BW-LPG
Her skjer det ikke mye for tiden...
27/2-2022: Nå blir det bedre tider…
27/2-2022: Nå blir det bedre tider…
Redigert 27.02.2022 kl 01:08
Du må logge inn for å svare
Spreke oppganger i rater utvilsomt, forwarden fikk seg også en kraftig reaksjon opp.
aksjen er 50%/ Nav
28 k og en aksje på 45 kroner er en miss match, ned 25 kroner siste 1/2 år
Sona får bare klø seg i hue på perrongen, og messe om flåte/ nybygg, dette slår uansett ikke inn før om 2 år.
Bare kjøp før den stikker over 50 igjen
Vi venter bare på megler haussing nå, i forkant av q3
aksjen er 50%/ Nav
28 k og en aksje på 45 kroner er en miss match, ned 25 kroner siste 1/2 år
Sona får bare klø seg i hue på perrongen, og messe om flåte/ nybygg, dette slår uansett ikke inn før om 2 år.
Bare kjøp før den stikker over 50 igjen
Vi venter bare på megler haussing nå, i forkant av q3
Redigert 29.10.2021 kl 11:02
Du må logge inn for å svare
Agresso
28.10.2021 kl 20:57
6189
Har overvekt av BWLPG i porteføljen. Tror vi skal opp hvis vi ser i krystallkulen. Det blir mye synsing, men ser denne som gunstig priset nå. Har ridd denne i noen år, og ja vært med ned til 23 og lastet på. Desverre alltid hoppet av for tidlig når oppgang kom. Svinger i denne aksjen, men heller 65 enn 30 om vi ser 1/2 år fremover. Hvis 30 blir det en gavepakke. Solid selskap med god likviditet. Oljetoget har gått, her ville jeg hoppet av.
Kalle Kurtasje
28.10.2021 kl 20:10
6270
Jeg solgte 70% av mine BWLPG-aksjer for 2 dager siden,
så det er typisk hvis kursen endelig beveger seg oppover igjen.
så det er typisk hvis kursen endelig beveger seg oppover igjen.
Uljanov
28.10.2021 kl 17:17
6417
USA: PROPANLAGRENE VAR 75,7M FAT FORRIGE UKE (73,6)
Oslo (TDN Direkt): Propan/propylenlagrene i USA var på 75,7 millioner fat i forrige uke, mot 73,6 millioner fat uken før.
Det viser tall fra amerikanske energimyndigheter (EIA), publisert onsdag.
Videre var propan/propylen-nettoproduksjonen på 2,272 millioner fat pr dag, mot 2,298 millioner fat uken før.
Eksporten var på 1,098 millioner fat propan/propylen pr dag, mot 1,046 millioner fat pr dag uken før.
Mildt og fint vær i US. Propanlagrene øker og det blir mer eksport. Tenker dettte rallyet kommer allikevel i løpet av vinteren.
Oslo (TDN Direkt): Propan/propylenlagrene i USA var på 75,7 millioner fat i forrige uke, mot 73,6 millioner fat uken før.
Det viser tall fra amerikanske energimyndigheter (EIA), publisert onsdag.
Videre var propan/propylen-nettoproduksjonen på 2,272 millioner fat pr dag, mot 2,298 millioner fat uken før.
Eksporten var på 1,098 millioner fat propan/propylen pr dag, mot 1,046 millioner fat pr dag uken før.
Mildt og fint vær i US. Propanlagrene øker og det blir mer eksport. Tenker dettte rallyet kommer allikevel i løpet av vinteren.
Uljanov
28.10.2021 kl 17:11
6383
Cleaves Securities
@CleavesSec
·
1m
Baltic #LPG #shipping index +10.50% to $52.64/t (TCE $27k/d) 🚀
#VLGC $AGAS $BWLPG $LPG https://twitter.com/CleavesSec/status/1453740787125075974
@CleavesSec
·
1m
Baltic #LPG #shipping index +10.50% to $52.64/t (TCE $27k/d) 🚀
#VLGC $AGAS $BWLPG $LPG https://twitter.com/CleavesSec/status/1453740787125075974
luffe968
28.10.2021 kl 17:10
6370
Kjedl
28.10.2021 kl 16:51
6414
Er det bare elendighet i LPG-frakt fremover, eller finnes det lys i tunnelen? Tålmodigheten begynner å ebbe litt ut her.
