Kyoto - Cash 158 mill, mcap 192 mill, 270% oppside?
Ikke rart Stig Myrseth tar aksjen inn i porteføljen sin og Lars i Aksjesladder har kjøpt. Kan alle kjøpe masse aksjer her, slik at jeg kanskje kan få høy gevinst på mine aksjer? 😅
https://m.soundcloud.com/user-368296438/spaculantproblemer-og-rectumspark-i-violetten
https://m.soundcloud.com/user-368296438/spaculantproblemer-og-rectumspark-i-violetten
Redigert 30.09.2021 kl 13:42
Du må logge inn for å svare
tiger11
13.04.2021 kl 19:31
12618
Det er nok trolig, da de som tok gevinst og senka kursen ved notering virker å være ferdigsolgt.
Det at et stort investeringsselskap er villig til å legge milliarden på bordet og verdsette Energynest til 2,5 mrd, mens Kyoto med bedre teknologi er verdsatt til 0,3 mrd, vil nok tiltrekke ytterlige investorer resten av uka. Det at Kyoto gikk inn i Dovre porteføljen til Myrseth vil nok forsterke kjøpssiden ytterligere.
Kombinasjonen av selgere av aksjen er i ferd med å bli få og at økt interesse pga. EnergyNest og Dovre porteføljen vil jeg tippe at denne passerer IPO kurs på kort sikt.
Men når kontraktene kommer (som det har blitt varslet at de er i nærheten av), så kommer denne til å gå raskt oppover forbi IPO kurs tror jeg.
Det at et stort investeringsselskap er villig til å legge milliarden på bordet og verdsette Energynest til 2,5 mrd, mens Kyoto med bedre teknologi er verdsatt til 0,3 mrd, vil nok tiltrekke ytterlige investorer resten av uka. Det at Kyoto gikk inn i Dovre porteføljen til Myrseth vil nok forsterke kjøpssiden ytterligere.
Kombinasjonen av selgere av aksjen er i ferd med å bli få og at økt interesse pga. EnergyNest og Dovre porteføljen vil jeg tippe at denne passerer IPO kurs på kort sikt.
Men når kontraktene kommer (som det har blitt varslet at de er i nærheten av), så kommer denne til å gå raskt oppover forbi IPO kurs tror jeg.
Frodon
13.04.2021 kl 19:29
12628
Frodon
13.04.2021 kl 18:52
12685
Helt grei oppgang i dag. Klarer den å nå IPO kursen på kr 62,50 i løpet av uken?
Frodon
13.04.2021 kl 09:54
12854
Et lite utdrag fra Stig Myrseth i Dovre fondet:
«Kyoto Group har hatt en grusom børsstart med et fall på over 30 prosent siden IPO-en. Det vil imidlertid ikke overraske om tilretteleggerne snart slipper positive analyser. Et solid styre og en spennende grønn veksthistorie teller også positivt.
Inn i Dovre-porteføljen: Kyoto Group»
«Kyoto Group har hatt en grusom børsstart med et fall på over 30 prosent siden IPO-en. Det vil imidlertid ikke overraske om tilretteleggerne snart slipper positive analyser. Et solid styre og en spennende grønn veksthistorie teller også positivt.
Inn i Dovre-porteføljen: Kyoto Group»
Investor 33
13.04.2021 kl 08:19
12986
Minner meg om år 1999-2000 der selskaper profilerte seg med eventyrlig vekst men ei ikke lønnsomt. Det er det som er problemet til Kahoot. Jeg synes Kahoot er et fantastisk selskap med 1,4 milliarder brukere. Men hva med lønnsomheten? Det finnes nå vekstselskaper som vokser 20-30% årlig, Et selskap jeg nå gikk inn i er priset høyt ja, men har et overskudd fra de startet selskapet for flere år siden. Bygd selskapet stein for stein med lønnsomhet fra dag en. I år antar selskapet med å gå med pluss på 2 milliarder kroner. De reinvesterer overskuddet med å vokse videre. Har ikke gjeld, og par i dag ca. 8-10 milliarder på bok. Selskapet mener de kun har tatt 1 % av markedsandeler og ambisjonen er å bli enn større i markedet. Nå mener jeg at Kahoot også er et flott selskap, men savner noe med selskapet. Mulig jeg igjen blir aksjonær i Kahoot, men ser noe an hvordan det går til uken. Lykke til med dere alle!
Nugget10
13.04.2021 kl 00:42
13129
I dag har konkurrenten EnergyNest hentet over en milliard til prising 2,3 milliarder. Går rykter om at Kyoto's teknologi er overlegen både på ytelse og pris. Der EnergyNest lagrer i betong bruker Kyoto heller flytende gjødsel (fra Yara) - som er samme teknologi som alle termiske lager for store konsentrert sol systemer er basert på. Merkelig at EnergyNest har valgt et uprøvet medium som er dårligere (mindre kompakt/lavere temperatur) enn det Kyoto har basert seg på. Uansett, her skal det ikke bygges batterifabrikker til titalls milliarder siden komponentene allerede finnes. https://www.energy-storage.news/news/thermal-energy-storage-startup-energynest-secures-us130-million-investment