BREAKING !!!
Fra Gråbein:
https://curated.tncontentexchange.com/partners/pr_newswire/subject/corporate_expansion/group14s-flagship-silicon-carbon-anode-material-scc55/image_ab9ed99f-52f1-5a5c-bee6-3c7026561c99.html
Group14 er kjøper av fabrikken over gata for RECsi.
Tipper det er derfor RECsi avsluttet med VP
https://curated.tncontentexchange.com/partners/pr_newswire/subject/corporate_expansion/group14s-flagship-silicon-carbon-anode-material-scc55/image_ab9ed99f-52f1-5a5c-bee6-3c7026561c99.html
Group14 er kjøper av fabrikken over gata for RECsi.
Tipper det er derfor RECsi avsluttet med VP
Redigert 13.04.2021 kl 15:29
Du må logge inn for å svare
MorganKane
14.04.2021 kl 09:14
6079
Mitt klare råd. Ikke selg en eneste aksje på denne siden av 50. Som Group14 sa så var dette et svært viktig første skritt mot fullskalaanlegget i ML. Se også meldingen fra dem på Twitter. I går kveld la de ut en lenger tweet som begynner med: "We can finally share the good news".
For den som har peiling er det nå bare å lene seg tilbake og nyte materisliseringen. Eventuelt kaste opp, og deretter lene seg tilbake.
Batterier går dermed sin gang helt etter planen, hvis ikke raskere. Så er det mange andre ting som også begynner å materialisere seg. Både i semi segmentet og solar. Som Safari nevnte her, det kommer nyheter rimelig snart. Han sa etter q1 den 11 mai. Jeg tror før 11 mai. I hvert fall noen av de. Mulig han har rett. Ett fett, nyhetene kommer og de vil være positive.
For den som har peiling er det nå bare å lene seg tilbake og nyte materisliseringen. Eventuelt kaste opp, og deretter lene seg tilbake.
Batterier går dermed sin gang helt etter planen, hvis ikke raskere. Så er det mange andre ting som også begynner å materialisere seg. Både i semi segmentet og solar. Som Safari nevnte her, det kommer nyheter rimelig snart. Han sa etter q1 den 11 mai. Jeg tror før 11 mai. I hvert fall noen av de. Mulig han har rett. Ett fett, nyhetene kommer og de vil være positive.
curvike
14.04.2021 kl 09:16
6010
Group 14 har oppdatert sin hjemmeside etter nyheten.
Group14 plans to break ground on its second large-scale commercial factory co-located at REC Silicon’s Moses Lake plant, enabling Group14 to reach capacity to meet global demand from the EV market.
https://group14.technology/en/news/group14-launches-commercial-manufacturing-factory-to-onshore-domestic-battery-supply-chain
Group14 plans to break ground on its second large-scale commercial factory co-located at REC Silicon’s Moses Lake plant, enabling Group14 to reach capacity to meet global demand from the EV market.
https://group14.technology/en/news/group14-launches-commercial-manufacturing-factory-to-onshore-domestic-battery-supply-chain
da må det komme en børsmelding snart fra REC
MorganKane
14.04.2021 kl 09:23
5739
Slettet brukerskrev da må det komme en børsmelding snart fra REC
Nei,
Det kommer ingen børsmelding pga dette. Ting går som planlagt. Og er på en måte allerede meldt av REC. Dette er likevel svært viktig fordi det beviser, BEVISER, at Group14 ikke bare er luft og store ord (slik som VP). Og som vi alle vet så er det i batterier de virkelig store gevinstene ligger.
Taycent. Hvis du har kjøpt deg opp så len deg tilbake. Og kom tilbake om noen dager så skal du se. Nå går jeg ut i solen. Ha en strålene dag. Ikke selg REC for noen få 10-talls prosent gevinst. Rec skal langt i løpet av året.
Det kommer ingen børsmelding pga dette. Ting går som planlagt. Og er på en måte allerede meldt av REC. Dette er likevel svært viktig fordi det beviser, BEVISER, at Group14 ikke bare er luft og store ord (slik som VP). Og som vi alle vet så er det i batterier de virkelig store gevinstene ligger.
Taycent. Hvis du har kjøpt deg opp så len deg tilbake. Og kom tilbake om noen dager så skal du se. Nå går jeg ut i solen. Ha en strålene dag. Ikke selg REC for noen få 10-talls prosent gevinst. Rec skal langt i løpet av året.