Just me
28.10.2021 kl 16:43
6442
Noen plukket mange aksjer i dag, sjekk handelsmønsteret fra kl.1620 til 1625
drekkapilsen
26.10.2021 kl 19:04
7071
Superoptimist skrev Men hva er det som skjer? Ser at Potenratene er opp 50% og Dorian ned nesten 3%!
Poten-ratene har vært feil en god stund. Sjekk Cleaves sine rater. Ratene har vært rundt 22-25 en god stund nå så de er ikke opp.
Superoptimist
26.10.2021 kl 18:55
7011
Men hva er det som skjer? Ser at Potenratene er opp 50% og Dorian ned nesten 3%!
luffe968
26.10.2021 kl 13:45
7193
er der nogen, der ved om aktien er shortet lige under de 0,5% af et par aktører og er der nogen som kan se om sohmen er ved at købe de 5,7mill aktier tilbage, på forhånd tak
Kjøttmopeden
26.10.2021 kl 10:14
7362
Laber stemning i BWLPG.Ramler på syltynt volum.Ser menigheten noen bedring i ratene?
drekkapilsen
26.10.2021 kl 08:46
7502
Ja det ser litt skummelt ut når usa bruker all LPGen selv. Men hvem har bestilt alle de båtene? Avance 4 vel og dorian 1-2. bw har ikke bestilt noen
Sonatrach
26.10.2021 kl 07:36
7496
Jo, forsåvidt. Men var ikke klar over at vi allerede har passert rekord flåte/ordrebok ratio fra 2015. Dette betyr jo AGAS ned i 13 og BW ned i 19 igjen når leveringene tiltar. Dersom USA kjiper seg på eksporten denne vinteren blir det smalhans om et års tid!
Superoptimist
25.10.2021 kl 16:59
7712
Kanskje har Sona visst!!! om dette lenge. Og jeg har da interesse i segmentet og kommenterer!!!!!!! det som er interessant for andre også. Ikke deg kanskje? Sovet dårlig i natt?
Superoptimist skrev Nærmer seg + 5%!
Regner med at du har fått handlet deg Dorian aksjer nå?
Siden du stadig er mer opptatt av å komentere aksje kursen over dammen en her hjemme
Siden du stadig er mer opptatt av å komentere aksje kursen over dammen en her hjemme
Dette har du vist om i snart et år Sona
Superoptimist
25.10.2021 kl 16:28
7727
Kjøttmopeden skrev Hva skjer?Dorian går amok nordover
Nærmer seg + 5%!
Sonatrach
25.10.2021 kl 14:48
7833
Er VLGC segmentet i ferd med å overbygges igjen slik som i 2015/16? Ordreboken i dag representerer 24% av dagens flåte!
Fra TW i dag:
VLGCs could grow bigger than 100,000 cbm, Poten says!
Newbuilding orders inked this year smash all previous records, according to shipbroking house
Designs for dual-fuel VLGCs are being upscaled and may soon become a reality as shipowners look at ways to improve the economics and emissions of their vessels, Poten & Partners said.
In a webinar, the shipbroker's LPG desk head, Peter Stebbing, said 90,000-cbm and 93,000-cbm neo-panamax VLGCs make up 54% of the current orderbook.
But he said a 101,000-cbm vessel is in the "late stages of development".
"We would not be surprised to see a VLGC with over 100,000 cbm of carrying capacity in the near future although we understand there are still some terminal capacity issues to work through,"Stebbing said.
He added that these size increases combined with the reduced carbon emissions of the dual-fuel designs, which can run on LPG or marine fuels, have made these new vessels look "incredibly attractive" both from an economical and environment and mental perspective.
That helps boost shipowners green credentials and provides a compelling investment case for the orders.
Record breaker!
Poten LPG consultant Shantanu Bhushan the "most striking" development this year has been newbuilding activity for VLGCs.
Stebbing said there have been 54 confirmed new orders this year — the highest on record —with the second largest being in 2014 when 46 orders were placed.
This tops up the VLGC orderbook to 76 vessels or around 24% of the global fleet.
