market i løbet af kort tid (dansk;-)
Mulla3
28.04.2021 kl 13:28 1145

Bob, Bob. Ser bra ut

Jeg er Bull, men tror markedet vil ha svingninger. Børsen vil være høyere 31.12.
Hammers
28.04.2021 kl 17:37 985

Jeg er som en gjennomsnittlig trav-tipper;

- BULL på vei TIL banen.
- BEAR på vei HJEM.

Hilsen Hammers

Det som skjer nå i asiatiske land kan få voldsomme følger.....kommer til å stemme for bearish.
Liker ikke det som jeg ser nå......
Tenk dere hvis vaksinene som er på markedet i dag ikke virker mot de muterene virusene som kommer av følge av det som skjer nå ....
Joda, vet flere og bedre vaksiner kommer, men .......kommer de til å virke???.....Armageddon vil vi få på verdens børser....
Alle som har tjent voldsomme summer på børsen i det siste året....vil så igjen se på beløpet på sin konto gå kraftig nedover..til slutt blinker det igen rødt....
Sitte cash blir lønnsomt igjen.......
Håper virkelig ikke jeg får rett her , men dette kan få alvorlige følger......

Krakk - Nedturen mot det store krakket starter i februar 2020
Rockall
KRAKK
28.06.2019 kl 00:19 112171

Rockall bommet på årstallet, men vær beredt.....
Redigert 29.04.2021 kl 14:35 Du må logge inn for å svare

Som en som har studert bl.a. statistikk, vet jeg at undersøkelser og meningsmålinger er nær verdiløse uten antall respondenter. Alle seriøse meningsmålinger oppgir antall respondenter, jfr. partibarometere.

Tipper at antall respondenter ikke oppgis fordi det vil gi annonsører en god pekepinn på hvor mange som er aktive på HO, og det er sannsynligvis vesentlig færre enn i salgsmaterialet ovenfor annonsører.

Det største problemet med HO er at nær alle som skriver her, har tankegangen at de kan påvirke aksjekurser til egen fordel med innlegg. Særlig innlegg med (oppdiktet) TA, eller innlegg av typen: «Dette blir bra.», «Tut, toget går, ta plass.», «Oppgang i vente.», «Raketten tar av.», etc., osv. Eller ved å leke avgud på lukkede tråder med evangelier og prekener som hylles av disiplene - ingen tør å motsi av frykt for å bli bannlyst.

Ligger samme tankegangen bak stemmen i den ukentlige sentimentundersøkelsen, er undersøkelsen i beste fall totalt verdiløs.

Redigert 30.04.2021 kl 23:46 Du må logge inn for å svare