Redigert 14.04.2021 kl 09:24
curvike
14.04.2021 kl 09:25
5688
Ny status i annonsen til nabobygget til RECSIL. PENDING er borte og ACTIVE står det nå. Altså kjøper har trukket seg. Kan det være VP?
https://www.cbmoseslake.com/p/79/1697175
Nsxnsx
14.04.2021 kl 09:32
5493
At forumdeltakere MÅ oppdaterer FA,E24 etc er jo helt latterlig. Prøver de ikke å være seriøse aktører som burde ha et snev av et par oppegående mennesker :)
omac
14.04.2021 kl 09:36
5408
Pølsebua skrev søttenogenhalv. jeg så ikke den komme
Som sagt, traderene har fest i dag. Vi får satse på en hval posisjonerer seg ila dagen og sluker litt aksjer
curvike
14.04.2021 kl 09:37
5397
Fholm skrevInnlegget er slettet
Tror det kan være annonsen fra 2015 da bygget ble solgt forrige gang. Prisen i annonsen reflekterer det.
enurweb
14.04.2021 kl 09:42
5337
Her var det mye å ta tak i fra i går gitt!
For det første så er jeg også en av de som setter veldig stor pris på den gode informasjonsflyten det til tider er i disse RECSI trådene på forumet. Selvsagt må man aktivt filtrere en del "grums" men det er bare en del av "gamet" med å lese på forumer.
Jeg ser på oss som virker langsiktige som en liten familie eller i hvert fall et godt fellesskap. Alle fellesskap har gode og litt mindre gode sider innimellom.
For min egen del ønsker jeg ikke fremheve enkeltpersoner og jeg lar meg ikke påvirke av verken positive eller negative ytterpunkter.
Synes jo det til tider selvsagt er litt barnehagenivå på enkelte som drar det veldig negativt samtidig som jeg synes setninger som "selge til prisen av møkk" også er litt barnslig for min egen smak. Kan man ikke bare skrive "ikke selge gull til prisen av gråstein"?
Uansett så er jeg stort sett fornøyd med hva som kommer av informasjon. Jeg forsøker bare å ikke fore de såkalte "trollene" :)
Tilbake til RECSI så kan jeg virkelig ikke forstå de som nå selger på 17 tallet etter gårsdagens positive nyheter. Det er jo smått utrolig! Synd at jeg nå har flyttet om alle ressurser jeg har og kan ikke gjøre noe mer enn å se på kursen.
Fra selskapets side så trenger det vel strengt tatt ikke komme noe melding enda? De har jo kommunisert ganske så positivt som jeg leser det i forrige melding.
Tror dog at det nok kommer meldinger fra RECSI om ikke alt for lenge og at det blir gode nyheter uten stor tvil.
Tipper som flere har "touchet" på at kursen kan se 40 tallet allerede i midten av mai.
Sommeren kommer! :)
For det første så er jeg også en av de som setter veldig stor pris på den gode informasjonsflyten det til tider er i disse RECSI trådene på forumet. Selvsagt må man aktivt filtrere en del "grums" men det er bare en del av "gamet" med å lese på forumer.
Jeg ser på oss som virker langsiktige som en liten familie eller i hvert fall et godt fellesskap. Alle fellesskap har gode og litt mindre gode sider innimellom.
For min egen del ønsker jeg ikke fremheve enkeltpersoner og jeg lar meg ikke påvirke av verken positive eller negative ytterpunkter.
Synes jo det til tider selvsagt er litt barnehagenivå på enkelte som drar det veldig negativt samtidig som jeg synes setninger som "selge til prisen av møkk" også er litt barnslig for min egen smak. Kan man ikke bare skrive "ikke selge gull til prisen av gråstein"?
Uansett så er jeg stort sett fornøyd med hva som kommer av informasjon. Jeg forsøker bare å ikke fore de såkalte "trollene" :)
Tilbake til RECSI så kan jeg virkelig ikke forstå de som nå selger på 17 tallet etter gårsdagens positive nyheter. Det er jo smått utrolig! Synd at jeg nå har flyttet om alle ressurser jeg har og kan ikke gjøre noe mer enn å se på kursen.