Stebbing said all newbuildings contracted this year are for LPG dual fuel vessel compared to 2020 when half were scrubber-fitted
He quipped that at today's high propane prices over very low sulphur fuel oil shipowners might be wishing their dual fuel units delivering today were equipped with scrubbers instead. But he added that owners paying up for dual-fuel vessels see it as an investment for the future.
Old-school!
Stebbing said 28% of newbuildings this year were for classic panamaxes, with 15 vessels of 86,000 cbm ordered at Hyundai Heavy Industries.
He said the increased popularity of these ships is due to design optimisation which has boosted their cargo capacity from 79,000 cbm.
Stebbing added that the increasing impact of delays at the Panama Canal makes this vessel design an attractive alternative to 84,000-cbm neo-panamax ships that will likely be exposed to more waiting time at the canal.
The Poten desk head detailed the newbuilding price rises for VLGC newbuildings which he said are the result of a combination of higher steel prices tighter yard availability and currency fluctuations.
Stebbing said a 91,000-cbm dual-fuelled HHI-built VLGC was priced at around $81m in January but today would cost between $90m and $92m.
Jiangnan Shipyard's 93,000-cbm Panda-class design was around $75m in January 2021 but today is priced at about $84m.
Stebbing said these asset price appreciations have pushed up the higher rates offered prompting a slowdown in the volume of long-term charters recently concluded against newbuildings.
He said today owners would be targeting a minimum of $900,000 per month for charters of newbuilding ships with delivery slots in 2024 and beyond. But charterers may also be considering a wait-and-see position, as 40% of the orderbook remains uncommitted.
Fra TW i dag:
VLGCs could grow bigger than 100,000 cbm, Poten says!
Newbuilding orders inked this year smash all previous records, according to shipbroking house
Designs for dual-fuel VLGCs are being upscaled and may soon become a reality as shipowners look at ways to improve the economics and emissions of their vessels, Poten & Partners said.
In a webinar, the shipbroker's LPG desk head, Peter Stebbing, said 90,000-cbm and 93,000-cbm neo-panamax VLGCs make up 54% of the current orderbook.
But he said a 101,000-cbm vessel is in the "late stages of development".
"We would not be surprised to see a VLGC with over 100,000 cbm of carrying capacity in the near future although we understand there are still some terminal capacity issues to work through,"Stebbing said.
He added that these size increases combined with the reduced carbon emissions of the dual-fuel designs, which can run on LPG or marine fuels, have made these new vessels look "incredibly attractive" both from an economical and environment and mental perspective.
That helps boost shipowners green credentials and provides a compelling investment case for the orders.
Record breaker!
Poten LPG consultant Shantanu Bhushan the "most striking" development this year has been newbuilding activity for VLGCs.
Stebbing said there have been 54 confirmed new orders this year — the highest on record —with the second largest being in 2014 when 46 orders were placed.
This tops up the VLGC orderbook to 76 vessels or around 24% of the global fleet.
Stebbing said all newbuildings contracted this year are for LPG dual fuel vessel compared to 2020 when half were scrubber-fitted
He quipped that at today's high propane prices over very low sulphur fuel oil shipowners might be wishing their dual fuel units delivering today were equipped with scrubbers instead. But he added that owners paying up for dual-fuel vessels see it as an investment for the future.
Old-school!
Stebbing said 28% of newbuildings this year were for classic panamaxes, with 15 vessels of 86,000 cbm ordered at Hyundai Heavy Industries.
He said the increased popularity of these ships is due to design optimisation which has boosted their cargo capacity from 79,000 cbm.
Stebbing added that the increasing impact of delays at the Panama Canal makes this vessel design an attractive alternative to 84,000-cbm neo-panamax ships that will likely be exposed to more waiting time at the canal.
The Poten desk head detailed the newbuilding price rises for VLGC newbuildings which he said are the result of a combination of higher steel prices tighter yard availability and currency fluctuations.
Stebbing said a 91,000-cbm dual-fuelled HHI-built VLGC was priced at around $81m in January but today would cost between $90m and $92m.
Jiangnan Shipyard's 93,000-cbm Panda-class design was around $75m in January 2021 but today is priced at about $84m.
Stebbing said these asset price appreciations have pushed up the higher rates offered prompting a slowdown in the volume of long-term charters recently concluded against newbuildings.
