Elop - SIMPLIFAI ENTERS STRATEGIC PARTNERSHIP

Slettet bruker
ELOP 14.04.2021 kl 14:02 74915

ELOP AS: SIMPLIFAI ENTERS STRATEGIC PARTNERSHIP WITH DOCUMASTER AND SIGNS UP TWO FIRST MUNICIPALITY CLIENTS

13:53
April 14th 2021 - Elops AI business unit Simplifai has entered into a

strategic partnership agreement with rapidly growing document management company

Documaster AS. The partnership has already landed its first clients, two

Norwegian municipalities, and is part of a public sector growth strategy.

Documaster was recently one of only five Norwegian technology companies that

were included in Financial Times list: FT 1000: Europes Fastest Growing

Companies.

As part of the agreement, Documaster will include Simplifais AI-driven systems

in its offering to support public and private sector clients in facilitating

automatic receipt and management of e-mails and user or customer enquiries,

including documents that needs to be managed.

bury
16.06.2022 kl 15:21 3810

De skriver ingenting om hvor mye nettoprovenyet i transaksjonen er - 140 mill var basert på gjeldfritt selskap, i verste fall er selgerkreditten på 50 mill tett opp mot netto salgssum av aksjene. Sjelden har jeg som aksjonær følt meg så rævkjørt som i denne transaksjonen - gullkalven i konsernet nærmest «gis» bort til Horpestad & co, mens resterende aksjonærer står igjen på perrongen.
tunktee
16.06.2022 kl 15:46 3780

Jeg er enig i at salget av Simplifai fremstår som urent.
Umulig for oss å vite om dette var en rabattert pris eller ikke.

Årsregnskapet foreligger ikke ennå, ei heller Q1 rapport.

Utfra Q421 rapport ser det ut til at gjeld forutenom noe lev.gjeld, utsatt skatt og leasingforpliktelser er
Non-current liabilities to financial institutions 11,515

Om denne gjelden er knyttet til Simplifai vet jeg ikke, men det er uansett under 10% av den totale salgsverdien.

Jeg finner ellers ingen info om hvorfor Elop ikke har, eller har planer om, å levere rapport for 1. kvartal.
Det liker jeg dårlig!

Edit:
Ved nærmere ettersyn ser jeg at Simplifai hadde en gjeld på MNOK 12 når Elop overtok selskapet den 18. januar i fjor.

Til ettertanke, og spørsmålstegn, ser jeg at Elop betlate 148,5 millioner for Simplifai. Og dette var med gjelden + noe utsatt skatt m.m.

Selv om kjøpet i all hovedsak ble finansiert med aksjer i Elop (MNOK 147), syns jeg salget fremstår som ytterligere bissart.
Vell og merke var aksjekursen til Elop 3 ganger høyere den gang (ca 7,25), og kostnaden var på sett og vis liten i forhold til antall aksjer 147 mill ville utgjort i dag.
Redigert 16.06.2022 kl 16:10 Du må logge inn for å svare
Andrew
16.08.2022 kl 14:02 3352

Er det fortsatt noen der ute som har troen på dette selskapet?
Andrew
16.08.2022 kl 14:07 3348

Er det noen som vet om ansatte slutter i dette sorgens kapitel av et selskap?
Record
16.08.2022 kl 14:33 3325

Sunn Skepsis skrev Nei.
Såsa , ikke så lenge side Simplifye bare var ett suplemuang ,men utviklet seg riktignok til potensialet langt utover det jeg kunne forestilt meg .
Men som beskrevet ble vi frarøvet dette , mye akrobatikk også i andre selskaper på børsen .
Har fortsatt troen på ELOP sine produkter , en helt ny era om vi kan stole på ledelsen sine fremtidsutsikter .
Bemerkelsesverdig stille fra ledelsens side ,ingen oppdateringer eller noe som helst ,må vel komme i forbindelse med Q2 ?
Sunn Skepsis
17.08.2022 kl 14:46 3219

Hvorfor skulle noen ønske å jobbe for en sånn råtten ledelse?
toma2
17.08.2022 kl 21:08 3166

Nok er nok, realiserte tap og puttet resten inn i en annen volatil sak som har gjort opp for tapet ila. en uke, no regrets. Først rettet emisjon til langt under markedspris, så internt utkjøp av simplifai for ikke rare summen, "rettet" tilbakekjøp av aksjer langt over markedspris. observerte flere ganger i forrige uke da bid/ask var ganske langt fra hverandre også at med en gang noen solgte på bid så var det kjøp på 1 aksje på ask for å få den til å sprette opp igjen. Har igrunn tro på teknologien, men det har vært mye spekulative grep fra ledelsen her som ser ut til å mele sin egen kake her dessverre.
Andrew
25.08.2022 kl 19:40 2892

Har Elop sogt noen av disse fantastiske maskinene i det hele tatt. Har ikke hørt et ord om noe salg, er det hele en gedigen fiasko eller svindel?
Blygen
27.09.2022 kl 13:33 2375

For de som ikke har fått med seg siste melding i dag...kanskje ikke nødvendigvis at salg av scannere er hovedinntekten pr.nå...:)

27 September 2022 - The first half of 2022 marked the start of a new chapter for
Elop, with a revision of the company's strategy launched in June. The result is
that Elop, in addition to being a technology provider, has moved into adjacent
segments across the value chain, including construction, maintenance and
inspection of infrastructure.

Following the divestment of Simplifai as well as closing of two acquisitions in
the third quarter, Elop reconfirms their ambition to become cash positive in
2023.

"We are in a good place financially, which coupled with a much more diversified
business, including new profit-making entities, put us in a good place. We
therefore retain our ambition of delivering cash positive operations in 2023,"
adds Øivind Horpestad.
Redigert 27.09.2022 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
Blygen
27.09.2022 kl 19:36 2304

Horpestad øker....:)

Øivind Horpestad, CEO in ELOP AS, has through the company Gimle Invest AS, on September 27th bought a total of 50,000 shares in ELOP AS at an average price of NOK 2.048 pr share. Following the transaction Øivind Horpestad and related parties control 12,007,965 shares in ELOP AS.
Redigert 27.09.2022 kl 19:37 Du må logge inn for å svare