Fra selskapets side så trenger det vel strengt tatt ikke komme noe melding enda? De har jo kommunisert ganske så positivt som jeg leser det i forrige melding.
Tror dog at det nok kommer meldinger fra RECSI om ikke alt for lenge og at det blir gode nyheter uten stor tvil.
Tipper som flere har "touchet" på at kursen kan se 40 tallet allerede i midten av mai.
Sommeren kommer! :)
MGS
14.04.2021 kl 11:27
4671
Slettet brukerskrev Ingenting som varer evig.
I rest my case. Tradere og hønseflokken av småsparere kjører denne aksjen opp og ned som de vil, og ledelsen vår forholder seg til gode gamle "Tale er sølv, men taushet er gull!" ref. kurs i dag
Redigert 14.04.2021 kl 11:28
> "Tale er sølv, men taushet er gull!"
Dummeste jeg har hørt. Du foretrekker stillhet over at Røkke sier "ML er 100% åpen"?
Dummeste jeg har hørt. Du foretrekker stillhet over at Røkke sier "ML er 100% åpen"?
MGS
14.04.2021 kl 11:44
4495
Er akkurat det jeg ikke gjør, var ment som en litt ironisk kommentar angående at ledelsens kommunikasjonsatferd ikke akkurat hjelper mot at vi sitter og loker "opp nå, ned i morgen" langt under kursen som det fundamentale hadde tilsvart.
curvike
14.04.2021 kl 12:15
4281
«Later this year, Group 14 plans to break ground on its second large-scale commercial factory co-located at REC Silicon's Moses Lake plant.»
(Co-located) Bokstavelig talt betyr det at de planlegger fabrikken på REC sitt område. Zoomer man inn på GoogleEarth og ser på REC sin tomt er det faktisk god plass til dette i området mot nord-øst.
Ikke utenkelig?
(Co-located) Bokstavelig talt betyr det at de planlegger fabrikken på REC sitt område. Zoomer man inn på GoogleEarth og ser på REC sin tomt er det faktisk god plass til dette i området mot nord-øst.
Ikke utenkelig?
Ja, de sier det jo rett ut i meldingen. Regner med det blir felles kantine:)
xray292
14.04.2021 kl 12:21
4297
Jeg håper ikke G14 har tenkt å bygge på tomten til REC. Det området bør heller avgis til Sila. Som mange andre har kommentert, har nok G14 kjøpt nabobygget til REC.
uct
14.04.2021 kl 12:24
4264
Om ikke den rettede emisjonen mot AH, som gjør at de får 50.5%, gjør at de trenger tomteplassen selv til utvidelse av fabrikken
Ja mange om beinet.Blir spennende å se hva styret bestemmer seg for.
http://www.thecascadeteam.com/listing/1697175-home-details-moses-lake-3741-road-n-ne-98837/
Bør vi ikke snakke mer om hvorfor annonsen er endret fra pendling til «Active». Noen som vet hva det skal bety?
Bør vi ikke snakke mer om hvorfor annonsen er endret fra pendling til «Active». Noen som vet hva det skal bety?
Ærligtalt
14.04.2021 kl 12:47
4209
Det er gode synergier her ja... Jeg tror det kommer via en JV som i prinsipp er et direkte samarbeid med BASF... Men nok om det - jeg skal ikke bidra til flere konspirasjonsteorier i dag. Ikke glem at Group 14 er en samling verdensledende kapasiteter - det er altså ikke ett enkelt selskap - men snarere heter hodet man kommuniserer med "Group 14"
Jeg har spekulert, som sikkert mange andre, at både Sila og G14 kan ende opp hos Rec og denne nabotomten. Rec må ikke gi vekk for mye areal hos seg selv mtp fremtidige utvidelser. Bare spekulasjon selvsagt. Om ikke Sila så er det flere også som kan bli aktuelle. Enovix etc.
Intravenøsiu
14.04.2021 kl 12:54
4095
Group14 technology er et selskap ledet av CEO Rick Luebbe, han solgte det tidligere selskapet Energ2 til Basf, Group14 er på en måte en spinoff fra Energ2, de hadde en headstart på enkelte områder ettersom de kunne bruke noe av teknologien fra Energ2 i utvikling av silisium anode materiale.
spanjolen
14.04.2021 kl 13:03
4039
Pending betyr jo at en handel er pågående, om dette er forandret til active så betyr det at handelen har strandet og tomt er tilgjengelig skulle man tro
Hvorfor tar dere ikke bare opp telefonen å ringer megler(ne) i stedefor å synse på et forum?