He said today owners would be targeting a minimum of $900,000 per month for charters of newbuilding ships with delivery slots in 2024 and beyond. But charterers may also be considering a wait-and-see position, as 40% of the orderbook remains uncommitted.
Kenevil
22.10.2021 kl 09:25
8229
Skitur skrev Noen som tørr tippe på utbytte for Q3 ?
https://e24.no/boers-og-finans/i/a73Vld/evergrande-aksjen-stiger-etter-meldinger-om-avdragsbetaling
Burde jo vært opp 15% i dag på gode nyheter her.
Burde jo vært opp 15% i dag på gode nyheter her.
Just me
21.10.2021 kl 21:18
8516
Strong US propane/propylene stock build helped the regional #LPG pricing differential US/FE, now theoretically supportive of ~$44k/d for #VLGC #shipping. This is comparative to AG/FE spot rates at
$24k/d and owners are likely considering ballasting West
$24k/d and owners are likely considering ballasting West
Kjøttmopeden
21.10.2021 kl 19:33
8693
Superoptimist skrev Poten ratene ned nå igjen. Betyr det noe eller?
Det betyr at dem faller.Dårlig julegave
Kjøttmopeden
21.10.2021 kl 11:27
8977
ReservoarIng skrev Fearnley melder om økt rater også denne uken; 870 000$/m (+80 000)
Det er rundt 28.500$/dag.Det blir nok en god julegave til alle som er i shipping.
ReservoarIng
21.10.2021 kl 10:22
9059
Fearnley melder om økt rater også denne uken; 870 000$/m (+80 000)
Tror du tar feil Sona.
Agas havner nok i Petredec ganske snart.
Uansett, Bwlpg handles i dag med 50% rabat på Nav, skal godt la seg gjøre å finne større rabattert shippimg aksje nå.
Vi får se hva som skjer når analytikere skal uteble seg i forkant av q3 og hvor aksjen da går.
Agas havner nok i Petredec ganske snart.
Uansett, Bwlpg handles i dag med 50% rabat på Nav, skal godt la seg gjøre å finne større rabattert shippimg aksje nå.
Vi får se hva som skjer når analytikere skal uteble seg i forkant av q3 og hvor aksjen da går.
Sonatrach
20.10.2021 kl 11:41
9188
Fredriksen er ikke inne her for det kortsiktige bildet slik som de fleste av oss. Han har evighetsperspektiv. Han har handlet seg opp til priser under NAV. Jeg tror han har panikkhandlet for å hindre fiendtligheter fra BW og/eller Petredec, men ikke hadde tenkt å ta en så stor bit. Men hva han nå vil med sine 77% er det ikke godt å si?! Selge seg ned til 45%? De-liste? Det kommer uansett ikke noe godt ut av at en majoritetseier sitter på 77%.
Aiolos
20.10.2021 kl 09:29
9304
Longsitinbulk
13.10.2021 kl 11:06
3626
Mye rart en skal lese på et forum.
Dette markedet vil bli værre en covi19, kursmål 35 kroner
Aiolos
13.10.2021 kl 11:17
3603
Hvis det skal bli så ille, hvorfor kjøper Fredriksen seg så heftig opp i Avance nå da? Og vil ikke den økende oljeprisen kunne føre til økt produksjon i USA, som igjen kan føre til mer LPG-eksport?
13.10.2021 kl 11:06
3626
Mye rart en skal lese på et forum.
Dette markedet vil bli værre en covi19, kursmål 35 kroner
Aiolos
13.10.2021 kl 11:17
3603
Hvis det skal bli så ille, hvorfor kjøper Fredriksen seg så heftig opp i Avance nå da? Og vil ikke den økende oljeprisen kunne føre til økt produksjon i USA, som igjen kan føre til mer LPG-eksport?
Les signaler.
John Fredriksen i Lpg og Tank
Nå med eierskap 77% i Agas
John Fredriksen i Lpg og Tank
Nå med eierskap 77% i Agas
BIF78
20.10.2021 kl 08:00
9366
Vi er vel godt på vej opad igen. Raterne ser ud til at komme op igen, øget produktion fra USA pga høj oliepris, så kan vi gå et godt vinter imøde. Mon ikke vi er på 60 kr inden jul.
Springer
19.10.2021 kl 23:14
9502
Bra fart på FFA og Dorian i kveld. Blir nok en oppgangsdag i morgen :-)