Av erfaring så får en da mye mer informasjon enn hva som kan skrives på en mail.
Samme med REC IR, mye mer info å få på å ringe enn å skrive mail.
Sitter pikkande i ro med mine aksjer.
G14 er i god driv
Silisium priser går en vei⬆️
Røkke loser REC skuta med stødig hånd. Her kommer det snart nyheter.
Av erfaring så får en da mye mer informasjon enn hva som kan skrives på en mail.
Samme med REC IR, mye mer info å få på å ringe enn å skrive mail.
Sitter pikkande i ro med mine aksjer.
G14 er i god driv
Silisium priser går en vei⬆️
Røkke loser REC skuta med stødig hånd. Her kommer det snart nyheter.
Redigert 14.04.2021 kl 13:25
Sånn byggteknisk så er det en stor fordel å begynne bygging mens jorden er myk, altså før vinteren setter inn.
Er det sannsynlig med en fusjon av G14 og REC i nær framtid? Eller er dette utenfor rekkevidde? Høres jo ut som de skal bygge ut inne på selve tomta til REC, noe som er logisk da de både har plass og det ville redusere lengden på rørstrekket.
Redigert 14.04.2021 kl 13:49
Holo
14.04.2021 kl 13:56
8034
Sikkert ikke helt usannsynlig, men jeg tviler.
Og når det gjelder bygging inne på tomten til REC så er ikke det noe nytt. Det er pilotanlegget til G14, og er informert om i både kvartalspresentasjoner og årsrapport til REC. Storskala anlegg er planlagt i nærheten av REC med rør for silangass.
Og når det gjelder bygging inne på tomten til REC så er ikke det noe nytt. Det er pilotanlegget til G14, og er informert om i både kvartalspresentasjoner og årsrapport til REC. Storskala anlegg er planlagt i nærheten av REC med rør for silangass.
Ok, så du tenker det ikke er plass inne på tomta til REC? Ja, vet piloten er bygd der, men ser at de har mye plass på industritomta som ikke er bebygd. Det er jo ikke så interessant egentlig, men var mest i relasjon til nabotomta som er til salgs..
RECsi nevnte at de forhandler med 3 andre batteriprodusenter - i tillegg til Group 14.
Det er litt av en posisjon RECsi står i. Jeg er rimelig sikker på at RECsi spiller kortene sine godt og venter med å meddele markedet før endelige avtaler er landet.
Nå kan det jo også hende at Group 14 kunne tenke seg hele kapasiteten til RECsi. Planen var opprinnelig 12 000 tonn/år, men gitt Bidens inntreden og storsatsing - og Group 14 sin investor SK materials bygger større kapasitet.
RECsi sine fabrikker vil koste 30 milliarder å bygge i dag. På tide og snart skrive de opp igjen.
Røkke og Biden fikser resten💰
Det er litt av en posisjon RECsi står i. Jeg er rimelig sikker på at RECsi spiller kortene sine godt og venter med å meddele markedet før endelige avtaler er landet.
Nå kan det jo også hende at Group 14 kunne tenke seg hele kapasiteten til RECsi. Planen var opprinnelig 12 000 tonn/år, men gitt Bidens inntreden og storsatsing - og Group 14 sin investor SK materials bygger større kapasitet.
RECsi sine fabrikker vil koste 30 milliarder å bygge i dag. På tide og snart skrive de opp igjen.
Røkke og Biden fikser resten💰
Holo
14.04.2021 kl 14:35
8140
Nei, det har jeg egentlig ikke noen formening om. Men inn til videre antar jeg de følger plan om egen fabrikk. De er jo tydelig på at de ser for seg utvidelser utover de 12 000 MT (7 000 MT silangass) som første del i 2023, og da er det vel greit å ha litt plass å gå på.
I tillegg er det jo greit å ha plass til å utvide for REC også om etterspørselen etter silangass skyter i være sånn som enkelte antyder. Det kan kanskje bly nye fabrikker for silan, men om man har kunde tilknyttet så ser jeg for meg at det uansett er billigere å bygge ut det eksisterende anlegget.
Ting tar nok litt tid, men om noen åre er nok REC i en annen liga enn i dag, men husk at det enda er vesentlig risiko i dette caset selv om det ser veldig lyst ut.
I tillegg er det jo greit å ha plass til å utvide for REC også om etterspørselen etter silangass skyter i være sånn som enkelte antyder. Det kan kanskje bly nye fabrikker for silan, men om man har kunde tilknyttet så ser jeg for meg at det uansett er billigere å bygge ut det eksisterende anlegget.
Ting tar nok litt tid, men om noen åre er nok REC i en annen liga enn i dag, men husk at det enda er vesentlig risiko i dette caset selv om det ser veldig lyst ut.
Hmm..ja gode argumenter. Støtter den vurderingen der.
Nabofabrikken er solgt... Er veldig spent på kjøper(!) (oppdatert i dag kl. 13 norsk tid)
https://www.crexi.com/properties/526740/washington-3741-road-n-ne
After an offer is being accepted by the seller, there is a contract which both the buyer and seller need to sign. Once signed, there is a legally binding agreement between the buyer and seller. Each party then receives a copy of the other’s signed contract either electronically or as a hardcopy. This is called the exchange of contracts and the property is now described as being “under contract”.
After an offer is being accepted by the seller, there is a contract which both the buyer and seller need to sign. Once signed, there is a legally binding agreement between the buyer and seller. Each party then receives a copy of the other’s signed contract either electronically or as a hardcopy. This is called the exchange of contracts and the property is now described as being “under contract”.
Redigert 14.04.2021 kl 16:02
tullingen på andre tråden lyver om at dette ikke er faktum . dette burde rapporteres
Redigert 14.04.2021 kl 15:47
curvike
14.04.2021 kl 16:06
7378
Slettet brukerskrev tullingen på andre tråden lyver om at dette ikke er faktum . dette burde rapporteres
Se nøye på siden her. Der står det Coldwell Banker under et CB symbol. Coldwell Banker er primary agency for denne eiendommen men den listes også hos andre agencies etter en MLS avtale ( Multible Listing system). Jeg vil feste mere lit til det om står hos Coldwell Banker, some er primary agency. Coldwell lister eiendommen som ACTIVE. Ikke alle har oppdatert informasjonen på sine sider. Så vi får motstridende info.
I tillegg har jeg jo akkurat vært i kontakt med megler, og han sier at kjøper har trukket seg.
Ok. Takk for oppklaring. Finner det likevel pussig at de oppdaterer i dag, til «under contract»?
Den har stått "under contract" så lenge jeg kan huske.
Blir nok felles kantine med Recsi. Kan ikke drive å transportere silangass i alt for lange rør.
Fholm
14.04.2021 kl 16:31
7176
Slettet brukerskrev Den har stått "under contract" så lenge jeg kan huske.
jaja, da er vel bare en bekreftelse på at VP skulle ha det bygget og trakk seg samtidig som avtalen havarerte. G14 skriver jo i bunn og grunn at de skal operere inne på REC sin tomt.. Men men, er ikke lenge til 11.Mai
G14 har bekreftet at de bygger i nærhet til ML for å få tilgang til silangass . trenger ikke mer bekreftelse .
Er VP som sannsynlig trekker seg etter at samarbeidet havarerte
Er VP som sannsynlig trekker seg etter at samarbeidet havarerte
Redigert 14.04.2021 kl 16:33
Ombygging av ML til anodefabrikk? Hvorfor ikke? Derfor jeg tenker at REC bør fusjonere med G14. Rendyrke batteri i ML.
Synes det bare er vanskelig å tro at VP skulle ha bygget. De hadde jo ikke råd til det tidligere. Så de skulle bygge fabrikk nærme flyplassen, noe vi ikke har hørt noe mer om. Kan det være at G14 vurderte å ha lokaler der eller i Woodville, så bestemte de seg for å ha det i Woodville og dermed trakk budet på den nabotomta til REC?
Tvilsomt. Woodinvill anlegget er ferdigbygd og er bygd i nærhet eller i deres eksisterende hovedkvarter. Fabrikk nr. 2 skal samlokaliseres med REC i ML og vil være 100x større.
Redigert 14.04.2021 kl 16:39